Știri
ISU Alba organizează concurs, în scopul încadrării funcţiilor aferente unui număr de 4 posturi de subofiţer, prin recrutarea candidaţilor din sursă externă
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Unirea” al Judeţului Alba organizează concurs, în scopul încadrării funcţiilor aferente unui număr de 4 posturi de subofiţer, prin recrutarea candidaţilor din sursă externă, astfel:
Numărul
de posturi |
Funcţia aferentă postului | Structura / subunitatea |
1 | subofiţer tehnic principal | Serviciul Logistic – Tehnic |
1 | subofiţer tehnic principal | Financiar |
1 | conducător auto (autospeciale) | Garda nr.2 de Intervenţie Sebeş |
1 | subofiţer operativ principal | Garda nr.2 de Intervenţie Blaj |
Cerinţele specifice posturilor sunt:
- pregătirea de bază necesară: studii medii liceale cu diplomă de bacalaureat;
- pregătire de specialitate: permis valid de conducere categoriile B şi C – doar pentru postul de conducător auto (autospeciale) – Garda nr.2 de Intervenţie Sebeş.
Pentru a participa la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiţii şi criterii specifice:
- să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul desfăşurării concursului – doar pentru candidaţii care participă la concursurile pentru ocuparea posturilor de:
– conducător auto (autospeciale) – Garda nr.2 de Intervenţie Sebeş
– subofiţer operativ principal – Garda nr.2 de Intervenţie Blaj;
- să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România
- să cunoască limba română scris şi vorbit
- c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu
- d) să fie apte din punct de vedere medical, fizic şi psihic; aptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne/comisiile şi subcomisiile de concurs, ca urmare a examinării medicale, verificării îndeplinirii criteriilor antropometrice, existenţei semnelor / tatuajelor neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, verificării aptitudinilor fizice şi, respectiv, evaluării psihologice, potrivit baremelor şi/sau criteriilor aplicabile
- e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi
- f) să aibă studii corespunzătoare cerinţelor postului pentru care candidează
- g) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate
h) să nu aibă antecedente penale sau să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea - să nu fi fost destituite dintr-o funcţie publică în ultimii 7 ani
- j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege
- k) să îndeplinească condiţiile specifice pentru ocuparea prin concurs a funcţiei publice cu statut special
l) să îndeplinească criteriul specific de înălţime minimum 1,65 m bărbaţii şi 1,60 m femeile - m) nu pot să se înscrie la concurs pentru a fi încadrate din sursă externă persoanele care au avut calitatea de poliţist/cadru militar, dacă:
– au încetat raporturile de serviciu în condiţiile art.69 lit.c), h), i) şi k) din Legea nr.360/2002, cu modificările şi completările ulterioare
– au fost trecute în rezervă în condiţiile art.85 lit. d), i), j), k) şi ale art.87 din Legea nr.80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare
– prin încadrare ar dobândi grade militare mai mici decât cele avute în rezervă.
La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile stabilite, au depus cereri de înscriere şi ale căror dosare de recrutare sunt complete şi corect întocmite.
Neîndeplinirea uneia/unora dintre cerinţe ori nerespectarea modalităţilor şi termenelor de depunere a cererilor de înscriere şi/sau a dosarelor de recrutare atrage respingerea participării la concurs.
ATENŢIE! Nu se admit derogări de la niciuna dintre condiţiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul Anunţ.
Cererile de înscriere la concurs, copia actului de identitate, declaraţiile de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare, consimţământul pentru solicitare extras de pe cazierul judiciar şi declaraţia privind tatuajele, vor fi depuse personal de către cei interesaţi la structura de resurse umane a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al judeţului Alba, în perioadele:
17.10 – 24.10.2016, în zilele lucrătoare între orele 09,00 – 15,00 pentru posturile de
– conducător auto (autospeciale) – Garda nr.2 de Intervenţie Sebeş
– subofiţer operativ principal – Garda nr.2 de Intervenţie Blaj
14.10 – 21.10.2016, în zilele lucrătoare între orele 09,00 – 15,00 pentru posturile de
– subofiţer tehnic principal – Serviciul Logistic – Tehnic
– subofiţer tehnic principal – Financiar
Candidaţii se pot înscrie la selecţia pentru un singur post, iar cei declaraţi ,,RESPINS” la concursul organizat pentru ocuparea unui post vacant nu pot ocupa, în baza notei finale obţinute la respectivul concurs alte posturi vacante din unitate.
Prin depunerea cererii de înscriere la concurs, candidaţii:
- au luat cunoştinţă despre prevederile art. 3 – 5, art. 8-30, 40, art. 43 – 46, art. 69 – 72, art. 74 – 78, art. 82 – 86, art. 94, art. 97 şi art. 109 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 1 – 2, art. 5 – 6, art. 10 – 13, art. 20 – 26, art. 31 – 39, art. 68, art. 85 – 86, Anexele nr. 2 şi nr. 6 din Ordinul m.a.i. nr.665/2008 privind unele activităţi de management resurse umane în unităţile M.A.I., cu modificările şi completările ulterioare;
– vor efectua, în eventualitatea declarării ca „admis” la concursuri, demersurile necesare pentru îndeplinirea cerinţelor stabilite la art. 28-30 (interzicerea sau restrângerea exerciţiului unor drepturi şi libertăţi) din Legea nr.80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare. Alte date şi informaţii cu privire la organizarea şi desfăşurarea concursurilor vor fi făcute publice prin publicarea în pagina oficială de internet www.isualba.ro şi afişare la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al judeţului Alba, str. A.I. Cuza, nr. 10, Alba Iulia.
Informaţii suplimentare despre organizarea concursului şi depunerea documentelor se pot obţine la structura de resurse umane a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al Judeţului Alba, tel. 0258.810.411, interior 27007 sau 27119.
Știri
Sfânta Mercurie, Miercurea din Săptămâna Luminată: Tradiții și superstiții
Sfânta Mercurie, Miercurea din Săptămâna Luminată: Tradiții și superstiții
Săptămâna care urmează praznicului Învierii Domnului este numită Săptămâna Luminată. În vechime, Botezul era săvârșit în noaptea de Paști. Cei botezați erau numiți „luminați” și purtau haine albe în toată săptămâna de după Paști.
Sunt persoane care afirmă că de la purtarea hainelor albe, această săptămâna a primit numele de Săptămâna Luminată.
În Săptămâna Luminată, zilele de miercuri și vineri sunt zile cu „hărți”. Biserica ne oferă dezlegare la mâncărurile de dulce datorită Învierii Domnului. Conform Tipicului Sfântului Sava, miercurea și vinerea, în perioadă cuprinsă între Învierea Domnului și Duminică Tuturor Sfinților (prima după Rusalii), avem „dezlegare la peste”.
De la Învierea Domnului și până la Rusalii, nu se fac metanii, ci doar închinăciuni. Începând din Duminica Sfintelor Paști și până la Înălțarea Domnului, la Liturghie se cântă Axionul Paștilor: „Îngerul a strigat …”, iar credincioșii se salută cu cuvintele: „Hristos a înviat!” și răspund: „Adevărat a înviat!”
În Săptămâna Luminată nu se citește Psaltirea şi nu se fac parastase pentru cei trecuți la cele veșnice. Slujbele de înmormântare din Săptămâna Luminată sunt oficiate după o rânduială specială. Slujba înmormântării este înlocuită de slujba Învierii.
Miercurea din Săptămâna Luminată poarta numele de Sfânta Mercurie. Bărbaţii se duc să muncească la câmp, însă femeile au interdicţie. Conform tradiţiei, nu e bine a munci de „nunta şoarecilor”. Asta ar însemna să aduci rozătoarele în casă şi să te lipseşti restul anului de bucate pe masă. O veche tradiție aminteşte că femeile care nu respectă tradiția vor atrage în casa lor ghinioanele, iar în familia respectivă, gospodina nu va avea ” ce să pună pe masă” tot anul.
Pentru creștinii ortodocși, Săptămâna Luminată este începutul unei perioade de sărbătoare care se termină după 50 de zile Paști, de Rusalii, conform creștinootodox.ro.
Știri
A patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia: Când va avea loc
Când va avea loc a patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia
Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (CICOC UAB) în parteneriat cu Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Alba și Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba va organiza în data de 22 mai Târgul de joburi CARIERA UAB, pentru studenți și absolvenți.
Sunt invitate să participe organizații din toate domeniile, interesate de a oferi studenților și absolvenților UAB locuri de muncă, practică, internship, voluntariat sau stagii de documentare în vederea elaborării lucrărilor de licență sau de disertație.
Succesul primelor trei ediții ale Târgului de joburi organizat la UAB, precum și rata crescută de inserție înregistrată ca urmare a desfășurării lor, determină continuarea organizării acestor tipuri de activități la nivelul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, prin Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC-UAB).
Angajatorii care sunt în căutare de viitori angajați și doresc să îi întâlnească pe studenții sau absolvenții UAB aflați în procesul de identificare al unui loc de muncă sau reconversie profesională, pot transmite intenția de participare, împreună cu locurile vacante disponibile și numărul acestora la adresa de email [email protected], până la data de 15 mai, în vederea alocării unui stand.
Acest Târg de joburi este organizat în cadrul Proiectului CNFIS-FDI-2024-F-0466- MĂSURI INTEGRATIVE DE CONSILIERE ÎN CARIERĂ ȘI ARMONIZARE A OFERTEI DUCAȚIONALE CU RIGORILE PIEȚEI MUNCII – CARIERA UAB, finanțat de către Ministerul Educației, prin Fondul de Dezvoltare Instituţională destinat universităţilor de stat – FDI 2022 (Domeniul 7: Corelarea ofertei educaţionale cu cererea pieţei muncii, consilierea și orientarea în carieră), Manager de Proiect: Conf.univ.dr. Larisa Dragolea, Director al Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră.
Centrul vine în sprijinul studenților, absolvenților, elevilor din clasele terminale, prin oferirea de servicii de informare, consiliere și orientare pentru alegerea traseului profesional, servicii de consiliere psihologică și evaluare aptitudinală, consiliere vocațională și educațională, monitorizarea inserției pe piața muncii, sprijin în procesul de identificare a locului de muncă potrivit, în acord cu abilitățile personale și competențele dobândite pe parcursul studiilor.
Știri
Reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi: Care este stadiul lucrărilor
Care este stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a școlii generale din Tăuți
-
Știriacum 2 zile
„Paştele cailor“ există: De unde vine expresia. Tradiții și legende de Paștele Cailor
-
Știriacum 3 zile
Udatul fetelor de Paște, un obicei păstrat din bătrâni: Cum se merge la udat în Ardeal
-
Știriacum 7 zile
Puterile miraculoase ale celor 12 lumânări aprinse în Joia Mare din Săptămâna Patimilor
-
Divertismentacum o săptămână
Luna MAI, o lună a naturii: Superstiţii şi obiceiuri în luna denumită popular și “Florar”
-
Știriacum 3 zile
Săptămâna luminată: Ce nu ai voie să faci în a doua şi a treia zi de Paşte
-
Știriacum 2 zile
Prăgșorul, obicei de Paști vechi de peste 250 de ani, în Țara Moților, la Bistra
-
Știriacum 2 săptămâni
Sâmbăta lui Lazăr: Ce nu ai voie să faci cu o zi înainte de Florii
-
Știriacum o săptămână
Mai, luna florilor: De la lalea, crin și bujor, la maci, margarete și lăcrămioare, transformǎ câmpul și grădinile în adevărate oaze de frumusețe și culoare