Social-Economic
De astazi, certificatul de atestare fiscala poate fi obtinut si online, fara sa mai mergi la Fisc
Incepand din 1 iulie, contribuabilii pot obtine certificatul de atestare fiscala si online, prin Spatiul privat al contribuabilului, fara sa mai fie nevoie sa se deplaseze la ghiseele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Vezi detaliile pe radiounirea.ro.
Incepand cu 01 iulie 2015, se pot transmite prin intermediul Spatiului privat al contribuabilului (SPV) si ”Certificatul de atestare fiscala” si ”Deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii, conform Ordinului MFP nr. nr. 572/2015, care a reglementat aceasta posibilitate.
Pentru a obtine certificatul de atestare fiscala, contribuabulii trebuie sa acceseze SPV, unde pot completa si transmite online cererea pentru eliberarea documentului.
Fiscul a precizat ca certificatul de atestare fiscala va fi comunicat prin serviciul „Spatiu Privat Virtual” numai daca cererea a fost transmisa prin intermediul aceluiasi serviciu.
Cum se obtine certificatul de atestare fiscala la ghiseu
Certificatul de atestare fiscala reflecta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri datorate.
Obtinerea certificatului de atestare fiscala este reglementata de Ordinul MFP nr. 752/2006, care a fost modificat prin Ordinul MFP nr. 393/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 185 din 3 aprilie 2013.
Citeste si Amenzi usturătoare pentru producătorii care vând fără certificat de comercializare și atestat
Reglementarile, care au devenit aplicabile de la 1 mai 2013, fiind valabile si in acest an, au completat cu noi informatii referitoare la starea obligatiilor fiscale lista mentiunilor relevante pentru situatia fiscala a unui contribuabil, prevazuta la sectiunea D, pct. III din certificatul de atestare fiscala. Astfel, de la 1 mai, documentul precizeaza daca anumite datorii ale contribuabilului sunt in executare silita sau suspendate la executare silita.
Pentru a obtine certificatul de atestare fiscala, firmele trebuie sa solicite documentul la unitatea fiscala care ii administreaza. Cererea-tip completata se depune alaturi de:
- un Dosar cu sina;
- o copie C.I. / B.I. si imputernicire pt. delegat;
- o copie Certificat inregistrare fiscala;
- doua timbre fiscale (2 lei/bucata);
- documente doveditoare a realitatii contabile cum ar fi: balanta de verificare semnata si stampilata.
Persoanele fizice care au nevoie de certificat nu trebuie decat sa depuna cererea prin care solicita documentul si doua timbre fiscale, in valoare de 4 lei.
Certificatul de atestare fiscala se emite in termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii si poate fi utilizat de filme pe o perioada de pana la 30 de zile de la data eliberarii. In cazul persoanelor fizice, perioada in care poate fi utilizat este de pana la 90 de zile de la data eliberarii.
Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care un exemplar se comunica solicitantului sau noului organ fiscal competent, iar celalalt se pastreaza la organul fiscal emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
In situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala trebuie sa mentioneze in cerere numarul de exemplare solicitate. In acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.
Ce alte documente pot fi comunicate prin „Spatiul privat virtual”?
Noile documente care se elibereaza online, incepand de astazi, se alatura celor peste 15 care se transmit deja prin intermediul Spatiului privat al contribuabilului, atat dinspre Fisc inspre contribuabil, cat si in sens invers.
Astfel, potrivit ANAF, in prezent, persoanele fizice pot primi automat de la Fisc si:
- Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anu 2013
- Decizii de impunere privind platile anticipate, cu titlu de impozit pe profit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu 2015
- Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015
De asemenea, la cerere, contribuabilii mai pot primi prin intermediul Spatiului privat:
- Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de … ;
- Nota obligatiilor de plata;
- Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori;
- Adeverinta de venit
- Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin Spatiul privat virtual
In sens invers, contribuabilii pot emite si comunica Fiscului, online, urmatoarele documente:
- cerere privind Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de … ;
- cerere privind Nota obligatiilor de plata;
- cerere privind Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori.
- Cerere privind Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin Spatiul privat virtual
- Cerere de eliberare a adeverintei de venit
- Declaratie de venit (formular 200) – pentru veniturile realizate incepand cu anul 2014
- Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) – pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015
sursa: avocatnet.ro
Social-Economic
Sesiune de admitere la Școala de Subofițeri de Pompieri „Pavel Zăgănescu” Boldești: Ce trebuie să știe candidații din Alba
Admitere la Școala de Subofițeri de Pompieri „Pavel Zăgănescu” Boldești: Ce trebuie să știe candidații din Alba
Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Alba recrutează candidați pentru admiterea organizată în sesiunea aprilie-iulie la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești.
Pot participa tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 27 de ani, fete și băieți, cu diplomă de bacalaureat, apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic, cu capacitate deplină de exerciţiu.
Candidații trebuie să fie cetățeni români cu domiciliul în țară și să cunoască limba română scris şi vorbit. Ei trebuie să fi obţinut cel puțin media 9.00 la purtare pe parcursul anilor de liceu, să nu fi fost examatriculați din școală pentru abateri disciplinare și să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate. Nu vor fi admiși candidați cu antecedente penale nereabilitați, aflați în curs de urmărire penală ori de judecată, cei destituiţi dintr-o funcţie publică sau concediați disciplinar în ultimii 7 ani, precum și cei care au desfăşurat activităţi de poliţie politică. Cererea-tip de înscriere completate și semnate, declaraţia privind luarea la cunoştinţă despre condiţiile legale, criteriile specifice, celelalte condiţii de organizare a concursului şi măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora, copia cărții de identitate și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către ISU Alba, se transmit exclusiv în format electronic, inclusiv sâmbăta și duminica, la adresa de e-mail [email protected], până pe 14 mai, la ora 16.00.
În total, vor fi scoase la concurs 300 de locuri pentru IGSU, dintre care 275 de locuri pentru subofițeri de pompieri și protecție civilă (din care două locuri pentru romi) și 25 de locuri pentru maiștri militari auto. În 21 mai este termenul de depunere a tutoror documentelor în vederea constituirii dosarului de recrutare și termenul până la care se va desfășura activitatea de evaluare psihologică.
Social-Economic
Cadouri de Paști pentru veteranii de război din Alba
Pentru veteranii de război din Alba, cadouri de Paști
Ca în fiecare an de la înființare, Sucursala Alba a Asociației Militarilor Veterani și Veterani cu Dizabilități „Sf. Mare Mucenic Dimitrie – Izvorâtorul de Mir”, condusă de locotenent-colonelul în rezervă Daniel Albu, a făcut un gest creștinesc, vizitându-i pe doi dintre foștii luptători pe front din cel de-al Doilea Război Mondial, pentru a le oferi cadouri cu prilejul apropiatelor sărbători pascale.
Astfel, prin grija secretarului sucursalei, plutonierul adjutant în rezervă Cristian Zbutea, au fost achiziționate alimente de bază (ulei, zahăr, făină), dulciuri, vin, brânzeturi, fructe și alte produse alimentare. Zilele trecute locotenenet-colonelul în rezervă Cătălin Fara și subofițerii Ioan Hațegan, Lucian Pavelescu, Ioan Mihu și Sorin Andreș s-au deplasat la locuințele veteranilor de război Gheorghe Tamaș, de 101 ani, din Daia Română, și Neculai Vrabie, de 99 de ani, din Alba Iulia, pentru a le înmâna pungile cu cadouri de Paști.
Alături de cadourile consistente dăruite, veteranii din teatrele de operații le-au transmis celor doi eroi de război multă sănătate și viață lungă, precum și tradiționala urare „Paște fericit!”, alături de cei dragi!
Societate
Elevi aiudeni în vizită la vârstnicii din cadrul Centrului rezidențial din Unirea
Vizită la vârstnicii din cadrul Centrului rezidențial din Unirea a unor elevi aiudeni
-
Știriacum 5 zile
Mesaje, urări şi felicitări pe care să le transmiţi de SFÂNTUL GHEORGHE 2024
-
Politicăacum o săptămână
Revoluția de la 1848 din Transilvania: Pe 18 aprilie, la Blaj avea loc prima adunare a românilor din Transilvania
-
Divertismentacum 5 zile
Ce nume se sărbătoresc de SFANTUL GHEORGHE 2024. Cui îi spunem ”la mulți ani” | radiounirea.ro
-
Știriacum 2 săptămâni
Mănăstirea din Pătrângeni, locul care oferă liniște, rânduială, frumusețe
-
Știriacum 7 zile
De ce bat clopotele la biserică: Un obicei care datează de sute de ani
-
Știriacum 15 ore
Sâmbăta lui Lazăr: Ce nu ai voie să faci cu o zi înainte de Florii
-
Știriacum 2 săptămâni
Liliacul, cel mai frumos şi parfumat arbust ornamental de primăvară, folosit și în scopuri medicinale
-
Sfatul mediculuiacum 2 săptămâni
Atenție la înțepătura de căpușă: Cum vă feriţi de Lyme, boala care revine odată cu căldura