Mai mult, majoritatea proiectelor in derulare au fost blocate, lipsa avizelor si autorizatiilor au incurcat serios socotelile, iar lipsa de actiune a autoritatilor de la drumuri in unele cazuri a dus la noi intarzieri.
In total, in 2015 au fost dati in folosinta 46,6 km noi de autostrada, cel mai putin din ultimii cinci ani, chiar mai putin si decat cei 50 de km din 2014.
Cu toate acestea, cu deschiderea din decembrie a Lotului 2 din A1 Timisoara – Lugoj (25,6 km) si darea in folosinta si a celor 10 km de langa Lugoj finalizati din 2013 dar nefolositi ca se opreau in camp, Romania a reusit pe ultima suta de metri sa evite contraperformanta uriasa de a inchide anul 2015 cu mai putini kilometri de autostrada functionali decat in urma cu un an.
Ce s-a deschis: 46,6 km
– A1 Arad – Nadlac, Lot 2 – 11 km (restul de 10 kmdin Lotul 2 + 1km la Punctul de trecere al frontierei) – (iulie)
– A1 Timisoara – Lugoj, Lot 2 – 25,6 km (decembrie)
– A1 Lugoj – Deva, Lot 2 – 10 km – tronsonul finalizat inca din 2013, dar nedeschis traficului pentru ca se termina in camp – (decembrie)
Ce s-a inchis:
– A1 Orastie – Sibiu, Lot 3 – 22 km (septembrie 2015)
Asta pentru ca autostrada a inceput s-o ia la vale si sa se crape pe anumite portiuni, rezultat al unor executii defectuoase. Problemele de pe Sibiu – Orastie Lot 3 au ajuns acum pe masa DNA, inclusiv fostul sef al CNADNR, Narcis Neaga, fiind vizat de procurori.
Desi inchiderea circulatiei in luna septembrie era menita sa dureze doar o luna, restrictia s-a prelungit, iar la finalul lunii octombrie o portiune de circa 200 de metri a fost demolata si excavata cu totul. In prezent, lucrarile de reconstructie s-au oprit si nimic pe santier nu mai misca.