Rămâi conectat

Știri

Ajutor financiar familiilor copiilor de vârstă antepreşcolară, care nu au obţinut un loc la creşă, pe ordinea de zi a ședinței de astăzi CL Alba Iulia

Publicat

în

Consilierii locali din Alba Iulia vor supune votului în ședința din 30 martie un proiect de hotărâre privind acordarea unui ajutor financiar familiilor copiilor de vârstă antepreşcolară, care nu au obţinut un loc la creşă, în funcţie de veniturile realizate, pentru plata serviciilor educaţionale prestate de o unitate de educaţie timpurie antepreşcolară privată sau a indemnizaţiei destinată pentru creşterea nepotului/ nepoţilor

Aprobă acordarea unui ajutor financiar familiilor copiilor de vârstă antepreşcolară, care nu au obţinut un loc la Creşele din subordinea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia, în funcţie de veniturile realizate, pentru plata serviciilor educaţionale prestate de o unitate de educaţie timpurie antepreşcolară privată sau a indemnizaţiei destinată pentru creşterea nepotului/ nepoţilor, pentru perioada aprilie – august 2022 din anul şcolar 2021 – 2022, inclusiv pe perioada vacantelor.

La Direcţia Creşe, aflată în subordinea Consiliului Local al municipiului Alba lulia, pentru anul şcolar 2021-2022 au fost depuse un număr de 227 cereri pentru admiterea copiilor în cele 3 creşe funcţionale din municipiul Alba lulia. în urma aplicării criteriilor de departajare, au fost admişi 90 copii, iar restul de 137 fiind respinşi.

Valoarea costului mediu lunar de întreţinere în creşele din Alba lulia a fost de 582,75 lei până în februarie 2022, inclusiv, iar din martie 2022 este de 413,49 lei.

Art. 2 (1) Pot beneficia de ajutorul financiar pentru îngrijirea copilului antepreşcolar, în limita fondurilor bugetare anuale aprobate cu această destinaţie, persoanele care au în întreţinere copii de vârstă antepreşcolară, ale căror venituri pe membru de familie sunt de până la 2100 de lei şi care se află în una dintre următoarele situaţii:
a) este părintele la care copilul locuieşte în mod statornic;
b) are calitatea de reprezentant legal al copilului şi se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia;
c) este persoana desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului, pe perioada absenţei părinţilor, conform prevederilor art. 104 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Ajutorul financiar se acordă lunar, pentru fiecare copil de vârstă antepreşcolară, reprezentând echivalentul costului mediu lunar de întreţinere pentru copiii care frecventează Creşele din subordinea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia în anul 2022, care este de 413,49 lei.
(3) Acordarea ajutorului financiar de la alin. (2) se efectuează numai pentru copilul care nu a obţinut un loc la creşă/grădiniţă în sistem public şi pentru care solicitantul nu a refuzat un loc la creşă/grădiniţă în sistem public, ori nu a retras copilul de la creşă/grădiniţă organizate în acelaşi sistem.
(4) Ajutorul financiar se acordă pentru fiecare copil de vârstă preşcolară, în funcţie de nivelul veniturilor nete lunare pe membru de familie, după cum urmează: pentru familiile cu venitul pe membru de familie de până la 2.100 lei, ajutorul financiar lunar este de 413,49 lei. La determinarea venitului net lunar se ia în considerare venitul net realizat de beneficiar în ultima lună, anterior solicitării dreptului la ajutorul financiar, în condiţiile art. 8 alin. (1) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare,
Art. 3 (1) Pot beneficia de indemnizaţie pentru creşterea nepotului/ nepoţilor, care nu a obţinut un loc la creşă, bunicii, care se află în relaţii de rudenie firească sau din adopţie cu nepotul/nepoţii pentru care solicită indemnizaţia, are acordul părinţilor acestuia/acestora şi are starea de sănătate corespunzătoare.
(2) Indemnizaţia prevăzută la alin. (1) este în cuantum de 413,49 lei şi se acordă lunar, pentru fiecare copil de vârstă antepreşcolară, reprezentând echivalentul costului mediu lunar de întreţinere pentru copiii care frecventează creşele din subordinea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia în anul 2022.
(3) Acordarea indemnizaţiei bunicilor destinată pentru creşterea nepotului/ nepoţilor se efectuează numai pentru copilul care nu a ocupat un loc în creşă/grădiniţă în sistem public şi pentru care solicitantul nu a refuzat un loc la creşă/grădiniţă în sistem public, ori nu a retras copilul de la creşă/grădiniţă organizate în acelaşi sistem.
(4) în cazul în care nu există un bunic care să se ocupe de creşterea şi îngrijirea nepotului, părintele poate desemna o altă persoană.
5) Acordarea indemnizaţie pentru creşterea nepotului/ nepoţilor, care nu a obţinut un loc la creşă, se acordă pentru fiecare copil de vârstă preşcolară, în funcţie de nivelul veniturilor nete lunare pe membru de familie a copilului, după cum urmează: pentru familiile cu venitul pe membru de familie de până la 2.100 lei, ajutorul financiar lunar este de 413,49 lei. La determinarea venitului
net lunar se ia în considerare venitul net realizat de beneficiar în ultima lună, anterior solicitării dreptului la ajutorul financiar, în condiţiile art. 8 alin. (1) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.4 (l)Ajutoarele financiare prevăzute la art. 2 şi art. 3 nu pot fi cumulate între ele şi nici cu ajutorul financiar pentru plata serviciilor oferite de bonă acordat în condiţiile Legii nr. 35/2020 sau orice alt ajutor financiar având acelaşi scop, cu excepţia stimulentului de inserţie prevăzut la art. 7 din OUG nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările şi completările ulterioare.

Se acordă un ajutor financiar familiilor cu copii de vârstă antepreşcolară care nu au primit loc la creşă în anul şcolar 2021-2022, care poate fi utilizat pentru plata serviciilor educaţionale prestate de o unitate de educaţie timpurie antepreşcolară privată sau pentru îngrijirea copiilor de către bunici/ altă persoană desemnată de familie.
Ajutorul se acordă pe perioada anului şcolar 2021-2022, (inclusiv pe perioada vacanţelor şcolare), dacă beneficiarul îndeplineşte condiţiile.

Articolul 1. Condiţii de acordare :
(1) Pot beneficia de ajutorul financiar pentru îngrijirea copilului antepreşcolar, în limita fondurilor bugetare anuale aprobate cu această destinaţie, persoanele care au în întreţinere copii de vârstă antepreşcolară, ale căror venituri pe membru de familie sunt de până la 2100 de lei (inclusiv) şi care se află în una dintre următoarele situaţii:
a) este părintele la care copilul locuieşte în mod statornic;
b) are calitatea de reprezentant legal al copilului şi se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia;
c) este persoana desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului, pe perioada absenţei părinţilor, conform prevederilor art. 104 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Ajutorul financiar se acordă pentru fiecare copil de vârstă preşcolară, în funcţie de nivelul veniturilor nete lunare pe membru de familie, după cum urmează: pentru familiile cu venitul pe membru de familie de până la 2.100 lei, ajutorul financiar lunar este de 413,49 lei;
La determinarea venitului net lunar se ia în considerare venitul net realizat de beneficiar în ultima lună, anterior solicitării dreptului la ajutorul financiar, în condiţiile art. 8, alin. (1) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv toate veniturile şi cele care provin din drepturi de asigurări sociale de stat, asigurări de şomaj, indemnizaţii, alocaţii şi ajutoare cu caracter permanent, indiferent de bugetul din care se suportă, obligaţii legale de întreţinere şi alte creanţe legale, cu excepţia:
a) alocaţiei pentru susţinerea familiei, prevăzută de Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b) alocaţiei de stat pentru copii, prevăzută de Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c) bugetului personal complementar lunar şi a prestaţiilor sociale prevăzute la art. 58 alin. (4) lit. b) şi, respectiv, alin. (5) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) burselor şcolare, a drepturilor acordate în baza art. 51 alin. (2) şi art. 85 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
e) stimulentului educaţional oferit, potrivit prevederilor Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificările ulterioare, sub formă de tichet social pentru stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor proveniţi din familii defavorizate;
f) sprijinului financiar prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu”, cu modificările şi completările ulterioare;
g) veniturilor obţinute din activităţile cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri în condiţiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
h) sumelor ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar pentru situaţii excepţionale.
(3) Pentru a beneficia de ajutorul financiar, familia trebuie să îndeplinească cumulativ anumite condiţii:
a) părinţii/ persoanele prevăzute la alin. (1) lit.a, b şi c, după caz, sunt cetăţeni români, cetăţeni străini sau apatrizi;
b) persoanele prevăzute la alin. (1) lit.a, b şi c, după caz, să aibă domiciliul stabil/reşedinţă în municipiul Alba lulia;
c) copilul aflat în întreţinere, pentru care se solicită ajutorul financiar, este înscris pe lista copiilor respinşi la o creşă din sistemul public şi nicio persoană dintre cele menţionate la alin. (1) nu a refuzat un loc la creşele din sistemul public ori nu a retras copilul aflat în întreţinere de la oricare dintre creşele din sistemul public, pentru anul şcolar 2021-2022;
d) părinţii/ persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a, b şi c, după caz, nu au datorii faţă de bugetul local;
e) părinţii/ persoanele prevăzute la alin. (1) lit.a (în cazul părinţilor divorţaţi), b şi c, după caz, sunt angajaţi cu contract individual de muncă ori în baza unui raport de serviciu, desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură sau piscicultură ori exercită o funcţie de demnitate publică sau asimilată.
g) media veniturilor cumulate ale membrilor familiei nu depăşeşte 2100 de lei (inclusiv) – net /membru de familie, pe luna anterioară celei de depunere a cererii.
Articolul 2 Actele necesare solicitării şi atestării dreptului:
1. Cerere si Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
2. Actul de identitate al solicitantului (copie şi original pentru verificarea conformităţii);
3. Actul de identitate al celuilalt părinte în cazul părinţilor căsătoriţi, necăsătoriţi, în situaţia în care aceştia convieţuiesc împreună (copie şi original pentru verificarea conformităţii);
4. Hotărâre de divorţ, dacă este cazul, care să ateste domiciliul statornic al copilului pentru care se solicită ajutorul financiar, precum şi modul în care se exercită autoritatea părintească – definitiva si executorie
5. Certificatul de naştere a copilului (copie şi original pentru verificarea conformităţii);
6. Adeverinţe şi acte doveditoare de venit, pe luna anterioară celei de depunere a cererii.
7. Extras de cont din care să rezulte datele de identificare privind contul bancar aparţinând titularului.

Articolul 3. Depunerea cererii:
(1) Cererea, completată de către unul dintre părinţii copilului/reprezentant legal pentru ajutorul financiar (pentru plata serviciilor educaţionale prestate de o unitate de educaţie timpurie antepreşcolară privată sau a unei indemnizaţii destinată pentru creşterea nepotului), însoţită de actele doveditoare, se vor depune la Direcţia de Asistenţă Socială Alba lulia.
Articolul. 4. Aprobarea/respingerea cererii:
( 1 ) Cererile şi actele doveditoare vor fi analizate de persoanele responsabile cu activitatea de primire şi de verificare.
(2) Verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate se realizează de către Serviciul Beneficii Sociale si Evaluare Primară prin Compartiment Protecţia Copilului în baza:
a) documentelor depuse de solicitant;
b) informaţiilor existente în bazele de date ale autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale;
c) altor documente, în funcţie de situaţia în care se află solicitantul.
(3) După verificarea condiţiilor de acordare, cererile vor fi aprobate/respinse prin Dispoziţia Primarului Municipiului Alba lulia. Dispoziţia de aprobare/respingere va fi transmisă beneficiarului în termen de 5 zile de la emitere.
(4) Dreptul la ajutorul financiar se stabileşte începând cu luna depunerii cererii pentru cererile depuse până în 20 ale lunii în curs; iar pentru cererile depuse după data de 20 , dreptul se stabileşte începând cu luna următoare.
(5) Aprobarea sau respingerea dreptului se realizează în termen de maximum 30 de zile de la depunerea cererii.
Articolul 5. Acordarea sumelor:
(1) Ajutorul financiar se acordă lunar, până în luna august 2022 inclusiv. Sumele sunt virate în contul titularului, comunicat de către aceasta Direcţiei de Asistenţă Socială Alba lulia
(2) în vederea urmăririi respectării condiţiilor de acordare a ajutoarelor financiare şi indemnizaţiei destinate pentru creşterea nepotului/ nepoţilor, solicitantul are obligaţia de a depune, din 3 în 3 luni, o declaraţie pe propria răspundere privind menţinerea/modificarea condiţiilor de acordare a ajutorului.
(3) Neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin.(3)în termen de maximum 30 de zile de la împlinirea termenului de 3 luni conduce la încetarea dreptului.
(4) Un nou drept poate fi stabilit după depunerea unei noi cereri şi a documentelor doveditoare.
A
Articolul 6. încetarea acordării dreptului:
a) la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, în afara structurii anului şcolar;
b) la finalizarea anului şcolar curent în situaţia în care copilul antepreşcolar înscris în cadrul unei unităţi de educaţie timpurie împlineşte vârsta de 3 ani în timpul anului şcolar, însă nu mai mult de împlinirea vârstei de 4 ani.
c) pe perioada concediului acordat părintelui pentru îngrijirea copilului bolnav;
d) schimbarea domiciliului în altă localitate;
e) copilul este înscris la o creşă/grădiniţă organizată în sistem public;
f) nu mai sunt îndeplinite condiţiile de acordare;
g) solicitantul nu a depus declaraţia prevăzută la art. 5 alin. (3).
h) pentru dosarele aflate în plată care nu prezintă acte doveditoare de venit pănă în data de 20 aprilie 2022 se emite dispoziţie de încetare a dreptului.
Art 7. Recuperarea sumelor acordate necuvenit:
(1) Persoanele cărora li se face plata ajutorului financiar sunt obligate să comunice orice schimbare care poate determina încetarea sau modificarea acordării dreptului de ajutor financiar, în termen de cel mult 15 zile de la apariţia acesteia.
(2) Sumele plătite necuvenit cu titlu de ajutor financiar se recuperează pe baza Dispoziţiei Primarului Municipiului Alba Iulia.
(3) Dispoziţia prin care se recuperează sumele încasate necuvenit se comunică celui obligat la plată în termen de 5 zile de la emitere.

(4) In situaţia în care sumele plătite necuvenit cu titlu de ajutor financiar nu sunt restituite de către beneficiar, acestea se recuperează în condiţiile prevăzute de lege.
Art 8. Dispoziţii finale:
Nu pot beneficia de prevederile prezentei metodologii persoanele care se află în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
a) este asistent maternal profesionist în conformitate cu legislaţia în vigoare;
b) copilul/copiii este/sunt în întreţinerea acestor persoane, în temeiul art. 59 lit. b) din Legea nr.272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c) este asistentul personal al copilului sau beneficiază de indemnizaţia prevăzută la art. 42 alin. (4) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) se află în perioada de concediu pentru creşterea copiilor în conformitate cu prevederile art. 2 sau 31 din O.U.G. nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
e) nu au achitat obligaţiile de plată faţă de bugetul local.
f) nu se încadrează în condiţiile stabilite de prezenta metodologie;
g) au depus un dosar incomplet sau actele care fac obiectul dosarului nu sunt în termen de valabilitate.
(2) Ajutoarele financiare şi indemnizaţia destinată pentru creşterea nepotului/ nepoţilor nu pot fi cumulate între ele şi nici cu ajutorul financiar pentru plata serviciilor oferite de bonă acordat în condiţiile Legii nr. 35/2020 sau orice alt ajutor financiar având acelaşi scop, cu excepţia stimulentului de inserţie prevăzut la art. 7 din OUG nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Contestaţiile formulate împotriva modului de stabilire şi de plată a ajutorului financiar se soluţionează potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Recepție a lucrărilor pe lotul 1 al Transapusenei

Publicat

în

Transapuseana, recepție a lucrărilor pe lotul 1

Vineri 26 aprilie a avut loc recepția lucrărilor pe lotul 1 al Transapusenei, care totalizează nu mai puțin de 43 de kilometri.

Anunțul a fost făcut de Marius Hațegan, vicepreședinte al Consiliului Județean Alba.

„O investiție pe cât de costisitoare, pe atât de necesară. Ca inginer, pot zice că lucrările sunt de nota 10 și de „jos pălăria!”. Ca vicepreședinte al Consiliului Județean, transmit că am respectat, termenul de finalizare a lucrărilor”, a precizat Marius Hațegan.

Lungimea totală a drumului modernizat este de 78,42 kilometri.

Autoritățile județene afirmă că modernizarea Transapusenei este importantă pentru județul Alba, dar și pentru România, întrucât va îmbunătăți semnificativ infrastructura rutieră și va facilita accesul la arealele turistice din zonă.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Teren multisport în cartierul Recea din Alba Iulia: Autorizație de construire

Publicat

în

Alba Iulia: Autorizație de construire pentru un teren multisport în cartierul Recea

A fost semnată autorizația de construire, în cartierul Recea din Alba Iulia, a unui complex ce va cuprinde un teren multisport, dar și locuri de joacă, inclusiv cu dotări speciale pentru copiii cu dizabilități.
Atât terenul cât și locul special de joacă sunt rezultatul propunerilor albaiulienilor, în cadrul procesului de bugetare participativă.
Terenul multisport va fi unul sintetic, amenajat și dotat corespunzător pentru practicarea mai multor sporturi, iar în întregul complex vor fi plantate vegetație, arbuști și arbori.
În acest moment se lucrează la caietul de sarcini, urmând ca lucrările să fie scoase în cel mai scurt timp la licitație, valoarea totală estimată a investiției fiind de 3,34 milioane lei.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

29 aprilie: Ziua Veteranilor de Război în România

Publicat

în

Zi dedicată în România veteranilor de război

Ziua veteranilor de război este marcată anual la 29 aprilie, în semn de recunoaştere a meritelor acestora pentru apărarea independenţei, suveranităţii, integrităţii teritoriale şi a intereselor României.

Aceasta a fost instituită prin Hotărârea de Guvern nr. 1222/10.10.2007, publicată în M.O. nr. 699/17.10.2007, iar data aleasă este cea la care, în anul 1902, regele Carol I a promulgat, la solicitarea supravieţuitorilor Războiului de Independenţă (1877-1878), Înaltul Decret prin care a fost instituit pentru prima dată titlul de „veteran de război”, în conformitate cu Convenţia Statelor Europene de la Geneva, în onoarea ostaşilor care au luptat în acest război.

În Războiul de Independenţă (1877-1878) au murit 10.000 de ostaşi din cei peste 58.000, care au constituit Armata de Operaţii, potrivit site-ului oficial al Asociaţiei Naţionale a Veteranilor de Război, www.veterani-ww2.ro. Ulterior, în Primul Război Mondial, în care a fost mobilizată 11% din populaţia ţării, respectiv peste 880.000 de militari, a fost necesară jertfa a peste 410.000 de soldaţi (peste 335.000 de morţi şi dispăruţi şi peste 75.000 de invalizi), în vederea atingerii obiectivului, respectiv acela al eliberării şi al reîntregirii naţionale. Luptele duse pe teritoriul ţării au făcut, de asemenea, circa 650.000 de morţi în rândul populaţiei civile. În cel de-al Doilea Război Mondial, România a înregistrat peste 900.000 de morţi, răniţi, dispăruţi, prizonieri, răniţi şi invalizi, din care circa 92.000 de militari decedaţi, potrivit informaţiilor prezentate în albumul „100 de ani de viaţă, 100 de ani de istorie”, publicat cu prilejul Centenarului Marii Uniri, pe site-ul www.mapn.ro. La data publicării acestui volum, în 2018, mai erau în viaţă aproximativ 8.300 de veterani de război, circa 250 de văduve de război şi în jur de 63.000 de văduve de veterani de război.

Înaltul Decret Regal din 29 aprilie 1902 prevedea, la articolul 2, că: „Pentru ca fiecărui ostaş veteran să i se asigure liniştea şi ocupaţiunea pentru restul de viaţă, i se vor pune la dispoziţie cele necesare în acest scop, ca stimulent pentru generaţiile viitoare”, notează site-ul amintit anterior. Astfel, participanţilor la Războiul de Independenţă li s-au asigurat, pe lângă acest onorant statut, mijloace pentru un trai decent şi diferite înlesniri, în semn de recunoaştere a sacrificiilor lor pe câmpul de luptă.

De asemenea, după Primul Război Mondial, încheiat în anul 1918, au fost adoptate diferite legi, prin care participanţii la campanii şi urmaşii lor au primit diferite drepturi şi avantaje reparatorii. Astfel, prin Legea din 13 ianuarie 1918, participanţii la Primul Război Mondial care au fost decoraţi cu Medalia „Virtutea Militară” de război clasa I, au primit o pensie viageră, iar prin Legea din 2 septembrie 1920, li s-au creat condiţii speciale de pensionare, potrivit volumului „Calendarul Tradiţiilor Militare” (2010). În 1927, prin Decretul – lege nr. 1402 din 15 mai, ofiţerilor activi şi de rezervă care participaseră la Primul Război Mondial şi care fuseseră decoraţi cu Ordinul „Mihai Viteazul”, li s-au acordat loturi de teren sau loturi de casă, precum şi anumite gratuităţi.

Veteranii de război au primit o serie de drepturi şi avantaje şi în anii următori, printr-o serie de acte normative, precum Decretul nr. 1304 din 8 mai 1933, Decretul nr. 1056 din 6 mai 1936, Legea nr. 794 din 4 septembrie 1941, Legea nr. 310 din 24 aprilie 1945, Decretul-lege nr. 440 din 4 iunie 1945. Începând din 1948, aceste drepturi şi avantaje au fost revăzute, unele fiind chiar anulate.

sursa: agerpres.ro

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba