Rămâi conectat

Știri

Nu mai e de joacă! Director CNADNR: Sibiu-Orăștie trebuie închisă. Putem pierde 114 milioane de euro, bani europeni

Publicat

în

Directorul de investiții la CNADNR, Alin Goga, a declarat, joi seară, că tronsonul de autostradă Sibiu-Orăștie ar trebui închis, în contextul în care circulația se desfășoară în condiții nesigure, iar singura soluție rămâne reconstruirea sa. Asta în condițiile în care au existat proiectant, consultant, inclusiv sesizări cu privire la situația terenului, iar traseul s-a modificat cu câteva sute de metri pe o zonă unde se produc alunecări și este cunoscut acest lucru. Vezi explicațiile specialistului pe radiounirea.ro.

În acest sens, explică Alin Goga, o dovadă în plus a situației terenului fiind DN7 și magistrala feroviară 200 care au avut probleme dintotdeauna, în zona aceea, și în permanență CNADNR și CFR au efectuat reparații și, cu toate acestea, alunecările tot se produc.

„Vă spun că suntem ca la „Meșterul Manole”: ce am construit și am plătit: 150 de milioane de euro trebuie să scoatem tot afară și – am vorbit asta cu profesori universitari, cu absolut toată lumea – în condițiile în care am știut că recepționăm un lucru defect. A fost o pasivitate. Acum o lună de zile am fost la o altă emisiune și după patru zile am fost chemat la DNA-ul. Sper ca mâine DNA-ul să fie la CNADNR. Nu poate să rămână așa. Paroxismul la care s-a ajuns în CNADNR e departe de orice închipuire. 14 miliarde de euro am primit din 2007 până în prezent. Sunt bani care s-au dus și pe întreținere, pe investiții, reabilitări și avem o rețea care e jalnică, pentru că totul pornește din interior: 6.000 de oameni și 10 la sută sunt ingineri de drumuri și poduri. Acolo doar 10 la sută sunt ingineri de drumuri, într-o companie eminamente tehnică. Sunt regionale care au patru ingineri de drumuri. În condițiile în care am angajat toate specializările exotice, găsiți papagali de toate culorile. Fiecare director și-a angajat toate rudele. Nu este de astăzi, se perpetuează”, a declarat Alin Goga.

Potrivit acestuia, CNADNR-ul ar putea funcționa și cu jumătate din personal.

„Față de 2014, bugetul de salarii de anul acesta e mai mare cu 30 la sută și putem verifica foarte ușor. Acolo sunt o grămadă de tăietori de frunze și compania ar putea funcționa și cu jumătate din personal. Stau să fumeze pe holuri pentru că nu au ce face, iar cei care au ce face nu sunt băgați în seamă”, a mai spus Goga.

În ceea ce privește tronsonul de autostradă Sibiu-Orăștie, Goga a subliniat că a existat, încă de la bun început, o sesizare de la DRDP Brașov că există un plan de alunecare, care afectează și magistrala de cale ferată, iar firma CONSITRANS, angajată de CNADNR drept consultant de proiect, a atras atenția că sunt folosite pământurile cele mai proaste pentru construcția autostrăzii. Goga a explicat, în acest sens, că „pentru alegerea traseului e responsabil cel care a făcut studiul de fezabilitate și CNADNR pentru aprobarea proiectului”.

„Acolo, de la început, se știa că există magistrala de cale ferată și a existat o sesizare de la DRDP Brașov, care nu a fost luată în considerare, că există un plan de alunecare care afectează inclusiv magistrala de căi ferate. Pe unde al ales să construim? Exact pe unde este cel mai prost. Cele mai proaste pământuri.

CONSITRANS-ul le-a zis că nu e bine și că folosesc pământurile cele mai proaste pentru că constructorul a vrut să facă economie și a luat aceste pământuri proaste, care sunt niște argile prăfoase cu contracții mari

Întotdeauna când se face un studiu de fezabilitate există, cel puțin, trei variante. Pentru alegerea traseului e responsabil cel care a făcut studiul de fezabilitate și CNADNR pentru aprobarea proiectului”, a explicat directorul de investiții de la CNADNR.

În contextul în care au fost emise peste 300 de note de neconformitate de către firma CONSITRANS, lucrările au continuat iar, în prezent, „nu există rezolvare tehnică” și trebuie scos tot ce e acolo, mai spune directorul de investiții, care este de părere că tronsonul Sibiu-Orăștie trebuie închis.

O rezolvare tehnică ne costă 250 de milioane de euro

„Tot ce am plătit trebuie scos afară și să construim, din nou, de la zero. Planurile de alunecare sunt atât de avansate și, ce este cel mai grav, este că noi am avut rapoarte comandate de CNADNR, de constructor care ne-au spus și am știut raportul doamnei Sanda Manea, profesor la Universitatea de Construcții București și ne-a zis că sunt greșeli de proiectare și de execuție. Am știut din decembrie, anul trecut, și noi am plătit autostrada integral, în condițiile în care noi am știut că lucrurile sunt făcute greșit. Aceste 300 de note de neconformitate au fost făcute de firma CONSITRANS – consultant pe lucrare. Nu firma asta era inginerul. Era consultant și ăla spune „vezi că nu sunt în reguă”. Noi le-am ascuns, l-am dat pe ăla afară și am pus niște salariați de-ai noștri. CONSITRANS a câștigat în tribunal și trebuie să le dăm și zece milioane de lei. Punem niște salariați și oricât de bine intenționați ar vrea să fie, nu au experiența de șantier pentru că sunt oameni care au stat mai mult la birouri și ei depind de un director. Specialiștii care au verificat calitatea tehnică a construcțiilor le-a luat o zi să spună că e în regulă. Autrostrada trebuie închisă„, a adăugat Alin Goga.

Citeşte şi Din 15 august, lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie intră în reparaţii

Mai mult, „s-ar putea ca și Uniunea Europeană, ținând cont că am făcut niște plăți nelegale, să ne spună să le dăm toți banii înapoi”.

„Am încercat să vorbesc și cu proiectanții mari din această țară și au zis, astăzi, în acest moment, că nu mai există altă soluție tehnică, pentru că ai avut niște momente în care să intervii și nu ai făcut-o”, a mai spus Alin Goga.

Mihai Alexandru Crăciun, blogger de infrastructură:  „Ar trebui acum dat ordinul de închidere. Riscăm să moară oameni”

La rândul său, bloggerul de infrastructură, Mihai Alexandru Crăciun, este de părere că circulația pe autostradă ar trebui oprită, în condițiile în care aceasta este nesigură și „riscăm să moară oameni”.

„Era varianta care era mai nordică și mai scurtă cu opt kilometri și traversa un traseu dificil pe o porțiune mult mai scurtă. Au fost mai mult faze: în primă fază, constructorul a venit și a spus: nu facem tunel, facem un șanț cu pereți foarte abrupți. S-au apucat să sape numai puțin sus și deja a început să cadă și s-au oprit, au plecat de pe șantier. Asta a accelerat alunecările. După au convenit să facă șanțul mai larg. Au săpat, iar s-a surpat. După au zis ‘totuși, facem tunel’. Au venit, au forțat dar deja soluția era foarte scumpă”, a spus Mihai Alexandru Crăciun.

Potrivit acestuia, dacă lucrarea nu este recepționată până la 31 decembrie, când expiră, pe 2015, dăm banii inapoi, respectiv 114 milioane de euro – bani europeni.

„S-a pornit cu un traseu prost ales, cu un studiu geotehnic incomplet, urmat de o proiectare defectuoasă. Totul a pornit în 2011 (…) Lucrarea nu e recepționată.”

Dacă această lucrarea nu este recepționată până la 31 decembrie, când expiră, pe 2015, dăm banii inapoi

114 milioane de euro, bani europeni, și problema e, în acest moment, că există un întreg sistem de microfalie, deci e o problemă de mare adâncime acolo, care sunt active și care acționează asupra dealurilor de la suprafață. S-ar putea ca oricum să nu mai putem să facem autostradă pe acolo. Dar pe Institutul Geologic nu l-a întrebat nimeni.

Ar trebui acum dat ordinul de închidere. Astăzi a plouat, nu știm ce efect au ploile. Un viaduct cu capătul de pod surpat, acel capăt de pod, acea placă de beton care ține terasamentul să nu fugă, dacă vine o ploaie, acea bucată de autostradă de dinainte de viaduct se surpă. Avem o autostradă nesigură pe care circulăm. Asta trebuie să rezolvăm și trebuie să ne oprim din circulat; să o analizăm și să vină experții să ne spună soluții tehnice, pentru că au apărut tot felul de idei posibile. Aici vorbim de zeci de milioane de euro”, a declarat Mihai Alexandru Crăciun.

sursa: realitatea.net


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Reducere a impozitelor locale pentru donatori de sânge: Alba Iulia, gata să aplice măsura

Publicat

în

Alba Iulia, gata să aplice măsura reducerii impozitelor locale pentru donatorii de sânge

Alba Iulia va fi printre primele municipii din România unde se aprobă reducerea de 10% la impozitul pe clădiri și terenuri, pentru donatorii de sânge și persoanele cu dizabilități, a anunțat primarul Gabriel Pleșa.

Potrivit acestuia, proiectul de hotărâre de consiliu local este gata, va rămâne în dezbatere publică vreme de 30 de zile, iar ulterior va deveni o realitate.

Prin noua lege, promulgată recent, consiliile locale pot acorda reduceri la impozitul pe clădiri și teren pentru persoanele fizice care fac dovada a minimum trei donări de sânge, pe parcursul unui an calendaristic. Reducerea, care va fi aplicată începând cu anul viitor, se va cumula cu bonificația de 10%, acordată deja celor care achită anticipat impozitul datorat.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Perimetrul din jurul troiței amplasate în fața Prefecturii Alba, amenajat suplimentar

Publicat

în

Amenajare suplimentară a perimetrului din jurul troiței amplasate în fața Prefecturii Alba

Cu prilejul lucrărilor de mobilitate din zona centrală a municipiului Alba Iulia a fost amenajat și perimetrul din jurul troiței amplasate în fața Prefecturii Alba, acolo unde, în timpul Revoluției din Decembrie 1989, s-au dus lupte grele și mulți revoluționari au fost răniți sau omorâți.

S-au montat pavaj, vase de flori și un catarg pe care va flutura mereu tricolorul României.
„Astfel, vom putea sărbători, în alte condiții, Ziua Victoriei Revoluției Române și a Libertății, marcată an de an la Alba Iulia, în data de 21 decembrie!”, a explicat primarul Gabriel Pleșa.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Acțiune de ecologizare pe Râul Mare, Râul Mic și Valea Grușerii

Publicat

în

Pe Râul Mare, Râul Mic și Valea Grușerii, acțiune de ecologizare

Asociația „Lupii Sigidavei” Cugir a încheiat cu succes o nouă acțiune de ecologizare.
Aceasta s-a desfășurat pe Râul Mare, Râul Mic și Valea Grușerii.
Toți cei care au participat la acțiune s-au organizat și au format patru echipe. O echipă a plecat de la Podul Roșu spre Căprioară, una a plecat de la Mistrețu spre Căprioară, alta pe Valea Grușerii și, nu în ultimul rând echipa de la „Cabana fără gânduri” a ecologizat Râul Mic.
„Suntem plăcut surprinși să vedem de la an la an sunt tot mai puține gunoaie în aceste zone pe care noi le ecologizăm anual. Mulțumim tuturor celor implicați în realizarea acestei acțiuni, cât și administrației locale, care ne-a pus la dispoziție mijloc de transport pentru sacii cu gunoaie”, au transmis reprezentanții Asociației „Lupii Sigidavei” Cugir.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba