Rămâi conectat

Administrație

Construirea unei artere ocolitoare pe latura de sud-vest a municipiului Alba Iulia, pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local din 17 august

Publicat

în

Consilierii locali din Alba Iulia se întrunesc la începutul săptămânii viitoare, luni, 17 august 2020, în ședință , în regim de videoconferință. Pe ordinea de zi se află un proiect de hotărâre privind aprobarea Fișei de proiect de investiție pentru obiectivul „Fluidizarea traficului rutier prin măsuri de mobilitate urbană durabilă – construire arteră ocolitoare pe latura de sud-vest a municipiului Alba Iulia”.

Având în vedere demersurile iniţiate de către Municipiul Alba lulia pentru dezvoltarea durabilă a comunităţii locale, a fost identificată oportunitatea de sprijin pentru pregătirea documentaţiilor tehnico-economice considerate prioritare pentru perioada de programare 2021-2027 în cadrul apelului de proiecte din Programul Operaţional Asistenţă Tehnică (POAT) 2014-2020, Axa prioritară 1 întărirea capacităţii beneficiarilor de a pregăti şi implementa proiecte finanţate din FESI şi diseminarea informaţiilor privind aceste fonduri, Obiectivul Specific 1.1 întărirea capacităţii beneficiarilor de proiecte finanţate din FESI de a pregăti şi de a implementa proiecte mature; Acţiunea 1.1.1 Asistenţă orizontală pentru beneficiarii FESI şi specifică pentru beneficiarii POAT, POIM şi POC, inclusiv instruire pentru aceştia şi pentru potenţialii beneficiari FESI.

În vederea depunerii Fişei de proiect de investiţie (ideea de proiect) pentru obiectivul „FLUIDIZAREA TRAFICULUI RUTIER PRIN MĂSURI DE MOBILITATE URBANĂ DURABILĂ- CONSTRUIRE ARTERĂ OCOLITOARE PE LATURA DE SUD – VESTA MUNICIPIULUI ALBA IULIA’’ şi ţinând seama de faptul că aceasta face parte din categoria proiectelor de mobilitate urbană, conform OUG 88/2020, este necesară aprobarea acesteia prin Hotărâre de Consiliul Local, condiţie de eligibilitate pentru obţinerea sprijinului financiar pentru elaborarea documentaţiei tehnico-economice.

În acest sens, propunem luarea în dezbatere şi adoptarea de către Consiliul Local Alba lulia a hotărârii privind participarea Municipiului Alba lulia în cadrul Programul Operaţional Asistenţă Tehnică (POAT) 2014-2020 cu Fişa de proiect de investiţie pentru elaborarea documentaţiei tehnico-econmice pentru obiectivul de investiţii ” fluidizarea TRAFICULUI RUTIER PRIN MĂSURI DE MOBILITATE URBANĂ DURABILĂ- CONSTRUIRE ARTERĂ OCOLITOARE PE LATURA DE SUD – VESTA MUNICIPIULUI ALBA IULIA”.

Sistemul actual al infrastructurii căilor de comunicaţie rutiere al Municipiului Alba lulia şi al zonei periurbane este astăzi incomplet în raport cu necesităţile perspectivei de dezvoltare urbane şi zonele funcţionale de interes local. în prezent, în zona de sud-est a Municipiului Alba lulia, transportul se realizează pe un tronson de drum cu capacitate de circulaţie redusă, cu zone de pământ, o flora dezvoltata care nu corespunde cerinţelor de trafic actuale şi de perspectivă dar şi de estetică urbană.

Prin dezvoltarea infrastructurii de transport rutier în zona administrativ-teritorială a mun. Alba lulia, de-a lungul arterei ocolitoare latura de de sud-est a Municipiului Alba lulia se creează premisele unor noi oportunităţi pentru populaţie, agenţi economici şi administraţie şi se realizează legături eficiente între centrul administrativ al municipiului şi regiunile periferice, dar şi interconectarea la axele de transport existente.

Ţinând seama de faptul că prin Programul Operaţional Asistenţă Tehnică (POAT) 2014­2020, Axa prioritară 1 întărirea capacităţii beneficiarilor de a pregăti şi implementa proiecte finanţate din FESI şi diseminarea informaţiilor privind aceste fonduri, Obiectivul Specific 1.1 întărirea capacităţii beneficiarilor de proiecte finanţate din FESI de a pregăti şi de a implementa proiecte mature; Acţiunea 1.1.1 Asistenţă orizontală pentru beneficiarii FESI şi specifică pentru beneficiarii POAT, POIM şi POC, inclusiv instruire pentru aceştia şi pentru potenţialii beneficiari FESI, s-a creeat oportunitatea de sprijin pentru pregătirea documentaţiilor tehnico-economice considerate prioritare pentru perioada de programare 2021-2027;

în vederea depunerii Fişei de proiect de investiţii (ideea de proiect) pentru obiectivul” FLUIDIZAREA TRAFICULUI RUTIER PRIN MĂSURI DE MOBILITATE URBANĂ DURABILĂ- CONSTRUIRE ARTERĂ OCOLITOARE PE LATURA DE SUD – VESTA MUNICIPIULUI ALBA IULIA” şi ţinând seama de faptul că aceasta face parte din categoria proiectelor de mobilitate urbană, conform OUG 88/2020, este necesară aprobare acesteia prin Hotărâre de Consiliul Local în vederea îndeplinirii criteriilor de eligibilitate pentru obţinerea sprijinului financiar pentru elaborarea documentaţiei tehnico-economice;


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Administrație

Prima parcare supraetajată din Blaj, construită în zona Gării

Publicat

în

Blaj: Prima parcare supraetajată, construită în zona Gării

Primăria Blaj va construi o parcare supraetajată – „PARK&RIDE” – pe fonduri europene, pe linia de finantare aferenta Priorității 4 – O Regiune cu mobilitate urbană durabilă, Acțiunea 4.1 – Dezvoltarea mobilității urbane durabile în Municipiile Regiunii Centru (inclusiv Zone Metropolitane și Zone Funcționale Urbane), din cadrul Programului Regiunea Centru, aferent perioadei 2021 – 2027.
Prima parcare supraetajată din Blaj va fi construită în cartierul Gării, zona Pieței Mici, va avea 6 nivele (parter, 4 etaje și terasă) și va oferi peste 200 de locuri de parcare, astfel:
*169 de locuri de parcare acoperită (din care 8 locuri pentru persoanele cu dizabilități);
*31 de locuri de parcare în aer liber, pe terasă;
*16 locuri de parcare pentru motociclete;
10 locuri de parcare exterioare pentru biciclete.
În plus, în viitorul „PARK&RIDE” vor fi amenajate 4 stații de încărcare electrică exterioare.
Prima parcare supraetajată din Blaj va avea, pe lângă facilitățile oferite, alei pietonale și zonă verde.
Proiectul va fi implementat în următorii 3 ani.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Centru de colectare a deșeurilor prin aport voluntar în localitatea Galați (Zlatna): Care este stadiul lucrărilor

Publicat

în

Centru de colectare a deșeurilor prin aport voluntar în localitatea Galați (Zlatna): Care este stadiul lucrărilor

Lucrările la Centrul de colectare a deșeurilor prin aport voluntar din localitatea Galați (Zlatna) avansează, au anunțat autoritățile locale.

Prin acest proiect vor fi amplasate 11 containere unde cetățenii vor putea sa depoziteze deșeuri din demolări, deșeuri vegetale, deșeuri casnice, sticlă, mobilă, carton, electrocasnice sau deșeuri periculoase.

Vor fi amplasate în incintă și un cântar si un bazin subteran pentru colectarea uleiurilor uzate.

Proiectul depășește 760.000 de euro și este finanțat prin PNRR.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Ultima stradă din Petrisat care necesita reabilitare, finalizată înainte de 1 mai

Publicat

în

Ultima stradă din Petrisat care necesita reabilitare, finalizată înainte de 1 mai

Ultima stradă din Petrisat care necesita reabilitare a fost finalizată înainte de 1 mai. 
Lucrările de reparații capitale (carosabil rutier, rigole, trotuare) a străzii numărul 4 din Petrisat au început la finalul lunii februarie și au fost finanțate din bugetul local al municipiului Blaj, valoarea acestora fiind de un milion de lei.
După ce anterior s-a turnat primul strat de asfalt, luni 29 aprilie a fost turnat cel de-al doilea strat. Au urmat trasarea marcajelor rutiere și recepționarea lucrării.
A fost una dintre cele mai dificile lucrări de reabilitare, ținând cont de cele 18 izvoare de coastă care au necesitat captarea pentru a asigura stabilitatea străzii.
Deoarece traficul este redus în zonă, am convingerea că această stradă nu va necesita reparații mulți ani de acum înainte. Odată cu finalizarea acestei străzi, avem și la Petrisat o infrastructură rutieră și de servicii completă, iar intervențiile viitoare vor viza doar reabilitările incluse în ciclul de reparații stabilit tehnic de Primăria Blaj, cuprins între 7 și 10 ani, în funcție de importanța și de gradul de uzură”, a precizat primarul Gheorghe Valentin Rotar.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba