Rămâi conectat

Administrație

Albaiulienii implicați în procesul de decizie a modului în care sunt cheltuiți banii publici: Procesul de bugetare participativă va debuta la 1 septembrie cu etapa de depunere a proiectelor

Publicat

în

Bugetarea participativă continuă la Alba Iulia și în 2021

După o primă ediție de succes, procesul de bugetare participativă, ediția a II-a, va debuta la 1 septembrie 2021 cu etapa de depunere a proiectelor.

Bugetarea participativă este o formă de implicare directă a cetățenilor în procesul de decizie a modului în care sunt cheltuiți banii publici în raport cu nevoile locale. Este un un proces deschis, transparent și inovativ de a distribui fondurile publice, în mod echitabil, acolo unde comunitatea decide prin vot liber, contribuind astfel la descentralizarea deciziei publice în avantajul cetățenilor.

Prin intermediul platformei de bugetare participativă, cetățenii pot să-și expună online problemele cu care se confruntă, să sugereze soluții de rezolvare, să propună idei și inițiative proprii pentru o viață mai bună și mai plăcută în zona unde locuiesc sau în alte zone ale orașului, să participe activ la stabilirea priorităților în cheltuirea banilor publici, să fie creativi și inovativi și să se implice activ în comunitatea din care fac parte. Bugetarea participativă permite comunității să devină actorul principal în promovarea inițiativelor locale și beneficiarul materializării acestora.

Proiectele pot fi depuse doar online pe platforma bugetareparticipativa.apulum.ro, accesând secțiunea dedicată și în intervalul de timp stabilit pentru etapa de depunere a proiectelor.
Propunerile de proiecte depuse pe platformă urmează să fie validate de autoritatea locală, iar apoi supuse unui proces de votare. Cele mai votate proiecte vor fi implementate de Municipiul Alba Iulia începând cu anul 2022.
Calendarul este următorul:
• depunere proiecte – 01.09.2021-30.09.2021
• analiză și evaluare proiecte – 01.10.2021-31.10.2021
• etapa de vot – 01.11.2021-14.12.2021
• afișarea proiectelor câștigătoare – 15.12.2021 sau 17.12.2021 (dacă se ajunge la prelungirea votului cu 24 de ore)
Bugetul alocat pentru ediția II a procesului de bugetare participativă este de 1.000.000 lei, cu TVA inclus. Numărul de proiecte finanțate va depinde de bugetele acestora și de numărul de voturi primite. Pot fi finanțate unul sau mai multe proiecte.
Propunerile de proiecte trebuie încadrate într-unul din următoarele domenii:
• Amenajare spații publice;
• Oraș digital;
• Spații verzi;
• Educație și cultură;
• Alei, trotuare, zone pietonale;
• Mobilitate, accesibilitate, siguranța circulației;
• Sport, sănătate;
• Turism;
• Social;
• Mediu.
La prima ediție din 2020 au fost cinci proiecte câștigătoare, ca urmare a propunerilor și susținerii cetățenilor municipiului Alba Iulia, în prezent, acestea fiind în diferite stadii de implementare. Puteți vedea proiectele depuse anul trecut pe platforma bugetareparticipativa.apulum.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Administrație

Start pentru modernizarea iluminatului public în comuna Stremț

Publicat

în

În comuna Stremț, start pentru modernizarea iluminatului public

Au început lucrările aferente proiectului „Modernizarea sistemului de iluminat public in comuna Stremț”, proiect prin care a fost obținută de la Fondul de Mediu suma de 999.936, 52 lei finanțare nerambursabilă.
Anunțul a fost făcut de primarul Traian Ștefan Popa.
Prin acest proiect se va moderniza iluminatul public pe tronsonul drumului Stremț – Geoagiu de Sus – Valea Mănăstirii.
„Totodată suntem în curs de obținere a unei noi finanțări, tot prin Fondul de Mediu, de aceeași valoare, prin care se va moderniza iluminatul public pe străzile din comuna Stremț”, a precizat edilul.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Relocare în subteran a cablurilor pe încă șase străzi din Blaj

Publicat

în

Pe încă șase străzi din Blaj, relocare subterană a cablurilor

Proiectul de relocare în subteran a cablurilor de energie electrică și comunicații (internet, tv și telefonie) va continua pe alte șase străzi din municipiul Blaj: Clujului, Simion Bărnuțiu, Tudor Vladimirescu 1 și 2, Episcop Ioan Lemeny și Mitropolit Andrei Șaguna.
Prima stradă care va beneficia de relocarea în subteran a cablurilor este strada Clujului, lucrările urmând să înceapă în următoarele trei luni. Celelalte cinci străzi vor fi finalizate până la mijlocul anului 2025. Pe lângă relocarea cablurilor în subteran, vor fi montați stâlpi noi de iluminat, iar iluminatul public se va face pe LED.
„„Îngroparea” cablurilor este o necesitate pe care Blajul și-a asumat-o ca deziderat urban, în urmă cu șase ani. Procesul a fost accelerat în ultimii 4 ani, când am reușit să relocăm în subteran 57,8 kilometri de cabluri, în total având peste 70 de kilometri de cabluri de energie electrică și comunicații relocate în subteran.
Această investiție majoră, care duce Blajul și mai aproape de standardele europene, nu ar fi fost posibilă fără excelenta colaborare dintre administrația blăjeană și compania Distribuție Energie Electrică România (DEER) – Sucursala Alba și îi mulțumesc directorului Marius Ceteraș pentru sprijin!”, a transmis primarul Gheorghe Valentin Rotar.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

1.500 de chiparoși pe străzile municipiului Blaj

Publicat

în

Blaj: 1.500 de chiparoși pe străzile municipiului

S-a început, prin intermediul Serviciului Public de Gospodărie Comunală, plantarea de chiparoși pe străzile municipiului Blaj.
În prezent, se completează locurile existente și se fac noi plantări în zona blocurilor de pe strada Gheorghe Barițiu, pe strada Tudor Vladimirescu 1 și la intrarea dinspre Sâncel. În total, vor fi 1.500 de chiparoși.
Potrivit reprezentanților administrației locale, pe lângă aspectul estetic deosebit, prin proprietățile sale, acest arbore ornamental asigură o mai bună calitate a aerului din Blaj.
În context primarul Blajului, Gheorghe Valentin Rotar, a evidențiat rolul deosebit pe care Serviciul Public de Gospodărie Comunală, condus de Claudiu Păcurar, îl are în administrarea Blajului, fiind un vector important în dezvoltarea comunității, prin lucrările pe care le execută: întreținerea și extinderea spațiilor verzi, administrarea iluminatului public, reparații trotuare și clădiri, măturatul străzilor, servicii de deszăpezire și desinsecție, etc.
„Sunt servicii pe care nu le-am externalizat și care, datorită activității Serviciului Public de Gospodărie Comunală, degrevează bugetul local al Blajului de cheltuieli suplimentare în valoare de aproximativ un milion de euro pe an!”, a subliniat edilul din Blaj.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba