Rămâi conectat

Administrație

Contract semnat privind amenajarea unei creșe la Blaj

Publicat

în

În 28 mai, la Alba Iulia, primarul municipiului Blaj, Gheorghe Valentin Rotar și directorul general al Agenției de Dezvoltare Centru Alba, Simion Crețu, au semnat contractul pentru proiectul Extindere, reabilitare și dotare Creșă la nivelul Municipiului Blaj.

Valoarea totală a investiției este de 2.794.503,14 lei, iar perioada de implementare a proiectului este de 25 luni, respectiv mai 2019 – 31 mai 2021.

Proiectul privind Extinderea, reabilitarea și dotare Creșă la nivelul Municipiului Blaj Apel: POR/316/10/1/Creșterea gradului de participare la nivelul educației timpurii și învățământului obligatoriu, în special pentru copii cu risc crescut de părăsire timpurie a sistemului/1/Creșterea gradului de participare la nivelul educației timpurii și învățământului obligatoriu, în special pentru copii cu risc crescut de părăsire timpurie a sistemului:

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă schimbarea destinației unei clădiri din grădiniță în creșă prin lucrări de extindere, reabilitare și dotarea adecvată necesităților învățământului antepreșcolar în vederea creșterii accesului, calității și atractivității educației pentru copiii din cadrul Municipiului Blaj. Proiectul ”Extindere, reablitare și dotare Creșă la nivelul Municipiului Blaj” prin obiectivele stabilite contribuie la atingerea obiectivului priorității de investiție POR 10.1.a, respectiv la creșterea gradului de participare la nivelul educației timpurii și învățământului obligatoriu, în special pentru copii cu risc crescut de părăsire timpurie a sistemului.

Obiectivele specifice ale proiectului :

 – Schimbarea destinației unei clădiri din grădiniță în creșă și dotarea corespunzătoare a acesteia ce constă în creşterea numărului de dotări achiziţionate de la 0 dotări/echipamente la 125 dotări/echipamente în termen de 25 de luni de la semnarea contractului de finanţare.

– Extinderea creșei de la o suprafață desfășurată existentă de 1083,00 mp la o suprafață desfășurată propusă de 1587,74 mp în termen de 25 de luni de la semnarea contractului de finanţare.

– Adaptarea corespunzătoare a clădirii în care va funcționa creșa în vederea asigurării accesibilității și mobilității persoanelor cu dizabilităţi în cadrul creșei prin realizare rampă de acces, montare bare de sprijin, achiziționarea unui număr de 10 plăcuțe Braille în termen de 25 de luni de la semnarea contractului de finanţare.

Valoarea totala a proiectului: 2.794.503,14 lei

cheltuieli totale eligibile 2.707.633,14 (din care 2% cofinantare adica 54.152,60)

cheltuieli totale neeligibile: 86.870 lei

Descrierea principalelor lucrări de intervenţie: • Desfacere sarpantei existente. • Desfacerea invelitorii existente. • Extinderea pe orizontala a cladirii existente. • Modernizări privind lucrările de arhitectură (pardoseli, placaje, finisaje, tâmplării, etc.); • Folosirea de materiale de calitate superioară și tehnologii moderne, respectându-se normele și normativele în vigoare specifice învățământului antepreșcolar; • Înlocuirea pardoselilor existente cu alte pardoseli din parchet în toate încăperile; • Construirea pardoselilor spațiilor de circulație (holuri, scări) și servicii (grupuri sanitare); • Tencuielile interioare de la pereți care prezintă fisuri, cojiri sau desprinderi de stratul support vor fi îndepărtate și refăcute; • Implementarea de soluții specifice desfășurării activității de învățămant privind amenajarea și mobilarea interioară a creșei; • Înlocuirea tâmplăriei cu tamplarie PVC tristrat, eficienta energetic • Înlocuirea sistemului actual de încălzire cu unul nou si eficient; • Înființarea și amenajarea grupurilor sanitare, dotarea acestora cu faianță, gresie, alte dotări tehnico – sanitare (chiuvete, vase WC, armături, etc), lucrări de realizare a ventilării /eliminării aerului viciat, precum și dotarea cu alte elemente aferente unui grup sanitar modern (port săpun, uscător mâini, etc.), inclusiv amenajarea unui grup sanitar pentru personal conform normativelor în vigoare; • Refacerea trotuarelor de gardă pe tot conturul clădirii cu panta orientată spre exteriorul clădirii și închiderea rosturilor de dilatare cu cordoane bitumate; • Refacerea integrală a acoperișului după realizarea lucrărilor de extindere.

Referitor la amenajarea spațiului exterior, menționăm faptul că, vor exista amenajări pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială, ce vor consta în: -sistematizare teren (revenirea terenului la starea inițială după terminarea lucrărilor propuse, trotuare de protecție); -plantații spații verzi (plantații arbori și arbuști, plantații spații gazonate, plantații flori). În ceea ce privește intervențiile cărora le corespund cheltuieli încadrate în categoria cheltuielilor neeligibile, menționăm faptul că singurele cheltuieli neeligibile, conform devizului atașat sunt cele aferente realizării proiectului tehnic și detaliilor de execuție, asistența tehnică din partea proiectantului și verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Administrație

Start pentru modernizarea iluminatului public în comuna Stremț

Publicat

în

În comuna Stremț, start pentru modernizarea iluminatului public

Au început lucrările aferente proiectului „Modernizarea sistemului de iluminat public in comuna Stremț”, proiect prin care a fost obținută de la Fondul de Mediu suma de 999.936, 52 lei finanțare nerambursabilă.
Anunțul a fost făcut de primarul Traian Ștefan Popa.
Prin acest proiect se va moderniza iluminatul public pe tronsonul drumului Stremț – Geoagiu de Sus – Valea Mănăstirii.
„Totodată suntem în curs de obținere a unei noi finanțări, tot prin Fondul de Mediu, de aceeași valoare, prin care se va moderniza iluminatul public pe străzile din comuna Stremț”, a precizat edilul.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Relocare în subteran a cablurilor pe încă șase străzi din Blaj

Publicat

în

Pe încă șase străzi din Blaj, relocare subterană a cablurilor

Proiectul de relocare în subteran a cablurilor de energie electrică și comunicații (internet, tv și telefonie) va continua pe alte șase străzi din municipiul Blaj: Clujului, Simion Bărnuțiu, Tudor Vladimirescu 1 și 2, Episcop Ioan Lemeny și Mitropolit Andrei Șaguna.
Prima stradă care va beneficia de relocarea în subteran a cablurilor este strada Clujului, lucrările urmând să înceapă în următoarele trei luni. Celelalte cinci străzi vor fi finalizate până la mijlocul anului 2025. Pe lângă relocarea cablurilor în subteran, vor fi montați stâlpi noi de iluminat, iar iluminatul public se va face pe LED.
„„Îngroparea” cablurilor este o necesitate pe care Blajul și-a asumat-o ca deziderat urban, în urmă cu șase ani. Procesul a fost accelerat în ultimii 4 ani, când am reușit să relocăm în subteran 57,8 kilometri de cabluri, în total având peste 70 de kilometri de cabluri de energie electrică și comunicații relocate în subteran.
Această investiție majoră, care duce Blajul și mai aproape de standardele europene, nu ar fi fost posibilă fără excelenta colaborare dintre administrația blăjeană și compania Distribuție Energie Electrică România (DEER) – Sucursala Alba și îi mulțumesc directorului Marius Ceteraș pentru sprijin!”, a transmis primarul Gheorghe Valentin Rotar.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

1.500 de chiparoși pe străzile municipiului Blaj

Publicat

în

Blaj: 1.500 de chiparoși pe străzile municipiului

S-a început, prin intermediul Serviciului Public de Gospodărie Comunală, plantarea de chiparoși pe străzile municipiului Blaj.
În prezent, se completează locurile existente și se fac noi plantări în zona blocurilor de pe strada Gheorghe Barițiu, pe strada Tudor Vladimirescu 1 și la intrarea dinspre Sâncel. În total, vor fi 1.500 de chiparoși.
Potrivit reprezentanților administrației locale, pe lângă aspectul estetic deosebit, prin proprietățile sale, acest arbore ornamental asigură o mai bună calitate a aerului din Blaj.
În context primarul Blajului, Gheorghe Valentin Rotar, a evidențiat rolul deosebit pe care Serviciul Public de Gospodărie Comunală, condus de Claudiu Păcurar, îl are în administrarea Blajului, fiind un vector important în dezvoltarea comunității, prin lucrările pe care le execută: întreținerea și extinderea spațiilor verzi, administrarea iluminatului public, reparații trotuare și clădiri, măturatul străzilor, servicii de deszăpezire și desinsecție, etc.
„Sunt servicii pe care nu le-am externalizat și care, datorită activității Serviciului Public de Gospodărie Comunală, degrevează bugetul local al Blajului de cheltuieli suplimentare în valoare de aproximativ un milion de euro pe an!”, a subliniat edilul din Blaj.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba