Rămâi conectat

Știri

AUDIO | Noiembrie 2022, Luna Alergării: Crosul Europei, clasic și virtual, pentru cetățenii Regiunii Centru, ediția a VIII-a

Publicat

în

Noiembrie 2022- Luna Alergării: Crosul Europei a ajuns la ediția a VIII-a

EUROPE DIRECT Regiunea Centru, alaturi de structura gazda – Agentia pentru Dezvoltare Regionala CENTRU – invita elevii si cetatenii din Regiunea Centru, tinand cont de frumusetea acestei toamne, la o sesiune de miscare in aer liber.

Alergarea poate fi o placere sau o alternativa pentru mersul cu masina. ”Petreceti timpul in natura, inca este vreme buna si ajuta la sanatatea fiecarui cetatean din Regiunea Centru si nu dauneaza mediului inconjurator” este indemnul pe care-l adresam tuturor. Decat in casa, clasa, birou sau pe telefon, specialistii recomanda stimularea starii de bine printr-o activitate in aer liber care aduce beneficii tuturor. Este Anul European al Tineretului, de aceea principalii participanti la activitati sunt tinerii din 12 licee din Regiunea Centru (judetele Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures si Sibiu), dar lor li se poate alatura orice cetatean care doreste sa se inscrie online. Toti cei care finalizeaza inscrierea vor obtine un kit de inscriere, iar cele mai bune rezultate vor fi recompensate cu obiecte promotionale.

”Crosul Europei a ajuns la editia a VIII-a si invita tinerii si toti cetatenii sa faca mai mult sport, pentru a constientiza contributia pe care fiecare o poate aduce atat la starea sa de sanatate, cat si la protectia mediului inconjurator. Responsabilitatea de a desfasura o activitate sportiva este a fiecaruia dintre noi, pentru sine insusi, daca ne dorim o stare buna, psihica si fizica, fie ca asta inseamna mersul pe jos 30 minute, alergatul, mersul la sala sau muncitul la intretinerea gradinii. Activitatea pe care o propunem aduce cu sine si o componenta de networking, socializare pe care o dorim de calitate si speram ca acest mod de viata sa inspire din ce in ce mai multi cetateni. Pornind de la tema principala a activitatii – ce se concentreaza pe prioritatea europeana ”Pactul Verde European” – dorim sa implicam cetatenii, fie prin deplasarea echipei EUROPE DIRECT in scoli, fie prin inscrierea cetatenilor la crosul virtual, sa alerge sau sa se plimbe, pentru a sustine un mediu mai curat, deoarece calitatea mediului inconjurator are o influenta directa asupra sanatatii noastre, a tuturor”, a declarat domnul Simion Cretu, Director general ADR Centru.

Echipa EUROPE DIRECT Regiunea Centru a pregatit materiale pentru 1200 de persoane, elevii de la scoli si licee si alti cetateni din Regiunea Centru. Participantii se pot inscrie fizic sau online la evenimentul CROSUL EUROPEI 2022, ajuns la editia a VIII-a, ce are drept scop incurajarea practicarii unui stil de viata sanatos, a implicarii in comunitate pentru protejarea mediului si, nu in ultimul rand, pentru a sustine prioritatea europeana ”Pactul Verde European”.

Singuri sau alaturi de prieteni, in parcuri, zone verzi sau in spatii amenajate, cetatenii sunt invitati sa se bucure de sanatate si sa dea un exemplu prietenilor lor. Pentru componenta clasica a Crosului echipa EUROPE DIRECT va da startul la cate 100 de elevi ai liceelor din Alba Iulia, Campeni, Victoria, Rasnov, Sfantu Gheorghe, Baraolt, Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Targu Mures, Reghin, Sibiu si Avrig.

Pentru cei care doresc sa participe la Crosul Virtual inscrierea se face prin formularul: https://forms.gle/4TcC64qyCHNxBJuC9. Ulterior, fiecare trebuie sa-si descarce o aplicatie de fitness, iar dupa ce au realizat target-ul sportiv, sa transmita inregistrarea activitatii catre EUROPE DIRECT Regiunea Centru. Regulamentul acestui eveniment este disponibil pe pagina web www-europedirect-adrcentru.ro.

Inscrierile sau deschis in data de 1 noiembrie 2022. Evenimentul se va desfasura in doua moduri: cros clasic sau cros virtual.

CROS CLASIC: prin participarea elevilor de la unitatile de invatamant selectate in functie de posibilitatea desfasurarii cursurilor cu prezenta la scoala. In cadrul acestora vor participa un numar maxim de 100 de elevi si cadre didactice per unitate de invatamant. Cei inscrisi la aceasta actiune sportiva vor alerga cel putin 1.000 m. Toti participantii vor primi din partea organizatorului un kit de materiale de inscriere (tricou, rucsac sport, breloc fluier) iar primii trei finalisti feminin, masculin, vor primi medalii si alte obiecte promotionale.

CROS VIRTUAL: prin participarea libera a cetatenilor din Regiunea Centru, care se inscriu online la aceasta activitate si care utilizeaza o aplicatie de fitness care le inregistreaza activitatea sportiva, exclusiv in afara locuintei.

– Locuri disponibile: 100 la nivel regional.

– Inscrierea si startul pot fi facute oricand in intervalul 1 noiembrie (9:00) – 15 decembrie (23:59) 2022

– Traseul va fi ales de fiecare participant in parte

– Distanta minima parcursa trebuie sa fie de 2 km.

– Activitatea ta trebuie sa fie efectuata si salvata intr-o singura sesiune, fara pauza si repornire. Distantele nu se cumuleaza.

– Varsta minima: 12 ani impliniti la data de 1 noiembrie 2022.

– Nu sunt permise mai multe alergari per persoana inscrisa.

– Persoanele din cadrul echipei Europe Direct Regiunea Centru nu pot participa la aceasta activitate.

Participarea virtuala se va realiza prin urmatorii pasi:

1. Inscrierea in formularul online publicat de organizator: https://forms.gle/4TcC64qyCHNxBJuC9,

2. Deschidere aplicatie fitness si alergare sau mers alert, pe distanta dorita de participant. Nu se accepta ciclism, mersul cu trotineta, role, skateboard etc.

3. Inregistrarea datelor de concurs: Fiecare participant va trebui sa trimita informatii din aplicatia fitness privind distanta parcursa, data, timpul, precum si o dovada a activitatii sportive. Dovada poate consta in imagine sau link-ul catre un site web care contine detalii despre activitatea dvs. de alergare inregistrata, inclusiv data, ora, distanta, ritmul, etc. Trebuie sa va asigurati ca dovada poate fi vizualizata de catre organizator. Inregistrarile manuale fara nicio dovada de date, care nu sunt inregistrate folosind nicio aplicatie mobila sau dispozitiv GPS, nu vor fi luate in considerare.

4. Transmiterea pachetului de informatii despre activitate (sumar de alergare/pasi, distanta parcursa, harta activitatii sportive, cel putin 2 imagini foto ale alergatorului pe traseu sau un scurt video se face la adresa de e-mail [email protected]. Titlu e-mail – ”Inscriere Cros, … (numele persoanei)”.

5. Pentru pasul final de inscriere se va trimite o imagine cu alergatorul inscris si cartea de identitate, tinuta in asa fel incat sa fie vizibile adresa, imaginea si numele titularului, informatii care trebuie sa coincida cu datele participantului inscris. In cazul alergatorilor sub 14 ani, unul dintre parinti va putea realiza imaginea cu cartea de identitate, alaturi de copil, pentru finalizarea inscrierii.

KIT INSCRIERE SI PREMII:

– Toti participantii la Crosul Europei vor primi un kit de inscriere (tricou de alergare, rucsac sport, breloc fluier).

– Participantii la crosul virtual vor primi un materiale promotionale dupa finalizarea evenimentului.

– Se acorda cate 6 seturi de premii promotionale pentru finalistii elevi de la fiecare scoala (primii 3 clasati masculin si feminin), respectiv 10 seturi pentru cetatenii cu cele mai bune rezultate obtinute, raportat la timpul obtinut si distanta parcursa.

– Pentru Crosul virtual, kitul va fi livrat in termen de maxim o luna de zile de la eveniment. Acesta se va ridica de la sediile birourilor regionale din cele sase judete ale Regiunii Centru, de catre participantii inscrisi nominal la Cros, conform adresei mentionate in formular. Adresele birourilor regionale se pot consulta in subsolul paginii web: http://www.adrcentru.ro/adr-centru-echipa/. La cerere, acestea se pot livra prin curier cu plata la livrare.

Coordonatorul Centrului Europe Direct Regiunea Centru, Mirela Groza, a făcut, la Unirea FM, precizări legate de Crosul Europei.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Sfânta Mercurie, Miercurea din Săptămâna Luminată: Tradiții și superstiții

Publicat

în

Sfânta Mercurie, Miercurea din Săptămâna Luminată: Tradiții și superstiții

Săptămâna care urmează praznicului Învierii Domnului este numită Săptămâna Luminată. În vechime, Botezul era săvârșit în noaptea de Paști. Cei botezați erau numiți „luminați” și purtau haine albe în toată săptămâna de după Paști.

Sunt persoane care afirmă că de la purtarea hainelor albe, această săptămâna a primit numele de Săptămâna Luminată.

În Săptămâna Luminată, zilele de miercuri și vineri sunt zile cu „hărți”. Biserica ne oferă dezlegare la mâncărurile de dulce datorită Învierii Domnului. Conform Tipicului Sfântului Sava, miercurea și vinerea, în perioadă cuprinsă între Învierea Domnului și Duminică Tuturor Sfinților (prima după Rusalii), avem „dezlegare la peste”.

De la Învierea Domnului și până la Rusalii, nu se fac metanii, ci doar închinăciuni. Începând din Duminica Sfintelor Paști și până la Înălțarea Domnului, la Liturghie se cântă Axionul Paștilor: „Îngerul a strigat …”, iar credincioșii se salută cu cuvintele: „Hristos a înviat!” și răspund: „Adevărat a înviat!”

În Săptămâna Luminată nu se citește Psaltirea şi nu se fac parastase pentru cei trecuți la cele veșnice. Slujbele de înmormântare din Săptămâna Luminată sunt oficiate după o rânduială specială. Slujba înmormântării este înlocuită de slujba Învierii.

Miercurea din Săptămâna Luminată poarta numele de Sfânta Mercurie. Bărbaţii se duc să muncească la câmp, însă femeile au interdicţie. Conform tradiţiei, nu e bine a munci de „nunta şoarecilor”. Asta ar însemna să aduci rozătoarele în casă şi să te lipseşti restul anului de bucate pe masă. O veche tradiție aminteşte că femeile care nu respectă tradiția vor atrage în casa lor ghinioanele, iar în familia respectivă, gospodina nu va avea ” ce să pună pe masă” tot anul.

Pentru creștinii ortodocși, Săptămâna Luminată este începutul unei perioade de sărbătoare care se termină după 50 de zile Paști, de Rusalii, conform creștinootodox.ro.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

A patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia: Când va avea loc

Publicat

în

Când va avea loc a patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia

Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (CICOC UAB) în parteneriat cu Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Alba și Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba va organiza în data de 22 mai Târgul de joburi  CARIERA UAB, pentru studenți și absolvenți.

Sunt invitate să participe organizații din toate domeniile, interesate de a oferi studenților și absolvenților UAB locuri de muncă, practică, internship, voluntariat sau stagii de documentare în vederea elaborării lucrărilor de licență sau de disertație.

Succesul primelor trei ediții ale Târgului de joburi organizat la UAB, precum și rata crescută de inserție înregistrată ca urmare a desfășurării lor, determină continuarea organizării acestor tipuri de activități la nivelul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, prin Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC-UAB).

Angajatorii care sunt în căutare de viitori angajați și doresc să îi întâlnească pe studenții sau absolvenții UAB aflați în procesul de identificare al unui loc de muncă sau reconversie profesională, pot transmite intenția de participare, împreună cu locurile vacante disponibile și numărul acestora la adresa de email [email protected], până la data de 15 mai, în vederea alocării unui stand.

Acest Târg de joburi este organizat în cadrul Proiectului CNFIS-FDI-2024-F-0466- MĂSURI INTEGRATIVE DE CONSILIERE ÎN CARIERĂ ȘI ARMONIZARE A OFERTEI DUCAȚIONALE CU RIGORILE PIEȚEI MUNCII – CARIERA UAB, finanțat de către Ministerul Educației, prin Fondul de Dezvoltare Instituţională destinat universităţilor de stat – FDI 2022 (Domeniul 7: Corelarea ofertei educaţionale cu cererea pieţei muncii, consilierea și orientarea în carieră), Manager de Proiect: Conf.univ.dr. Larisa Dragolea, Director al Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră.

Centrul vine în sprijinul studenților, absolvenților, elevilor din clasele terminale, prin oferirea de servicii de informare, consiliere și orientare pentru alegerea traseului profesional, servicii de consiliere psihologică și evaluare aptitudinală, consiliere vocațională și educațională, monitorizarea inserției pe piața muncii, sprijin în procesul de identificare a locului de muncă potrivit, în acord cu abilitățile personale și competențele dobândite pe parcursul studiilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi: Care este stadiul lucrărilor

Publicat

în

Care este stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a școlii generale din Tăuți

Autoritățile locale și județene au verificat, zilele trecute, stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi, comuna Meteş.
Investiţia va transforma această unitate de învăţământ într-una modernă, care poate rivaliza cu oricare alta din mediul urban, au transmis reprezentanții Consiliului Județean Alba.
Aceștia au precizat că finanţarea merge spre lucrările la clădire, pornind de la refacerea reţelelor electrice și a pardoselilor, schimbarea uşilor, izolaţii și copertine, până la sistemul de iluminat cu LED şi senzori de prezenţă.
O altă linie de finanţare prin PNRR presupune achiziţia de mobilier şcolar și de echipamente digitale pentru organizarea învăţării în mediul virtual.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba