Rămâi conectat

Social-Economic

Întârzie deschiderea loturilor 3 și 4 ale Autostrăzii Sebeș Turda! Ministrul Transporturilor anunță noi reguli de deschidere ale șoselelor rapide

Publicat

în

Deschiderea loturilor trei şi patru ale Autostrăzii A 10 Sebeş-Turda va întârzia. Contractul privind Lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva ar putea fi reziliat, spune ministrul Transporturilor, Lucian Șova.

Deschiderea loturilor trei şi patru ale Autostrăzii A 10 Sebeş-Turda va întârzia, din cauză că trebuie făcute teste suplimentare, a declarat într-un interviu pentru News.ro ministrul Transporturilor, Lucian Şova. În plus, în ceea ce priveşte Lotul 3 de pe Autostrada Lugoj-Deva, antreprenorul este la un pas de rezilierea contractului din cauza slabei mobilizări de pe şantier.

Lotul 3 tranzitează judeţul Alba şi are o lungime de 12,45 de kilometri, de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, iar lotul 4 al autostrăzii are o lungime de 16,3 kilometri şi costă 470 milioane lei, fără TVA.

Autostrada Sebeş – Turda ar fi trebuit să fie finalizată în 2016, potrivit planurilor iniţiale. Proiectul „Construcţia autostrăzii Sebeş-Turda” presupune execuţia a 70 de kilometri de autostradă, asigurând o legătură directă şi rapidă între Autostrada A1, Sibiu – Sebeş – Orăştie – Deva – Timişoara – Arad – Nădlac, parte din Coridorul IV Pan-European, şi Autostrada A3, Braşov – Făgăraş – Târgu Mureş – Turda – Cluj Napoca – Oradea – Borş, numită şi Autostrada Transilvania.

”Din păcate, sunt motive care ne determină să nu putem recepţiona aceste lucrări în orizontul de timp pe care ni-l propusesem. Antreprenorii sunt cei care trebuie întrebaţi de ce nu predau aceste lucrări. Cel puţin, cel de pe Lotul 4 (Asocierea SC PORR Construct SRL–PORR Bau GmbH, n.r.) a afirmat că nu este pregătit să deschidă procedurile de recepţie. Mai sunt lucrări pe care trebuie să le facă, este vorba de alimentarea cu apă a unui centru de intervenţie. Iar cel care răspunde de Lotul 3 (antreprenor este Asocierea Tirrena Scavi SpA–Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA, n.r.) şi-a asumat responsabilitatea necesităţii de a mai corecta unele probleme privind calitatea chiar la suprafaţa de rulare, ceea ce nu poate fi neglijat”, a declarat într-un interviu pentru News.ro ministrul Transporturilor, Lucian Şova.

Pentru acest an, autorităţile estimează deschiderea a numai 60 de kilometri de autostradă.

”Iniţial, am estimat că lucrările vor fi recepţionate în luna mai, mai devreme, însă antreprenorul şi-a asumat în mod responsabil să deschidă la termenul prevăzut în contract. Au început şi noi proceduri de evaluare a calităţilor lucrărilor, cu compania, cu consultanţii şi cu un institut independent. Se fac teste privind planeitatea şi teste privind rugozitatea”, spune ministrul Transporturilor.

El afirmă că în următoarele două săptămâni se vor termina toate testele, care vor fundamenta o decizie.

”Se poate întâmpla ca pe acest tronson să fie nevoie de intervenţii masive. Dacă testele nu vor răspunde 100% exigenţelor, antreprenorul şi-a asumat responsabilitatea de a începe frezări pe suprafeţe importante, ceea ce ar putea conduce la prelungirea termenelor de recepţie într-un orizont impredictibil”, subliniază Şova.

Acesta spune că nu va face rabat de la calitate la nicio lucrare.

”Dacă totul e perfect, cele două loturi se deschid în iunie. Însă a deschide un lot de autostradă sub presiunea diverşilor factori de influenţă este periculos”, a  adăugat ministrul.

Ministrul vrea să pună în dezbatere publică până la mijlocul lunii iunie un document prin care autostrăzile să poată fi inaugurate şi fără ca lucrările prevăzute în contract să fie încheiate, fiind vorba de lucrări care nu vizează siguranţa cetăţenilor.

Autostrăzile neterminate vor putea fi deschise

”Îmi propun să promovez un proiect de Hotărâre de Guvern care să vizeze condiţii de recepţie parţială, specifice construcţiilor de drumuri şi autostrăzi. De exemplu, Lotul 4 e gata din punct de vedere tehnic, dar totuşi aşteptăm să treacă o ţeavă la un centru de întreţinere. E bine să fie totul perfect, dar pierdem luni de zile pentru că trebuie adusă o ţeavă de la un km”, punctează Şova.

Anunțul ministrului poate însemna întoarcerea la situația de acum 1-2 ani când autostrăzile se deschideau chiar și fără a exista șanțurile de scurgere a apelor, conurile la poduri, semnalizări, iluminat și sisteme de comunicații, taluzuri înierbate, etc. Toate aceste lucrări se treceau intr-o anexă la procesul verbal de recepție iar constructorul își lua angajamentul realizării lor într-o anumită perioadă de timp. In realitate însă contractul ajunge să fie realizat sau lucrările  să nu fie făcute, fără plăți suplimentare, în urma cererilor fromulate de constructor care pretindea că nu le-a făcut din cauza faptului traficul auto l-a împiedicat.

Lotul 3, Lugoj-Deva, posibil reziliat

În ceea ce priveşte Lotul 3, al cărui constructor este asocierea SC Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes, antreprenorul este la un pas de rezilierea contractului din cauza slabei mobilizări de pe şantier.

”Antreprenorul afirmă că face eforturi să reducă din decalajele pe care le-am constatat în ultimul timp, însă nici în aceste zile mobilizarea nu este nici măcar comparabilă cu cea de pe lotul 4. Acest lucru mă îngrijorează. Auspiciile rezilierii contractului plutesc asupra lui. Practic, dintr-o reziliere nimeni nu iese câştigător, dar nu vreau să facem rabat de la siguranţă şi nici nu putem sta impasabili la slaba mobilizare de care dă dovadă antreprenorul”, subliniază Şova.

Există şi şantiere care nu au nicio perspectivă în prezent, precizează ministrul.

Intrarea A3 în București, și aceasta blocată

”Mă refer la A3, zona de joncţiune cu Şoseaua Petricani, unde nu se întâmplă nimic. Mai rămâne doar să luăm funcţionarii de la Ministerul Transporturilor să lege fier beton acolo. Nu se lucrează deloc acolo, nu au oameni. Iar antreprenorul, Aktor, nu înaintează deloc. A fost acolo şi directorul companiei, au filmat cu drone.  EI şi-au asumat că îl vor închide în lua august. Este absolut necredibil. Mai rămâne să dăm amenzi, însă, potrivit contractului, acestea pot fi date abia după depăşirea termenului. Dar se vede că acest termen va fi depăşit”, mai declară Şova.

În acest an, în zona Petricani – Pipera ar urma să fie deschisă traficului şi ultima porţiune aflată în construcţie din autostrada A3 Bucureşti – Ploieşti. Realizarea ultimilor trei km din A3 spre Capitală a fost contractată încă din decembrie 2015. Contractul vizează sectorul de autostrada Bucureşti – Ploieşti, km 0+000 (Intersecţie Petricani) – km 3+325, Nod Centură Bucureşti şi Nod Moară Vlăsiei. Contractul de proiectare şi execuţie a fost atribuit Asocierii Aktor – EuroContruct Trading 98  pentru 129,18 milioane lei fără TVA.

Întrebat de ce nu se fac autostrăzi în România, ministrul a spus că întâi de toate trebuie să existe proiecte.

”Pe de altă parte, comisarul european Corina Creţu ne-a acuzat, într-o oarecare măsură pe nedrept, că nu promovăm suficiente proiecte. Ministerul Transporturilor a promovat aproape toate proiectelor. Din păcate, din cauza unor proceduri total administrative, unele din ele judiciare, care ţin de contestaţii şi de evaluarea unor oferte, parcurg prea mult timp. Însă fără proiecte nu vom avea nici autostrăzi”, mai spune Şova.

sursa: digi24.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Social-Economic

Delegație a Băncii Mondiale în vizită la Sebeș

Publicat

în

Vizită la Sebeș a unei delegații a Băncii Mondiale

Zilele trecute, reprezentanții Primăriei Sebeș au primit vizita de lucru a unei delegații a Băncii Mondiale în contextul în care solicitarea Sebeșului pentru realizarea unei investiții teritoriale integrate în zona Sebeș-Vințu de Jos a primit avizul favorabil al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene prin Comitetul pentru Coordonarea Instrumentelor Teritoriale Integrate (ITI).
În vederea inițierii demersurilor procedurale pentru dezvoltarea și organizarea ITI și pentru elaborarea strategiei de dezvoltare (cu finanțare din programul de asistență tehnică POAT 2021 – 2027), Primăria Sebeș a solicitat implicarea și suportul experților Băncii Mondiale.
Amintim că Strategia ITI Sebeș – Vințu de Jos își propune să fructifice oportunitățile deschise de poziționarea geografică a zonei care este traversată de Coridorul de Transport Pan-European nr. IV (Nădlac – Lugoj – Sebeș – Sibiu – București – Cernavodă – Constanța), care realizează legătura dintre vestul și estul Europei, la intersecția autostrăzilor A1 și A10, a nodului de cale ferată Vințu de Jos și a unor importante căi de comunicaţii rutiere naționale: DN1, E81, DN7, E68 şi DN67C – Transalpina (drumul la cea mai mare altitudine din România). Aceste atu-uri împreună cu nivelul economic și social al zonei creează cadrul propice pentru construirea unor programe de finanțare specifice care să contribuie la dezvoltarea sectoarelor economice cu potențial și importanță deosebită.
Inițiativa este în concordanță cu obiectivele Pactului Ecologic European și cu preocupările Uniunii Europene în privința combaterii crizei alimentare mondiale prin dezvoltarea capacității rețelelor de transport și terminalelor de transbordare în vederea transferului facil al mărfurilor pe teritoriul Uniunii Europene.
Delegația Băncii Mondiale care a vizitat Sebeșul și unitățile de producție alimentară din zonă a fost formată din Luz Diaz Rios (specialist senior în Afaceri Agricole), Aira Maria Htenas (economist agricol) și Adina Păsărel (expert în Politici ale UE).

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Societate

Ziua Pământului, marcată de pompierii militari din Alba printr-o acțiune de ecologizare

Publicat

în

Acțiune de ecologizare, de Ziua Pământului, a pompierilor militari din Alba

Pompierii din cadrul Secției de Pompieri Câmpeni au participat, cu ocazia Zilei Pământului, la o acțiune de ecologizare alături de alte instituții din județ.
Acțiunea de ecologizare a avut loc pe malul râului Arieș și afluenților acestuia, pe raza localităților Câmpeni, Abrud, Roșia Montană, Bistra, Lupșa, Sălciua și Baia de Arieș.
Ziua Pământului este marcată anual pe 22 aprilie de peste un miliard de oameni din 193 de țări. Sărbătoarea mondială a fost instituită de Adunarea Generală a ONU în urmă cu zece ani, pentru a atrage atenția asupra schimbărilor climatice dar și pentru a sublinia dorința comună a statelor membre de dezvoltare echilibrată, stabilă, pentru un viitor mai curat și mai verde.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Societate

Marțea Mare din Săptămâna Patimilor, numită şi Marţea Seacă: Ce poți face în această zi

Publicat

în

Ce să nu faci în Marțea Mare din Săptămâna Patimilor

În Marţea Mare din Săptămâna Patimilor Domnului, Sfinţii Părinţi au rânduit sa se citească Pilda celor zece fecioare.

Această pildă ne prezintă zece fecioare, cinci „înţelepte” şi cinci „neînţelepte”, care se pregătesc pentru nuntă. În Noul Testament, întâlnirea cu Hristos este asemănată unei nunti. Hristos se numeşte pe sine „mire”, iar Apostolii poartă numele de „prietenii mirelui”. Mireasa lui Hristos este Biserica.

În Marţea Mare din Săptămâna Patimilor se aspiră, se dă cu matura, se spală geamuri și se fac treburile grele pe lângă casă. Marţea Mare este ultima zi în care gospodarii mai pot face treburi pe câmp sau în care se mai spală și se calcă. Se spune că din această zi bărbaţii trebuie să stea pe lângă casă și să isi ajute nevestele.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba