Rămâi conectat

Social-Economic

Noi reglementări pentru stimularea înfiinţării de intreprinderi de către debutanţi în afaceri

Publicat

în

‘Potrivit actului normativ, înscrierea proiectelor în acest program se va face exclusiv online, pe bază de username şi parolă, în sesiuni semestriale de 15 zile calendaristice, până la epuizarea bugetului alocat programului. Anterior, înscrierea online a proiectelor se făcea în sesiune continuă. Solicitanţii care nu au acces la un computer beneficiază pentru înscrierea online de asistenţă gratuită din partea Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie din raza teritorială a SRL-D’, precizează Guvernul.

Un alt element de noutate este faptul că admiterea în program se va face în ordinea punctajului obţinut la evaluarea planurilor de afaceri depuse online, punându-se astfel accentul pe calitatea planului de afaceri, scrie Agerpres.

Citește și Idei de afaceri într-un spaţiu mic

‘Anterior acestei modificări, admiterea în program se făcea în funcţie de ordinea înscrierilor. Punctajul minim acceptat este de 60 puncte, iar aplicaţia va genera automat aplicanţilor ce nu se înscriu în punctajul minim mesajul ‘nu îndepliniţi criteriul de minim 60 de puncte’ în momentul transmiterii planului de afaceri. (…) În urma admiterii, aplicaţia electronică va genera un număr unic electronic pentru fiecare proiect, denumit număr RUE, adică număr în Registrul Unic Electronic’, menţionează Guvernul.

Potrivit noilor reglementări, evaluarea planurilor de afaceri se face pe baza punctajului obţinut, iar verificarea veridicităţii şi coerenţei informaţiilor înscrise în planul de afaceri se realizează de către Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie (OTIMMC), urmând ca avizarea verificărilor să fie efectuată de către Direcţia de Implementare Programe pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii.

‘Aplicanţii ale căror planuri de afaceri se implementează cu componentă de credit şi care obţin cel puţin punctaj minim în urma verificărilor efectuate vor încheia contractul de finanţare cu OTIMMC după prezentarea dovezii cofinanţării. Dovezile de cofinanţare pot fi următoarele: contractul de credit emis de un finanţator de credit autorizat; dovezile certe privind capacitatea de cofinanţare a proiectului respectiv (prezentarea scrisorii de confort, extras de cont care să demonstreze că beneficiarul dispune de suma necesară cofinanţării/ contract/ linie de credit, emise de un finanţator de credit autorizat din România şi care vor acoperi cel puţin valoarea finanţării proprii a proiectului, respectiv procentul de cofinanţare din cheltuieli eligibile’, arată Guvernul.

Sursa citată menţionează că finanţarea în perioada 2015 – 2020 a programului pentru acordarea de alocaţii financiare nerambursabile (AFN) se va face pentru cel puţin 550 de microîntreprinderi pe an şi se asigură din bugetul aprobat anual al Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri.

Sursa:economica.net

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Societate

18 mai: Ziua internațională a muzeelor

Publicat

în

Zi internațională dedicată muzeelor

La 18 mai, în fiecare an, este sărbătorită Ziua internaţională a muzeelor, un eveniment organizat începând din 1977 de Consiliul Internaţional al Muzeelor (ICOM) şi care reprezintă un moment unic pentru comunitatea internaţională a muzeelor.

Obiectivul principal al Zilei internaţionale a muzeelor este de a creşte gradul de conştientizare cu privire la faptul că „muzeele sunt un mijloc important de schimb cultural, de îmbogăţire a culturilor şi de dezvoltare a înţelegerii reciproce, a cooperării şi a păcii între popoare.

Consiliul Internaţional al Muzeelor (ICOM), creat în 1946, este o asociaţie şi o organizaţie non-guvernamentală a muzeelor şi a specialiştilor din acest domeniu, care stabileşte standarde profesionale şi etice pentru activităţile muzeului. ICOM reuneşte 40.000 de specialişti din peste 141 de ţări şi acţionează prin intermediul a 119 comisii naţionale şi 30 de comisii internaţionale.

Forum al experţilor, ICOM face recomandări cu privire la aspecte legate de patrimoniul cultural, susţine consolidarea competenţelor şi cunoştinţele avansate. ICOM este vocea profesioniştilor din acest domeniu la nivel internaţional şi cu ajutorul reţelelor globale şi al programelor de cooperare creşte gradul de conştientizare a culturii publice. ICOM are sediul la Paris şi se află într-o relaţie formală de asociere cu UNESCO şi are un statut special pe lângă Consiliul Economic şi Social al Naţiunilor Unite (ECOSOC).

sursa: agerpres.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Societate

„Săptămâna Școală în Siguranță” în Alba

Publicat

în

În Alba, ”Săptămâna Școală în Siguranță”

Până în 17 mai, Inspectoratul de Poliție Județean Alba desfășoară activitatea „Săptămâna Școală în Siguranță”.

Această inițiativă are ca scop conștientizarea populației școlare cu privire la necesitatea adoptării unui comportament pozitiv pe tema prevenirii violenței în mediul școlar, pentru asigurarea unui climat educațional optim.

În cele 4 zile polițiștii din structurile de siguranță școlară, prevenire precum și cei din structurile de ordine publică, împreună cu partenerii instituționali, intensifică interacțiunea cu elevii și cadrele didactice, în cadrul unor activități care să conducă la creșterea siguranței în unitățile de învățământ.

De exemplu, marți 14 mai, polițiștii s-au adresat unui număr de peste 150 de elevi și cadre didactice din Sebeș, Poșaga de Jos și Ocoliș.

Tot marți, polițiștii Biroului Siguranță Școlară au luat parte la o activitate organizată de Rotary Club Blaj împreună cu Primăria Municipiului Blaj, la Palatul Cultural din Blaj, unde a fost invitat profesorul universitar doctor Cătălin Țone, polițist și un luptător declarat împotriva consumului de droguri.

Acesta le-a explicat tinerilor și profesorilor, prezenți în sală, consecințele nefaste ale consumului de droguri și a abordat și alte subiecte de interes pentru siguranța lor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Social-Economic

La Alba Iulia, Bursa Generală a Locurilor de Muncă, în 17 mai: Până acum au confirmat participarea 25 de agenţi economici care oferă peste 300 locuri de muncă

Publicat

în

Vineri, 17 mai 2024, la Alba Iulia se va organiza Bursa Generală a Locurilor de Muncă: Până acum au confirmat participarea 25 de agenţi economici care oferă peste 300 locuri de muncă

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba în colaborare cu Centrul de Informare, Consiliere şi Orientare în Carieră din cadrul Universităţii „1 Decembrie 1918”, organizează în data de 17 mai 2024, Bursa Generală a Locurilor de Muncă.

Evenimentul se desfăşoară la Casa de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia, Str. Mihai Viteazul, Nr. 31, începând cu ora 09:00.

Obiectivele acestei inițiative sunt de a realiza un contact cu un număr cât mai mare de angajatori, de a întreține un dialog între Serviciile Publice de Ocupare și de a crește gradul de conștientizare a problemelor legate de ocuparea forței de muncă. De asemenea, se urmăreşte creşterea gradului de ocupare, prin corelarea cererii cu oferta de locuri de muncă, existând posibilitatea interacţiunii directe dintre angajator şi solicitant.
La acest eveniment sunt invitate să participe toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă sau cele care doresc să se orienteze/reorienteze profesional spre ocupaţii cu posibilităţi de menţinere a raportului de muncă pe termen lung şi mediu.
Persoanele care se angajează cu normă întreagă în perioada în care sunt înregistrate la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă, pot beneficia de prime de încadrare.
De asemenea, angajatorii care deţin locuri de muncă disponibile se pot adresa Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba deoarece, potrivit prevederilor Legii 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare beneficiază de subvenţii la încadrarea în muncă pe durată nedeterminată a acestor persoane.
Până în prezent au confirmat participarea 25 agenţi economici, aceştia oferind peste 300 locuri de muncă.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba