Rămâi conectat

Știri

Fiecare clădire trebuie să aibă staţii de încărcare a maşinilor electrice: Noi obligaţii pentru dezvoltatorii imobiliari

Publicat

în

Dezvoltatorii imobiliari care obțin un certificat de urbanism după 15 septembrie 2020 sunt obligați să echipeze clădirile pe care le construiesc cu dispozitive de autoreglare a temperaturii și calității aerului interior în fiecare încăpere, potrivit unui proiect de lege trimis la Președinție pentru promulgare și care a apărut inițial în vara anului trecut sub forma unei ordonanțe a Guvernului.

Proiectul de act normativ vizează transpunerea în legislația locală a unei noi directive europene privind performanța energetică a clădirilor. Potrivit unui material realizat de profit.ro, obligația de a monta dispozitive de autoreglare a temperaturii și a aerului revine și proprietarilor de clădiri existente conectate la sistemele de încălzire centralizată, însă doar în măsura în care se justifică economic și este fezabil tehnic. Totuși, proprietarii care constată că este prea scump să își monteze un astfel de echipament sunt obligați să îl instaleze atunci când sunt înlocuite schimbătoarele de căldură din clădire. Sistemele de încălzire și ventilare ale clădirilor vor fi inspectate la intervale de doi ani, în loc de cinci ani cum este acum, de către experți tehnici atestați. Inspecțiile periodice se fac doar în cazul sistemelor cu o putere de peste 70 kW. În sarcina dezvoltatorilor de clădiri noi cade și întocmirea unui studiu privind posibilitatea utilizării unor sisteme alternative de înaltă eficiență energetică. Studiul va fi realizat de un proiectat și poate fi efectuat și pentru un grup de clădiri învecinate din aceeași localitate.

În cazul clădirilor nerezidențiale noi care au mai mult de zece locuri de parcare, proprietatii sunt obligați să instaleze cel puțin un punct de încărcare și tubulatura încastrată pentru cablurile electrice pentru cel puțin 20% din locurile de parcare prevăzute, pentru a permite instalarea, într-o etapă ulterioară, a punctelor de reîncarcare pentru vehicule electrice.

Cel puţin două staţii de încărcare la fiecare clădire

Pentru clădirile nerezidențiale existente cu peste 20 de locuri de parcare, până la 1 ianuarie 2025, proprietarii acestora au obligația de a instala un număr minim egal cu 10% din numărul total al locurilor de parcare, dar nu mai puțin de două puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice. Această prevedere nu se aplică imobilelor deținute și ocupate de IMM-uri. Mai scapă de această prevedere clădirile cu mai mult de 10 locuri de parcare a căror lucrări de construire au fost autorizate înainte de 10 martie 2021 și clădirile existente supuse unor renovări majore pentru care costul estimativ al instalațiilor de reîncărcare depășește 7% din costul total al renovării. Proiectul de lege mai obligă primarii localităților cu peste 5.000 de locuitori să realizeze planuri locale multianuale pentru creșterea numărului de clădiri noi și existente al căror consum de energie este aproape egal cu zero. Aceste planuri ar trebui revizuite o dată la trei ani, iar nerespectarea acestei obligații se pedepsește cu amendă cuprinsă între 5.000 lei și 10.000 de lei.

După 31 decembrie 2020, auditorii energetici și experții tehnici au obligația de a transmite Ministerului Dezvoltării, împreună cu certificatele și sintezele rapoartelor de audit energetic, un document electronic, editabil, care să cuprindă informații energetice relevante despre clădirea auditată energetic, în vederea constituirii unor bănci de date la nivelul ministerului.

Anual, oficiile de cadastru din țară înregistrează peste 300.000 de contracte de vânzare-cumpărare cu clădiri. Din 2013, toate tranzacțiile sunt condiționate de existența unui certificat care să ateste performanța energetică a clădirilor. Aceste documente sunt eliberate de cei aproximativ 2.000 de auditori energetici autorizați. Un calcul simplu arată că aceștia pot încasa anual cel puțin 10 milioane euro, dacă ținem cont de un preț minim de 150 de lei pe certificat, potrivit profit.ro. Întocmirea acestor documente prespune realizarea unor măsurători și calcule elaborate, care necesită deplasarea la adresa imobilului. Totuși, sute de auditori energetici atestați de stat eliberează zilnic certificate energetice false, fără a fi văzut măcar clădirile pe care le evaluează și doar prin completarea unui formular cu date arbitrare și dovedit greșite. Asociația Auditorilor Energetici pentru Clădiri (AAEC) estimează că 80% dintre practicieni sunt corupți și că majoritatea certificatelor energetice se falsifică.

Sursa:profit.ro, romaniatv.net


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Sfânta Mercurie, Miercurea din Săptămâna Luminată: Tradiții și superstiții

Publicat

în

Sfânta Mercurie, Miercurea din Săptămâna Luminată: Tradiții și superstiții

Săptămâna care urmează praznicului Învierii Domnului este numită Săptămâna Luminată. În vechime, Botezul era săvârșit în noaptea de Paști. Cei botezați erau numiți „luminați” și purtau haine albe în toată săptămâna de după Paști.

Sunt persoane care afirmă că de la purtarea hainelor albe, această săptămâna a primit numele de Săptămâna Luminată.

În Săptămâna Luminată, zilele de miercuri și vineri sunt zile cu „hărți”. Biserica ne oferă dezlegare la mâncărurile de dulce datorită Învierii Domnului. Conform Tipicului Sfântului Sava, miercurea și vinerea, în perioadă cuprinsă între Învierea Domnului și Duminică Tuturor Sfinților (prima după Rusalii), avem „dezlegare la peste”.

De la Învierea Domnului și până la Rusalii, nu se fac metanii, ci doar închinăciuni. Începând din Duminica Sfintelor Paști și până la Înălțarea Domnului, la Liturghie se cântă Axionul Paștilor: „Îngerul a strigat …”, iar credincioșii se salută cu cuvintele: „Hristos a înviat!” și răspund: „Adevărat a înviat!”

În Săptămâna Luminată nu se citește Psaltirea şi nu se fac parastase pentru cei trecuți la cele veșnice. Slujbele de înmormântare din Săptămâna Luminată sunt oficiate după o rânduială specială. Slujba înmormântării este înlocuită de slujba Învierii.

Miercurea din Săptămâna Luminată poarta numele de Sfânta Mercurie. Bărbaţii se duc să muncească la câmp, însă femeile au interdicţie. Conform tradiţiei, nu e bine a munci de „nunta şoarecilor”. Asta ar însemna să aduci rozătoarele în casă şi să te lipseşti restul anului de bucate pe masă. O veche tradiție aminteşte că femeile care nu respectă tradiția vor atrage în casa lor ghinioanele, iar în familia respectivă, gospodina nu va avea ” ce să pună pe masă” tot anul.

Pentru creștinii ortodocși, Săptămâna Luminată este începutul unei perioade de sărbătoare care se termină după 50 de zile Paști, de Rusalii, conform creștinootodox.ro.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

A patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia: Când va avea loc

Publicat

în

Când va avea loc a patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia

Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (CICOC UAB) în parteneriat cu Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Alba și Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba va organiza în data de 22 mai Târgul de joburi  CARIERA UAB, pentru studenți și absolvenți.

Sunt invitate să participe organizații din toate domeniile, interesate de a oferi studenților și absolvenților UAB locuri de muncă, practică, internship, voluntariat sau stagii de documentare în vederea elaborării lucrărilor de licență sau de disertație.

Succesul primelor trei ediții ale Târgului de joburi organizat la UAB, precum și rata crescută de inserție înregistrată ca urmare a desfășurării lor, determină continuarea organizării acestor tipuri de activități la nivelul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, prin Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC-UAB).

Angajatorii care sunt în căutare de viitori angajați și doresc să îi întâlnească pe studenții sau absolvenții UAB aflați în procesul de identificare al unui loc de muncă sau reconversie profesională, pot transmite intenția de participare, împreună cu locurile vacante disponibile și numărul acestora la adresa de email [email protected], până la data de 15 mai, în vederea alocării unui stand.

Acest Târg de joburi este organizat în cadrul Proiectului CNFIS-FDI-2024-F-0466- MĂSURI INTEGRATIVE DE CONSILIERE ÎN CARIERĂ ȘI ARMONIZARE A OFERTEI DUCAȚIONALE CU RIGORILE PIEȚEI MUNCII – CARIERA UAB, finanțat de către Ministerul Educației, prin Fondul de Dezvoltare Instituţională destinat universităţilor de stat – FDI 2022 (Domeniul 7: Corelarea ofertei educaţionale cu cererea pieţei muncii, consilierea și orientarea în carieră), Manager de Proiect: Conf.univ.dr. Larisa Dragolea, Director al Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră.

Centrul vine în sprijinul studenților, absolvenților, elevilor din clasele terminale, prin oferirea de servicii de informare, consiliere și orientare pentru alegerea traseului profesional, servicii de consiliere psihologică și evaluare aptitudinală, consiliere vocațională și educațională, monitorizarea inserției pe piața muncii, sprijin în procesul de identificare a locului de muncă potrivit, în acord cu abilitățile personale și competențele dobândite pe parcursul studiilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi: Care este stadiul lucrărilor

Publicat

în

Care este stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a școlii generale din Tăuți

Autoritățile locale și județene au verificat, zilele trecute, stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi, comuna Meteş.
Investiţia va transforma această unitate de învăţământ într-una modernă, care poate rivaliza cu oricare alta din mediul urban, au transmis reprezentanții Consiliului Județean Alba.
Aceștia au precizat că finanţarea merge spre lucrările la clădire, pornind de la refacerea reţelelor electrice și a pardoselilor, schimbarea uşilor, izolaţii și copertine, până la sistemul de iluminat cu LED şi senzori de prezenţă.
O altă linie de finanţare prin PNRR presupune achiziţia de mobilier şcolar și de echipamente digitale pentru organizarea învăţării în mediul virtual.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba