Rămâi conectat

Știri

Concurs directori școli 2021: Desfășurarea probei scrise va avea loc în format fizic pe 15 octombrie

Publicat

în

Inscrierile pentru ocuparea functiilor de director si director adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar de stat incep miercuri si se pot face online

Pentru eficientizarea si transparentizarea procesului de inscriere va fi utilizata platforma concursdirectori.edu.ro.

„Acesta este un prim pas in procesul de digitalizare si profesionalizare a managementului unitatilor de invatamant de stat, astfel incat sa se asigure stabilitatea, coerenta si competenta in procesul de conducere”, se arata intr-un comunicat de presa. Astfel, pana in data de 26 septembrie, ora 23,59, cei interesati sa participe la concurs isi pot crea cont, se pot inscrie si pot incarca (in format digital) actele necesare dosarului, in cateva minute, la orice ora din zilele alocate inscrierilor, accesand https://concursdirectori.edu.ro. Contul de utilizator poate fi creat simplu, prin introducerea unei adrese de email, urmand ca instructiunile de acces sa fie primite rapid la acea adresa. Odata logat pe platforma, candidatul are apoi acces la formularul „inscriere”, unde va completa numele, prenumele, CNP-ul, numarul de telefon si scoala la care este titular. O recipisa va fi primita pe email cu datele introduse, precum si confirmarea acceptarii sau respingerea cererii de inscriere, arata sursa citata.

In momentul in care cererea de inscriere este acceptata, candidatul poate accesa sectiunea „Dosar”, unde, conform Metodologiei, trebuie sa incarce 14 documente, doua fiind optionale. Candidatul poate adauga, sterge si modifica documentele incarcate la dosar, pana la finalul perioadei de inscriere (26 septembrie, ora 23,59), atat timp cat nu apasa butonul „Trimite”. Pentru verificare, in platforma au fost prevazute etape de revizuire inainte de a trimite datele finale, unde vor fi remarcate rapid documentele/ datele lipsa.

Calendar concurs directori scolari 2021

Tot prin intermediul platformei, conform calendarului concursului, dosarele astfel completate si transmise de candidati vor fi evaluate in perioada 27 – 29 septembrie de catre comisiile formate la nivel judetean/ national. Termenul pana la care candidatii afla rezultatele privind evaluarea dosarului atat prin intermediul listelor oficiale publicate, cat si prin intermediul unui email trimis din platforma este 7 octombrie. Desfasurarea probei scrise va avea loc in format fizic pe 15 octombrie 2021. Rezultatele finale la proba scrisa vor fi afisate in data de 20 octombrie, urmand ca interviurile sa se desfasoare in perioada 15 noiembrie – 8 decembrie 2021.

Candidatii trebuie sa obtina cel putin nota 7 la fiecare proba (proba scrisa si proba de interviu). Rezultatele finale ale concursului vor fi validate in data de 17 decembrie, urmand ca numirile in functie sa aiba loc incepand cu 10 ianuarie 2022, cand incepe semestrul al doilea al anului scolar 2021 – 2022.

Sursa:portalinvatamant.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Lista unităților de învățământ care fac parte din programul național „Masă sănătoasă”, actualizată: Care sunt numele noi din Alba

Publicat

în

Lista unităților de învățământ care fac parte din programul național „Masă sănătoasă”, actualizată

Lista unităților de învățământ care fac parte din programul național „Masă sănătoasă” a fost actualizată, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial.
Este vorba despre ordinul comun al Ministerului Educației 4.139 din 4 aprilie 2024 și al Ministerului Agriculturii nr. 138 din 9 aprilie 2024.
Ordinul publicat în Monitorul Oficial modifică și completează anexa la Ordinul ministrului educației și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 3.840/81/2024 privind aprobarea Listei unităților de învățământ preuniversitar incluse în Programul național „Masă sănătoasă” în anul 2024.
Pentru județul Alba, lista inițială cuprindea 28 de unități de învățământ.
Lista actualizată a școlilor din județul nostru include următoarele noi unități de învățământ: Liceul Tehnologic „Dorin Pavel” Alba Iulia, Școala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” Sântimbru, Școala Gimnazială Meteș, Școala Gimnazială Câlnic și Liceul Tehnologic Jidvei, cu structurile Școala Gimnazială Veseuș și Școala Gimnazială Bălcaciu.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

3 amenzi, zeci de avertismente, aproape 90 de firme controlate, fără cazuri de muncă la negru: Bilanțul controalelor inspectorilor ITM Alba, în săptămâna 8-12 aprilie 2024

Publicat

în

Amenzi de 6.000 lei și 30 de avertismente aplicate de inspectorii de muncă din Alba, în perioada 8-12 aprilie 2024

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2024, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate și subdeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

La data prezentei, la nivelul ITM Alba se află în derulare o campanie naționale , dispusă și monitorizată de Inspecția Muncii, și anume :
1. Campania națională de informare și conștientizare a prevederilor Legii 367/2022 privind dialogul social ,care se derulează în perioada 01.02.2024-31.12.2024.
2. In perioada 09.04.- 12.04.2024 s-a derulat la nivelul judetului Alba, Campania Nationala privind verificarea incheierii și executării contractelor individuale de muncă precum și respectarea normelor de securitate și sănătate in muncă de către salariații din domeniul Brutarii, Panificatie, producție paste făinoase , CAEN 1071,1072,1073.
Activitatea zilnică a inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate și subdeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămânal, către Inspecţia Muncii.
Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 08.04.- 12.04.2024, în activitatea de control, sunt redate mai jos.

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate: 54
Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 619
Din care – femei : 293
Număr deficienţe constatate: 128
Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : – 12 din care :

– 9 Avertismente ;
– 3 Amenzi – 6.000 lei;

Principalele deficienţe constatate în controale :

 nu se conduce corect evidența timpului lucrat;
 nu au fost eliberate la încetarea activității, adeverințele de vechime;

 contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
 nu au fost achitate salariile, la data stabilită în contractele individuale de muncă;
 neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
 neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
 nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
 dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
 nu a fost inițiată la nivelul unității negocierea colectivă;
 nu se păstrează la punctele de lucru ale societății, copii ale contractelor individuale de muncă;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:
Nr. total unităţi controlate: 33
Număr deficienţe constatate: 59
Număr de măsuri dispuse : 59
Angajatori sancționați: 18
Nr. sancţiuni aplicate: – 21 din care:
– 21 avertismente;
Nr.evenimente comunicate : 1

Nr.evenimente in curs de cercetare : 2
Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

Principalele deficienţe stabilite în controale :

 Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
 Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
 Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
 Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
 Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
 Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
 Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Un nou subprefect de Alba: Cine este

Publicat

în

În Alba, un nou subprefect

În cursul zilei de vineri 12 aprilie a avut loc festivitatea de învestire a noului subprefect al județului Alba, Sandu Heler, care a fost numit în funcție, prin HG .nr 358/11.04.2024.
Sandu Heler îl înlocuiește pe fostul subprefect, Corneliu Mureșan. Acesta a renunțat la funcție pentru a candida la președinția Consiliului Județean Alba.
La festivitate au fost prezenți prefectul Nicolae Albu, președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel, subprefectul Andrei Vincze, fostul subprefect Corneliu Mureșan, primarul comunei Stremț, Traian Ștefan Popa, secretarul general al Instituției Prefectului – Județul Alba, Nelu Fleșer, șefii de serviciu din instituție, familia subprefectului Sandu Heler și alți invitați.
„Felicitări domnului subprefect Sandu Heler pentru învestirea în funcția de subprefect al județului Alba! Îi dorim succes în noul său rol. Spor în activitate și colaborare fructuoasă cu întreaga echipă din cadrul Instituției Prefectului!”, au transmis reprezentanții Instituției Prefectului – Județul Alba.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba