Rămâi conectat

Administrație

Modernizarea podului Ferdinand, peste râul Arieș, în orașul Câmpeni: Undă verde din partea APM Alba

Publicat

în

Modernizarea podului Ferdinand, peste râul Arieș, în orașul Câmpeni

APM Alba a dat undă verde proiectului „Pod 1 pe str. Izvoarelor peste raul Aries in orasul Campeni, jud. Alba”, solicitat de către primăria Câmpeni.

Podul existent, Ferdinand, este un pod metalic, se afla in intravilanul orasului Campeni si asigura legatura dintre str.Izvoarele di DN 75 prin traversarea râului Aries. Podul existent, Ferdinand, a depasit durata de exploatare si nu corespunde cerintelor actuale, fapt sesizat de administratia locala care a limitat accesul peste acesta numai pentru vehiculele care ajung pana la greutatea de max. 2,5 to.

Traficul auto, cu limitare de tonaj, si cel pietonal , peste râul Aries, intre DN 75 si str. Izvoarele , in prezent este asigurat de un pod metalic cu o singura deschidere ( L- 40,8 m) avand schema static de grinda cu zabrele simplu rezemata, cu cale jos.

Scopul lucrarii este realizarea unui pod nou peste r. Aries , in amonte de amplasamentul podului existent, in vederea asigurarii traversarii cursului de apa in conditii de siguranta. Obiectivul va asigura doar legatura auto ( podul nou nu va avea trotuare) dinspre str. Izvoarele si DN 75 , precum si va asigura o ruta alternativa pentru iesirea din oras spre directia localitatilor Bistra si Abrud ( DN 74).

Modul de fundare va fi direct pe un pat din balast. Se vor realiza ziduri din beton armat pentru racordarea podului cu zidurile de sprijin existente. Asigurarea semnalizarii zonelor periculoase pe timp de zi sau de noapte. Asigurarea capacitatilor de colectare a apelor meteorice si a modului de colectare si canalizare a apelor meteorice. Pentru imbunatatirea conditiilor de curgere se va calibra albia existenta.

Se vor realiza rampe pe pod in vederea racordarii cu DN 75 si strada Izvoarele.

Podul nou va avea urmatoarele caracteristici :

Coordonatele Stereo 70 sunt :

Catacteristici constructive: Lungime totala pod – 37,6 m; Lungime totala arc – 34,414 m; Deschidere de calcul – 32,9 m; Distanta dintre fetele interioare ale arcelor metalice – 9 m; Latime parte carosabila – 2×3,5 m; Latime spatii pentru montare parapete metalice directionale – 2×1,00 m; Debit de calcul Q1%- 550,00 mc/s; Cota intrados – 548,30 md M; NA 1 % – 547,274mdM; Inaltime de libera trecere – 1,03 m.

Pentru drenarea apelor de infiltratii din spatele elevatiilor se vor executa cunete din beton si drenuri din piatra bruta, iar apele se vor drena prin barcacane din tuburi PVC Dn 110 mm. Apele colectate vor fi descarcate obligatoriu direct in r. Aries. Avand in vedere ca pe malul drept exista un zid de sprijin din beton aflat in administrarea ABA Mures , acesta se va mentine, iar culeea C2 se va executa in spatele zidului de sprijin existent .

Infrastructura podului:

Infrastructura va fi alcătuită din două culei fundate direct, cu blocuri de fundare din beton armat, din două trepte. Pentru asigurarea razelor de racordare cu drumul naţional DN75, la culeea C1 se va executa bancheta cuzineţilor în consolă. La culeea C1 se vor realiza 2 ziduri întoarse.

Fundaţia culeii C2 se va realiza cu 2 trepte.

Elevaţiile culeelor vor fi alcătuite din beton armat, având înălţimile h = 4,30 m (culeea C1), respectiv 3,75 m (culeea C2) şi lăţimile de 1,70 m (culeea C1), respectiv 1,70 m (culeea C2). Pe banchetele de rezemare ale culeelor se vor dispune cuzineţi din beton armat pe care se vor amplasa aparatele de reazem.

Pentru drenarea apelor de infiltraţii din spatele elevaţiilor, se vor executa cunete din beton şi drenuri din piatră bruta, iar apele se vor drena prin barcacane din tuburi PVC Dn 110 mm. Apele colectate vor fi descărcate obligatoriu direct în r. Arieş.

Având în vedere faptul că pe malul drept există un zid de sprijin din beton aflat în administrarea A.B.A. Mureş, acesta se va menţine, iar culeea C2 se va executa în spatele zidului de sprijin existent.

Suprastructura podului : va fi alcatuita din 2 arce metalice cu tiranti metalici verticali, avand lungimea totala de 34,414 m si inaltimea la cheie de 6,46 m. Arcele si grinzile tirant aferente acestora vor avea sectiuni metalice dasetate. Legatura pe vertical intre arce si grinzile tirant va fi asigurata de tiranti verticali de tip bara, dispusi cate 6 la fiecare arc in parte, la distante de 4,786 m. Arcele metalice vor fi alcatuite fiecare din 4 subansamble ( tronsoane) avand lungimile prevazute in Avizul GA precizat in prezenta.

Racordarea cu drumurile adiacente si cu terasamentele: in plan, pe malul stâng al r. Arieş (partea cu drumul naţional DN75) racordarea se va realiza cu raze de racordare R1 = 7,00 m, iar pe malul drept (partea cu str. Izvoarelor) racordarea se va realiza cu raze de racordare R2 = 6,00 m şi R3 = 9,00 m. În profil longitudinal, drumul naţional DN75 va rămâne la cota existentă in prezent, iar pe malul celălalt strada Izvoarelor se va ridica cu 0,18 m.

Pe malul stâng, pe partea dinspre amonte, parapetul metalic se va prelungi pe racordare cu 10 m, iar pe partea dinspre aval cu 12 m.

Pe malul drept, pe partea dinspre amonte parapetul se va prelungi cu 18 m, iar pe partea dinspre aval cu 38 m.

În ceea ce priveşte racordarea cu terasamentele, în spatele culeelor se vor dispune plăci de racordare din beton armat.

Pe malul stâng (drumul naţional DN75) în partea dinspre amonte, zidul de sprijin se va demola parţial, iar între zidul existent pe drumul naţional DN75 şi culeea podului nou se va executa o aripă nouă din beton armat, pe lungimea de 5,85 m, iar pe partea dinspre aval se vor executa aceleaşi lucrări de demolare a zidului existent şi reconstruire aripă nouă din beton armat, pe lungimea de 8,75 m.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Administrație

Lucrări edilitare importante la Blaj: Care sunt acestea

Publicat

în

La Blaj, lucrări edilitare importante

În această perioadă se lucrează în Blaj la amenajarea peisagistică pentru perioada primăvară-vară-toamnă și la reabilitarea a două străzi din municipiu.
Se plantează flori în toate zonele orașului, astfel încât Blajul să fie pregătit de sărbători. În acest an este propus un aranjament floral în care predomină culorile calde, cu un aspect estetic deosebit, care va rezista până la finalul lunii octombrie.
De asemenea, continuă lucrările de reparații capitale la ultima stradă din Petrisat care necesită reabilitare, acolo unde se apropie finalul acestora. Săptămâna trecută s-a turnat primul strat de asfalt, iar în această săptămână va fi turnat al doilea strat de asfalt și se vor trasa marcajele. A fost una dintre cele mai dificile lucrări de reabilitare, ținând cont de cele 18 izvoare de coastă care au necesitat captarea pentru a asigura stabilitatea străzii. Investiția este finanțată din bugetul local al municipiului Blaj.
Odată cu finalizarea acestei străzi, va exista și la Petrisat o infrastructură rutieră și de servicii completă, iar intervențiile viitoare vor viza doar reabilitările incluse în ciclul de reparații stabilit tehnic de Primăria Blaj, cuprins între 7 și 10 ani, în funcție de importanța și de gradul de uzură a străzilor.
Săptămâna trecută au început și lucrările de modernizare pe strada Gheorghe Magheru, o investiție finanțată din bugetul național al României, prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”. Pe această stradă vor fi efectuate lucrări de reparații capitale la fundația străzii, carosabilul rutier – pe care se vor turna două straturi de asfalt, rigole și trotuare. Lucrările vor fi finalizate până la data de 1 iulie 2024, au anunțat autoritățile locale.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Start pentru modernizarea iluminatului public în comuna Stremț

Publicat

în

În comuna Stremț, start pentru modernizarea iluminatului public

Au început lucrările aferente proiectului „Modernizarea sistemului de iluminat public in comuna Stremț”, proiect prin care a fost obținută de la Fondul de Mediu suma de 999.936, 52 lei finanțare nerambursabilă.
Anunțul a fost făcut de primarul Traian Ștefan Popa.
Prin acest proiect se va moderniza iluminatul public pe tronsonul drumului Stremț – Geoagiu de Sus – Valea Mănăstirii.
„Totodată suntem în curs de obținere a unei noi finanțări, tot prin Fondul de Mediu, de aceeași valoare, prin care se va moderniza iluminatul public pe străzile din comuna Stremț”, a precizat edilul.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Relocare în subteran a cablurilor pe încă șase străzi din Blaj

Publicat

în

Pe încă șase străzi din Blaj, relocare subterană a cablurilor

Proiectul de relocare în subteran a cablurilor de energie electrică și comunicații (internet, tv și telefonie) va continua pe alte șase străzi din municipiul Blaj: Clujului, Simion Bărnuțiu, Tudor Vladimirescu 1 și 2, Episcop Ioan Lemeny și Mitropolit Andrei Șaguna.
Prima stradă care va beneficia de relocarea în subteran a cablurilor este strada Clujului, lucrările urmând să înceapă în următoarele trei luni. Celelalte cinci străzi vor fi finalizate până la mijlocul anului 2025. Pe lângă relocarea cablurilor în subteran, vor fi montați stâlpi noi de iluminat, iar iluminatul public se va face pe LED.
„„Îngroparea” cablurilor este o necesitate pe care Blajul și-a asumat-o ca deziderat urban, în urmă cu șase ani. Procesul a fost accelerat în ultimii 4 ani, când am reușit să relocăm în subteran 57,8 kilometri de cabluri, în total având peste 70 de kilometri de cabluri de energie electrică și comunicații relocate în subteran.
Această investiție majoră, care duce Blajul și mai aproape de standardele europene, nu ar fi fost posibilă fără excelenta colaborare dintre administrația blăjeană și compania Distribuție Energie Electrică România (DEER) – Sucursala Alba și îi mulțumesc directorului Marius Ceteraș pentru sprijin!”, a transmis primarul Gheorghe Valentin Rotar.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba