Rămâi conectat

Știri

Toate certificatele și adeverințele emise de Fisc vor fi eliberate fără plata taxelor extrajudiciare de timbru

Publicat

în

Certificatele fiscale, adeverintele si toate celelalte documente emise de Fisc vor fi scutite de la plata taxelor extrajudiciare de timbru, potrivit unui proiect de act normativ care actualizeaza Codul de procedura fiscala, propus de Ministerul de Finante si adoptat in sedinta de Guvern. Află mai multe de pe radiounirea.ro.

Masura, care va intra in vigoare la trei zile de la publicarea in Monitorul Oficial, vine in contextul in care multe dintre aceste acte pot fi solicitate si eliberate online, dar procedura este ingreunata tocmai din cauza ca trebuie achitate taxele de timbru.
AutorMinisterul Finantelor Publice propune, printr-un proiect de ordonanta publicat recent pe pagina sa de internet si aprobat miercuri de Executiv, ca toate certificatele, adeverintele si celelalte documente emise de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sa fie scutite de la plata taxelor extrajudiciare de timbru.
Noua reglementare se va putea aplica odata ce actul normativ initiat de Finante va intra in vigoare (adica, in trei zile de la momentul publicarii in Monitorul Oficial).
Potrivit ordonantei aprobate astazi de Guvern, in Codul de procedura fiscala urmeaza sa fie introdus un nou articol, art. 229^1, care va mentiona ca toate documentele eliberate de Fisc sunt scutite de la plata timbrului extrajudiciar.

Citește și Firmele și PFA vor avea, pe lângă CUI și CIF, înca un cod de identificare. De când se aplica noua reglementare?

Extras din proiectul de ordonanta propus de MFP
Asadar, scutirea de la plata taxei de timbru, care are valoarea de 2 lei, ar urma sa se aplice tuturor documentelor eliberate de organele fiscale din cadrul ANAF, a caror activitate este reglementata de Codul de procedura fiscala.
Practic, odata ce proiectul propus de Finante se va publica si va intra in vigoare, contribuabilii vor putea obtine, spre exemplu, de la Fisc adeverinte de venit ori certificate de atestare fiscala, fara sa mai nevoiti sa plateasca taxa de timbru de 2 lei, asa cum se intampla in prezent.
Potrivit notei de fundamentare a proiectului initiat de MFP, masura este menita sa simplifice procedura de eliberare online a documentelor.
“Prin OUG nr. 40/2014 a fost reglementat cadrul legal necesar comunicarii prin mijloace electronice dintre organele fiscale si contribuabili. Or, datorita perceperii acestei taxe, contribuabilul este impiedicat sa solicite si sa primeasca prin mijloace electronice, un certificat de atestare fiscala ori o adeverinţa de venit. In fapt, in prezent, chiar daca solicitarea si comunicarea electronica a unui certificat sau a unei adeverinte elimina deplasarea contribuabilului la organul fiscal, pentru a beneficia de acest serviciu contribuabilul trebuie sa se deplaseze la oficiul postal sau, dupa caz, la organul fiscal local/trezorerie/alta entitate autorizata sa incaseze impozite si taxe (ex. CEC Bank), pentru achitarea taxei de timbre”, explica Ministerul de Finante in nota de fundamentare.
Important! Scutirea de la plata taxelor de timbru pentru toate documentele emise de Fisc este prevazuta si in Noul Cod de procedura fiscala, cel care ar urma sa se aplice din 2016 si care va abroga actualul Cod de procedura fiscala, cel reglementat prin OG nr. 92/2003.
Sursa: avocatnet.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Recepție a lucrărilor pe lotul 1 al Transapusenei

Publicat

în

Transapuseana, recepție a lucrărilor pe lotul 1

Vineri 26 aprilie a avut loc recepția lucrărilor pe lotul 1 al Transapusenei, care totalizează nu mai puțin de 43 de kilometri.

Anunțul a fost făcut de Marius Hațegan, vicepreședinte al Consiliului Județean Alba.

„O investiție pe cât de costisitoare, pe atât de necesară. Ca inginer, pot zice că lucrările sunt de nota 10 și de „jos pălăria!”. Ca vicepreședinte al Consiliului Județean, transmit că am respectat, termenul de finalizare a lucrărilor”, a precizat Marius Hațegan.

Lungimea totală a drumului modernizat este de 78,42 kilometri.

Autoritățile județene afirmă că modernizarea Transapusenei este importantă pentru județul Alba, dar și pentru România, întrucât va îmbunătăți semnificativ infrastructura rutieră și va facilita accesul la arealele turistice din zonă.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Teren multisport în cartierul Recea din Alba Iulia: Autorizație de construire

Publicat

în

Alba Iulia: Autorizație de construire pentru un teren multisport în cartierul Recea

A fost semnată autorizația de construire, în cartierul Recea din Alba Iulia, a unui complex ce va cuprinde un teren multisport, dar și locuri de joacă, inclusiv cu dotări speciale pentru copiii cu dizabilități.
Atât terenul cât și locul special de joacă sunt rezultatul propunerilor albaiulienilor, în cadrul procesului de bugetare participativă.
Terenul multisport va fi unul sintetic, amenajat și dotat corespunzător pentru practicarea mai multor sporturi, iar în întregul complex vor fi plantate vegetație, arbuști și arbori.
În acest moment se lucrează la caietul de sarcini, urmând ca lucrările să fie scoase în cel mai scurt timp la licitație, valoarea totală estimată a investiției fiind de 3,34 milioane lei.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

29 aprilie: Ziua Veteranilor de Război în România

Publicat

în

Zi dedicată în România veteranilor de război

Ziua veteranilor de război este marcată anual la 29 aprilie, în semn de recunoaştere a meritelor acestora pentru apărarea independenţei, suveranităţii, integrităţii teritoriale şi a intereselor României.

Aceasta a fost instituită prin Hotărârea de Guvern nr. 1222/10.10.2007, publicată în M.O. nr. 699/17.10.2007, iar data aleasă este cea la care, în anul 1902, regele Carol I a promulgat, la solicitarea supravieţuitorilor Războiului de Independenţă (1877-1878), Înaltul Decret prin care a fost instituit pentru prima dată titlul de „veteran de război”, în conformitate cu Convenţia Statelor Europene de la Geneva, în onoarea ostaşilor care au luptat în acest război.

În Războiul de Independenţă (1877-1878) au murit 10.000 de ostaşi din cei peste 58.000, care au constituit Armata de Operaţii, potrivit site-ului oficial al Asociaţiei Naţionale a Veteranilor de Război, www.veterani-ww2.ro. Ulterior, în Primul Război Mondial, în care a fost mobilizată 11% din populaţia ţării, respectiv peste 880.000 de militari, a fost necesară jertfa a peste 410.000 de soldaţi (peste 335.000 de morţi şi dispăruţi şi peste 75.000 de invalizi), în vederea atingerii obiectivului, respectiv acela al eliberării şi al reîntregirii naţionale. Luptele duse pe teritoriul ţării au făcut, de asemenea, circa 650.000 de morţi în rândul populaţiei civile. În cel de-al Doilea Război Mondial, România a înregistrat peste 900.000 de morţi, răniţi, dispăruţi, prizonieri, răniţi şi invalizi, din care circa 92.000 de militari decedaţi, potrivit informaţiilor prezentate în albumul „100 de ani de viaţă, 100 de ani de istorie”, publicat cu prilejul Centenarului Marii Uniri, pe site-ul www.mapn.ro. La data publicării acestui volum, în 2018, mai erau în viaţă aproximativ 8.300 de veterani de război, circa 250 de văduve de război şi în jur de 63.000 de văduve de veterani de război.

Înaltul Decret Regal din 29 aprilie 1902 prevedea, la articolul 2, că: „Pentru ca fiecărui ostaş veteran să i se asigure liniştea şi ocupaţiunea pentru restul de viaţă, i se vor pune la dispoziţie cele necesare în acest scop, ca stimulent pentru generaţiile viitoare”, notează site-ul amintit anterior. Astfel, participanţilor la Războiul de Independenţă li s-au asigurat, pe lângă acest onorant statut, mijloace pentru un trai decent şi diferite înlesniri, în semn de recunoaştere a sacrificiilor lor pe câmpul de luptă.

De asemenea, după Primul Război Mondial, încheiat în anul 1918, au fost adoptate diferite legi, prin care participanţii la campanii şi urmaşii lor au primit diferite drepturi şi avantaje reparatorii. Astfel, prin Legea din 13 ianuarie 1918, participanţii la Primul Război Mondial care au fost decoraţi cu Medalia „Virtutea Militară” de război clasa I, au primit o pensie viageră, iar prin Legea din 2 septembrie 1920, li s-au creat condiţii speciale de pensionare, potrivit volumului „Calendarul Tradiţiilor Militare” (2010). În 1927, prin Decretul – lege nr. 1402 din 15 mai, ofiţerilor activi şi de rezervă care participaseră la Primul Război Mondial şi care fuseseră decoraţi cu Ordinul „Mihai Viteazul”, li s-au acordat loturi de teren sau loturi de casă, precum şi anumite gratuităţi.

Veteranii de război au primit o serie de drepturi şi avantaje şi în anii următori, printr-o serie de acte normative, precum Decretul nr. 1304 din 8 mai 1933, Decretul nr. 1056 din 6 mai 1936, Legea nr. 794 din 4 septembrie 1941, Legea nr. 310 din 24 aprilie 1945, Decretul-lege nr. 440 din 4 iunie 1945. Începând din 1948, aceste drepturi şi avantaje au fost revăzute, unele fiind chiar anulate.

sursa: agerpres.ro

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba