Rămâi conectat

Știri

Evaluarea Națională 2019: Înscrierea la examen începe luni, 3 iunie

Publicat

în

Inscrierea la examenele de Evaluare Nationala 2019 incepe luni, 3 iunie. Absolventii de clasa a VIII-a care vor sustine Evaluarea Nationala trebuie sa se inscrie la secretariatul scolii, in perioada 3 – 7 iunie, potrivit legislatiei de examen.

Pentru a putea participa la examen, elevii de clasa a VIII-a trebuie sa se inscrie la Evaluare.
Regulile de examen prevad ca la Evaluarea Nationala se pot inscrie numai cei care au absolvit clasa a VIII-a, deci care au mediile incheiate (nu au ramas corigenti sau repetenti in clasa a VIII-a anul acesta).
Evaluarea Nationala 2019 incepe pe 18 iunie, cu examenul scris de Limba si literatura romana.
Calendar complet Evaluarea Nationala 2019:
3 – 7 iunie 2019 – Inscrierea absolventilor clasei a VIII-a la examenul de Evaluare Nationala 2019
7 iunie 2019  – Incheierea cursurilor la clasa a VIII-a
18 iunie 2019 – Limba si literatura romana – examen scris
20 iunie 2019 – Matematica – examen scris
21 iunie 2019 – Limba si literatura materna – examen scris25 iunie 2019 – Afisarea primelor rezultate (pana la ora 12:00); inregistrarea contestatiilor (intre orele14:00 – 20:00)
29 iunie – Afisarea rezultatelor finale

Potrivit calendarului de admitere, in perioada 3 – 7 iulie 2019 are loc completarea optiunilor in fisele de inscriere de catre absolventii clasei a VIII-a si de catre parintii acestora, asistati de diriginti. Este foarte important ca elevii care au susținut Evaluarea naționala, examenele din 18 iunie ( la română) și 20 iunie ( la matematică) sa completeze corect fisa, fiind repartizarea computerizata se face in functie de optiunile lor si de ordinea mediilor.

Elevii si parintii vor primi o lista care contine coduri pentru fiecare specializare si profil, de la fiecare liceu din oras.  Elevii trebuie sa treaca pe fisa de inscriere, in ordinea preferintelor, codurile optiunilor pentru liceele, profilurile, specializarile sau domeniile de pregatire dorite. Media de admitere la liceu este formata din media obtinuta la Evaluarea Nationala (80%) si media generala de absolvire a claselor V-VIII (20%).

Va prezentam recomandarile Ministerului, pentru optimizarea sanselor ca elevul sa intre la clasa pe care si-o doreste: 
1. Completarea optiunilor pe fisa de admitere se face in ordinea preferintelor candidatilor.
2. Completeaza pe primele locuri optiunile pe care le doresti cel mai mult, chiar daca nu esti sigur ca media iti permite sa intri la aceste optiuni. Nu vei fi dezavantajat.
Continua cu optiuni care ti-ar placea, apoi optiuni la care nu te-ar deranja sa fii repartizat.
Incheie cu optiunile cele mai putin dorite, dar pe care trebuie sa le enumeri pe fisa, pentru siguranta. Este preferabil sa intri la un liceu care nu iti place decat sa nu intri deloc !
Nu completa o optiune nedorita inaintea unei optiuni dorite! Prima optiune este si prima luata in considerare pentru fiecare elev.
3. Tine cont de mediile de admitere din anii precedenti pentru a-ti calcula sansele de intrare la fiecare dintre optiunile exprimate.
4. Completarea unui numar mare de optiuni pe fisa de admitere NU iti poate dauna in nici un fel–oricum intri la prima optiune a ta la care mai sunt locuri.
In schimb, un numar prea mic de optiuni iti poate diminua serios sansele de a fi admis! Exista riscul de a nu avea o medie suficient de buna pentru nici una din optiunile exprimate.
Nu exista nici un “numar magic” de optiuni care trebuie completate pe fisa: important este ca acest numar sa fie suficient de mare ca sa permita repartizarea si sa fie ordonate – de la cea mai dezirabila la cea mai putin dezirabila.
5. Statistic, mediile de admitere sunt de la un an la altul putin mai mari, un motiv in plus pentru a completa cat mai multe optiuni pe fisa! Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din optiuni sa fie mult mai mare decat anii trecuti, la fel cum este posibil sa fie mai mica. Mediile anilor trecuti sunt orientative.
6. Validarea fiselor este o operatiune simpla, dar obligatorie pentru toti candidatii – eventualele greseli aparute in transcrierea mediilor din cataloagele scolare pe fisa de optiuni, in completarea numelui candidatului sau scrierea neciteata a codurilor liceelor pot cauza neplaceri. Computerul „nu stie” ca un elev a completat codul 115 dar de fapt il intereseaza specializarea cu numarul
151, sau ca media de absolvire nu este 5,75 ci 7,55 !
Pentru a evita neplacerile cauzate de transcrierea gresita a datelor de pe fisa, procedura necesita tiparirea fiselor asa cum au fost introduse ele in baza de date. Fisa astfel tiparita, numita „fisa martor” se transmite la scoala de provenienta. in cele cateva zile ramase intre introducerea fisei in computer si data limita, dirigintii sunt cei care convoaca la scoala toti elevii insotiti de parinti, care verifica optiune cu optiune corespondenta fisei de martor cu fisa originala, semnand pentru conformitate.
Neconcordantele intre fisa completata si fisa martor trebuie semnalate imediat conducerii scolii, care revine la centrul de colectare a datelor pentru a se face corectia.
7. Intre momentul validarii fisei si repartizarea computerizata, fisele sunt centralizate in bazele de date judetene si de aici in baza de date nationala de la Ministerul Educatiei Nationale.
8. Dupa verificari multiple si corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea
computerizata.
9. Algoritmul de repartizare ordoneaza elevii descrescator dupa media de admitere, repartizandu-i pe rand, incepand de la elevul cu cea mai buna medie.
Pentru fiecare elev, se cauta prima optiune de pe lista unde mai sunt locuri libere si elevul este repartizat la acea optiune.
Daca la un moment dat se gaseste un elev la care optiunile exprimate in fisa nu ii permit sa intre la nici un liceu (pentru ca locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decat el), elevul respectiv ramane nerepartizat.
Pentru a intelege mai usor algoritmul, luam urmatoarele exemple:
1. Presupunem ca elevul are media 10. El este cel mai bun din judet, este repartizat primul, deci la prima sa optiune. El este primul care ocupa primul loc din judet.
2. Presupunem ca elevul are media 9 si la prima sa optiune s-au ocupat 14 locuri de catre 14 elevi cu medii mai mari decat media lui. El va fi al 15-lea repartizat la prima sa optiune.
3. Presupunem ca elevul are media 8 si la prima sa optiune s-au ocupat toate locurile de catre elevi cu medii mai mari decat a lui. Daca la a doua sa optiune mai exista locuri libere, el va repartizat la a doua sa optiune. Altfel, se verifica a treia optiune de pe fisa sa, si urmatoarele, in ordine, pana la gasirea primei sale optiuni la care mai sunt locuri libere.
De notat ca nu se poate intampla ca „locul tau” sa fie ocupat de catre cineva cu medie mai mica decat a ta, pentru ca tu esti repartizat inaintea lui!
4. Presupunand ca elevul A are media de admitere 8.93 si optiunea X pe locul 2 in fisa de optiuni, iar elevul B are media de admitere 8.91 si optiunea X pe locul 1 in fisa de optiuni, candidatul A are prioritate la repartizarea pentru optiunea X (in cazul in care candidatul A nu a fost repartizat la optiunea de pe primul loc), avand media mai mare decat B.
In cazul in care doi candidati au medii de admitere egale, acestia vor fi departajati folosind, in ordine, urmatoarele criterii:
a) media generala la Evaluarea Nationala din clasa a VIII-a
b) media generala de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;
c) nota obtinuta la proba de limba si literatura romana din cadrul Evaluarii Nationale;
d) nota obtinuta la proba de matematica din cadrul Evaluarii Nationale;
e) nota obtinuta la proba de limba materna din cadrul Evaluarii Nationale, respectiv nota de la proba de verificare a cuno?tintelor de limba materna, sustinuta conform prevederilor Art.10 din anexa 1 la OMECTS nr. 4802/31.08.2010, in cazul candidatilor care solicita inscrierea la unitati de invatamant cu predare in limba minoritatilor nationale.
Sursa:portalinvatamant.ro

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Zeci de mii de ambalaje colectate în prima lună a campaniei „Roboțelul Binelui” din Alba

Publicat

în

În Alba, zeci de mii de ambalaje colectate în prima lună a campaniei „Roboțelul Binelui”

În cadrul primei luni a campaniei umanitare și de mediu „Roboțelul Binelui”, derulată de Crucea Roșie Română Filiala Alba, au fost strânse 31.732 de ambalaje la cele trei puncte de colectare din Alba Iulia, Cugir şi Sebeş.

Punctele de colectare sunt amplasate în Alba Iulia – în zona Casa de Cultură a Sindicatelor, la Sebeș – în zona Piaței Agro-Alimentare „Dacia” și la Cugir – în zona Parcare UM Cugir și stația autobuz strada 21 Decembrie 1989. Aici, prin intermediul unor RVM-uri (automate inteligente de colectare selective), furnizate gratuit de către o firmă din Sebeş, „Roboțelul Binelui” transformă deșeurile în fapte bune.

La punctele de colectare pot fi aduse inclusiv ambalaje de băuturi care nu au sigla SGR sau etichetă. Fiecare ambalaj reciclat înseamnă o donație pentru Crucea Roșie Română Filiala Alba din partea a două companii din Sebeş, destinată susținerii unor proiecte umanitare, educaționale, medicale, pentru campanii de promovare a sănătății sau pentru pregătirea intervenției în caz de dezastre.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Locuințele din Lupșa și Hădărău, branșate la sistemul cu apă potabilă centraliza: Proiectul care așteaptă undă verde de la APM Alba

Publicat

în

Locuințele din Lupșa și Hădărău, branșate la sistemul cu apă potabilă centralizat

Peste 400 de branșamente urmrează să fie făcute, prin proiectul care așteaptă undă verde de la APM Alba.

Amplasamentul studiat se găsește în comuna Lupșa, localitatea Lupșa și Hădărău. Terenurile pe care se vor executa lucrările proiectate sunt cuprinse pe domeniul public-administrativ al acesteia.

În prezent, zona studiată din localitățile Lupșa și Hădărău, nu dispun de un sistem centralizat de alimentare cu apă potabilă. Există un sistem de alimentare cu apă și stație de tratare – aflat la nivel de execuție, cu implementare în perioada imediat următoare, motiv pentru care se va face referire la această rețea ca și cum ar fi existentă.

Problema la sistemul de alimentare cu apă potabilă este faptul că proiectul nu a fost finanțat și pentru branșamentul proprietăților la acest sistem. Investiția inițială a fost de execuție a captării de apă, stației de tratare și conductele de distribuție.

Prin urmare, proprietățile nu sunt branșate la sistemul de alimentare cu apă, motiv pentru care acest sistem nu este integral. Totodată, fără a avea consumatori, Stația de Tratare nu poate funcționa în parametrii proiectați.

Prin investiția propusă se dorește branșarea proprietăților la sistemul de alimentare cu apă.

Ținând cont de cele arătate mai sus și de prevederile și conținutul documentelor strategice de țară care sunt:

– planul național de dezvoltare;
– codul național strategic de referință;
– programul național de dezvoltare urbană;
– planul de dezvoltare al regiunii;
– strategia de dezvoltare a Comunei.

Majoritatea gospodăriilor se alimentează cu apă din fântâni, sau diferite tipuri de captări (curs de apă, foraj) dar nu beneficiază de apă potabilă. Situația actuală este incompatibilă cu normele sanitare din U.E., dar și cu normele societății moderne, iar populația este expusă riscului epidemiologic de apariție a îmbolnăvirilor hidrice.

Consiliul Local LUPȘA urmărește branșarea tuturor proprietăților la sistemul de alimentare cu apă potabilă centralizat.

Entitatea responsabilă cu implementarea proiectului este Consiliul Local al Comunei Lupșa.

Conform documentației, pentru dimensionarea sistemului de alimentare cu apă, s-a considerat că, în perspectivă, toți locuitorii vor avea instalații interioare de apă rece, apă caldă și canalizare, cu preparare individuală a apei calde.

În urma calculelor efectuate conform SR 1343-1/95, au rezultat următoarele debite caracteristice (pentru nevoi gospodărești, nevoi publice):

Qzi med = 224,56 m³/zi = 2,59 l/s;
Q zi max = 291,94 m³/zi = 3,37 l/s;
Q max orar = 817,43 m³/zi = 34,05 m³/h = 9,46 l/s.

Branșamentul locuințelor se va face prin cămine de branșament din material plastic, prevăzute cu capac de acces. Căminele vor fi pre-echipate cu contor Dn 25 mm, 2 robinete de secționare, cât și mufe de legătură la conducta de branșament.

Amplasarea căminelor de branșament se va face la limita de proprietate, pe cât posibil în spațiul verde evitându-se astfel amplasarea acestora în trotuar.

Astfel, s-a prevăzut un număr de 446 buc cămine de branșament, în vederea contorizării întregii zone extinse a localităților.

Conductele de branșament sunt realizate din țeavă de PEHD PE100 Pn6 RC având diametrul Dn 25 și se vor realiza din conducta de serviciu prin intermediul colierelor de branșare pentru țevi de polietilenă, adaptate la diametrul conductelor (conform SR 8591-91 și SR 4163/1-95).

Lungimea totală a conductelor de branșament PEID PE100 RC DN25 mm Pn 6 va fi de cca. 1460 ml.

Calculul sarcinii hidrodinamice necesare pentru alimentarea cu apă a unei gospodării s-a efectuat în ipoteza asigurării prin branșament a necesarului de apă rece și necesarul de apă rece pentru prepararea apei calde, pentru punctul de consum cel mai dezavantajat din punct de vedere hidraulic.

Pentru o gospodărie obișnuită, tip parter sau P+1, se vor prevedea branșamente Dn 25, executate din țeava PEID 25, prevăzute cu contor de apă Dn 25 (Qn=1,50-6,00 m³).
Montajul conductelor de branșament se va face subteran sub adâncimea minimă de îngheț conform STAS 6054-77 (-0,90 m).

Săpătura se execută atât mecanic cât și manual, funcție de prezența pe traseu a altor utilități, cu pereți verticali, lățimea săpăturii aferente conductei de legătură fiind de 0,6 m; pozarea conductei se va realiza pe un pat de nisip de 10 cm sub generatoarea inferioară, iar umplutura până la 15 cm deasupra generatoarei superioare se va realiza cu nisip bine compactat, restul umpluturii fiind reprezentat de materialul rezultat din săpătură, sortat și măruntit pentru eliminarea bolovanilor și a bulgărilor mari. Materialul excedentar, rezultat în urma săpăturii, va fi îndepărtat.

Căminul de apometru va fi de tip monobloc, complet echipat, compus din: corp cămin din polietilenă (PE) executat prin turnare în dublu strat – strat compact de polietilenă la exterior și strat de polietilenă expandată la interior, cu rol de izolație termică, având Dn500 mm și H= 1100 mm, prevăzut cu capac din polietilenă; capacul este prevăzut cu cameră de formare a pernei de aer împotriva înghețului, etanșarea se face cu garnitură din cauciuc EPDM; căminul este echipat cu contor, robinete de separare și fitingurile de montaj aferente. Căminul se montează pe un pat de nisip de 10 cm, bine compactat, materialul de umplutură se va aplica în straturi uniforme succesive de 20 – 40 cm, cu compactare la minim 90%.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Vizită la Sebeș a unor oficiali din Landul Brandenburg

Publicat

în

Oficiali din Landul Brandenburg în vizită la Sebeș

Marți 14 mai, conducerea Primăriei Sebeș a primit, în Aula Primăriei, o delegație a membrilor Comisiei pentru Afaceri Europene a Parlamentului Landului Brandenburg, condusă de Barbara Richstein, vicepreședintele Parlamentului Landului Brandenburg și Matthias Stefke, vicepreședintele Comisiei Afaceri Europene și Politică de Dezvoltare a Landului Brandenburg.
Delegația germană a vizitat Liceul Tehnologic Sebeș, unitate de învățământ profesional, inclusiv în sistem dual, construcție nouă finanțată prin Programul Operațional Regional 2014-2020 și Liceul German.
În cadrul întâlnirii au fost abordate teme de interes comun precum dezvoltarea comunității locale și impactul pozitiv al investițiilor germane în zonă. De asemenea, un subiect important pe agenda de lucru a fost și formarea profesională în sistem dual, după modelul german și oportunitățile de finanțare europeană pentru educație prin Programul Regiunea Centru 2021-2027.
Evenimentul se datorează parteneriatului solid dintre Regiunea Centru și Landul Brandenburg, având ca obiectiv principal prezentarea exemplelor de succes din Regiunea Centru în implementarea proiectelor de dezvoltare regională, finanțate prin Programul Operațional Regional și cooperării bilaterale dintre Germania și România, în special între Landul Brandenburg și Regiunea Centru.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba