Rămâi conectat

Administrație

Rețea de canalizare pluvială pe trei străzi din cartierul Micești: Aprobarea cererii de finanțare, prin programul national de Investitii,,Anghel Saligny”, în ședința CL din 27 octombrie

Publicat

în

Consilierii locali ai municipiului Alba Iulia vor avea de votat în ședința ordinară din 27 octombrie, aprobarea cererii de finanțare și a devizului general estimativ pentru proiectul „Rețea de canalizare pluvială pentru descărcarea canale colectoare HC762 și HC1134 din localitatea Micești, Municipiul Alba Iulia în emisarul natural Ampoi”, in vederea depunerii in cadrul programului National de Investitii,,Anghel Saligny”

Proiectul are drept scop realizarea unei rețele de canalizare pluvială de-a lungul străzilor Măgurei, Azuga și Dorna, aflate în domeniul public al Municipiului Alba Iulia.

Oportunitatea investiției este justificată de faptul că în prezent în localitatea Micești se află in desfășurare lucrările de execuție pentru reabilitarea canalului colector HC762. Acest colector rezolvă doar punctual problema preluării apelor pluviale de pe versanții dealului Mamut situat în partea de vest a localității Micești.

O altă problemă o reprezintă starea actuală a canalului colector HCl134 care asigura scurgerea apelor pluviale din zona străzii Măgurei și pând în zona străzii Drăgășani, traseul acestui colector fiind printre proprietăți private, iar din punct de vedere structural acesta este colmatat sau acoperit cu anexe gospodărești pe anumite porțiuni.

În timpul ploilor abundente apele se scurg pe platforma drumului, în grădini și locuințe ceea ce duce la formarea noroaielor, gropilor, bălților și inundarea subsolurilor.

Strada Măgurei este parțial amenajată, pe o lungime de 285 m de la Strada Scărișoara și până la intersecția cu strada Topliței. De aici și până la intersecția cu strada Doma, pe o lungime de 143 m, strada Măgurei este neamenajata, cu suprastructură din pietriș, balast și pământ.

Strada Azuga, în lungime de 390 m, este neamenajată cu suprastructură în principal din pământ.

Strada Doma, pe o lungime de 200m, de la intersecția cu strada Azuga și până la râul Ampoi este, de asemenea, neamenajată cu suprastructură din pământ.

Terenul pe care se va dezvolta obiectivul are suprafața plană, fără urme de alunecare sau degradare, care permite amenajări facile pentru accese și circulații in condiții de siguranță.

Străzile Măgurei, Azuga și Doma sunt parțial echipate din punct de vedere tehnico-edilitar, respectiv apa, canalizare, energie electrică, rețea de gaze.

Rețeaua de canalizare pluvială propusă preia apele pluviale din canalul colector HC762 din zona străzii Măgurei, intersectează canalul colector HC1134 preluând și din acesta apele pluviale, și deversează în emisarul natural râul Ampoi. Prin realizarea obiectivului se urmărește creșterea și îmbunătățirea caracteristicilor de captare și scurgere a apelor pluviale, în acest fel degrevându-se de debite serioase de apă pluvială zona joasă din localitatea Micești. Nerealizarea acestei rețele conduce la inundarea a zonei de intersectie a străzilor Zăvoi și Drăgășani si alte imobile situate la o cota mai joasa in localitatea Micesti.

Se vor avea în vedere în principal următoarele:

– decantor amplasat în zona din spatele bisericii ortodoxe din Micești, pentru colectarea aluviunilor, și prevenirea colmatării rețelei de canalizare.
– canal din beton acoperit cu dale pe strada Măgurei cu o lungime de cca 200 m, de la canalul colector HC762 la canalul colecor HC1134.
– canalizare pluvială montată subteran, în lungime de 800 m, care preia apele din canalul din beton acoperit transportându-le și deversând în emisarul natural râul Ampoi, de-a lungul străzilor Măgurei, Azuga și Doma. Diametrul și materialul rețelei de canalizare se vor stabili de către proiectant, având la bază studiul hidrologic și breviarul de calcul cu modelarea și calculul hidraulic.
– deversor în râul Ampoi, dotat cu vana stăvilar acționată electric și sistem de închidere automată la creșterea nivelului în râul Ampoi peste cota de siguranță calculată de proiectant.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Administrație

Prima parcare supraetajată din Blaj, construită în zona Gării

Publicat

în

Blaj: Prima parcare supraetajată, construită în zona Gării

Primăria Blaj va construi o parcare supraetajată – „PARK&RIDE” – pe fonduri europene, pe linia de finantare aferenta Priorității 4 – O Regiune cu mobilitate urbană durabilă, Acțiunea 4.1 – Dezvoltarea mobilității urbane durabile în Municipiile Regiunii Centru (inclusiv Zone Metropolitane și Zone Funcționale Urbane), din cadrul Programului Regiunea Centru, aferent perioadei 2021 – 2027.
Prima parcare supraetajată din Blaj va fi construită în cartierul Gării, zona Pieței Mici, va avea 6 nivele (parter, 4 etaje și terasă) și va oferi peste 200 de locuri de parcare, astfel:
*169 de locuri de parcare acoperită (din care 8 locuri pentru persoanele cu dizabilități);
*31 de locuri de parcare în aer liber, pe terasă;
*16 locuri de parcare pentru motociclete;
10 locuri de parcare exterioare pentru biciclete.
În plus, în viitorul „PARK&RIDE” vor fi amenajate 4 stații de încărcare electrică exterioare.
Prima parcare supraetajată din Blaj va avea, pe lângă facilitățile oferite, alei pietonale și zonă verde.
Proiectul va fi implementat în următorii 3 ani.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Centru de colectare a deșeurilor prin aport voluntar în localitatea Galați (Zlatna): Care este stadiul lucrărilor

Publicat

în

Centru de colectare a deșeurilor prin aport voluntar în localitatea Galați (Zlatna): Care este stadiul lucrărilor

Lucrările la Centrul de colectare a deșeurilor prin aport voluntar din localitatea Galați (Zlatna) avansează, au anunțat autoritățile locale.

Prin acest proiect vor fi amplasate 11 containere unde cetățenii vor putea sa depoziteze deșeuri din demolări, deșeuri vegetale, deșeuri casnice, sticlă, mobilă, carton, electrocasnice sau deșeuri periculoase.

Vor fi amplasate în incintă și un cântar si un bazin subteran pentru colectarea uleiurilor uzate.

Proiectul depășește 760.000 de euro și este finanțat prin PNRR.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Ultima stradă din Petrisat care necesita reabilitare, finalizată înainte de 1 mai

Publicat

în

Ultima stradă din Petrisat care necesita reabilitare, finalizată înainte de 1 mai

Ultima stradă din Petrisat care necesita reabilitare a fost finalizată înainte de 1 mai. 
Lucrările de reparații capitale (carosabil rutier, rigole, trotuare) a străzii numărul 4 din Petrisat au început la finalul lunii februarie și au fost finanțate din bugetul local al municipiului Blaj, valoarea acestora fiind de un milion de lei.
După ce anterior s-a turnat primul strat de asfalt, luni 29 aprilie a fost turnat cel de-al doilea strat. Au urmat trasarea marcajelor rutiere și recepționarea lucrării.
A fost una dintre cele mai dificile lucrări de reabilitare, ținând cont de cele 18 izvoare de coastă care au necesitat captarea pentru a asigura stabilitatea străzii.
Deoarece traficul este redus în zonă, am convingerea că această stradă nu va necesita reparații mulți ani de acum înainte. Odată cu finalizarea acestei străzi, avem și la Petrisat o infrastructură rutieră și de servicii completă, iar intervențiile viitoare vor viza doar reabilitările incluse în ciclul de reparații stabilit tehnic de Primăria Blaj, cuprins între 7 și 10 ani, în funcție de importanța și de gradul de uzură”, a precizat primarul Gheorghe Valentin Rotar.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba