Alimentația și sportul : Când e bine să mănânci – înainte sau după antrenament

Adăugat la Știri

sport angajatiCeea ce mănânci poate spori sau poate diminua efectele exercitiilor fizice, iar daca investesti timp in miscare si sport, cu siguranta ca vrei sa stii ce sa mananci pentru a-ti imbunatati rezultatele, nu pentru a le sabota. In privinta aceasta, este important sa mananci ceea ce trebuie, dar si momentul in care o faci conteaza.

Barbatii si femeile sunt diferiti din acest punct de vedere, conform unui experiment desfasurat de BBC. Femeile care fac sport, de exemplu, pot arde cu 22 % mai multa grasime doar prin modificarea orarului de mese.

Femeile ard mai multe grasimi daca mananca înainte de antrenament; barbații dacă manâncă după.

Intr-un experiment cu 30 de barbati si femei, participantii au luat parte la trei sesiuni de fitness pe saptamana (antrenament de intensitate ridicata, Zumba si spining).

Fiecare a consumat o bautura — fie o bautura calorica, cu carbohidrati, fie una placebo cu zero calorii — inainte si dupa sesiune.

Femeile au ars mai multe grasimi per total decat barbatii, insa femeile care au consumat bautura cu carbohidrati inainte de antrenamente au ars cu pana la 22 % mai multe grasimi. In cazul barbatilor, insa, cei care au consumat bautura cu carbohidrati dupa antrenament au ars cu pana la 8 % mai multe grasimi.

Diferentele se explica prin preferinta corpului pentru sursa de energie. Barbatii au mai multa masa musculara, unde se stocheaza carbohidratii, acestia fiind sursa preferata de energie pentru ei. Femeile, pe de alta parte, pot arde mai multe grasimi pentru a conserva carbohidratii.

Femeile ar trebui sa evite sa manance 90 de minute dupa antrenament

Cand barbatii se antreneaza pe nemancate, isi limiteaza sursa de carbohidrati pentru energie, ceea ce inseamna ca muschii vor consuma mai multe grasimi. Femeile, insa, tind sa arda cele mai multe grasimi trei ore dupa antrenament.

Din acest motiv, Collins recomanda femeilor sa nu manance cel putin 90 de minute dupa antrenamente. Daca ele mananca in acest interval, furnizeaza corpului carbohidrati pe care acesta ii poate consuma, ceea ce inseamna ca nu va mai arde grasimi.

Barbatii, insa, pot manca si dupa antrenamente, fara sa opreasca arderea grasimilor. Trebuie mentionat ca studiul a analizat numai efectele consumului de carbohidrati — nu si pe acela al consumului de proteine si/sau grasimi. Ar fi interesant de vazut rezultatele in functie de tipul de alimente consumate.

Conform studiului mentionat anterior, pentru barbati cel mai bine este sa faca sport pe stomacul gol, ceea ce inseamna ca o pot face in primele ore ale diminetii, inainte de micul dejun. In cazul femeilor, acestea este bine sa-si asculte corpul si, in functie de scopul pe care vor sa-l atinga cu activitatea fizica, pot decide ce strategie li se potriveste cel mai bine.

Cand faci sport pe stomacul gol, practic iti fortezi corpul sa consume grasimi, pentru ca procesul de ardere al grasimilor este controlat de sistemul nervos simpatic, iar acesta este controlat, la randul sau, de efortul fizic si lipsa de mancare.

Alimentatia potrivita pentru antrenamente depinde de scopul urmarit cu activitatea fizica, de starea de sanatate si chiar de activitatea sexuala. In general, insa, expertul in fitness Ori Hofmekler recomanda alimentarea corpului cu nutrienti proveniti din alimente crescute natural, sau asa-numitele stress-activated food nutrients = SAF.

Antrenamentul pe stomacul gol poate fi usor pentru unele persoane, dar nu si pentru altele. Iata cateva surse alimentare pentru cei mai buni nutrienti, de consumat inainte de antrenament: cafea neagra organica, cacao neindulcită, ceai verde.

Sursa : viataverdeviu.ro

Emilia Hîrceagă

redactor știri Radio Unirea FM
e-mail: redactie@radiounirea.ro

Comentarii