Rămâi conectat

Social-Economic

Transalpina, o şosea închisă opt luni pe an, pe care asigurările auto nu sunt valabile

Publicat

în

Instituţiile publice dau dovadă de o creativitate incredibilă atunci când vine vorba de cheltuieli inutile. Află de pe radiounirea.ro de ce asigurările auto nu sunt valabile pe Transalpina sau Transbucegi. Unele sunt oarecum amuzante, dar cele mai multe sunt de-a dreptul revoltătoare.

Dincolo de sumele cheltuite pe studii de fezabilitate sau proiecte inutile pentru infrastructura rutieră sau feroviară a României, investiţia de 400 de milioane de euro în Transalpina ridică serioase probleme de oportunitate, sunt de părere specialiştii economici.

Drumul care leagă Oltenia de Transilvania, urcând până la o altitudine de peste 2.000 de metri în masivul Parâng, este spectaculos şi apreciat de turiştii din toată lumea. Totuşi, el este folosit doar cel mult patru luni pe an, iar din cauza insolvenţei constructorului, firma Romstrade, nu a fost finalizat şi a suferit degradări, a căror înlăturare va mai costa câteva milioane de euro. Asta ca să nu mai vorbim că, oficial, nici nu este deschis circulaţiei publice, cu toate problemele legale ce pot surveni de aici (de exemplu, asigurările auto nu sunt valabile).

Orice accident petrecut pe Transalpina nu este recunoscut de niciun asigurator Casco sau de politele RCA!!!

Deoarece CNADNR a declarat oficial şoseaua Transalpina, cunoscută şi sub numele de Drumul Regelui, închisă circulaţiei publice, asiguratorii s-au asigurat că profită de această portiţă pentru a nu oferi despăgubiri şoferilor. Mai mult, la fel ca Transalpina, acelaşi regim de şosea închisă circulaţiei publice îl are şi drumul care ajunge aproape de Cabana Babele, numit Transbucegi.

Conform poliţelor Casco, autoturismele care circulă pe drumuri închise sau pe drumuri forestiere nu beneficiază de despăgubiri în cazul unui incident. Daca şoferul nu are extra-opţiunea contra-cost bifată în poliţa Casco, conform căreia poliţa este valabilă pe orice drum, inclusiv cele închise, acesta nu va primi niciun leu dacă este implicat într-un accident auto pe drumuri precum Transalpina sau Transbucegi.

Nici cei care au doar asigurarea obligatorie RCA nu se pot bucura. Deoarece, aceleaşi reguli sunt valabile şi pentru poliţele obligatorii. Mai precis, asiguratorul când vede că incidentul s-a petrecut pe un sector de drum închis, nu-l va despăgubi pe şoferul cu dauna, ci îi va spune să recupereze reparaţia în instanţă de la şoferul care a cauzat accidentul.

Dar problema cea mai mare a Transalpinei este una de oportunitate. Cu banii cheltuiţi pentru asfaltarea şoselei respective s-ar fi putut construi nu mai puţin de 100 de kilometri de autostradă în câmpie, s-ar fi putut efectua lucrările de reabilitare (inclusiv lărgirea la patru benzi pe sens şi denivelarea intersecţiilor) pe toţi cei 50 de kilometri nemodernizaţi din centura Bucureştiului (unde, în prezent, viteza medie de deplasare este, pe anumite porţiuni, de 5 km/h) ori s-ar fi putut construi variante de ocolire pentru opt reşedinţe de judeţ, subliniază analiştii economici de la Capital.

surse: capital.ro, 4tuning.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Social-Economic

Delegație a Băncii Mondiale în vizită la Sebeș

Publicat

în

Vizită la Sebeș a unei delegații a Băncii Mondiale

Zilele trecute, reprezentanții Primăriei Sebeș au primit vizita de lucru a unei delegații a Băncii Mondiale în contextul în care solicitarea Sebeșului pentru realizarea unei investiții teritoriale integrate în zona Sebeș-Vințu de Jos a primit avizul favorabil al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene prin Comitetul pentru Coordonarea Instrumentelor Teritoriale Integrate (ITI).
În vederea inițierii demersurilor procedurale pentru dezvoltarea și organizarea ITI și pentru elaborarea strategiei de dezvoltare (cu finanțare din programul de asistență tehnică POAT 2021 – 2027), Primăria Sebeș a solicitat implicarea și suportul experților Băncii Mondiale.
Amintim că Strategia ITI Sebeș – Vințu de Jos își propune să fructifice oportunitățile deschise de poziționarea geografică a zonei care este traversată de Coridorul de Transport Pan-European nr. IV (Nădlac – Lugoj – Sebeș – Sibiu – București – Cernavodă – Constanța), care realizează legătura dintre vestul și estul Europei, la intersecția autostrăzilor A1 și A10, a nodului de cale ferată Vințu de Jos și a unor importante căi de comunicaţii rutiere naționale: DN1, E81, DN7, E68 şi DN67C – Transalpina (drumul la cea mai mare altitudine din România). Aceste atu-uri împreună cu nivelul economic și social al zonei creează cadrul propice pentru construirea unor programe de finanțare specifice care să contribuie la dezvoltarea sectoarelor economice cu potențial și importanță deosebită.
Inițiativa este în concordanță cu obiectivele Pactului Ecologic European și cu preocupările Uniunii Europene în privința combaterii crizei alimentare mondiale prin dezvoltarea capacității rețelelor de transport și terminalelor de transbordare în vederea transferului facil al mărfurilor pe teritoriul Uniunii Europene.
Delegația Băncii Mondiale care a vizitat Sebeșul și unitățile de producție alimentară din zonă a fost formată din Luz Diaz Rios (specialist senior în Afaceri Agricole), Aira Maria Htenas (economist agricol) și Adina Păsărel (expert în Politici ale UE).

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Societate

Ziua Pământului, marcată de pompierii militari din Alba printr-o acțiune de ecologizare

Publicat

în

Acțiune de ecologizare, de Ziua Pământului, a pompierilor militari din Alba

Pompierii din cadrul Secției de Pompieri Câmpeni au participat, cu ocazia Zilei Pământului, la o acțiune de ecologizare alături de alte instituții din județ.
Acțiunea de ecologizare a avut loc pe malul râului Arieș și afluenților acestuia, pe raza localităților Câmpeni, Abrud, Roșia Montană, Bistra, Lupșa, Sălciua și Baia de Arieș.
Ziua Pământului este marcată anual pe 22 aprilie de peste un miliard de oameni din 193 de țări. Sărbătoarea mondială a fost instituită de Adunarea Generală a ONU în urmă cu zece ani, pentru a atrage atenția asupra schimbărilor climatice dar și pentru a sublinia dorința comună a statelor membre de dezvoltare echilibrată, stabilă, pentru un viitor mai curat și mai verde.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Societate

Marțea Mare din Săptămâna Patimilor, numită şi Marţea Seacă: Ce poți face în această zi

Publicat

în

Ce să nu faci în Marțea Mare din Săptămâna Patimilor

În Marţea Mare din Săptămâna Patimilor Domnului, Sfinţii Părinţi au rânduit sa se citească Pilda celor zece fecioare.

Această pildă ne prezintă zece fecioare, cinci „înţelepte” şi cinci „neînţelepte”, care se pregătesc pentru nuntă. În Noul Testament, întâlnirea cu Hristos este asemănată unei nunti. Hristos se numeşte pe sine „mire”, iar Apostolii poartă numele de „prietenii mirelui”. Mireasa lui Hristos este Biserica.

În Marţea Mare din Săptămâna Patimilor se aspiră, se dă cu matura, se spală geamuri și se fac treburile grele pe lângă casă. Marţea Mare este ultima zi în care gospodarii mai pot face treburi pe câmp sau în care se mai spală și se calcă. Se spune că din această zi bărbaţii trebuie să stea pe lângă casă și să isi ajute nevestele.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba