Cafeaua, prieten sau dușman? Beneficiile și riscurile consumului de cafea

Adăugat la Știri

cafea-shutterstockCafeaua este o bautura complexa si delicioasa. Licoarea a fost subiectul multor studii care au impartit oamenii de stiinta in doua categorii. In timp ce unii spun ca este foarte sanatoasa, altii avertizeaza ca pot duce la aparitia unor boli cronice. Pe cine sa credem, pana la urma? Este cafeaua prieten sau dusman?  Raspunsul ar putea fi simplu: si una, si alta. Iata care sunt beneficiile si riscurile consumului de cafea.

 Beneficii

– cafeaua contine antioxidanti, vitamine si minerale

– consumul de cafea poate preveni afectiuni precum Parkinson, Alzheimer, diabet de tip 2, astm, tulburari de risc cardiac, atac de cord, ciroza

– poate actiona ca analgezic

– poate reduce durerile musculare

– femeile care beau mai mult de 5 cescute de cafea pe zi isi reduc riscul de a dezvolta cancer cu pana la 57%, fata de persoanele care beau mai putin de o cescuta pe zi

– barbatii care beau 6 cescute de cafea pe zi isi pot reduce riscul de a dezvolta cancer la prostata cu pana la 60%.

Riscuri

– prea multa cafea dauneaza sanatatii

– tulburari de somn

– halucinatii auditive

– cafeina poate inhiba absorbtia unor minerale precum magneziu, zinc, fier

– creste tensiunea arteriala

– efect diuretic, deshidratare

– pateaza dintii

– poate cauza arsuri

– prajirea cafelei poate duce la formarea unor subsante cu risc cancerigen precum creozot, pirimidina, gudron

– arborii de cafea sunt supusi tratamentelor cu pesticide.

Citește și Sfaturi practice: la ce poate folosi cafeaua

 Continutul de cofeina (ceasca /mg)

– cafea filtru 114-175

– expresso 100

– instant 65-100

– decaf 3-4

– decaf instant 2-3.

 Continutul posbil de calorii

– cu frisca – 77

– cu caramel – 25

– cu zahar -15

– o lingura de lapte integral – 18

– o lingura de lapte degresat – 11.

Sursa: Brightside.me și sfatulparintilor.ro

Simona Lodroman

redactor șef Radio Unirea FM
Mobil: 0733.948.174
email: slodroman@yahoo.com

Comentarii