Rămâi conectat

Știri

Mai multe străzi din Căpâlna de Jos modernizate: Licitația de peste 5.000.000 de lei, lansată în SEAP

Publicat

în

Mai multe străzi din localitatea Căpâlna de Jos modernizate: Licitația de peste 5.000.000 de lei, lansată în SEAP

Compania Națională de Investiții a lansat în SEAP o licitație pentru execuția unor lucrări pentru proiectul „Modernizare străzi in localitatea Căpâlna de Jos, comuna Jidvei, județul Alba”. Valoarea totală estimată a investiției este de 5.138.261,32 de lei, fără TVA.

Obiectivul feneral al proiectului „Modernizare străzi în localitatea Căpâlna de Jos, Comuna Jidvei, județul Alba” este îmbunătățirea infrastructurii prin asigurarea unor condiții optime pentru circulația pe drumul public și implicit îmbunătățirea calității vieții comunității aflate in zona de influență a proiectului, precum și crearea condițiilor optime desfășurării activităților zilnice.

Obiectivele specifice ale proiectului:

1.Modernizarea străzi in localitatea Căpâlna de Jos, comuna Jidvei, județul Alba, precum și asigurarea unor gabarite corespunzătoare pentru străzile existente, duce la sporirea accesibilității, a confortului și a siguranței cetățeniilor

2.Asigurarea condițiilor minime de siguranță și confort
Descrierea situației existente

Localitatea Căpâlna de Jos se desfășoară în lungul drumului județean DJ 142N, iar străzile care urmează să fie modernizare alcătuiesc o rețea care asigură accesul riveranilor spre proprietățile acestora. Traseul existent al străzilor este un unul sinuos, condiționat de limitele de proprietate. Având in vedere că Primăria Comunei Jidvei nu dispune de un nomenclator al străzilor, pentru identificarea lor in cadrul proiectului au fost numerotate de la 1 la 16.

Majoritatea străzilor au o îmbrăcăminte asfaltică ușoară care a fost compromisă prin lucrările edilitare care s-au realizat pe amplasament. Îmbrăcămintea asfaltică are durata de viață depășită. Excepție fac strada 2 între kilometrii 0+184 și 0+363, strada 4 intre kilometrii 0+200 și 0+335, strada 6 intre kilometrii 0+670 și 0+720, strada 10 intre kilometrii 0+075 și 0+540 si strada 11 integral, care prezintă o pietruire cu materiale locale.

Partea carosabilă existentă este foarte variabilă, între 3 si 5.5 metri, fiind condiționată de limitele de proprietate. Pe traseu sunt vizibile tasări ale corpului de drum (in special pe zonele de refaceri după introducerea rețelelor edilitare), deformații în profil longitudinal, rupturi de margine, gropi, făgașe și burdușiri. Elementele geometrice ale traseului nu corespund categoriei străzilor, existând tronsoane cu lățime sub 3 metri. Trotuarele nu sunt amenajate decât sporadic pe unele străzi. Trotuarele existente sunt amenajate de riverani la limita de proprietate, majoritatea fiind din beton si foarte degradate. Profilul în lung al străzilor urmărește formele de relief străbătute, alternând declivități reduse cu declivități accentuate. Sistemele de scurgere existente în zona străzilor sunt alcătuite din șanțuri și rigole de pământ, cu mici excepții, pe tronsoane realizate de riverani în fața proprietăților. Sistemul de scurgere a apelor nu are capacitatea necesară asigurării scurgerii apelor în lungul drumului. Accesele nu sunt așezate la cotă, pentru a asigura continuitatea șanțurilor, si sunt amenajate de riverani diverse soluții. Descărcarea apelor pluviale se realizează prin podețe tubulare. În marea majoritate podețele nu asigurĂ debuȘeul pentru scurgerea apelor. SistemUL de semnalizare rutierĂ este inexistent.

În lungul traseului nu s-a constatat, în schimb prezența unor alunecări de teren active.

Având in vedere ca in prezent străzile sunt intr-o stare avansată de degradare, circulația fiind îngreunată, mai ales pe timp ploios, prin implementarea proiectului se preconizează reducerea cu peste 30% a timpului de deplasare. În funcție de configurația existentĂ, traseul drumurilor a fost sistematizat prin proiectarea elementelor geometrice, astfel încât acestea să indeplinescă condițiile impuse de circulația rutieră modernă și să corespundă normelor tehnice în vigoare. Proiectarea s-a făcut cu respectarea prevederilor STAS 863 si STAS 10144.

Lungimea totala a rețelei de străzi proiectate este de 4.300 de metri. În locurile unde situația din teren a permis-o, s-au prevăzut trotuare pe o parte a străzilor rurale sau pe ambele părți. Trotuarele vor fi încadrate de borduri prefabricate din beton sau de șanțuri pereate. S-a pastrat traseul existent al drumurilor, cu ușoare corecții locale pentru încadrarea în prevederile STAS 863. Viteza de proiectare adoptată este de 50 km/h, cu restricții de viteză impuse de punctele dificile ale traseului. Străzile se vor realiza din aliniamente racordate cu curbe circulare si cu clotoide. La trasarea curbelor s-a âinut cont de păstrarea pe cât posibil a platformei existente și s-a evitat demolarea unor construcții. Panta acostamentelor este de 4% înspre marginea platformei drumurilor, acestea realizându-se dintr- un strat de balast și unul din piatră spartă. Apa de pe carosabil se va scurge în șanțurile si rigolele proiectate.

Sistemul rutier proiectat va avea următoarele caracteristici:

•4 cm strat de uzură BA 16 conform AND605 (BA16 rul conform SREN 13108);
•5 cm strat de legătură BAD 22.4 conform AND605 (BA22.4 leg conform SR EN 13108);
•16 cm strat de bază din piatră spartă (conform SR EN 13242+A1, STAS 10473);
•30 cm strat de fundație din balast conform SR EN 13242+A1
•10 cm strat de formă din balast conform SR EN 13242 +A1;

Sistemul rutier pentru acostamente va fi realizat dintr-un strat de fundație de 15cm balast și un strat superior din 10 cm din piatră spartă.

Trotuarele vor avea următorul sistem rutier:

•4 cm strat de uzură BA 8 conform AND605 (BA16 rul conform SR EN 13108);
•12 cm strat de bază din piatră spartă (conform SR EN 13242+A1, STAS 10473);
•20 cm strat de fundație din balast conform SR EN 13242+A1


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Recepție a lucrărilor pe lotul 1 al Transapusenei

Publicat

în

Transapuseana, recepție a lucrărilor pe lotul 1

Vineri 26 aprilie a avut loc recepția lucrărilor pe lotul 1 al Transapusenei, care totalizează nu mai puțin de 43 de kilometri.

Anunțul a fost făcut de Marius Hațegan, vicepreședinte al Consiliului Județean Alba.

„O investiție pe cât de costisitoare, pe atât de necesară. Ca inginer, pot zice că lucrările sunt de nota 10 și de „jos pălăria!”. Ca vicepreședinte al Consiliului Județean, transmit că am respectat, termenul de finalizare a lucrărilor”, a precizat Marius Hațegan.

Lungimea totală a drumului modernizat este de 78,42 kilometri.

Autoritățile județene afirmă că modernizarea Transapusenei este importantă pentru județul Alba, dar și pentru România, întrucât va îmbunătăți semnificativ infrastructura rutieră și va facilita accesul la arealele turistice din zonă.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Teren multisport în cartierul Recea din Alba Iulia: Autorizație de construire

Publicat

în

Alba Iulia: Autorizație de construire pentru un teren multisport în cartierul Recea

A fost semnată autorizația de construire, în cartierul Recea din Alba Iulia, a unui complex ce va cuprinde un teren multisport, dar și locuri de joacă, inclusiv cu dotări speciale pentru copiii cu dizabilități.
Atât terenul cât și locul special de joacă sunt rezultatul propunerilor albaiulienilor, în cadrul procesului de bugetare participativă.
Terenul multisport va fi unul sintetic, amenajat și dotat corespunzător pentru practicarea mai multor sporturi, iar în întregul complex vor fi plantate vegetație, arbuști și arbori.
În acest moment se lucrează la caietul de sarcini, urmând ca lucrările să fie scoase în cel mai scurt timp la licitație, valoarea totală estimată a investiției fiind de 3,34 milioane lei.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

29 aprilie: Ziua Veteranilor de Război în România

Publicat

în

Zi dedicată în România veteranilor de război

Ziua veteranilor de război este marcată anual la 29 aprilie, în semn de recunoaştere a meritelor acestora pentru apărarea independenţei, suveranităţii, integrităţii teritoriale şi a intereselor României.

Aceasta a fost instituită prin Hotărârea de Guvern nr. 1222/10.10.2007, publicată în M.O. nr. 699/17.10.2007, iar data aleasă este cea la care, în anul 1902, regele Carol I a promulgat, la solicitarea supravieţuitorilor Războiului de Independenţă (1877-1878), Înaltul Decret prin care a fost instituit pentru prima dată titlul de „veteran de război”, în conformitate cu Convenţia Statelor Europene de la Geneva, în onoarea ostaşilor care au luptat în acest război.

În Războiul de Independenţă (1877-1878) au murit 10.000 de ostaşi din cei peste 58.000, care au constituit Armata de Operaţii, potrivit site-ului oficial al Asociaţiei Naţionale a Veteranilor de Război, www.veterani-ww2.ro. Ulterior, în Primul Război Mondial, în care a fost mobilizată 11% din populaţia ţării, respectiv peste 880.000 de militari, a fost necesară jertfa a peste 410.000 de soldaţi (peste 335.000 de morţi şi dispăruţi şi peste 75.000 de invalizi), în vederea atingerii obiectivului, respectiv acela al eliberării şi al reîntregirii naţionale. Luptele duse pe teritoriul ţării au făcut, de asemenea, circa 650.000 de morţi în rândul populaţiei civile. În cel de-al Doilea Război Mondial, România a înregistrat peste 900.000 de morţi, răniţi, dispăruţi, prizonieri, răniţi şi invalizi, din care circa 92.000 de militari decedaţi, potrivit informaţiilor prezentate în albumul „100 de ani de viaţă, 100 de ani de istorie”, publicat cu prilejul Centenarului Marii Uniri, pe site-ul www.mapn.ro. La data publicării acestui volum, în 2018, mai erau în viaţă aproximativ 8.300 de veterani de război, circa 250 de văduve de război şi în jur de 63.000 de văduve de veterani de război.

Înaltul Decret Regal din 29 aprilie 1902 prevedea, la articolul 2, că: „Pentru ca fiecărui ostaş veteran să i se asigure liniştea şi ocupaţiunea pentru restul de viaţă, i se vor pune la dispoziţie cele necesare în acest scop, ca stimulent pentru generaţiile viitoare”, notează site-ul amintit anterior. Astfel, participanţilor la Războiul de Independenţă li s-au asigurat, pe lângă acest onorant statut, mijloace pentru un trai decent şi diferite înlesniri, în semn de recunoaştere a sacrificiilor lor pe câmpul de luptă.

De asemenea, după Primul Război Mondial, încheiat în anul 1918, au fost adoptate diferite legi, prin care participanţii la campanii şi urmaşii lor au primit diferite drepturi şi avantaje reparatorii. Astfel, prin Legea din 13 ianuarie 1918, participanţii la Primul Război Mondial care au fost decoraţi cu Medalia „Virtutea Militară” de război clasa I, au primit o pensie viageră, iar prin Legea din 2 septembrie 1920, li s-au creat condiţii speciale de pensionare, potrivit volumului „Calendarul Tradiţiilor Militare” (2010). În 1927, prin Decretul – lege nr. 1402 din 15 mai, ofiţerilor activi şi de rezervă care participaseră la Primul Război Mondial şi care fuseseră decoraţi cu Ordinul „Mihai Viteazul”, li s-au acordat loturi de teren sau loturi de casă, precum şi anumite gratuităţi.

Veteranii de război au primit o serie de drepturi şi avantaje şi în anii următori, printr-o serie de acte normative, precum Decretul nr. 1304 din 8 mai 1933, Decretul nr. 1056 din 6 mai 1936, Legea nr. 794 din 4 septembrie 1941, Legea nr. 310 din 24 aprilie 1945, Decretul-lege nr. 440 din 4 iunie 1945. Începând din 1948, aceste drepturi şi avantaje au fost revăzute, unele fiind chiar anulate.

sursa: agerpres.ro

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba