Rămâi conectat

Știri

Șoferii au 3700 de lei, șefii de birou, de la 9000 de lei în sus, la Camera Deputaților

Publicat

în

Camera Deputaților a publicat listele funcțiilor din servicii și din cadrul birourilor parlamentare și indemnizațiile. Senatorii și deputații primesc, începând cu luna iulie, sume forfetare mai mari cu aproximativ 7.000 de lei lunar în urma intrării în vigoare a noii legi a salarizării.

Începând cu 30 septembrie, președintele Camerei Deputaților, Liviu Dragnea, are un salariu de 16.675 de lei, vicepreședinții vor avea câte 15.515 lei, iar secretarii și chestorii câte 15.225 de lei. De asemenea, liderii grupurilor parlamentare vor avea un salariu de 14.500 de lei, președinții comisiilor permanente – 14.065 de lei, iar vicepreședinții comisiilor permanente – 13.630 de lei. Secretarii comisiilor permanente vor avea 13.340 de lei, iar deputații – 13.050 de lei.

Salariile au crescut și pentru cei care ocupă funcții în serviciile Camerei Deputaților. Un secretar general va câștiga 17.900 de lei, iar un secretar general adjunct – 17.677 de lei. De asemenea, șeful de departament/director general va avea un salariu de 12.400 de lei, iar un șef de serviciu – 10.285 de lei. Un șef de birou din Camera Deputaților va avea un venit de 9.145 de lei, un expert parlamentar – 7.289 de lei, iar un consilier parlamentar – 8.859 de lei.

Au crescut și salariile de bază ale unor dintre angajații în serviciile instituției. De exemplu, un muncitor spălător auto/liftier va câștiga 2.365 de lei brut, un bucătar va avea un venit de 2.936 de lei, iar un șofer va primi un salariu de 3.703 lei.

Citește și Salarii mai mari pentru angajații din administrație, comparativ cu 2016

În cadrul birourilor parlamentare, un consilier va câștiga 3.811 lei brut, un expert – 3.471 de lei, iar un șofer – 1.450 de lei.

Parlamentarii îşi mai pregătesc un beneficiu financiar. Deputaţii PSD Florin Iordache şi Ioan Munteanu au iniţiat un proiect legislativ care prevede eliminarea contribuţiilor de sănătate şi reducerea impozitului pe venit pentru pensiile parlamentarilor. „Cuantumul indemnizaţiei pentru limita de vârstă se acordă în limita a trei mandate şi se calculează că produs al numărului de mandate cu 0,55% din indemnizaţia lunară brută aflată în plata”, mai prevede proiectul.

Astfel, calculul pensiilor rămâne acelaşi, dar, fiind excluse acele contribuţii, practic parlamentarului pensionat îi rămâne o suma mai mare. Iordache susţine, însă, că „prin acest proiect de lege, blocăm creşterea pensiilor foştilor parlamentari de la 1 ianuarie 2018, când salariile parlamentarilor vor creşte că urmare a creşterii salariului minim pe economie”.

Sursa:greatnews.ro

Salarii cuprinse între 2.300 și 3.700 de lei pentru liftier, bucătar sau șofer, la Camera Deputaților


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Sfânta Mercurie, Miercurea din Săptămâna Luminată: Tradiții și superstiții

Publicat

în

Sfânta Mercurie, Miercurea din Săptămâna Luminată: Tradiții și superstiții

Săptămâna care urmează praznicului Învierii Domnului este numită Săptămâna Luminată. În vechime, Botezul era săvârșit în noaptea de Paști. Cei botezați erau numiți „luminați” și purtau haine albe în toată săptămâna de după Paști.

Sunt persoane care afirmă că de la purtarea hainelor albe, această săptămâna a primit numele de Săptămâna Luminată.

În Săptămâna Luminată, zilele de miercuri și vineri sunt zile cu „hărți”. Biserica ne oferă dezlegare la mâncărurile de dulce datorită Învierii Domnului. Conform Tipicului Sfântului Sava, miercurea și vinerea, în perioadă cuprinsă între Învierea Domnului și Duminică Tuturor Sfinților (prima după Rusalii), avem „dezlegare la peste”.

De la Învierea Domnului și până la Rusalii, nu se fac metanii, ci doar închinăciuni. Începând din Duminica Sfintelor Paști și până la Înălțarea Domnului, la Liturghie se cântă Axionul Paștilor: „Îngerul a strigat …”, iar credincioșii se salută cu cuvintele: „Hristos a înviat!” și răspund: „Adevărat a înviat!”

În Săptămâna Luminată nu se citește Psaltirea şi nu se fac parastase pentru cei trecuți la cele veșnice. Slujbele de înmormântare din Săptămâna Luminată sunt oficiate după o rânduială specială. Slujba înmormântării este înlocuită de slujba Învierii.

Miercurea din Săptămâna Luminată poarta numele de Sfânta Mercurie. Bărbaţii se duc să muncească la câmp, însă femeile au interdicţie. Conform tradiţiei, nu e bine a munci de „nunta şoarecilor”. Asta ar însemna să aduci rozătoarele în casă şi să te lipseşti restul anului de bucate pe masă. O veche tradiție aminteşte că femeile care nu respectă tradiția vor atrage în casa lor ghinioanele, iar în familia respectivă, gospodina nu va avea ” ce să pună pe masă” tot anul.

Pentru creștinii ortodocși, Săptămâna Luminată este începutul unei perioade de sărbătoare care se termină după 50 de zile Paști, de Rusalii, conform creștinootodox.ro.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

A patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia: Când va avea loc

Publicat

în

Când va avea loc a patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia

Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (CICOC UAB) în parteneriat cu Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Alba și Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba va organiza în data de 22 mai Târgul de joburi  CARIERA UAB, pentru studenți și absolvenți.

Sunt invitate să participe organizații din toate domeniile, interesate de a oferi studenților și absolvenților UAB locuri de muncă, practică, internship, voluntariat sau stagii de documentare în vederea elaborării lucrărilor de licență sau de disertație.

Succesul primelor trei ediții ale Târgului de joburi organizat la UAB, precum și rata crescută de inserție înregistrată ca urmare a desfășurării lor, determină continuarea organizării acestor tipuri de activități la nivelul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, prin Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC-UAB).

Angajatorii care sunt în căutare de viitori angajați și doresc să îi întâlnească pe studenții sau absolvenții UAB aflați în procesul de identificare al unui loc de muncă sau reconversie profesională, pot transmite intenția de participare, împreună cu locurile vacante disponibile și numărul acestora la adresa de email [email protected], până la data de 15 mai, în vederea alocării unui stand.

Acest Târg de joburi este organizat în cadrul Proiectului CNFIS-FDI-2024-F-0466- MĂSURI INTEGRATIVE DE CONSILIERE ÎN CARIERĂ ȘI ARMONIZARE A OFERTEI DUCAȚIONALE CU RIGORILE PIEȚEI MUNCII – CARIERA UAB, finanțat de către Ministerul Educației, prin Fondul de Dezvoltare Instituţională destinat universităţilor de stat – FDI 2022 (Domeniul 7: Corelarea ofertei educaţionale cu cererea pieţei muncii, consilierea și orientarea în carieră), Manager de Proiect: Conf.univ.dr. Larisa Dragolea, Director al Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră.

Centrul vine în sprijinul studenților, absolvenților, elevilor din clasele terminale, prin oferirea de servicii de informare, consiliere și orientare pentru alegerea traseului profesional, servicii de consiliere psihologică și evaluare aptitudinală, consiliere vocațională și educațională, monitorizarea inserției pe piața muncii, sprijin în procesul de identificare a locului de muncă potrivit, în acord cu abilitățile personale și competențele dobândite pe parcursul studiilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi: Care este stadiul lucrărilor

Publicat

în

Care este stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a școlii generale din Tăuți

Autoritățile locale și județene au verificat, zilele trecute, stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi, comuna Meteş.
Investiţia va transforma această unitate de învăţământ într-una modernă, care poate rivaliza cu oricare alta din mediul urban, au transmis reprezentanții Consiliului Județean Alba.
Aceștia au precizat că finanţarea merge spre lucrările la clădire, pornind de la refacerea reţelelor electrice și a pardoselilor, schimbarea uşilor, izolaţii și copertine, până la sistemul de iluminat cu LED şi senzori de prezenţă.
O altă linie de finanţare prin PNRR presupune achiziţia de mobilier şcolar și de echipamente digitale pentru organizarea învăţării în mediul virtual.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba