Rămâi conectat

Știri

Cei cu afaceri în locuinţele proprii au timp până la 31 martie să-şi declare activitatea economică la Direcţiile de Taxe locale

Publicat

în

Persoanele care au sedii de firme, cabinete sau PFA-uri înregistrate în propriile locuinţe plătesc de anul acesta un impozit diferenţiat. Nu mai primează calitatea de persoană fizică sau juridică a proprietarului, ci scopul pentru care e folosită locuinţa.

”Pentru camera sau camerele folosite în activităţi economice impozitul este majorat, iar pentru camerele folosite ca destinaţie rezidenţială impozitul este mai mic”, spune Adrian Benţa, consultant fiscal.

Spre exemplu, în cazul unui apartament de 100 de metri pătraţi, cu patru camere, situat într-o zonă centrală a Bucureştiului, din care 2 încăperi sunt folosite pentru firmă, iar celelalte 2 drept locuinţă, impozitul va fi 546 de lei. Se vor plăti 364 de lei ca impozit pe cele două camere destinate firmei, iar restul de 182 de lei reprezintă impozitul pe partea din apartament folosită ca locuinţă. Dacă tot apartamentul ar fi folosit pentru firmă, atunci impozitul ar fi de 728 de lei. Suma creşte de 10 ori dacă locuinţa nu a fost reevaluată în ultimii cinci ani.

Pentru un apartament similar din Cluj-Napoca, folosit tot ca locuinţă, dar şi ca sediu de firmă, impozitul ajunge să fie de trei ori şi jumătate mai mare decât în Capitală. Diferenţa provine din cotele diferite de impozitare pentru clădiri stabilite de consiliile locale.

Dacă luăm exemplul Bucureştiului, cu 0,2%, înseamnă că s-a dublat impozitul, iar dacă luăm exemplul Clujului, unde s-a selectat de către Consiliul Local 1%, înseamnă că impozitul în acest caz va creşte de 10 ori”, spune Adrian Vascu, preşedintele Asociaţiei Evaluatorilor Autorizaţi.

Sunt multe cazuri care proprietarii apartamentelor sau ai caselor nu pot estima cât la sută din locuinţă e destinat afacerii.

Citește și Schimbari legate de impozitul local pentru 2016, publicate in Monitorul Oficial

În aceste cazuri Vascu afirmă că modalitatea de utilizare, anume rezidenţială sau nerezidenţială, se va stabili în funcţie de cine plăteşte facturile la utilităţi, adică firma care are sediul in locuinta sau persoana fizică care o detine.

Dacă facturile sunt achitate de o persoană fizică, atunci impozitul aplicat este cel mai mic, adică cel pentru o locuinţă obişnuită.

Cei cu afaceri în locuinţele proprii au timp până la 31 martie să-şi declare activitatea economică la Direcţiile de Taxe locale.

Tot ca noutate trebuie subliniat că din 2016 nu se mai percep impozite majorate în cazul persoanelor ce deţin mai multe proprietăţi. Până în prezent persoanele fizice care aveau în proprietate două sau mai multe clădiri datorau un impozit majorat cu 65% pentru prima clădire în afara celei de la adresa de domiciliu, cu 150% pentru a doua şi cu 300% pentru a treia clădire şi următoarele.

Totodată se renunţă şi la majorarea suplimentară cu câte 5% pentru fiecare 50 de metri pătraţi suplimentari a unei locuinţe, dacă se depăşeşte suprafaţa de 150 de metri pătraţi.

Sursa:digi24.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Sfânta Mercurie, Miercurea din Săptămâna Luminată: Tradiții și superstiții

Publicat

în

Sfânta Mercurie, Miercurea din Săptămâna Luminată: Tradiții și superstiții

Săptămâna care urmează praznicului Învierii Domnului este numită Săptămâna Luminată. În vechime, Botezul era săvârșit în noaptea de Paști. Cei botezați erau numiți „luminați” și purtau haine albe în toată săptămâna de după Paști.

Sunt persoane care afirmă că de la purtarea hainelor albe, această săptămâna a primit numele de Săptămâna Luminată.

În Săptămâna Luminată, zilele de miercuri și vineri sunt zile cu „hărți”. Biserica ne oferă dezlegare la mâncărurile de dulce datorită Învierii Domnului. Conform Tipicului Sfântului Sava, miercurea și vinerea, în perioadă cuprinsă între Învierea Domnului și Duminică Tuturor Sfinților (prima după Rusalii), avem „dezlegare la peste”.

De la Învierea Domnului și până la Rusalii, nu se fac metanii, ci doar închinăciuni. Începând din Duminica Sfintelor Paști și până la Înălțarea Domnului, la Liturghie se cântă Axionul Paștilor: „Îngerul a strigat …”, iar credincioșii se salută cu cuvintele: „Hristos a înviat!” și răspund: „Adevărat a înviat!”

În Săptămâna Luminată nu se citește Psaltirea şi nu se fac parastase pentru cei trecuți la cele veșnice. Slujbele de înmormântare din Săptămâna Luminată sunt oficiate după o rânduială specială. Slujba înmormântării este înlocuită de slujba Învierii.

Miercurea din Săptămâna Luminată poarta numele de Sfânta Mercurie. Bărbaţii se duc să muncească la câmp, însă femeile au interdicţie. Conform tradiţiei, nu e bine a munci de „nunta şoarecilor”. Asta ar însemna să aduci rozătoarele în casă şi să te lipseşti restul anului de bucate pe masă. O veche tradiție aminteşte că femeile care nu respectă tradiția vor atrage în casa lor ghinioanele, iar în familia respectivă, gospodina nu va avea ” ce să pună pe masă” tot anul.

Pentru creștinii ortodocși, Săptămâna Luminată este începutul unei perioade de sărbătoare care se termină după 50 de zile Paști, de Rusalii, conform creștinootodox.ro.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

A patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia: Când va avea loc

Publicat

în

Când va avea loc a patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia

Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (CICOC UAB) în parteneriat cu Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Alba și Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba va organiza în data de 22 mai Târgul de joburi  CARIERA UAB, pentru studenți și absolvenți.

Sunt invitate să participe organizații din toate domeniile, interesate de a oferi studenților și absolvenților UAB locuri de muncă, practică, internship, voluntariat sau stagii de documentare în vederea elaborării lucrărilor de licență sau de disertație.

Succesul primelor trei ediții ale Târgului de joburi organizat la UAB, precum și rata crescută de inserție înregistrată ca urmare a desfășurării lor, determină continuarea organizării acestor tipuri de activități la nivelul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, prin Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC-UAB).

Angajatorii care sunt în căutare de viitori angajați și doresc să îi întâlnească pe studenții sau absolvenții UAB aflați în procesul de identificare al unui loc de muncă sau reconversie profesională, pot transmite intenția de participare, împreună cu locurile vacante disponibile și numărul acestora la adresa de email [email protected], până la data de 15 mai, în vederea alocării unui stand.

Acest Târg de joburi este organizat în cadrul Proiectului CNFIS-FDI-2024-F-0466- MĂSURI INTEGRATIVE DE CONSILIERE ÎN CARIERĂ ȘI ARMONIZARE A OFERTEI DUCAȚIONALE CU RIGORILE PIEȚEI MUNCII – CARIERA UAB, finanțat de către Ministerul Educației, prin Fondul de Dezvoltare Instituţională destinat universităţilor de stat – FDI 2022 (Domeniul 7: Corelarea ofertei educaţionale cu cererea pieţei muncii, consilierea și orientarea în carieră), Manager de Proiect: Conf.univ.dr. Larisa Dragolea, Director al Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră.

Centrul vine în sprijinul studenților, absolvenților, elevilor din clasele terminale, prin oferirea de servicii de informare, consiliere și orientare pentru alegerea traseului profesional, servicii de consiliere psihologică și evaluare aptitudinală, consiliere vocațională și educațională, monitorizarea inserției pe piața muncii, sprijin în procesul de identificare a locului de muncă potrivit, în acord cu abilitățile personale și competențele dobândite pe parcursul studiilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi: Care este stadiul lucrărilor

Publicat

în

Care este stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a școlii generale din Tăuți

Autoritățile locale și județene au verificat, zilele trecute, stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi, comuna Meteş.
Investiţia va transforma această unitate de învăţământ într-una modernă, care poate rivaliza cu oricare alta din mediul urban, au transmis reprezentanții Consiliului Județean Alba.
Aceștia au precizat că finanţarea merge spre lucrările la clădire, pornind de la refacerea reţelelor electrice și a pardoselilor, schimbarea uşilor, izolaţii și copertine, până la sistemul de iluminat cu LED şi senzori de prezenţă.
O altă linie de finanţare prin PNRR presupune achiziţia de mobilier şcolar și de echipamente digitale pentru organizarea învăţării în mediul virtual.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba