Rămâi conectat

Social-Economic

Totul despre LEGEA FALIMENTULUI PERSONAL. Instrucțiuni de folosire

Publicat

în

Legea insolvenței persoanelor fizice a fost publicată în Monitorul Oficial, urmând să intre în vigoare peste șase luni. Specialiștii în insolvență arată că acesta a fost adoptată înainte de a avea un studiu de impact, motiv pentru care nu a putut fi bugetată. În plus, legea are mai multe puncte vulnerabile, unele dintre ele conducând la îngrădirea unor drepturi și libertăți. Vezi toate detaliile pe radiounirea.ro.

Cu toate că legea va intra în vigoare abia anul viitor, comisiile de insolvență la nivel central și local trebuie să se înființeze în perioada imediat următoare. Astfel, cei protejați de această lege vor avea dreptul la „cheltuieli pentru asigurarea unui nivel de trai rezonabil“, cheltuieli care vor fi stabilite de Comisia pentru insolvență. Însă funcționarea comisiilor nu a fost încă bugetată.

Arin Stănescu, președintele Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență, a explicat pentru „România liberă“ cum s-a ajuns în această situație: „În primul rând, legea nu trebuia adoptată înainte de a fi fost făcut un studiu de impact. Din aceeași cauză nu există nici buget. Cheltuielile sunt prevăzute să fie acoperite din bugetul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), însă anul viitor“.

Citeşte şi Legea insolvenţei personale, promulgată de preşedintele Klaus Iohannis

Conform legii, se vor înființa comisiile de insolvență astfel încât procedura va fi aproape în întregime în afara instanțelor, pentru a nu se crea o presiune foarte mare pe judecătorii. „Din păcate, comisiile vor fi formate din persoane care nu știu mai nimic despre toate acestea și care, până anul viitor, la intrarea în vigoare a legii, ar trebui școlarizate. Sunt funcționari de la Ministerul Finanțelor, de la ANPC etc.“, susține Stănescu.

Funcționari cu atribuții de judecători

În opinia avocatei Raluca Năstase, specializată în insolvență,  raportat la categoria de debitori căreia i se adresează, legea instituie un număr excesiv de organe care aplică procedura insolvenței: comisia de disciplină, instanța de judecată, administratorul/lichidatorul. Aceasta spune că este o procedură greoaie, atât sub aspectul deschiderii sale, fiind necesar un număr surprinzător mai mare de documente decât în cazul deschiderii procedurii insolvenței împotriva unei societăți comerciale, cât și sub aspectul derulării sale. Deși legea este centrată pe debitorul persoană fizică de bună-credință, acesta nu este definit.

„De asemenea, legea impune persoanelor să caute un loc de muncă mai bine remunerat, ceea ce poate constitui o îngrădire a libertății în muncă. Pe de altă parte, instituirea unei comisii de disciplină care exercită atribuții cu specific jurisdicțional în locul instanței de judecată este nu numai inoportună, dar poate constitui și o încălcare a dreptului de acces la justiție. Ca să nu mai vorbim de faptul că aceste comisii de insolvență  sunt constituite din funcționari publici care exercită atribuțiile unei veritabile instanțe de judecată“, susține Raluca Năstase. Aceasta spune că desemnarea judecătoriei ca instanță competentă să soluționeze cererile aferente procedurilor reglementate de Legea insolvenței persoanelor fizice va duce la o supraaglomerare a unor instanțe deja aglomerate și la imposibilitatea respectării termenelor scurte impuse de procedura insolvenței.

Reamintim că legea se adresează persoanelor fizice de bună-credință, cu datorii la furnizorii de utilități, bănci sau la întreținere, și nu dintr-o afacere ce are ca scop generarea de profit. Starea de insolvență poate fi luată în considerare dacă termenul de plată a datoriilor a fost depășit cu mai mult de 90 de zile. Dacă situația finan­ciară a datornicului nu este iremediabil compromisă, se poate cere Comisiei de insolvență des­chiderea insolvenței pe bază de plan de rambursare a datoriilor, ca­re este o procedură administra­tivă și nu judiciară. În acest caz, cuantumul minim al datoriilor tre­buie să totalizeze 15 salarii mi­nime pe economie.

Durata de executare a planului este de 5 ani, cu posibilitate de prelungire cu încă 1 an. Insolvența prin lichidare de active poate fi solicitată de către datornic, în mod direct, în cazul în care “situația sa financiară este iremediabil compromisă“. Legea prevede și o procedură simplificată pentru insolvența per­sonală care poate fi accesată de o persoană fizică insolventă, dacă suma totală a datoriilor sale este de cel mult 10 salarii minime pe economie, nu are bunuri sau ve­nituri urmăribile și are peste vârsta standard de pensionare sau și-a pierdut total sau cel puțin jumătate din capacitatea de muncă.

800.000 de credite restante erau înregistrate în urmă cu câteva luni, la Biroul de Credit, dintre care 500.000 aveau mai mult de 6 luni.

sursa: romanialibera.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Publicitate

Societate

Elevi militari albaiulieni alături de veteranii de război

Publicat

în

Elevi militari albaiulieni alături de veteranii de război

Elevi și reprezentanți ai Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” și ai Centrului Militar Județean Alba i-au vizitat pe veterani ai celui de-al Doilea Război Mondial din județul Alba.
Vizitele s-au înscris în cadrul campaniei `Onor veteranilor de război”, desfășurată de Ministerul Apărării Naționale în colaborare cu Asociația ONOR. Campania își propune să le ofere respectul și prețuirea care li se cuvin, celor care au apărat independenţa, suveranitatea și integritatea teritorială a României.
Elevii sergent Brian Andrea, Damaris Metercz și Bianca Pavel și elevul caporal Ștefan Botezan i-au vizitat pe veteranii de război Ioan Cergedean din localitatea Galda de Jos, născut la data de 16 iunie 1922 și Neculai Vrabie din municipiul Alba Iulia, născut la data de 24 noiembrie 1925, pentru a le înmâna distincțiile semnate de ministrul Apărării Naţionale și pachete cadou, oferite cu ocazia Zilei Veteranilor de Război. Elevii au fost însoțiți de maiorul Cosmin Stan, căpitanul Magda Popa și plutonierul adjutant principal Ioan Benchea-Mincu.
Ei le-au mulțumit venerabililor veterani pentru sacrificiul depus și pentru devotamentul cu care și-au apărat și servit țara și l-au transmis urări de sănătate.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Social-Economic

Concurs pentru încadrare directă la ISU Alba: Câte posturi sunt disponibile

Publicat

în

Încadrare directă prin concurs la ISU Alba

La nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al județului Alba s-a demarat procedura de ocupare  prin încadrare directă pentru 5 posturi de execuție.

Acestea sunt:

1 post de ofițer specialist I în cadrul Inspecției de Prevenire – Control și activități preventive;

1 post de ofițer specialist II în cadrul Inspecției de Prevenire – Avizare-autorizare;

1 post de ofițer I în cadrul Inspecției de Prevenire – Control și activități preventive;

1 post de ofițer I în cadrul Serviciului Pregătire pentru Intervenție și Reziliența Comunităților;

1 post de subofițer, asistent medical principal,  în cadrul Centrului Operțional – Asistență medicală de urgență și prim ajutor calificat

Pentru detalii suplimentare, cei interesați pot apela numărul de telefon 0258.810.411, de luni până vineri, în intervalul orar 8.00-16.00.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Social-Economic

Sesiune de admitere la Școala de Subofițeri de Pompieri „Pavel Zăgănescu” Boldești: Ce trebuie să știe candidații din Alba

Publicat

în

Admitere la Școala de Subofițeri de Pompieri „Pavel Zăgănescu” Boldești: Ce trebuie să știe candidații din Alba

Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Alba recrutează candidați pentru admiterea organizată în sesiunea aprilie-iulie la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești.

Pot participa tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 27 de ani, fete și băieți, cu diplomă de bacalaureat, apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic, cu capacitate deplină de exerciţiu.

Candidații trebuie să fie cetățeni români cu domiciliul în țară și să cunoască limba română scris şi vorbit. Ei trebuie să fi obţinut cel puțin media 9.00 la purtare pe parcursul anilor de liceu, să nu fi fost examatriculați din școală pentru abateri disciplinare și să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate. Nu vor fi admiși candidați cu antecedente penale nereabilitați, aflați în curs de urmărire penală ori de judecată, cei destituiţi dintr-o funcţie publică sau concediați disciplinar în ultimii 7 ani, precum și cei care au desfăşurat activităţi de poliţie politică.  Cererea-tip de înscriere completate și semnate, declaraţia privind luarea la cunoştinţă despre condiţiile legale, criteriile specifice, celelalte condiţii de organizare a concursului şi măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora, copia cărții de identitate și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către ISU Alba, se transmit exclusiv în format electronic, inclusiv sâmbăta și duminica, la adresa de e-mail [email protected], până pe 14 mai, la ora 16.00.

În total, vor fi scoase la concurs 300 de locuri pentru IGSU, dintre care 275 de locuri pentru subofițeri de pompieri și protecție civilă (din care două locuri pentru romi) și 25 de locuri pentru maiștri militari auto. În 21 mai este termenul de depunere a tutoror documentelor în vederea constituirii dosarului de recrutare și termenul până la care se va desfășura activitatea de evaluare psihologică.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba