Coridorul IV Pan-European are în total 2.000 km şi cuprinde traseul Nurnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Sighișoara -Brașov – București-Constanța. De exemplu, în zece ani s-a reparat distanța Predeal – Constanța (cel mai rapid tren face 4 ore și 54 minute pe 365 km).

De la Predeal la Arad sunt 481 km prin Sighișoara și 459 km prin Sibiu, iar trenurile fac peste 9 ore și jumătate. Între Constanța și Predeal viteza medie este astfel de 72 km/h, iar de la Predeal la Arad viteza este de sub 50 km/h. Compania Naţională de Căi Ferate CFR a demarat procedurile pentru recepţia pe categorii de lucrări între Simeria şi Sighişoara, pe cei 174 km unde lucrările au început acum mai bine de cinci ani. Primele semne de creștere a vitezei de rulare se văd în Mersul Trenurilor de acum, iar pe aproximativ 100 km de pe Coridorul IV feroviar, în Ardeal, trenurile pot rula și cu viteze de 120 km/h.

Ministrul Răzvan Cuc spune că a primit promisiuni ferme din partea constructorului că tronsonul va fi finalizat până la sfârşitul acestui an. Lucrările sunt finalizate în proporţie de 89%, iar tronsonul va fi finalizat până la sfârşitul anului. În zona aceasta antreprenorul şi-a asumat, până la sfârşitul anului, că închide acest lot şi va fi finalizat, astfel încât să putem circula cu 160 de km/h pentru călătoriile de persoane şi cu 120 km/h pentru transportul de marfă”, a declarat Cuc.

În prezent, pe multe segmente viteza medie este între 45 şi 50 km/h, cele mai mici viteze fiind între Deva și Arad.