Rămâi conectat

Știri

Aplicaţie electronică pentru citarea şi comunicarea actelor de procedură, la Curtea de Apel Alba Iulia

Publicat

în

Începând cu data de 01.12.2019 Curtea de Apel Alba Iulia şi instanţele din circumscripţia teritorială utilizează aplicaţia „TDS(Trimitere Document Securizat) ce facilitează citarea şi comunicarea actelor de procedură către persoanele care şi-au exprimat acordul pentru transmiterea documentelor în format electronic.

Comunicarea citaţiilor şi a celorlalte acte de procedură în format electronic prin intermediul aplicaţiei „TDS” reprezintă o continuare a efortului depus de instanţele din circumscripţia Curţii de Apel Alba Iulia cu introducerea  „Dosarului electronic”, în beneficiul cetăţeanului prin comunicarea rapidă, eficientă şi directă instanţă-justiţiabil şi reducerea timpului necesar soluţionării dosarului. Pentru simplificarea implementării ambelor aplicaţii, pe cererea de acces la „Dosarul electronic” este prevăzută şi rubrica corespunzătoare pentru exprimarea acordului de comunicare a procedurilor în format electronic, nefiind necesare alte formalităţi.

Curtea de Apel Alba Iulia recomandă tuturor persoanelor care au dosare pe rolul instanţelor, avocaţilor acestora inclusiv executorilor, lichidatorilor, experţilor judiciari şi altor participanţi la actul de justiţie să îşi exprime acordul pentru citarea şi comunicarea actelor  în format electronic având în vedere că, în acest mod, pot contribui efectiv la: celeritatea judecării cauzelor, reducerea timpului de lucru alocat emiterii citaţiilor şi a actelor de procedură şi, nu în ultimul rând, la scăderea consumului de hârtie şi toner aferent emiterii citaţiilor şi actelor de procedură în format de hârtie.

Informaţii suplimentare despre derularea procedurii de citare şi comunicare prin intermediul aplicaţiei TDS:

După momentul citării şi comunicării actelor de procedură prin intermediul poştei electronice, grefierii de şedinţă vor urmări primirea din partea aplicaţiei folosite pentru comunicare a mesajului că citaţia şi actele de procedură au ajuns la destinatar.

După primirea mesajului se va proceda, de îndată, la tipărirea acestuia şi ataşarea la dosar.

Dacă în termen de 3 zile calendaristice de la momentul citării şi comunicării actelor de procedură prin intermediul poştei electronice, grefierii de şedinţă nu au primit din partea aplicaţiei folosite pentru comunicare mesajul că citaţia şi actele de procedură au ajuns la destinatar, se va proceda la emiterea citaţiei şi a actelor de procedură pe suport de hârtie şi la expedierea acestora prin mijloacele obişnuite, folosite anterior datei de 01.12.2019.

Alte date de interes despre reducerea costurilor prin implementarea aplicaţiei TDS

Costul cu citaţiile şi alte comunicări procedurale necesare pentru activitatea de judecată, este suportat din bugetul instanţelor şi este în medie de 24.000 lei RON pe lună, aproximativ 300.000 lei pe an doar pentru Curtea de Apel Alba Iulia. Iar împreună cu celelalte 19 instanţe din circumscripţie cheltuiala cu comunicarea actelor de procedură, raportat la datele aferente anului trecut, depăşeşte 2,5 milioane de lei. Aceste costuri ar fi semnificativ diminuate prin comunicarea citaţiilor preponderent prin mijloace electronice.

Separat de aceste costuri, ar putea fi reduse semnificativ şi cheltuielile deloc neglijabile cu consumabilele utilizate pentru listarea actelor de procedură: toner şi hârtie. Ca exemplu, raportându-ne la datele din ultimele luni, doar la Curtea de Apel Alba Iulia, fără instanţe, costul cu toner-ul depăşeşte lunar 5.000 de lei şi sunt achiziţionate aproximativ 200 de topuri de hârtie în fiecare lună, valoarea lor ridicându-se la aproximativ 3.000 de lei lunar doar pentru aparatul propriu al instanţei noastre. Prin urmare, în condiţiile în care tipărirea mai precis listarea actele de procedură sunt principala activitatea consumatoare de hârtie şi toner la nivelul instanţei, prin citarea electronică s-ar face o economie importantă de resurse şi nu în ultimul rând ar fi o măsură ecologică prin reducerea consumului de hârtie şi de plastic.

Pentru informaţii suplimentare privind accesul la „Dosarul electronic” şi implementarea aplicaţiei „TDS” persoanele interesate se pot adresa Biroului de informare şi relaţii publice din cadrul Curţii de Apel Alba Iulia, camera 230, etaj II, telefon 0258819877, telefon mobil 0746100207, e-mail [email protected],  persoană de contact expert Cosmin Muntean.

Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor care utilizează şi beneficiază de facilităţile oferite de aplicaţiile on-line, inclusiv aplicaţiile „Dosarul electronic” şi „TDS” dar şi pentru a comunica mai simplu şi mai eficient cu mass-media şi opinia publică în general, Curtea de Apel Alba Iulia anunţă că, începând cu 05.12.2019 este disponibilă pe aplicaţia Facebook  pagina oficială a Curţii de Apel Alba Iulia, unde vor fi făcute publice toate anunţurile instanţei, comunicatele şi alte noutăţi sau informaţii de interes pentru justiţiabili şi opinia publică.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Alba Iulia, orașul cu cei mai mulți șomeri din Alba, la finele lui februarie 2024: Municipiile Blaj și Sebeș completează top 3

Publicat

în

Alba Iulia, orașul cu cei mai mulți șomeri din Alba, la finele lui februarie 2024: Municipiile Blaj și Sebeș completează top 3

Numărul şomerilor înregistraţi la sfârşitul lunii februarie 2024 în judeţul Alba a fost de 5533 persoane, în scadere cu 202 persoane (-3,5%) comparativ cu luna anterioara și cu 262 persoane (-4,5%) comparativ cu luna februarie 2023; femeile reprezentau la această dată 48,8% din numărul total al şomerilor ( 2698 femei).

Din totalul de 5533 someri, 1838 someri (33,2%) sunt in mediul urban si 3695 (66,8%) sunt in mediul rural, fata de luna anterioara numarul somerilor a scazut cu 1,6% in mediul urban si cu 4,5% in mediul rural.
Cel mai mare număr de şomeri din înregistrat la Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Alba a fost în Alba Iulia (452 persoane) urmat de Blaj (360 persoane), Sebeș (200 persoane) si Campeni (183 persoane). In mediul rural , comunele cu cel mai mare număr de şomeri înregistraţi sunt: Jidvei (357 persoane), Cetatea de Balta (340 persoane), Sona (206 persoane), Craciunelu de Jos (198 persoane), Scărişoara (145 persoane), Rosia Montana (136 persoane), Bistra (135 persoane), Albac (118 persoane), Avram Iancu (115 persoane) si Sasciori (105 persoane). Comunele cu cel mai mic numar de someri sunt: Bucerdea Granoasa si Ohaba (1 persoana), Ocolis (3 persoane), Intregalde (4 persoane), Ceru Bacainti si Mogos, (5 persoane), Ponor si Stremt (7 persoane), Dostat (9 persoane), iar in comuna Cut nu se inregistreaza nici un somer.
Ponderea numărului de şomeri înregistraţi în totalul populaţiei cu vârstă de muncă (bărbați 16-65 ani și femei 16-62 ani ), în luna februarie 2024 a fost de 2,5% (2,5% femei). Dintre oraşe, cu cele mai mari ponderi se remarcă: Câmpeni (4,2%), Blaj (3,0%), Baia de Aries (2,7%) si Abrud (2,4%), iar cu cele mai mici ponderi orașele Cugir (0,6%), Alba Iulia si Teius (1%). În mediul rural, cele mai mari ponderi ( peste 10%) ale numărului de şomeri înregistraţi în numărul total al populaţiei cu vârstă de muncă s-au înregistrat în comunele: Scărişoara (18,0%), Cetatea de Balta (17,9%), Craciunelu de Jos (15,0%), Avram Iancu (13,8%), Vadu Motilor (10,8%), Jidvei (10,7%), Hoparta (10,6%), Garda de Sus (10,1%). Valoare sub 1% s-a înregistrat în comunele: Bucerdea Granoasa (0,1%), Ohaba (0,3%), Stremt (0,5%), Santimbru (0,7%), Mihalt (0,8%), Salistea (0,9%).

Structura după nivelul de instruire arată că 71,5% din şomerii înregistraţi sunt absolvenţi ai învăţământului primar, gimnazial şi profesional, 22% sunt persoane cu studii liceale şi postliceale şi 6,5% persoane cu studii superioare.Rata şomajului a fost în luna februarie 2024 de 3,5% (3,6% în ianuarie 2024 și 3,7% în februarie 2023), peste nivelul ratei înregistrate la nivel național (3,1%).În rândul femeilor rata şomajului a fost de 3,8% (3,9% in luna anterioara si 3,8% in luna februarie 2023), iar în rândul bărbaţilor de 3,3% (3,4% în ianuarie 2024 și 3,5% în februarie 2023). În funcţie de rata şomajului, judeţul Alba se situează în luna februarie 2024 pe locul 20 în ierarhia județelor ordonate crescător.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Amenzi de aproape 23.000 de lei în urma unor acțiuni în sistem integrat ale oamenilor legii din Alba: Câte permise reținute, infracțiuni și testări la droguri și alcool au fost

Publicat

în

Amenzi de aproape 23 de mii de lei în urma unor acțiuni în sistem integrat ale oamenilor legii din Alba

În ultimele 24 de ore, polițiștii și jandarmii din județul Alba au continuat acțiunile, în sistem integrat, pentru combaterea faptelor de natură penală și contravențională și pentru prevenirea incidentelor care ar putea afecta liniștea cetățenilor din județ.

În cadrul activităților desfășurate, au fost legitimate, prin intermediul aplicației eDAC, 307 persoane și au fost verificate 208 autovehicule.

Au fost constatate 137 de abateri de natură contravențională, majoritatea la normele legale privind circulația pe drumurile publice, care au fost sancționate cu amenzi în valoare totală de 22.995 de lei.

Au fost efectuate 60 de testări privind conducerea sub influența alcoolului sau a altor substanțe, au fost reținute 3 permise de conducere, au fost retrase 6 certificate de înmatriculare și au fost constatate 10 infracțiuni.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Câmpeni: Centru Local Suplimentar al Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor

Publicat

în

Centru Local Suplimentar al Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, la Câmpeni

Marți 14 mai s-a inaugurat oficial, la Câmpeni, un Centru Local Suplimentar al Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Instituției Prefectului – Județul Alba care va funcționa în incinta sediului Poliției Orașului Câmpeni, strada Libertății, numărul 3.

Dacă până acum aici de desfășurau doar activități de preluare și eliberare documente pe linie de înmatriculări auto, de marți, cetățenii din Câmpeni dar și din alte localități din Apuseni vor putea beneficia și de alte servicii.
La sediul din Câmpeni se vor desfășura activități de înmatriculări, transcrieri, radieri sau autorizări provizorii în circulație a autovehiculelor cât și preschimbări de permise de conducere a căror valabilitate administrativă a expirat, furate, pierdute sau deteriorate.
De asemenea, tot la Câmpeni, candidații se vor putea planifica la proba practică în vederea obținerii permisului de conducere auto, fără a mai fi nevoie să se deplaseze la sediul central din municipiul Alba Iulia.
De aceste servicii vor putea beneficia circa 60 de mii de locuitori din zona Munților Apuseni (aproximativ 16 % din populația județului Alba).
De asemenea, încă un lucru bun pentru cetățeni este faptul că investigațiile medicale pentru fișele auto pot fi efectuate la Spitalul Orășenesc Câmpeni, în fiecare zi de miercuri între orele 10.00 și 14.00.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba