Rămâi conectat

Știri

Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, obligaţi să publice contractul-cadru pe pagina proprie de internet – ANCOM

Publicat

în

Furnizorii de servicii de telefonie, internet şi televiziune din România au obligaţia de a publica pe site-urile proprii contractul-cadru pentru a fi accesat şi citit de către utilizatori, se arată într-un comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii. Află de pe radiounirea.ro de când a intrat în vigoare decizia ANCOM

ANCOM a impus în sarcina furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice (telefonie, internet, televiziune) obligaţii suplimentare de informare a utilizatorilor cu privire la contractul-cadru. Acesta trebuie să fie disponibil pe paginile de internet ale operatorilor printr-un link direct de pe pagina principală, cu o denumire sugestivă, furnizorii fiind totodată obligaţi să le înmâneze utilizatorilor, la cerere, o copie a documentului pe care aceştia să o poată studia acasă’, menţionează arbitrul pieţei telecom.
Potrivit sursei citate, contractul-cadru conţine prevederile generale aplicabile în relaţia dintre un utilizator şi un furnizor de servicii, indiferent de oferta propriu-zisă pentru care optează utilizatorul. Acesta poate fi alcătuit din mai multe documente, cum ar fi clauze contractuale principale, termeni generali de furnizare a serviciilor, condiţii specifice fiecărui serviciu de comunicaţii electronice oferit, anexe sau broşuri cu tarife pentru servicii şi echipamente. Fie că sunt interesaţi de serviciul de telefonie, internet sau televiziune, ANCOM sfătuieşte utilizatorii să solicite toate documentele care alcătuiesc contractul, dar şi să le citească, scrie Agerpres.

Citește și OFICIAL: Furnizorii de servicii TV si internet vor fi obligati din 27 iunie sa-si informeze clientii despre viteze, limitari sau blocari aplicate serviciilor, anterior semnarii contractelor

‘Totodată, înainte de a semna contractul de telefonie, internet sau televiziune este bine ca utilizatorii să fie atenţi la informaţii, precum: perioada minimă a contractului şi taxele pe care trebuie să le plătească dacă renunţă la contract înainte de expirarea acestei perioade, ordinea de consum a resurselor (minute/SMS-uri/MMS-uri/apeluri video), perioada de valabilitate a unor extraopţiuni sau a unor bonusuri alocate, dacă există servicii suplimentare care se activează automat odată cu activarea serviciului (de exemplu, serviciul de internet pe mobil, serviciul de roaming) şi tarifele aferente acestor servicii, dacă există taxe pentru servicii adiţionale (precum tariful de instalare, tariful pentru emiterea facturii detaliate, chirii pentru echipamente), dacă şi ce restricţionări se aplică la utilizarea anumitor servicii/aplicaţii, cum poate fi anunţată o defecţiune şi în ce termen se remediază, în ce condiţii se poate suspenda serviciul şi la ce despăgubiri au dreptul dacă furnizorul nu respectă contractul’, notează ANCOM.
În cazul în care contractele-cadru nu se regăsesc pe paginile de internet ale furnizorilor de servicii de telefonie, internet sau televiziune, utilizatorii pot face o sesizare la ANCOM.
Decizia ANCOM privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali a intrat în vigoare la 27 iunie 2015 şi stabileşte categoriile de informaţii pe care furnizorii de comunicaţii electronice trebuie să le aducă la cunoştinţa utilizatorilor şi extinde obligaţiile de informare şi la furnizorii de servicii de internet şi retransmisie TV, pe lângă furnizorii de telefonie, care aveau asemenea obligaţii încă din anul 2009.
Potrivit datelor oficiale, în România sunt utilizate aproape 23 de milioane de cartele SIM de telefonie mobilă şi peste 16 milioane de conexiuni la internet de bandă largă, în timp ce aproape 7 milioane de gospodării au acces la servicii de retransmisie TV contra cost.

Sursa:economica.net


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

A patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia: Când va avea loc

Publicat

în

Când va avea loc a patra ediție a Târgului de joburi organizat de Universitatea din Alba Iulia

Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (CICOC UAB) în parteneriat cu Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Alba și Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba va organiza în data de 22 mai Târgul de joburi  CARIERA UAB, pentru studenți și absolvenți.

Sunt invitate să participe organizații din toate domeniile, interesate de a oferi studenților și absolvenților UAB locuri de muncă, practică, internship, voluntariat sau stagii de documentare în vederea elaborării lucrărilor de licență sau de disertație.

Succesul primelor trei ediții ale Târgului de joburi organizat la UAB, precum și rata crescută de inserție înregistrată ca urmare a desfășurării lor, determină continuarea organizării acestor tipuri de activități la nivelul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, prin Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC-UAB).

Angajatorii care sunt în căutare de viitori angajați și doresc să îi întâlnească pe studenții sau absolvenții UAB aflați în procesul de identificare al unui loc de muncă sau reconversie profesională, pot transmite intenția de participare, împreună cu locurile vacante disponibile și numărul acestora la adresa de email [email protected], până la data de 15 mai, în vederea alocării unui stand.

Acest Târg de joburi este organizat în cadrul Proiectului CNFIS-FDI-2024-F-0466- MĂSURI INTEGRATIVE DE CONSILIERE ÎN CARIERĂ ȘI ARMONIZARE A OFERTEI DUCAȚIONALE CU RIGORILE PIEȚEI MUNCII – CARIERA UAB, finanțat de către Ministerul Educației, prin Fondul de Dezvoltare Instituţională destinat universităţilor de stat – FDI 2022 (Domeniul 7: Corelarea ofertei educaţionale cu cererea pieţei muncii, consilierea și orientarea în carieră), Manager de Proiect: Conf.univ.dr. Larisa Dragolea, Director al Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră.

Centrul vine în sprijinul studenților, absolvenților, elevilor din clasele terminale, prin oferirea de servicii de informare, consiliere și orientare pentru alegerea traseului profesional, servicii de consiliere psihologică și evaluare aptitudinală, consiliere vocațională și educațională, monitorizarea inserției pe piața muncii, sprijin în procesul de identificare a locului de muncă potrivit, în acord cu abilitățile personale și competențele dobândite pe parcursul studiilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi: Care este stadiul lucrărilor

Publicat

în

Care este stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a școlii generale din Tăuți

Autoritățile locale și județene au verificat, zilele trecute, stadiul lucrărilor de reabilitare moderată a şcolii generale din Tăuţi, comuna Meteş.
Investiţia va transforma această unitate de învăţământ într-una modernă, care poate rivaliza cu oricare alta din mediul urban, au transmis reprezentanții Consiliului Județean Alba.
Aceștia au precizat că finanţarea merge spre lucrările la clădire, pornind de la refacerea reţelelor electrice și a pardoselilor, schimbarea uşilor, izolaţii și copertine, până la sistemul de iluminat cu LED şi senzori de prezenţă.
O altă linie de finanţare prin PNRR presupune achiziţia de mobilier şcolar și de echipamente digitale pentru organizarea învăţării în mediul virtual.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Parcul Fotovoltaic Alba Iulia, proiect finalizat

Publicat

în

Parcul Fotovoltaic Alba Iulia, proiect finalizat

Autoritățile locale din Alba Iulia au anunțat finalizarea unui proiect ambițios și vital pentru sustenabilitatea orașului: Parcul Fotovoltaic Alba Iulia.
Amplasat strategic în zona de centură, noul parc acoperă 10.000 de metri pătrați și este echipat cu 1.414 module fotovoltaice, fiecare având o capacitate de 550Wp.
Capacitatea totală este de 777.7 kWp.
Investiția s-a realizat prin proiectul „Promovarea producției de energie din surse regenerabile pentru consum propriu la nivelul Municipiului Alba Iulia”, care include și instalarea de centrale fotovoltaice pe 5 clădiri publice. Toate acestea sunt posibile datorită finanțării generoase prin granturile norvegiene. Proiectul a fost finanțat prin Mecanismul Financiar SEE 2014-2021, Program pentru Energie în România, cu un grant de 611.262,00 euro.
„Este un pas mare înainte în angajamentul nostru pentru un viitor mai verde și mai curat. Așteptăm cu nerăbdare să vedem impactul pozitiv pe care această inițiativă îl va avea asupra comunității și mediului înconjurător”, au transmis reprezentanții Primăriei Alba Iulia.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba