Rămâi conectat

Administrație

Îndatoriri față de locatari și atestate obligatorii, pentru administratorii de bloc, în 2020

Publicat

în

Administratorul unui bloc sau condominiu are mai multe obligații față de locatari și proprietarii apartamentelor.

În primul rând, un administrator lucrează pentru o asociație după ce a fost angajat de aceasta ori ca persoană fizică autorizată (PFA). Conform unor reglementări mai recente, condominiile pot fi administrate și de firme specializate în astfel de activități.

Administratorul trebuie să se ocupe de încasarea întreținerii. De la calcularea acesteia pentru fiecare apartament, la afișarea listelor cât și încasarea propiru-zisă a sumelor. Acesta mai trebuie să afișeze listele cu cheltuielile cât și cele cu veniturile obținute în cazul închirierii anunmitor spații comune.

Administratorul mai trebuie să se ocupe de gestionarea bunurilor și fondurile asociației, precum cele din fondul de rulment, de încheierea de servicii cu furnizorii, de la curățenie la mecanici, instalatori sau firme de întreținere a lifturilor etc.

Un lucru care adesea este ignorat, administratorul trebuie să se asigure că sunt respectate normele împotriva incendiilor. Nu de puține ori, ușile de acces din spatele blocurilor sunt încuiate în mod abuziv, un lucru grav, mai ales în cazul unui eveniment nedorit precum incendiul.

Așadar, administratorul are obligația de a se asigura că toate căile de acces sunt libere și nu sunt folosite ca locuri de depozitare.

Conform noilor prevederi, toate asociațiile trebuie să aibă un cont unic, prin c are se efectuează toate încasările și plățile către furmizorii de servicii, reparații etc.

Toți banii încasați de administrator în numerar, trebuie virați în contul unic în maximum 24 de ore.

Restanțierii trebuie notificați în scris tot de către administrator.

Administratorul este obligat să prezinte contractul de administrare oricăruia dintre membrii asociației de proprietari, contract pe care trebuie să îl respecte întocmai.

O altă modificare recentă a legislației în domeniu, obligă ca toți administratorii să dețină un certificat de calificare profesională pentru a putea exercita această funcție. Însă, termenul până la care trebuiau să obțină acest certificat a fost prorogat până la 1 ianuarie 2021.

Sursa:dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Administrație

Start pentru modernizarea iluminatului public în comuna Stremț

Publicat

în

În comuna Stremț, start pentru modernizarea iluminatului public

Au început lucrările aferente proiectului „Modernizarea sistemului de iluminat public in comuna Stremț”, proiect prin care a fost obținută de la Fondul de Mediu suma de 999.936, 52 lei finanțare nerambursabilă.
Anunțul a fost făcut de primarul Traian Ștefan Popa.
Prin acest proiect se va moderniza iluminatul public pe tronsonul drumului Stremț – Geoagiu de Sus – Valea Mănăstirii.
„Totodată suntem în curs de obținere a unei noi finanțări, tot prin Fondul de Mediu, de aceeași valoare, prin care se va moderniza iluminatul public pe străzile din comuna Stremț”, a precizat edilul.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Relocare în subteran a cablurilor pe încă șase străzi din Blaj

Publicat

în

Pe încă șase străzi din Blaj, relocare subterană a cablurilor

Proiectul de relocare în subteran a cablurilor de energie electrică și comunicații (internet, tv și telefonie) va continua pe alte șase străzi din municipiul Blaj: Clujului, Simion Bărnuțiu, Tudor Vladimirescu 1 și 2, Episcop Ioan Lemeny și Mitropolit Andrei Șaguna.
Prima stradă care va beneficia de relocarea în subteran a cablurilor este strada Clujului, lucrările urmând să înceapă în următoarele trei luni. Celelalte cinci străzi vor fi finalizate până la mijlocul anului 2025. Pe lângă relocarea cablurilor în subteran, vor fi montați stâlpi noi de iluminat, iar iluminatul public se va face pe LED.
„„Îngroparea” cablurilor este o necesitate pe care Blajul și-a asumat-o ca deziderat urban, în urmă cu șase ani. Procesul a fost accelerat în ultimii 4 ani, când am reușit să relocăm în subteran 57,8 kilometri de cabluri, în total având peste 70 de kilometri de cabluri de energie electrică și comunicații relocate în subteran.
Această investiție majoră, care duce Blajul și mai aproape de standardele europene, nu ar fi fost posibilă fără excelenta colaborare dintre administrația blăjeană și compania Distribuție Energie Electrică România (DEER) – Sucursala Alba și îi mulțumesc directorului Marius Ceteraș pentru sprijin!”, a transmis primarul Gheorghe Valentin Rotar.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

1.500 de chiparoși pe străzile municipiului Blaj

Publicat

în

Blaj: 1.500 de chiparoși pe străzile municipiului

S-a început, prin intermediul Serviciului Public de Gospodărie Comunală, plantarea de chiparoși pe străzile municipiului Blaj.
În prezent, se completează locurile existente și se fac noi plantări în zona blocurilor de pe strada Gheorghe Barițiu, pe strada Tudor Vladimirescu 1 și la intrarea dinspre Sâncel. În total, vor fi 1.500 de chiparoși.
Potrivit reprezentanților administrației locale, pe lângă aspectul estetic deosebit, prin proprietățile sale, acest arbore ornamental asigură o mai bună calitate a aerului din Blaj.
În context primarul Blajului, Gheorghe Valentin Rotar, a evidențiat rolul deosebit pe care Serviciul Public de Gospodărie Comunală, condus de Claudiu Păcurar, îl are în administrarea Blajului, fiind un vector important în dezvoltarea comunității, prin lucrările pe care le execută: întreținerea și extinderea spațiilor verzi, administrarea iluminatului public, reparații trotuare și clădiri, măturatul străzilor, servicii de deszăpezire și desinsecție, etc.
„Sunt servicii pe care nu le-am externalizat și care, datorită activității Serviciului Public de Gospodărie Comunală, degrevează bugetul local al Blajului de cheltuieli suplimentare în valoare de aproximativ un milion de euro pe an!”, a subliniat edilul din Blaj.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba