Știri
Noua lege a Asociațiilor de proprietari, în vigoare din 28 septembrie: Ce atribuții vor avea administratorii de bloc și ce condiții trebuie să îndeplinească
Schimbarile cu privire la atributiile care vor intra in vigoare in luna septembrie, in activitatea administratorilor de bloc, vor viza inclusiv conditiile in care o persoana poate deveni administrator de bloc si activitatea acestora.
Noua lege a asociatiilor, respectiv Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, se va aplica din 28 septembrie 2018. Dupa cum stipuleaza noua lege, administrarea unui imobil va putea fi facuta de catre o persoana fizica, o persoana fizica autorizata sau o firma specializata. Angajarea administratorilor de bloc va putea fi facuta in baza unui contract individual de munca sau a unuia de prestari servicii.
In prezent, angajarea unui administrator de bloc se poate face doar in baza unui contract de munca. Mai exact, din septembrie 2018, o persoana care doreste sa desfasoare activitatea de administrator de bloc va avea la dispozitie 12 luni (pana in 28 septembrie 2019) pentru a obtine un certificat de calificare profesionala. Persoana care doreste sa devina administrator de bloc va trebui sa obtina, de la primarul localitatii in care se afla blocul, un atestat al calitatii de administrator de imobile, scrie avocatnet.ro.
Atestatul se elibereaza in baza certificatului amintit mai sus, si anume cel de calificare profesionala, dar si a cazierului judiciar si a celui fiscal. Atestatul are o durata de valabilitate de patru ani. In imobilele cu pana la zece apartamente, presedintele asociatiei de proprietari poate ocupa si functia de administrator, dar doar daca acest lucru este decis in cadrul adunarii generale.
Legea nr. 196/2018 stabileste si ca administratorul are obligatia de a gestiona fondul de rulment si fondul de reparatii. Mai exact, documentul va obliga asociatia de proprietari sa stabileasca valoarea fondului de rulment si a celui de reparatii si cota de participare a fiecarui proprietar la fiecare dintre aceste doua fonduri. Acelasi document stabileste ca administratorul va fi obligat sa calculeze, sa intocmeasca si sa afiseze la avizier lista cu cheltuielile lunare de intretinere. Aceasta lista se va intocmi in cel mult cinci zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii. Pe langa lista cu cheltuielile blocului, administratorul va trebui sa afiseze si veniturile obtinute de asociatie din exploatarea partilor comune (inchirierea unor spatii, antene de telefonie mobila montate pe terasa etc).
O alta noua responsabilitate a administratorului de bloc este cea legata de respectarea normelor de aparare impotriva incendiilor. Mai exact, acestia trebuie sa se asigure ca intrarile/iesirile imobilului si caile de evacuare in caz de incendiu nu sunt blocate de obiecte depozitate in dreptul acestora, mai scrie sursa citata. In cazul in care administratorul cladirii va fi schimbat, vechiul administrator va fi obligat sa transmita, in termen de cinci zile si in baza unui proces-verbal, toate documentele, bunurile si banii pe care le-a administrat, precum si situatia financiar-contabila a asociatiei. Acelasi proces-verbal va contine si seria ultimei chitante eliberate la plata cheltuielilor de intretinere, numele restantierilor, sumele restante, contractele in derulare si platile ce urmeaza a fi facute.
Sursa:stirilecs.ro
Știri
Reducere a impozitelor locale pentru donatori de sânge: Alba Iulia, gata să aplice măsura
Alba Iulia, gata să aplice măsura reducerii impozitelor locale pentru donatorii de sânge
Alba Iulia va fi printre primele municipii din România unde se aprobă reducerea de 10% la impozitul pe clădiri și terenuri, pentru donatorii de sânge și persoanele cu dizabilități, a anunțat primarul Gabriel Pleșa.
Potrivit acestuia, proiectul de hotărâre de consiliu local este gata, va rămâne în dezbatere publică vreme de 30 de zile, iar ulterior va deveni o realitate.
Prin noua lege, promulgată recent, consiliile locale pot acorda reduceri la impozitul pe clădiri și teren pentru persoanele fizice care fac dovada a minimum trei donări de sânge, pe parcursul unui an calendaristic. Reducerea, care va fi aplicată începând cu anul viitor, se va cumula cu bonificația de 10%, acordată deja celor care achită anticipat impozitul datorat.
Știri
Perimetrul din jurul troiței amplasate în fața Prefecturii Alba, amenajat suplimentar
Amenajare suplimentară a perimetrului din jurul troiței amplasate în fața Prefecturii Alba
Cu prilejul lucrărilor de mobilitate din zona centrală a municipiului Alba Iulia a fost amenajat și perimetrul din jurul troiței amplasate în fața Prefecturii Alba, acolo unde, în timpul Revoluției din Decembrie 1989, s-au dus lupte grele și mulți revoluționari au fost răniți sau omorâți.
Știri
Acțiune de ecologizare pe Râul Mare, Râul Mic și Valea Grușerii
Pe Râul Mare, Râul Mic și Valea Grușerii, acțiune de ecologizare
-
Știriacum 3 zile
Mesaje, urări şi felicitări pe care să le transmiţi de SFÂNTUL GHEORGHE 2024
-
Politicăacum o săptămână
Revoluția de la 1848 din Transilvania: Pe 18 aprilie, la Blaj avea loc prima adunare a românilor din Transilvania
-
Divertismentacum 3 zile
Ce nume se sărbătoresc de SFANTUL GHEORGHE 2024. Cui îi spunem ”la mulți ani” | radiounirea.ro
-
Știriacum 2 săptămâni
Mănăstirea din Pătrângeni, locul care oferă liniște, rânduială, frumusețe
-
Știriacum 5 zile
De ce bat clopotele la biserică: Un obicei care datează de sute de ani
-
Știriacum 2 săptămâni
Liliacul, cel mai frumos şi parfumat arbust ornamental de primăvară, folosit și în scopuri medicinale
-
Sfatul mediculuiacum 2 săptămâni
Atenție la înțepătura de căpușă: Cum vă feriţi de Lyme, boala care revine odată cu căldura
-
Știriacum 2 săptămâni
Destinație de week-end: Cheile Râmețului, bogăția naturală din Munții Trascăului