Rămâi conectat

Administrație

Guvernul a lansat platforma online maisimplu.gov.ro, supranumită ”Comisia de tăiat hârtii„

Publicat

în

Guvernul a lansat platforma online maisimplu.gov.ro, care are drept scop debirocratizarea administrației publice prin eliminarea unor documente sau tipuri de dosare. Citește mai mult pe radiounirea.ro

„Astăzi lansăm platforma a ceea ce am numit noi Comisia de tăiat hârtii, platforma online care va trebui să ne ajute să identificăm acele lucruri în funcționarea administrației care să ducă la o debirocratizare în relația cu cetățenii mai ales. Această platformă online are adresa ‘maisimplu.gov.ro’, unde o să invităm contribuabilii, cetățenii să ne împărtășească din experiența lor în relația cu administrația și care documente sau care tipuri de dosare pe care trebuie să le depună la administrație li se par complicate și ar putea fi simplificate”, a anunțat prim-ministrul la începutul ședinței de guvern.
Premierul a spus că au fost identificate „cazuri absurde”, precum cel al mamelor care au născut și trebuie să depună dosare diferite conținând „cam aceleași tipuri de documente” pentru obținerea unor drepturi legale.
„Am identificat chiar câteva cazuri, aș spune absurde, care se perpetuează în administrație. De exemplu, mamele care tocmai au născut trebuie să depună trei dosare cu, de multe ori, cam aceleași tipuri de documente: unul pentru indemnizația de creștere a copilului, altul pentru alocația de stat și un altul pentru stimulentul de reinserție. Aceste trei dosare conțin cam aceleași documente și trebuie să se plimbe de multe ori la aceleași instituții cu trei hârtii în copii diferite. E un caz unde putem simplifica lucrurile cu depunerea unui singur dosar, în așa fel încât administrația să poată să trateze toate cele trei tipuri de indemnizații”, a explicat Cioloș.
El a mai dat drept exemplu cazul în care șomerii, pentru a obține indemnizația, trebuie să plătească „cam 30 de lei” ca să obțină anumite documente necesare, deși aceste „informații pot fi obținute de către administrația care are nevoie să prelucreze dosarul respectiv și direct solicitând informațiile respective, fără ca șomerul să mai trebuiască să plătească tot felul de taxe”.
Și aici cred că putem merge pe o simplă depunere a cererii, urmând ca administrațiile respective să colecteze sau să obțină datele direct prin conectarea sistemelor informatice”, a susținut prim-ministrul.
Un alt caz prezentat miniștrilor a fost cel al cazierului judiciar: „Prin sistemele informatice ar trebui să punem la punct o modalitate prin care să nu mai trebuiască oamenii să ia cazierul de la un ghișeu ca să îl ducă la celălalt ghișeu. Sunt lucruri care pot fi făcute în mod simplu valorificând și sistemele informatice și diferitele platforme informatice administrative pe care s-au dat milioane de euro și care multe dintre ele nu sunt încă operaționale. Dacă aceste sisteme informatice, administrative le-am conecta, n-ar mai trebui să solicităm atâta birocrație cetățenilor”.
Prim-ministrul a enunțat, totodată, și principiile pe care se va baza simplificarea birocratică.
„În primul rând, ca o instituție să ceară o singură dată o informație de la un cetățean, după care în baza de date să o poată valorifica de câte ori e nevoie, (…) să punem la punct acest transfer electronic al datelor între instituții și să nu plimbăm cetățeanul de la un ghișeu la altul, (…) să înlocuim documentele legalizate acolo unde este posibil cu declarațiile pe proprie răspundere ca să evităm și costuri suplimentare și birocrație suplimentară și să înlăturăm chiar documentele și procedurile care nu se mai justifică și care pot fi înlocuite de proceduri digitale”, a afirmat Dacian Cioloș.

Sursa: agerpres.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Administrație

Start pentru modernizarea iluminatului public în comuna Stremț

Publicat

în

În comuna Stremț, start pentru modernizarea iluminatului public

Au început lucrările aferente proiectului „Modernizarea sistemului de iluminat public in comuna Stremț”, proiect prin care a fost obținută de la Fondul de Mediu suma de 999.936, 52 lei finanțare nerambursabilă.
Anunțul a fost făcut de primarul Traian Ștefan Popa.
Prin acest proiect se va moderniza iluminatul public pe tronsonul drumului Stremț – Geoagiu de Sus – Valea Mănăstirii.
„Totodată suntem în curs de obținere a unei noi finanțări, tot prin Fondul de Mediu, de aceeași valoare, prin care se va moderniza iluminatul public pe străzile din comuna Stremț”, a precizat edilul.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Relocare în subteran a cablurilor pe încă șase străzi din Blaj

Publicat

în

Pe încă șase străzi din Blaj, relocare subterană a cablurilor

Proiectul de relocare în subteran a cablurilor de energie electrică și comunicații (internet, tv și telefonie) va continua pe alte șase străzi din municipiul Blaj: Clujului, Simion Bărnuțiu, Tudor Vladimirescu 1 și 2, Episcop Ioan Lemeny și Mitropolit Andrei Șaguna.
Prima stradă care va beneficia de relocarea în subteran a cablurilor este strada Clujului, lucrările urmând să înceapă în următoarele trei luni. Celelalte cinci străzi vor fi finalizate până la mijlocul anului 2025. Pe lângă relocarea cablurilor în subteran, vor fi montați stâlpi noi de iluminat, iar iluminatul public se va face pe LED.
„„Îngroparea” cablurilor este o necesitate pe care Blajul și-a asumat-o ca deziderat urban, în urmă cu șase ani. Procesul a fost accelerat în ultimii 4 ani, când am reușit să relocăm în subteran 57,8 kilometri de cabluri, în total având peste 70 de kilometri de cabluri de energie electrică și comunicații relocate în subteran.
Această investiție majoră, care duce Blajul și mai aproape de standardele europene, nu ar fi fost posibilă fără excelenta colaborare dintre administrația blăjeană și compania Distribuție Energie Electrică România (DEER) – Sucursala Alba și îi mulțumesc directorului Marius Ceteraș pentru sprijin!”, a transmis primarul Gheorghe Valentin Rotar.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

1.500 de chiparoși pe străzile municipiului Blaj

Publicat

în

Blaj: 1.500 de chiparoși pe străzile municipiului

S-a început, prin intermediul Serviciului Public de Gospodărie Comunală, plantarea de chiparoși pe străzile municipiului Blaj.
În prezent, se completează locurile existente și se fac noi plantări în zona blocurilor de pe strada Gheorghe Barițiu, pe strada Tudor Vladimirescu 1 și la intrarea dinspre Sâncel. În total, vor fi 1.500 de chiparoși.
Potrivit reprezentanților administrației locale, pe lângă aspectul estetic deosebit, prin proprietățile sale, acest arbore ornamental asigură o mai bună calitate a aerului din Blaj.
În context primarul Blajului, Gheorghe Valentin Rotar, a evidențiat rolul deosebit pe care Serviciul Public de Gospodărie Comunală, condus de Claudiu Păcurar, îl are în administrarea Blajului, fiind un vector important în dezvoltarea comunității, prin lucrările pe care le execută: întreținerea și extinderea spațiilor verzi, administrarea iluminatului public, reparații trotuare și clădiri, măturatul străzilor, servicii de deszăpezire și desinsecție, etc.
„Sunt servicii pe care nu le-am externalizat și care, datorită activității Serviciului Public de Gospodărie Comunală, degrevează bugetul local al Blajului de cheltuieli suplimentare în valoare de aproximativ un milion de euro pe an!”, a subliniat edilul din Blaj.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba