Alimentele pe care trebuie să le eviți la masa de seară

Adăugat la Știri

alimenteO cină târzie nu este recomandată, însă, dacă vă este foarte foame, nu trebuie să vă refuzaţi o gustare înainte de a merge la culcare, cu condiţia să fiţi foarte atenţi la alimentele pe care decideţi să le consumaţi.

Iata ce trebuie sa evitati la masa de seara, in opinia specialistilor:

Alcoolul
Chiar daca te gandesti ca un pahar bun de vin te va ajuta sa adormi mai repede, efectul va fi exact invers, iar somnul tau va fi unul mai agitat. In plus, dimineata, te-ai putea trezi cu dureri de cap.

 Cafeaua si produsele care contin cofeina
Chiar daca te gandesti ca acestea nu au niciun efect asupra ta, ele iti pot da ciclul de somn peste cap.

Grasimile
Nu in ultimul rand, trebuie sa eviti mesele copioase si bogate in grasimi. Consumul lor iti va ingreuna digestia si te va face sa ai un somn agitat si chiar iti poate cauza probleme de natura digestiva.

Alimentele cu un conţinut ridicat de carbohidraţi şi zahăr – o cantitate foarte mică dintr-un desert, consumată înainte de a vă băga în pat, vă poate ajuta să vă odihniţi fericit. Însă, dacă mâncaţi o porţie mare de prăjitură cu ciocolată, glicemia va creşte şi vă veţi simţi lipsit de energie. Evitaţi să consumaţi seara târziu prăjituri, biscuiţi şi alte deserturi cu conţinut ridicat de carbohidraţi, dar şi pâine albă.

Citește și Sănătate. 5 ceaiuri contraindicate seara. Plante de care să te fereşti

Mâncarea picantă - dacă vreţi să luaţi o gustare seara târziu, staţi departe de sosul picant. Mâncarea picantă poate să vă supere stomacul, însă consumul unor astfel de alimente noaptea are şi un alt efect: substanţele chimice din mâncarea picantă pot să vă stimuleze simţurile şi vă va fi dificil să adormiţi.

Porţile mari – o gustare luată seara târziu nu trebuie să se transforme într-o masă luată seara târziu. Încercaţi să consumaţi sub 200 de calorii dacă doriţi să nu aveţi o insomnie apoi. Astfel, vă veţi simţi mai bine gândindu-vă că nu aţi renunţat la obiceiurile alimentare sănătoase chiar înainte de a vă băga în pat.

Simona Lodroman

redactor șef Radio Unirea FM
Mobil: 0733.948.174
email: slodroman@yahoo.com

Comentarii