Rămâi conectat

Administrație

Premiu de excelență pentru proiectul Municipiului Sebeș ”Administrație modernă, Creșterea calității proceselor”, la Gala Administrației.ro

Publicat

în

Proiectul Municipiului Sebeș ”Administrație modernă. Creșterea calității proceselor” a fost premiat în cadrul celei de-a XV-a ediții a Galei Administrație.ro, care a avut loc la Cluj-Napoca, în data de 12 decembrie 2019, eveniment la care au participat atât reprezentanți ai administrației publice centrale și locale, cât și ai mediului de afaceri.

Gala Administrație.ro este un eveniment creat în 2005, care este dedicat anual, în exclusivitate, administrației publice centrale și locale din România, specialiștilor, autorităților și profesioniștilor din domeniu. Evenimentul a dobândit notorietate de-a lungul anilor, evidențiind eforturile care se fac pentru dezvoltarea sistemului administrației publice din România, inițiativele pozitive ale specialiștilor din administrație și proiectele importante pe care reprezentanții administrației locale și centrale le-au susținut.

Cele mai valoroase proiecte înscrise la fiecare categorie specifică sunt premiate în cadrul Galei Administratie.ro, în urma analizei efectuate de un juriu alcătuit din personalități reprezentative din cadrul instituțiilor administrației publice, asociațiilor profesionale din administrația publică și mediului universitar.

Vă reamintim că echipa de proiecte din Primăria Municipiului Sebeș, coordonată de consilierul Emil Benga, a obținut o finanțare nerambursabilă europeană, în valoare de 3.542.727,08, pentru proiectul ”Administrație modernă. Creșterea calității proceselor”, derulat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020. Contractul de finanțare a fost semnat de către primarul Dorin Nistor, în luna martie a acestui an, la sediul Autorității de Management pentru Programul Operațional Capacitate Administrativă din București.

“Această reușită, pentru care mulțumesc încă o dată echipei mele de la compartimentul proiecte, ne oferă o soluție pentru dezvoltarea administrativă și ne ajută să dirijăm resursele municipale spre investițiile de care Sebeșul are nevoie.” a declarat primarul Dorin Nistor.

Proiectul pe care Municipiul Sebeș îl derulează are următoarele obiective:

  1. Implementarea unor mecanisme și proceduri standard (elaborare criterii de planificare a investițiilor) pentru a crește eficiența acțiunilor administrative la nivelul Municipiului Sebeș.
  2. Măsuri de simplificare a procedurilor administrative și reducerea birocrației prin crearea și integrarea unui sistem informatic pentru arhivă (digitalizarea arhivelor) și implementarea unui sistem informatic pentru eficientizarea serviciilor de bază de la nivelul Municipiului Sebeș.
  3. Îmbunătățirea competențelor profesionale a unui număr de circa 30 persoane de la toate nivelurile ierarhice din cadrul UAT Municipiul Sebeș pe teme specifice, stabilite în urma unei analize de nevoi.

 Rezultatele atinse în urma implementării proiectului vor fi:

–          Arhivarea electronică arhivei Primăriei Municipiului Sebeș. Vor fi arhivate digital 10.000 de unități arhivistice. O unitate arhivistică este reprezentată de un dosar care conține aproximativ 250-300 de file (aproximativ 500 de metri liniari de arhivă). Activitatea va acoperi următoarele etape: arhivarea dosarelor fizice și integrarea informațiilor în baza de date; realizarea efectivă a bazei de date (stocarea electronică a documentelor curente și arhivate; trierea prelucrarea și prezentarea documentelor).

–          Implementarea unui sistem informatic pentru eficientizarea serviciilor de bază din cadru instituției. Sistemul va permite gestionarea patrimoniului public și/sau privat al Primăriei : introducerea, întreținerea și actualizarea patrimoniului public și/sau privat al Primăriei, identificarea amplasamentului și clasificarea obiectelor de patrimoniu. Sistemul va permite gestionarea documentelor de urbanism – introducerea, întreținerea și actualizarea informațiilor specifice urbanismului: P.U.G., P.U.Z., P.U.D. și Regulamente de urbanism aferente, certificate de Urbanism şi Autorizații de construire (sau de desființare), pentru lucrări de: construire, reconstruire, modificare, extindere sau refacere a clădirilor, în conformitate legislația în vigoare. De asemenea va permite generarea Certificatelor de Urbanism și a Autorizațiilor de construire (sau de desființare). Sistemul va permite gestionarea nomenclaturii stradale – denumire, istoric străzi, numere poștale, emiterea certificatelor de nomenclatură stradală prin integrarea cu RENNS, (Registrul Electronic National al Nomenclaturilor Stradale) implementat de ANCPI (Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară), în scopul preluării/transmiterii datelor de interes. Sistemul va dispune de o componentă de vizualizare a hărții digitale a Municipiului Sebeș care va permite vizualizarea și consultarea datelor geografice furnizate de celelalte componente ale sistemului (ex. limite administrativ teritoriale, limite intravilan–extravilan, limite NATURA 2000, limite cadastrale ale imobilelor și construcțiilor, traseele rețelelor edilitare, traseele arterelor, limitele obiectelor de patrimoniu, etc.). Aceasta componentă va oferi sprijin în activitățile curente ale angajaților compartimentelor de Urbanism, Patrimoniu și Registru Agricol în relația cu cetățenii. De asemenea, aceasta componența va fi putea fi accesibilă cetățenilor în scopul vizualizării informațiilor de interes în funcție de deciziile luate de Primărie în timpul implementării proiectului. Sistemul va permite gestiunea registrului agricol prin integrarea cu Registrul Agricol Național (RAN) implementat de ANCPI (Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară), în scopul preluării/transmiterii datelor de interes (obiective de patrimoniu public si privat al primăriei, respective a limitelor cadastrale ale terenurilor și construcțiilor).

–          25 de persoane instruite (utilizatori și administratori) pentru utilizarea sistemului și 30 de persoane instruite (angajați ai U.A.T. Municipiul Sebeș) pe teme specifice în următoarele domenii: planificare strategică/planificare bugetară/achiziții.

–          Elaborarea unui set de criterii de prioritizare a investițiilor în următoarele sectoare: educație, sănătate, asistentă socială, infrastructura (mediu și transport) pentru realizarea bugetului aferent anului 2021.

–          Analiza proceselor instituționale la nivelul Municipiului Sebeș. În cadrul acestei activități va fi realizată o analiză a fluxurilor instituționale și vor fi realizate studiile privind nevoile informaționale ale instituției. Acestea vor constitui suportul pentru realizarea activității de implementare a sistemului informatic și pentru activitatea de instruire pe nevoile identificate în cadrul analizei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Administrație

Relocare în subteran a cablurilor pe încă șase străzi din Blaj

Publicat

în

Pe încă șase străzi din Blaj, relocare subterană a cablurilor

Proiectul de relocare în subteran a cablurilor de energie electrică și comunicații (internet, tv și telefonie) va continua pe alte șase străzi din municipiul Blaj: Clujului, Simion Bărnuțiu, Tudor Vladimirescu 1 și 2, Episcop Ioan Lemeny și Mitropolit Andrei Șaguna.
Prima stradă care va beneficia de relocarea în subteran a cablurilor este strada Clujului, lucrările urmând să înceapă în următoarele trei luni. Celelalte cinci străzi vor fi finalizate până la mijlocul anului 2025. Pe lângă relocarea cablurilor în subteran, vor fi montați stâlpi noi de iluminat, iar iluminatul public se va face pe LED.
„„Îngroparea” cablurilor este o necesitate pe care Blajul și-a asumat-o ca deziderat urban, în urmă cu șase ani. Procesul a fost accelerat în ultimii 4 ani, când am reușit să relocăm în subteran 57,8 kilometri de cabluri, în total având peste 70 de kilometri de cabluri de energie electrică și comunicații relocate în subteran.
Această investiție majoră, care duce Blajul și mai aproape de standardele europene, nu ar fi fost posibilă fără excelenta colaborare dintre administrația blăjeană și compania Distribuție Energie Electrică România (DEER) – Sucursala Alba și îi mulțumesc directorului Marius Ceteraș pentru sprijin!”, a transmis primarul Gheorghe Valentin Rotar.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

1.500 de chiparoși pe străzile municipiului Blaj

Publicat

în

Blaj: 1.500 de chiparoși pe străzile municipiului

S-a început, prin intermediul Serviciului Public de Gospodărie Comunală, plantarea de chiparoși pe străzile municipiului Blaj.
În prezent, se completează locurile existente și se fac noi plantări în zona blocurilor de pe strada Gheorghe Barițiu, pe strada Tudor Vladimirescu 1 și la intrarea dinspre Sâncel. În total, vor fi 1.500 de chiparoși.
Potrivit reprezentanților administrației locale, pe lângă aspectul estetic deosebit, prin proprietățile sale, acest arbore ornamental asigură o mai bună calitate a aerului din Blaj.
În context primarul Blajului, Gheorghe Valentin Rotar, a evidențiat rolul deosebit pe care Serviciul Public de Gospodărie Comunală, condus de Claudiu Păcurar, îl are în administrarea Blajului, fiind un vector important în dezvoltarea comunității, prin lucrările pe care le execută: întreținerea și extinderea spațiilor verzi, administrarea iluminatului public, reparații trotuare și clădiri, măturatul străzilor, servicii de deszăpezire și desinsecție, etc.
„Sunt servicii pe care nu le-am externalizat și care, datorită activității Serviciului Public de Gospodărie Comunală, degrevează bugetul local al Blajului de cheltuieli suplimentare în valoare de aproximativ un milion de euro pe an!”, a subliniat edilul din Blaj.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Acțiuni de ecologizare la Cugir: Când vor avea loc

Publicat

în

La Cugir, acțiuni de ecologizare

În cadrul campaniei „Și mie îmi pasă de orașul meu” –  Curățenia de Primăvară 2024, Primăria Cugir organizează două acțiuni de ecologizare în oraș.
Prima acțiune va avea loc joi 18 aprilie în zona Pârâul Buschii, începând cu ora 16.00, având ca loc de întalnire zona skatepark – stadion „Parc”.
A doua acțiune de ecologizare se va desfășura sâmbătă 20 aprilie, pe centura ocolitoare Vinerea, începând cu ora 9.00, având ca loc de întâlnire Poliția Locală Cugir.
Cei care doresc să participe sunt așteptați la locurile de întâlnire stabilite.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba