Social-Economic
Sindicatul drumarilor: Reorganizarea CNAIR și înființarea CNIR ridică multe semne de întrebare și poate aduce deservicii
Opinie critică a drumarilor cu privire la reorganizarea CNAIR
Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, care reunește angajați ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), atrage atenția asupra faptului că reorganizarea instituției și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), ridică multe semne de întrebare.
„Dorim să știm dacă trebuie să ne așteptăm la concedieri, în contextul în care se transferă proiectele de infrastructură dar nu și personalul, sau dacă întreținerea drumurilor existente va avea de suferit, având în vedere că din veniturile companiei ar putea fi plătiți noii angajați. În primul rând, potrivit informațiilor existente, CNAIR va transfera în mod etapizat către CNIR, în termen de 3 ani, proiecte de infrastructură de transport rutier pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, inclusiv cele aflate în faza de pregătire. Legea prevede că până la desfășurarea efectivă a activității CNIR pot fi asigurate servicii-suport de către CNAIR pe bază de protocol de colaborare încheiat între cele două companii. Nu știm cum se va realiza acest lucru și în ce mod va cumpăra CNIR (achiziție directă?), servicii suport de la CNAIR, în contextul în care nu avem acest obiect de activitate. Sau aceste servicii vor fi prestate gratuit?”, se arată într-un comunicat de presă.
„În al doilea rând, noua societate va avea maxim 400 de salariați, pentru care CNAIR va vira, lunar, un procent de 15% din veniturile încasate din utilizare a rețelei de drumuri naționale din România (rovignete, tarife trecere pod etc). În prezent, fondul de salarii al CNAIR, necesar pentru plata a 7.000 salariați, reprezintă 46% din veniturile proprii, restul veniturilor fiind utilizare pentru lucrările de întreținere a drumurilor. 15% din veniturile proprii, pentru plata a 400 de salariați, reprezintă o suma foarte mare, oare ce salarii se preconizează a fi plătite la CNIR? Valoarea veniturilor CNAIR rămâne aproape aceeași în fiecare an și dacă din aceste venituri vor fi achitate sume considerabile pentru noi cheltuieli de personal, întreținerea drumurilor existente va avea de suferit? În al treilea rând, așa cum afirmă conducerea executivă a CNAIR, chiar dacă se transferă proiectele de infrastructură către noua societate, nu se dorește și preluarea personalului, deci CNAIR va avea excedent de personal. Oare să ne așteptăm la concedieri?
Sunt întrebări legitime și dacă în România există legislație, Legea 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare și consultare a angajaților, ea nu a fost respectată, pentru că nimeni nu a fost informat. Nu în ultimul rând, considerăm că denumirea aproape identică a celor două entități va crea dificultăți majore în practică, confuzii la nivelul percepției publice, erori de comunicare a documentelor și asocieri cu posibile efecte juridice, preferabil de evitat”, se precizează în comunicatul amintit.
Reamintim că în luna martie a fost promulgată Legea 50/2021, pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2016 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A. și înființarea companiei Naționale de Investiții Rutiere – S.A., precum și modificarea și completarea unor acte normative.
Social-Economic
Campanie de ecologizare si responsabilizare față de mediul înconjurător la Cugir
Cugir: Campanie de ecologizare si responsabilizare față de mediul înconjurător
Social-Economic
23 aprilie: Ziua Feroviarului
Zi dedicată feroviarilor
În 23 aprilie 1880, Principele României Carol I şi I.C. Brătianu, ministru secretar de stat pentru lucrări publice de la acea vreme, au semnat un Decret prin care a luat naştere prima administraţie feroviară de stat din România, sub emblema „CFR”.
Din 1999, această zi de 23 aprilie a fost declarată oficial „Ziua Feroviarului” şi reprezintă un moment important în istorie şi o recunoaştere a meritelor celor care de-a lungul timpului au contribuit la dezvoltarea României Mari.
Drumul de fier al țării unește oameni, unește locuri și reprezintă în continuare un domeniu strategic, de interes național.
Social-Economic
Spații noi de joacă la grădinițele din Câlnic
La grădinițele din Câlnic, spații noi de joacă
Grădinițele din comuna Câlnic au fost dotate cu spații noi de joacă, a anunțat primarul Lucian-Tiberiu Bodea.
Bucuria prichindeilor a fost pe măsură, aceștia fiind fascinați de căsuțele desprinse parcă din povești, a relatat edilul.
Căsuțe colorate, tobogane și leagăne, toate au fost special amenajate pentru ca copilașii de la grădinițele din Câlnic să se bucure din plin și să profite de zilele frumoase de vară.
-
Știriacum 2 zile
Mesaje, urări şi felicitări pe care să le transmiţi de SFÂNTUL GHEORGHE 2024
-
Politicăacum 7 zile
Revoluția de la 1848 din Transilvania: Pe 18 aprilie, la Blaj avea loc prima adunare a românilor din Transilvania
-
Divertismentacum 2 zile
Ce nume se sărbătoresc de SFANTUL GHEORGHE 2024. Cui îi spunem ”la mulți ani” | radiounirea.ro
-
Știriacum 2 săptămâni
Mănăstirea din Pătrângeni, locul care oferă liniște, rânduială, frumusețe
-
Știriacum 4 zile
De ce bat clopotele la biserică: Un obicei care datează de sute de ani
-
Știriacum o săptămână
Liliacul, cel mai frumos şi parfumat arbust ornamental de primăvară, folosit și în scopuri medicinale
-
Sfatul mediculuiacum o săptămână
Atenție la înțepătura de căpușă: Cum vă feriţi de Lyme, boala care revine odată cu căldura
-
Știriacum 2 săptămâni
Destinație de week-end: Cheile Râmețului, bogăția naturală din Munții Trascăului