Rămâi conectat

Știri

A început a VI-a ediție a Premiilor Arhivelor Naționale ale României

Publicat

în

Serviciul Arhivelor Naționale organizează decernarea “Premiilor Arhivelor Naţionale ale României” (ediţia a VI-a). Prin aceasta, Arhivele Naţionale caută să stimuleze pe tinerii cercetători care frecventează sălile noastre de studiu.

Ca şi în anii trecuţi, premiile sunt organizate pe două secţiuni:
Secţiunea A. Cercetători:
Pentru anul în curs, se are în vedere decernarea a trei premii, care vor consta în:
Premiul I (cu titlul de “Cercetătorul anului 2015”):
a. 7 publicaţii elaborate de Arhivele Naţionale şi
b. dreptul de a obţine gratuit reproduceri după documente consultate în una dintre sălile de studiu ale Aparatului Propriu al Arhivelor Naţionale sau ale unui serviciu/birou judeţean al Arhivelor Naţionale, la alegere, între:
– 500 de file xeroxate;
– 20 de zile lucrătoare de fotocopiere cu mijloacele cercetătorului.
Premiul II:
a. 5 publicaţii elaborate de Arhivele Naţionale şi
b. dreptul de a obţine gratuit reproduceri după documente consultate în una dintre sălile de studiu ale Aparatului Propriu al Arhivelor Naţionale sau ale unui serviciu/birou judeţean al Arhivelor Naţionale, la alegere, între:
– 250 de file xeroxate;
– 10 zile lucrătoare de fotocopiere cu mijloacele cercetătorului.
Premiul III:
a. 3 publicaţii elaborate de Arhivele Naţionale şi
b. dreptul de a obţine gratuit reproduceri după documente consultate în una dintre sălile de studiu ale Aparatului Propriu al Arhivelor Naţionale sau ale unui serviciu/birou judeţean al Arhivelor Naţionale, la alegere, între:
– 100 de file xeroxate;
– 5 zile lucrătoare de fotocopiere cu mijloacele cercetătorului.
Secţiunea B. Studenţi (secţiunea include studenţi care, în momentul înscrierii la concurs, sunt înscrişi la licenţă sau master; cei înscrişi la doctorat pot participa la secţiunea A. Cercetători):
Premiul I (cu titlul de “Studentul anului 2015”):
a. 7 publicaţii elaborate de Arhivele Naţionale şi
b. dreptul de a obţine gratuit reproduceri după documente consultate în una dintre sălile de studiu ale Aparatului Propriu al Arhivelor Naţionale sau ale unui serviciu/birou judeţean al Arhivelor Naţionale, la alegere, între:
– 500 de file xeroxate;
– 20 de zile lucrătoare de fotocopiere cu mijloacele cercetătorului.
Premiul II:
a. 5 publicaţii elaborate de Arhivele Naţionale şi
b. dreptul de a obţine gratuit reproduceri după documente consultate în una dintre sălile de studiu ale Aparatului Propriu al Arhivelor Naţionale sau ale unui serviciu/birou judeţean al Arhivelor Naţionale, la alegere, între:
– 250 de file xeroxate;
– 10 zile lucrătoare de fotocopiere cu mijloacele cercetătorului.
Premiul III:
a. 3 publicaţii elaborate de Arhivele Naţionale şi
b. dreptul de a obţine gratuit reproduceri după documente consultate în una dintre sălile de studiu ale Aparatului Propriu al Arhivelor Naţionale sau ale unui serviciu/birou judeţean al Arhivelor Naţionale, la alegere, între:
– 100 de file xeroxate;
– 5 zile lucrătoare de fotocopiere cu mijloacele cercetătorului.
Documentaţie necesară:
În vederea obţinerii unuia dintre cele şase premii, candidaţii sunt invitaţi să trimită pe adresa Biroului Documentare, Publicaţii şi Activităţi Ştiinţifice (Bd. Regina Elisabeta 49, sector 5, C- 050013 Bucureşti) sau să remită direct la Sala de studiu, până la data de 5 februarie 2016, un CV şi cel puţin un text (studiu/articol/volum), prin care să ateste că au utilizat documente aflate în administrarea Arhivelor Naţionale. În cazul în care candidatul nu se află în posesia unui exemplar al textului/textelor (din cauza tirajului redus sau din alte motive), se acceptă şi forma printată a versiunii electronice a textului/textelor. De asemenea, în cazul în care respectivul text (respectivele texte) nu a(u) fost publicat(e) până la data de 5 februarie 2016, candidatul va trimite, alături de exemplarul în format electronic, şi un/o certificat/adeverinţă din partea redacţiei unde a depus textul spre a fi publicat.
Se va acorda prioritate publicaţiilor elaborate de către candidat pe parcursul anului 2015. Candidaţii de la secţiunea “B. Studenţi”, în cazul în care nu au materiale publicate, vor trimite, alături de CV, referate elaborate pe parcursul anului 2015 în cadrul cursurilor şi seminariilor la care au participat.
CV-ul şi textul/textele vor fi incluse într-un dosar/plic sigilat, pe care se va face menţiunea «Pentru “Premiile Arhivelor Naţionale ale României”», cu precizarea secţiunii la care se candidează (“A. Cercetători” sau “B. Studenţi”).
Condiţii de participare:
– pot participa atât cercetători/studenţi români, cât şi străini;
– sunt încurajate candidaturile cercetătorilor cu vârsta de până la 35 de ani;
– pentru eliminarea oricărei posibile subiectivităţi, candidatura este deschisă exclusiv cercetătorilor care nu sunt angajaţi ai Arhivelor Naţionale;
– candidatura este posibilă atât pentru cercetătorii/studenţii care frecventează sălile de studiu ale Aparatului Propriu al Arhivelor Naţionale, cât şi pentru cei de la sălile de studiu ale Serviciilor/Birourilor Judeţene ale Arhivelor Naţionale.
Câştigătorii celor şase premii vor fi anunţaţi până cel târziu în data de 26 februarie 2016.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Sfânta Mercurie, Miercurea din Săptămâna Luminată: Tradiții și superstiții

Publicat

în

Sfânta Mercurie, Miercurea din Săptămâna Luminată: Tradiții și superstiții

Săptămâna care urmează praznicului Învierii Domnului este numită Săptămâna Luminată. În vechime, Botezul era săvârșit în noaptea de Paști. Cei botezați erau numiți „luminați” și purtau haine albe în toată săptămâna de după Paști.

Sunt persoane care afirmă că de la purtarea hainelor albe, această săptămâna a primit numele de Săptămâna Luminată.

În Săptămâna Luminată, zilele de miercuri și vineri sunt zile cu „hărți”. Biserica ne oferă dezlegare la mâncărurile de dulce datorită Învierii Domnului. Conform Tipicului Sfântului Sava, miercurea și vinerea, în perioadă cuprinsă între Învierea Domnului și Duminică Tuturor Sfinților (prima după Rusalii), avem „dezlegare la peste”.

De la Învierea Domnului și până la Rusalii, nu se fac metanii, ci doar închinăciuni. Începând din Duminica Sfintelor Paști și până la Înălțarea Domnului, la Liturghie se cântă Axionul Paștilor: „Îngerul a strigat …”, iar credincioșii se salută cu cuvintele: „Hristos a înviat!” și răspund: „Adevărat a înviat!”

În Săptămâna Luminată nu se citește Psaltirea şi nu se fac parastase pentru cei trecuți la cele veșnice. Slujbele de înmormântare din Săptămâna Luminată sunt oficiate după o rânduială specială. Slujba înmormântării este înlocuită de slujba Învierii.

Miercurea din Săptămâna Luminată poarta numele de Sfânta Mercurie. Bărbaţii se duc să muncească la câmp, însă femeile au interdicţie. Conform tradiţiei, nu e bine a munci de „nunta şoarecilor”. Asta ar însemna să aduci rozătoarele în casă şi să te lipseşti restul anului de bucate pe masă. O veche tradiție aminteşte că femeile care nu respectă tradiția vor atrage în casa lor ghinioanele, iar în familia respectivă, gospodina nu va avea ” ce să pună pe masă” tot anul.

Pentru creștinii ortodocși, Săptămâna Luminată este începutul unei perioade de sărbătoare care se termină după 50 de zile Paști, de Rusalii, conform creștinootodox.ro.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

A patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia: Când va avea loc

Publicat

în

Când va avea loc a patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia

Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (CICOC UAB) în parteneriat cu Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Alba și Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba va organiza în data de 22 mai Târgul de joburi  CARIERA UAB, pentru studenți și absolvenți.

Sunt invitate să participe organizații din toate domeniile, interesate de a oferi studenților și absolvenților UAB locuri de muncă, practică, internship, voluntariat sau stagii de documentare în vederea elaborării lucrărilor de licență sau de disertație.

Succesul primelor trei ediții ale Târgului de joburi organizat la UAB, precum și rata crescută de inserție înregistrată ca urmare a desfășurării lor, determină continuarea organizării acestor tipuri de activități la nivelul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, prin Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC-UAB).

Angajatorii care sunt în căutare de viitori angajați și doresc să îi întâlnească pe studenții sau absolvenții UAB aflați în procesul de identificare al unui loc de muncă sau reconversie profesională, pot transmite intenția de participare, împreună cu locurile vacante disponibile și numărul acestora la adresa de email [email protected], până la data de 15 mai, în vederea alocării unui stand.

Acest Târg de joburi este organizat în cadrul Proiectului CNFIS-FDI-2024-F-0466- MĂSURI INTEGRATIVE DE CONSILIERE ÎN CARIERĂ ȘI ARMONIZARE A OFERTEI DUCAȚIONALE CU RIGORILE PIEȚEI MUNCII – CARIERA UAB, finanțat de către Ministerul Educației, prin Fondul de Dezvoltare Instituţională destinat universităţilor de stat – FDI 2022 (Domeniul 7: Corelarea ofertei educaţionale cu cererea pieţei muncii, consilierea și orientarea în carieră), Manager de Proiect: Conf.univ.dr. Larisa Dragolea, Director al Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră.

Centrul vine în sprijinul studenților, absolvenților, elevilor din clasele terminale, prin oferirea de servicii de informare, consiliere și orientare pentru alegerea traseului profesional, servicii de consiliere psihologică și evaluare aptitudinală, consiliere vocațională și educațională, monitorizarea inserției pe piața muncii, sprijin în procesul de identificare a locului de muncă potrivit, în acord cu abilitățile personale și competențele dobândite pe parcursul studiilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi: Care este stadiul lucrărilor

Publicat

în

Care este stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a școlii generale din Tăuți

Autoritățile locale și județene au verificat, zilele trecute, stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi, comuna Meteş.
Investiţia va transforma această unitate de învăţământ într-una modernă, care poate rivaliza cu oricare alta din mediul urban, au transmis reprezentanții Consiliului Județean Alba.
Aceștia au precizat că finanţarea merge spre lucrările la clădire, pornind de la refacerea reţelelor electrice și a pardoselilor, schimbarea uşilor, izolaţii și copertine, până la sistemul de iluminat cu LED şi senzori de prezenţă.
O altă linie de finanţare prin PNRR presupune achiziţia de mobilier şcolar și de echipamente digitale pentru organizarea învăţării în mediul virtual.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba