Rămâi conectat

Știri

Inspecțiile școlare pentru grad și definitivat în noul an școlar se vor desfășura în online

Publicat

în

Ministerul Educatiei a facut un anunt despre cum se vor desfasura inspectiile scolare pentru grad si definitivat in anul scolar 2021-2022.

Precizari privind organizarea si desfasurarea activitatii de inspectie scolara si procesul de selectie a metodistilor inspectoratului scolar in anul scolar scolar 2021-2022

I. Referitor la organizarea si desfasurarea activitatii de inspectie scolara in anul scolar 2021-2022, in contextul necesitatii respectarii normelor de siguranta sanitara stabilite de autoritatile de resort si a reglementarilor generale si sectoriale din Uniunea Europeana, precum si in situatia
restrangerii sau suspendarii activitatilor didactice care impun limitarea prezentei fizice a elevilor in unitatile de invatamant, va comunicam :

1. Inspectia speciala din cadrul examenului pentru obtinerea/echivalarea gradului didactic I precum si sustinerea lucrarii metodico-stiintifice in cadrul examenului pentru acordarea gradului didaclic I se realizeaza doar in sistem online, avand in vedere atat specificul organizarii si defasurarii cat si finalitatile acestor activitati didactice.

– Planificarea sustinerii inspectiei speciale si a lucrarii metodico-stiintifice se realizeaza de catre centrul de perfectionare, cu acordul candidatului si al membrilor comisiei de examen.

– Secretariatul institutiei de invatamant superior- centru de perfectionare transmite inspectoratului scolar, pentru fiecare candidat, data si ora la care este planificata sustinerea inspectiei speciale si a lucrarii metodico-stiintifice, precum si datele de contact (telefon, adresa de e-mail) ale tuturor membrilor comisiei de examen aprobate de Ministerul Educatiei. Inspectorul pentru dezvoltarea resursei umane comunica datele respective directorului unitatii de invatamant in care este planificata sustinerea acestor probe ale examenului.

2. Inspectiile de specialitate din cadrul examenului pentru definitivare in invatamant, inspectiile speciale din cadrul examenului pentru obtinerea gradului didactic II si inspectiile scolare curente din cadrul examenelor pentru obtinerea/echivalarea gradului didactic I si pentru obtinerea gradului didactic II se pot organiza si desfasura si in sistem online, potrivit prevederilor metodologice specifive, avand in vedere atat specificul organizarii si defasurarii, cat si finalitatile acestor inspectii.

3. Inspectiile scolare de specialitate si alte tipuri de inspectie scolara legal prevazute se pot organiza si desfasura si in sistem online, potrivit prevederilor metodologice specifice si in conformitate cu proceduri elaborate la nivelul fiecarui inspectorat scolar si aprobate de consiliul de administratie.

4. Planificarea si organizarea activitatii de inspectie scolara se realizeaza in temeiul metodologiilor specifice – in cazul examenului pentru definitivare in invatamant si al examenelor pentru obtinerea gradelor didactice II si I si in conformitate cu Regulameniul de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin OMEC nr. 6106/ 03.12.2020.

Inspectoratele scolare vor evalua situatia pandemica, vor lua masurile care se impun pentru respectarea normelor de siguranta sanitara stabilite de autoritatile de resort si, in conformitate cu procedurile elaborate la nivelul inspectoratului scolar si aprobate de consiliul de administratie, vor decide cu privire la modul de organizare si desfasurare al activitatii de inspectie scolara (cu prezenta fizica sau in sistem online).

Pentru organizarea si desfasurarea activitatii de inspectie scolara in sistem online se vor avea in vedere urmatoarele situatii:

a) Elevii si cadrele didactice participa la cursuri in cadrul unitatii de invatamant

i) Directorul/directorul adjunct al unitatii de invatamant in care este incadrat cadrul didactic inspectat/candidatul, transmite inspectorului scolar/ tuturor membrilor comisiei, cu 3 zile inainte de data programata pentru desfasurarea inspectiei, pe e-mail, cu solicitarea confirmarii de primire, toate informatiile necesare pentru accesul la platforma/aplicatia informatica utilizata de unitatea scolara in procesul de invatamant, inclusiv link-ul de conectare pentru activitatea de online sincron.

ii) in situatia in care unitatea de invatamani nu dispune de logistica necesara organizarii si desfasurarii online a activitatilor didactice in toate salile de clasa, inspectoratul scolar va face demersurile care se impun pentru amenajarea unei sali de clasa destinate activitatilor didactice de tip inspectie scolara, practica pedagogica, altor activitati din categoria activitatilor de formare continua, care va fi dotata corespunzator.

b) Elevii si cadrele didactice participa la cursuri din cadrul unitatii de invatamant si din afara unitatii de invatamant- online, prin intermediul tehnologiei

i) Directorul/directorul adjunct al unitatii de invatamant in care este incadrat cadrul didactic inspectat/candidatul, transmite inspectorului scolar/ tuturor membrilor comisiei, cu 3 zile inainte de data programata pentru desfasurarea inspectiei, pe e-mail, cu solicitarea confirmarii de primire, toate informatiile necesare pentru accesul la platforma/aplicatia informatica utilizata de unitatea scolara in procesul de invatamant, inclusiv link-ul de conectare pentru activitatea de online sincron.

ii) Inspectorul scolar/membrii comisiei se va/se vor conecta, respectand acelasi algoritm ca si grupa de elevi care invata in sistem online.

c) Elevii si cadrele didactice participa la cursuri din afara unitatii de invatamant – exclusiv online

i) Directorul/directorul adjunct al unitatii de invatamant in care este incadrat cadrul didactic inspectat/candidatul, transmite inspectorului scolar/ tuturor membrilor comisiei, cu 3 zile inainte de data programata pentru desfasurarea inspectiei, pe e-mail, cu solicitarea confirmarii de primire, toate informatiile necesare pentru accesul la platforma/aplicatia informatica utilizata de unitatea scolara in procesul de invatamant, inclusiv link-ul de conectare pentru activitatea online sincron.

ii) Inspectorul scolar/membrii comisiei se va /se vor conecta respectand acelasi algoritm ca si elevii care invata in sistem online, prin afiliere la clasa/clasele virtuale la care se desfasoara inspectia.

In oricare dintre situatiile posibile prezentate anterior, orice modificare/eroare de conectare/alte situatii neprevazute care intervin in organizarea si/sau desfasurarea inspectiei se va/ se vor semnala de catre conducerea unitatii de invatamant care, impreuna cu inspectorul scolar/ comisia care realizeaza inspectia, identifica si adopta o solutie alternativa pentru finalizarea activitatii, fapt care se va consemna in documentele de inspectie – proces-verbal, nota, raport.

Pentru sustinerea inspectiilor de specialitate si inspectiilor speciale din cadrul examenelor de acordare a definitivarii in invatamant sau a gradelor didactice II/I, cadrelor didactice care nu dispun de mijloace adecvate organizarii si desfasurarii procesului de predare-invatare-evaluare prin intermediul tehnologici li se va asigura obligatoriu accesul la echipamentele unitatii de invatamant sau prin acordarea cu titlu de folosinta gratuita, pe perioada determinata, a unor echipamente si servicii (conexiune la internet, suporturi de stocare etc.)

In organizarea si desfasurarea activitatilor de inspectie scolara, indiferent de forma de organizate a acestora, se respecta provederile directivelor UE privind securitatea cibernetica si prelucrarea datelor cu caracter personal, cuprinse in Regulamentul (UE) 201 6/679 al Parlamentului European si al Consiliului Uniunii Europene din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor);

Pentru organizarea si desfasurarea activitatilor de inspectie scolara in sistem online – se respecta prevederile Metodologiei-cadru privind desfasurarea activitatilor didactice prin intermediul tehnologiei si al internetului, precum si pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, aprobata prin OMEC nr. 5545/10.09.2020.

Organizarea si desfasurarea activitatilor de inspectie scolara se consemneaza in documentele de inspectie prevazute de metodologiile/regutlamentele specifice,

Regimul documentelor asociate activitatilor de inspectie scolara este cel prevazut de metodologiile/regulamentele specifice in vigoare. Prin procedura specifica, se poate adapta de catre inspectoratul scolar/centrul de perfectionare, modalitatea de transmitere, de inregistrare si de
stocare/arhivare a documentelor asotiate activitatilor de inspectie scolara desfasurate online.

II. Procesul de selectie a metodistilor inspectoratului scolar

a) In procesul de selectie a metodistilor pentru anul scolar 2021-2022, se vor respecta urmatoarele criterii generale:

– studii: superioare, corespunzatoare functiei didactice ocupate;

– statut profesional: titular in invatamantul preuniversitar de stat;

– evolutie in cariera: minimum gradul didactic II;

– calitatea activitatii didactice: calificativul anual Foarte bine, obtinut in fiecare dintre ultimii 5 ani

scolari;

– experienta in desfasurarea in sistem blended learning sau online, in anii scolari 2019-2020 si 2020-2021, a unor activitati de tip metodic, certificata de conducerea unitatii de invatamant.

Conditia de formare continua privind acumularea a minimum 90 de credite profesionale transferabile, in ultimul interval consecutiv de 5 ani scolari de activitate didactica la catedra, considerat de la data promovarii examenului de definitivare in invatamant, exceptand perioadele de suspendare a contractului individual de munca, in conditiile legii, va fi prioritara in departajarea candidatilor cu punctaje egale,

b) La nivelul fiecarui inspectorat scolar se poi stabili atat criterii suplimentare specifice, raportat la specificul fiecarei discipline, respectiv la situatia numerica a resurselor umane pentru fiecare disciplina/domeniu la nivelul judetului/municipiului Bucuresti, cat si criterii de departajare a candidatilor,

c) Pentru disciplina consiliere si orientare/consiliere si dezvoltare personala selectia metodistilor se va face dintre cadrele didactice care indeplinesc conditiile generale si specifice si au si calitatea de diriginte.

d) Metodistii selectati in anii precedenti, pe baza analizei activitatii desfasurate in aceasta calitate si a verificarii indeplinirii criteriilor generale si specifice, pot fi reconfirmati si in anul scolar 2021-2022, cu acordul acestora.

e) Persoanele care ocupa functii de conducere, indrumare si control nu pot fi si melodisti ai inspectoratului scolar pe durata exercitarii functiei. Prin exceptie, persoanele care ocupa functii de conducere, indrumare si control si care au specialitati pentru care resursa umana la nivelul judetului/Municipiului Bucuresti este deficitara numeric, pot exercita atributii de metodist

f) In vederea asigurarii cadrului de legalitate, obiectivitate si transparenta a procesului de selectie, la nivelul fiecarui inspectorat scolar se elaboreaza o procedura de selectie, care se aproba in Consiliul de administratie si se comunica prin publicare pe site-urile inspectoratului scolar si Casei Corpului Didactic, insotita de urmatoarele informatii:

– apelul de selectie;

– criteriile de selectie;

– calendarul de selectie,

– numarul de locuri alocat fiecarei discipline in anul scolar care face obiectul selectiei;

– alte criterii suplimentare/specifice si/sau alte informatii-suport.

Unitatile de invatamant au obligatia de a prelua informatiile publicate de inspectoratul scolar referitoare la procesul de selectie a metodistilor si de a le aduce la cunostinta cadrelor didactice interesate.

8) Rezultatul selectiei/reconfirmarii metodistilor este comunicat candidatilor in termen de 3 zile de la finalizarea concursului.

g) Decizia inspectorului scolar general privind numirea profesorilor selectati in corpul de metodisti, insotita de un raport succint privind procesul de selectie, se transmite anual, pana la data de 10 octombrie, in format clectronic scanat, certificat prin semnatura inspectorului scolar general, catre Directia Formare Continua din cadrul Directiei Generale Management Resurse Umane si Retea scolara.

Sursa:portalinvatamant.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Sâmbăta lui Lazăr: Ce nu ai voie să faci cu o zi înainte de Florii

Publicat

în

Sâmbăta lui Lazăr este sărbătorită de creștini-ortodocși cu o zi înainte de Duminica Intrării lui Hristos în Ierusalim (Duminica Floriilor) și reprezintă puntea de legătură între Postul Paștelui și Săptămâna Patimilor.

Duminica Floriilor este precedată de Sâmbăta lui Lazăr. În această zi, Iisus Hrisos îşi arată din nou minunile, înviindu-l pe Lazăr, la patru zile de la moarte.

Învierea lui Lazăr este simbolul învierii viitoare a neamului omenesc. După această minune, mulţimile strânse la porţile cetăţii l-au întâmpinat cu flori şi l-au aclamat pe Mântuitor, la intrarea în Ierusalim, scrie romaniatv.net. Sâmbăta din ajunul Floriilor este cunoscută şi ca Moşii de Florii, când se fac pomeniri pentru sufletul rudelor decedate.

În această sâmbătă, Biserica Ortodoxă cinsteşte una dintre cele mai mari minuni săvârşite de Iisus Hristos în viaţa pământeană, învierea lui Lazăr. Evenimentul religios s-a petrecut în localitatea Betania, unde Lazăr, prietenul lui Iisus, murise de patru zile. Învierea lui Lazăr a fost descrisă în Sfânta Evanghelie după Ioan în Capitolul 11, versetele de la 1-45. Sfântul Evanghelist Ioan ne spune că Lazăr, originar din Betania (localitatea palestiniană Al-Izzariya de astăzi), ca şi surorile lui, Marta şi Maria, făcea parte din grupul persoanelor preţuite de Iisus.  Mai mult, tradiţia spune că Lazăr era fiul fariseului Simon, în casa căruia s-a pregătit Cina Mântuitorului. Tradiţia spune că, după învierea sa din morţi, timp de 30 de ani, cât a mai trăit, Lazăr a mâncat doar fructe. Se mai spune că Maica Domnului nostru Iisus Hristos i-a lucrat cu mâinile ei un omofor şi i l-a dăruit. De asemenea, se mai spune că, cele patru zile petrecute în mormânt l-au marcat pe Lazăr şi, cât a trăit, el n-a mai zâmbit niciodată.

Sâmbăta lui Lazăr. De ce este bine să facem plăcinte

În multe localităţi, îndeosebi în Sudul ţării, în ajunul Floriilor, se respectă tradiţia „Cântecelor de Paşti”. În fiecare comunitate, în faţa lăcaşurilor de cult ortodoxe, se intonează cântece religioase care amintesc despre moartea şi învierea lui Lazăr, prietenul lui Iisus. Învierea lui Lazăr anticipează Învierea Mântuitorului Hristos.

În sâmbăta Floriilor, la casele gospodarilor colindă fetele din localitatea respectivă , purtând pe cap cunune cu flori de câmp. În colindele lor se povesteşte despre moartea nefericită şi despre înmormântarea unui tânăr pe nume Lazăr. Una dintre fete, care poartă numele de Lăzăriţa, se îmbracă în mireasă. În cântec, Lăzăriţa deplâng drama lui Lazăr şi spune că acesta i-a cerut mamei să-i facă azima şi aceasta nu i-a îndeplinit dorinţa; atunci tânărul s-a dus cu oile la pădure, s-a suit pe o creangă să scuture frunze pentru oi, dar a început să bată vântul. Atunci creanga s-a rupt, iar el a căzut şi a murit. L-au găsit cele trei surori ale lui, l-au adus acasă, l-au scăldat în lapte dulce şi l-au înmormântat.

În Sâmbăta Floriilor copiii colindă la vecini şi la prieteni cu crenguţe de salcie sfinţite la biserică de preotul satului. În colindul lor se regăsesc urări de bine şi de sănătate. Cântecele copiilor povestesc din generaţie în generaţie despre Iisus, Cel care a fost primit cu slavă şi cu ramuri de măslin şi de finic în Ierusalim de mulţimile care, peste o săptămână, l-au răstignit. Colindătorii sunt primiţi de gazde cu multă bucurie. În cinstea lor, gazdele îşi împodobesc casa cu salcie sfinţită, îşi exprimă optimismul, speră şi spun cu credinţă: „Vă aşteptăm şi la anul!”. Bătrânii satului respectă tradiţia şi colindătorii sunt răsplătiţi cu ouă albe, nefierte, pentru a fi vopsite de Sfântul Paşte.

Prin tradiţie, în Sâmbăta lui Lazăr, gospodinele plămădesc plăcinte şi să le dea de pomană vecinilor, rudelor şi tuturor musafirilor. Dacă femeile pregătesc plăcinte, fetele tinere plantează flori, fiind convinse că numai cele sădite acum vor avea multe ramuri înflorite. În numeroase zone din ţară, fetele mai mici, îmbracate în rochii albe, împodobite cu flori de primăvară, merg cu colindul prin sat, spunând povestea sărmanului Lazăr care a murit foarte tânăr. Gospodarii le cinstesc cu ouă, pe care să le încondeieze în Joia Mare.

Sursa.realitatea.net


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Peste 24 milioane de lei investiţi în acest an pentru modernizarea rețelei de gaz din judeţul Alba

Publicat

în

În acest an, este 24 milioane de lei investiţi pentru modernizarea rețelei de gaz din judeţul Alba

Un număr de 17 proiecte de investiții în valoare totală de circa 24 milioane de lei, adică aproximativ 4,8 milioane de euro, sunt planificate pentru acest an în județul Alba, anunţă Delgaz Grid.

Lucrările vizează modernizarea rețelei de distribuție pe o lungime de circa 46 de kilometri în opt localități din județ. În urma investițiilor, conform companiei, alimentarea cu gaze naturale a locuitorilor se va îmbunătăți, fiind asigurată continuitatea și siguranța în exploatare a rețelei de distribuție.

Cele mai importante proiecte de investiții, care constau în înlocuirea conductelor și branșamentelor de gaze naturale, se vor derula în Alba Iulia, Aiud, Mirăslău, Cisteiu de Mureș și Blaj.

Anul trecut, în județul Alba au fost realizate 10 proiecte de investiții, prin care s-au înlocuit 16 kilometri de conducte și branșamente gaze naturale, iar rețeaua a fost extinsă cu aproximativ 30 dekilometri pentru racordarea de noi consumatori. Cea mai mare parte a rețelei de gaz, circa 8 kilometri, a fost înlocuită la Sebeș.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Reducere a impozitelor locale pentru donatori de sânge: Alba Iulia, gata să aplice măsura

Publicat

în

Alba Iulia, gata să aplice măsura reducerii impozitelor locale pentru donatorii de sânge

Alba Iulia va fi printre primele municipii din România unde se aprobă reducerea de 10% la impozitul pe clădiri și terenuri, pentru donatorii de sânge și persoanele cu dizabilități, a anunțat primarul Gabriel Pleșa.

Potrivit acestuia, proiectul de hotărâre de consiliu local este gata, va rămâne în dezbatere publică vreme de 30 de zile, iar ulterior va deveni o realitate.

Prin noua lege, promulgată recent, consiliile locale pot acorda reduceri la impozitul pe clădiri și teren pentru persoanele fizice care fac dovada a minimum trei donări de sânge, pe parcursul unui an calendaristic. Reducerea, care va fi aplicată începând cu anul viitor, se va cumula cu bonificația de 10%, acordată deja celor care achită anticipat impozitul datorat.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba