Rămâi conectat

Știri

Din 12 noiembrie, Dosarul electronic de Sănătate va deveni obligatoriu

Publicat

în

Din 12 noiembrie, Dosarul electronic de Sănătate (DES) – o altă componentă a Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) – va deveni obligatoriu. Spre deosebire de card, însă, DES trebuie utilizat de toţi medicii, indiferent că au sau nu contract cu Casele de asigurări de sănătate.

DES este folosit şi în prezent de o parte dintre medici, dar până acum nu a fost obligatoriu. Regulile detaliate referitoare la accesarea dosarului electronic al pacientului şi datele medicale incluse în acesta au fost stabilite prin Ordinul comun nr. 1123/849/2016, publicat în Monitorul Oficial 806/13 octombrie 2016,  şi se vor aplica de luna viitoare, mai exact de pe 12 noiembrie.
Orice pacient îşi va putea accesa propriul dosar electronic de sănătate cu ajutorul portalului DES (www.des-cnas.ro). Potrivit ordinului, „accesul direct al pacientului la propriul dosar electronic de sănătate sau al persoanei pe care o reprezintă legal se realizează numai prin intermediul portalului DES şi numai după autentificare”. Autentificarea în portalul DES va fi posibilă numai după ce un medic va genera o matrice de securitate şi după ce pacientul va stabili o parolă de acces. Apoi, autentificarea pacientului în portal se face fie prin folosirea cardului naţional de sănătate şi a codului PIN asociat, fie prin folosirea codului de asigurat de pe cardul de sănătate (CID) sau a codului numeric personal (CNP).
Odată ce un pacient intră efectiv în dosarul său electronic, acesta va căpăta acces la informaţiile medicale proprii. Totodată, pacientul va putea să adauge informaţii medicale în modulul „Antecedente declarate de pacient”, dar şi să acorde sau să retragă dreptul de acces al medicilor la DES.
Pentru a primi matricea, pacienţii vor merge cu buletinul la medici şi o vor cere. Ea se va elibera în format imprimat de hârtie A4, imediat după imprimare.
După primirea matricei, pacienţii vor avea la dispoziţie trei zile calendaristice pentru a-şi stabili, cu ajutorul portalului DES, parola de acces, apoi vor putea genera alte matrice direct prin portal.

Citește și Dosarele pentru acordarea de îngrijiri medicale la domiciliu pot fi depuse de alte persoane decât de beneficiari

Informaţiile pacienţilor din dosarul electronic vor fi organizate, potrivit Ordinului, în cinci mari module. „Sumarul de urgenţă” va cuprinde alergiile şi intoleranţele diagnosticate, protezele şi alte dispozitive medicale interne, transplanturile, procedurile medicale relevante pentru urgenţă, bolile cronice, bolile hematologice relevante pentru urgenţă, bolile transmisibile relevante pentru urgenţă, tratamentele curente şi internările recente etc. Va mai fi un „Istoric medical”, cu alergiile şi intoleranţele diagnosticate, bolile cronice diagnosticate, istoricul de boli/diagnostice (altele decât alergiile şi bolile cronice), intervenţiile şi procedurile efectuate, serviciile medicale, imunizările şi tratamentele medicamentoase acordate în cadrul unor studii clinice. În modulul „Antecedente declarate de pacient”, în care fiecare persoană va putea să introducă informaţii, vor exista antecedentele fiziologice, patologice, informaţiile despre mediul şi modul de viaţă, precum şi informaţiile despre consumul de alcool, tutun, cafeină sau droguri. Un alt modul va fi „Date personale”, în care vor fi cuprinse prenumele, numele, data naşterii, sexul, vârsta şi grupa sanguină. Modulul „Documente medicale” va cuprinde date şi informaţii medicale, din fişele de consultaţii ale medicilor din spital, dar şi prescripţii şi recomandări. Mai multe informaţii pot fi aflate şi de pe site-ul des-cnas.ro
Sursa: bzb.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

A patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia: Când va avea loc

Publicat

în

Când va avea loc a patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia

Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (CICOC UAB) în parteneriat cu Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Alba și Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba va organiza în data de 22 mai Târgul de joburi  CARIERA UAB, pentru studenți și absolvenți.

Sunt invitate să participe organizații din toate domeniile, interesate de a oferi studenților și absolvenților UAB locuri de muncă, practică, internship, voluntariat sau stagii de documentare în vederea elaborării lucrărilor de licență sau de disertație.

Succesul primelor trei ediții ale Târgului de joburi organizat la UAB, precum și rata crescută de inserție înregistrată ca urmare a desfășurării lor, determină continuarea organizării acestor tipuri de activități la nivelul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, prin Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC-UAB).

Angajatorii care sunt în căutare de viitori angajați și doresc să îi întâlnească pe studenții sau absolvenții UAB aflați în procesul de identificare al unui loc de muncă sau reconversie profesională, pot transmite intenția de participare, împreună cu locurile vacante disponibile și numărul acestora la adresa de email [email protected], până la data de 15 mai, în vederea alocării unui stand.

Acest Târg de joburi este organizat în cadrul Proiectului CNFIS-FDI-2024-F-0466- MĂSURI INTEGRATIVE DE CONSILIERE ÎN CARIERĂ ȘI ARMONIZARE A OFERTEI DUCAȚIONALE CU RIGORILE PIEȚEI MUNCII – CARIERA UAB, finanțat de către Ministerul Educației, prin Fondul de Dezvoltare Instituţională destinat universităţilor de stat – FDI 2022 (Domeniul 7: Corelarea ofertei educaţionale cu cererea pieţei muncii, consilierea și orientarea în carieră), Manager de Proiect: Conf.univ.dr. Larisa Dragolea, Director al Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră.

Centrul vine în sprijinul studenților, absolvenților, elevilor din clasele terminale, prin oferirea de servicii de informare, consiliere și orientare pentru alegerea traseului profesional, servicii de consiliere psihologică și evaluare aptitudinală, consiliere vocațională și educațională, monitorizarea inserției pe piața muncii, sprijin în procesul de identificare a locului de muncă potrivit, în acord cu abilitățile personale și competențele dobândite pe parcursul studiilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi: Care este stadiul lucrărilor

Publicat

în

Care este stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a școlii generale din Tăuți

Autoritățile locale și județene au verificat, zilele trecute, stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi, comuna Meteş.
Investiţia va transforma această unitate de învăţământ într-una modernă, care poate rivaliza cu oricare alta din mediul urban, au transmis reprezentanții Consiliului Județean Alba.
Aceștia au precizat că finanţarea merge spre lucrările la clădire, pornind de la refacerea reţelelor electrice și a pardoselilor, schimbarea uşilor, izolaţii și copertine, până la sistemul de iluminat cu LED şi senzori de prezenţă.
O altă linie de finanţare prin PNRR presupune achiziţia de mobilier şcolar și de echipamente digitale pentru organizarea învăţării în mediul virtual.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Parcul Fotovoltaic Alba Iulia, proiect finalizat

Publicat

în

Parcul Fotovoltaic Alba Iulia, proiect finalizat

Autoritățile locale din Alba Iulia au anunțat finalizarea unui proiect ambițios și vital pentru sustenabilitatea orașului: Parcul Fotovoltaic Alba Iulia.
Amplasat strategic în zona de centură, noul parc acoperă 10.000 de metri pătrați și este echipat cu 1.414 module fotovoltaice, fiecare având o capacitate de 550Wp.
Capacitatea totală este de 777.7 kWp.
Investiția s-a realizat prin proiectul „Promovarea producției de energie din surse regenerabile pentru consum propriu la nivelul Municipiului Alba Iulia”, care include și instalarea de centrale fotovoltaice pe 5 clădiri publice. Toate acestea sunt posibile datorită finanțării generoase prin granturile norvegiene. Proiectul a fost finanțat prin Mecanismul Financiar SEE 2014-2021, Program pentru Energie în România, cu un grant de 611.262,00 euro.
„Este un pas mare înainte în angajamentul nostru pentru un viitor mai verde și mai curat. Așteptăm cu nerăbdare să vedem impactul pozitiv pe care această inițiativă îl va avea asupra comunității și mediului înconjurător”, au transmis reprezentanții Primăriei Alba Iulia.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba