Rămâi conectat

Administrație

Albaiulienii, implicați în procesul de decizie pentru stabilirea modului în care sunt cheltuiți o parte din banii publici în raport cu nevoile locale: Bugetare participativă, la Alba Iulia, pe masa consilierilor locali în ședința din 28 iulie

Publicat

în

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de aprobat în ședința din 28 iulie Regulamentul pentru implementarea bugetării participative – sesiunea întâi. Bugetarea participativă este un proces derulat de Municipiul Alba Iulia, care își propune implicarea directă a cetățenilor în procesul de decizie pentru stabilirea modului în care sunt cheltuiți o parte din banii publici în raport cu nevoile locale.

Este un proces deschis, transparent și inovativ de a distribui fondurile publice în mod echitabil, acolo unde comunitatea decide prin vot liber. Prin intermediul platformei, cetățenii municipiului Alba Iulia, care au cel puțin 18 ani împliniți, pot să-și expună online problemele cu care se confruntă, să sugereze soluții de rezolvare a acestora, să propună idei și inițiative proprii pentru o viață mai bună și mai plăcută în zona în care locuiesc sau în alte zone ale orașului, să fie creativi și inovativi și să implice activ comunitatea din care fac parte.

Propunerile de proiecte depuse pe platformă urmează să fie validate de autoritatea locală, iar apoi supuse unui proces de votare. Cele mai votate proiecte vor fi implementate de Municipiul Alba Iulia începând cu anul 2021.

Procesul de bugetare participativă este unul orientat către cetățean, iar obiectivele principale sunt:

1.Îmbunătățirea comunicării și consolidarea relațiilor dintre cetățeni și administrația publică locală.
2.Ajustarea politicilor publice în concordanță cu nevoile și așteptările cetățenilor.
3.Promovarea politicilor publice, stimulând performanța administrativă.
4.Educarea cetățenilor pentru o înțelegere mai bună a drepturilor și datoriilor cetățenești, precum și a responsabilităților care survin din această calitate.
5.Îmbunătățirea serviciilor publice locale.
6.Consolidarea democrației.
7.Creșterea transparenței în activitatea administrației publice locale.

Platforma www.bugetareparticipativa.apulum.ro este disponibilă în format web, adaptată și pentru dispozitive mobile.

Toți cetățenii care au interes în dezvoltarea municipiului Alba Iulia și au împlinit vârsta de cel puțin 18 ani sunt încurajați să se implice în procesul de bugetare participativă.

Procesul de bugetare participativă organizat de Municipiul Alba Iulia, care debutează în luna septembrie a anului 2020, se desfășoară în următoarele etape:

1.DEPUNEREA PROIECTELOR

Proiectele pot fi depuse online pe platforma bugetareparticipativă.apulum.ro. Cetățenii municipiului Alba Iulia care doresc să depună proiectele online, sunt invitați să își facă un cont pe platforma bugetareparticipativă.apulum.ro. Odată ce contul le este validat, își pot depune online proiectele pentru dezvoltarea orașului.

2.ANALIZA PROIECTELOR

Fiecare proiect primit prin platforma bugetareparticipativă.apulum.ro va fi analizat, în prima fază, pentru a se stabili dacă poate fi publicat pe site. Nu se vor publica proiectele care prin conținutul lor instigă la discriminare de orice fel, violență, ură etc. sau exprimarea este trivială, obscenă, vulgară, denigratoare.

Se va analiza eligibilitatea proiectelor, conform cu prevederile prezentului Regulament. Dacă mai multe proiecte au obiective asemănătoare sau se află în proximitate geografică, primăria își rezervă dreptul de a le modifica în sensul adaptării acestora din punct de vedere tehnic sau financiar, dacă este nevoie, sau integrării mai multor propuneri într-una singură.

Persoanele ale căror proiecte au fost declarate neeligibile vor primi un răspuns scris cuprinzând motivele pentru care propunerile au fost declarate neeligibile. Proiectele declarate eligibile vor fi publicate pe site și vor fi supuse votului cetățenilor.

3.VOTUL PE DOMENII

Proiectele se pot vota doar online, pe platforma bugetării participative bugetareparticipativa.apulum.ro. Fiecare cetățean cu un cont valid poate vota câte un proiect din fiecare domeniu definit.

Proiectele câștigătoare vor fi selectate în ordinea numărului de voturi, indiferent de domeniul din care fac parte, până la consumarea bugetului alocat. Municipiul Alba Iulia se asigură că voturile au fost acordate în mod corect și că procesul de votare a decurs fără incidente. Dacă apar modificări ale calendarului procesului de bugetare participativă, acestea vor fi publicate pe platforma bugetareparticipativa.apulum.ro.

4.AFIȘAREA REZULTATELOR

Proiectele câștigătoare vor fi afișate pe platforma bugetareparticipativa.apulum.ro, la data anunțată. Proiectele vor fi alese în funcție de numărul de voturi, indiferent de domeniu, până la consumarea bugetului alocat.

Calendarul propus este următorul:
•depunere proiecte – 01.09.2020-30.09.2020
•analiză și evaluare proiecte -01.10.2020-31.10.2020
•etapa de vot – 01.11.2020-30.11.2020
•afișarea proiectelor câștigătoare – 02.12.2020

Propunerile de proiecte trebuie încadrate într-unul din următoarele domenii:

-Amenajare spații publice
-Oraș digital
-Spații verzi
-Educație și cultură
-Alei, trotuare, zone pietonale
-Mobilitate, accesibilitate, siguranța circulației
-Sport, sănătate
-Turism
-Social
-Mediu

Propunerile depuse de cetățeni trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:

•Să fie sau să poată fi asimilate unei investiții aflate în aria de competență a Municipiului Alba Iulia și care vizează un spațiu public.
•Să nu fie contrare sau incompatibile cu planuri sau proiecte ale municipalității aflate în derulare.
•Să nu aibă un caracter comercial sau publicitar.
•Să nu aibă un caracter politic, etnic, religios sau discriminatoriu.
•Să nu genereze cheltuieli de funcționare importante (întreținere, plata unor drepturi de autor etc.) după implementare.
•Să fie clar delimitate spațial și să nu fie prea vagi.
•Să se încadreze în bugetul maxim alocat procesului de bugetare participativă.
•Formularul online să fie completat corect și să se respecte cerințele tehnice cu privire la tipurile de fișiere care pot fi anexate.

Fiecare propunere trebuie sa se încadreze într-un cost total de cel mult 1.000.000 de lei (inclusiv TVA). în cazul în care, în urma analizării bugetului propus, echipa tehnică constată că acesta nu se încadrează în suma maximă alocată prin Regulament, proiectul va fi declarat neeligibil.

Proiectele câștigătoare în procesul de bugetare participativă vor fi incluse în Programul de Investiții al Municipiului Alba Iulia, existând și posibilitatea ca ele să fie integrate în proiecte mai largi.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Administrație

Drum nou spre cimitirul din Beldiu: Lucrări în curs

Publicat

în

Lucrări în curs la un drum nou spre cimitirul din Beldiu

Se lucrează la accesul spre cimitirul sătesc Beldiu.

Se excavează stratul vegetal, urmează straturile suport și montarea dalelor, lucru ce va permite, conform reprezentanților administrației locale, realizarea unui drum de acces sigur și civilizat.

Într-un viitor apropiat, pe lângă accesul către cimitir, drumul pavat va asigura și accesul către capela ce urmează a fi construită aici.

În paralel, la căminul cultural din Beldiu se execută lucrări de reparații și zugrăveli interioare, după înlocuirea instalațiilor electrice în totalitate și în scurt timp se vor monta corpurile de iluminat, întrerupătoarele și prizele.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Punte pietonală în reparație capitală la Sebeș

Publicat

în

Sebeș: Punte pietonală în reparație capitală

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș informează cetățenii că puntea care face legătura între strada Spicului și strada Abatorului este în reparație capitală până în 30 iunie.

Se vor executa mai multe lucrări.

Lucrările prevăzute a se executa sunt recondiționarea cablului principal de susținere, confecționarea și înlocuirea balustradelor, precum și înlocuirea căii de rulare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Prima parcare supraetajată din Blaj, construită în zona Gării

Publicat

în

Blaj: Prima parcare supraetajată, construită în zona Gării

Primăria Blaj va construi o parcare supraetajată – „PARK&RIDE” – pe fonduri europene, pe linia de finantare aferenta Priorității 4 – O Regiune cu mobilitate urbană durabilă, Acțiunea 4.1 – Dezvoltarea mobilității urbane durabile în Municipiile Regiunii Centru (inclusiv Zone Metropolitane și Zone Funcționale Urbane), din cadrul Programului Regiunea Centru, aferent perioadei 2021 – 2027.
Prima parcare supraetajată din Blaj va fi construită în cartierul Gării, zona Pieței Mici, va avea 6 nivele (parter, 4 etaje și terasă) și va oferi peste 200 de locuri de parcare, astfel:
*169 de locuri de parcare acoperită (din care 8 locuri pentru persoanele cu dizabilități);
*31 de locuri de parcare în aer liber, pe terasă;
*16 locuri de parcare pentru motociclete;
10 locuri de parcare exterioare pentru biciclete.
În plus, în viitorul „PARK&RIDE” vor fi amenajate 4 stații de încărcare electrică exterioare.
Prima parcare supraetajată din Blaj va avea, pe lângă facilitățile oferite, alei pietonale și zonă verde.
Proiectul va fi implementat în următorii 3 ani.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba