Social-Economic
Proiect pentru electrificarea liniei de cale ferată Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos
Proiect pentru electrificarea liniei de cale ferată Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos
Regionala Brașov a Societății Române de Căi Ferate a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice procedura de achiziție a lucrărilor incluse în proiectul „Studiu de fezabilitate pentru electrificarea a 8 secții de circulație ale sistemului feroviar din România” – lot SRCF Brașov: Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos (linia 203 de la km 367+577- linia 210 până la km 81+300).
Valoarea totală estimată a contractului finanțat integral din bugetul de stat este de 9.300.000 de lei (circa 1.860.000 de euro).
Potrivit caietului de sarcini, vor fi realizate instalații fixe de tracțiune electrică (instalații de energoalimentare, linie de contact, instalații de comandă la distanță și telecomandă, dispecer energetic feroviar etc) și modificări care trebuie aduse la instalațiile de semnalizare, instalații ELF, instalații de telecomunicații, lucrări la dispozitivul de linii necesare pentru a putea fi implementat proiectul.
Proiectul include electrificarea liniilor 203 și 210, în total 107 kilometri, pe care în prezent, din cauza degradării pe fondul uzurii fizice și morale a căii ferate, viteza maximă admisă este de 70 km/oră pentru trenurile de călători și de 50 km/oră pentru marfare.
Linia 210 include calea ferată dintre Sibiu km 0+000 (linie simplă neelectrificată) – Turnișor (linie simplă neelectrificată) – Orlat (linie dublă nelectrificată) – Săliște (linie simplă neelectrificată) – Apoldu de Sus (linie dublă nelectrificată) – Miercurea Sibiului (linie simplă neelectrificată) – Cunța (linie dublă nelectrificată) – Sebeş Alba (linie simplă neelectrificată) – Vinţu de Jos (km 81+310 metri).
În județul Alba, au fost propuse pentru electrificare linia Mirecurea Sibiului – Cunţa km 52+200 m – km 60 + 498 m (linie simplă neelectrificată); Staţia Cunţa km 60+498 m – km 61+552 m liniile directe nr. 2 şi nr. 3 și linia abătută (n.a. – care se ramifică din linia directă) nr. 1; linia Cunţa – Sebeş Alba km 60+498 – km 73+003 m (linie dublă neelectrificată); Staţia Sebeş Alba km 73+003 m – km 74+123 m, liniile directe nr. 3 şi nr. 4 și liniile abătute nr. 1, nr. 5 și nr. 9; linia Sebeş Alba – Vinţu de Jos km 74+123 m – km 79+600 m (linie simplă neelectrificată).
Durata contractului este de 24 de luni, ceea ce înseamnă că din toamna anului 2025 pe aceste linii trenurile vor putea fi tractate de locomotive electrice, nu doar de cele diesel.
sursa: Ziarul Unirea
foto: facebook Vințu de Jos, Alba, România
Societate
Forțe proaspete în echipa Jandarmeriei Alba
În echipa Jandarmeriei Alba, forțe proaspete
Jandarmeria Alba le spune bun venit în echipă noilor colegi, Adriana, Marian și Paul, absolvenți ai Școlilor Militare de Subofițeri de Jandarmi de la Drăgășani și Fălticeni.
Aceștia au fost repartizați la Inspectoratul de Jandarmi Județean „Avram Iancu” Alba.
La debutul în carieră, aceștia vor parcurge o perioadă de 6 luni de tutelă profesională, care îi va iniția în tainele meseriei de jandarm.
Social-Economic
„Împreună dăruim bucurie”, pentru vârstnici, la Sebeș
„Împreună dăruim bucurie”, pentru vârstnici, la Sebeș
Societate
Tradiţii şi obiceiuri în Vinerea Mare: Ce nu ai voie să faci
Ce nu ai voie să faci în Vinerea Mare
Ultima vineri din Postul Paștilor este potrivit tradiției zi de post negru – nu se bea decât apă toată ziua.
Potrivit tradiţiei, în Vinerea Mare nu este bine să mănânci urzici şi nu e bine să fie folosit oţetul, deoarece pe cruce Iisus a fost bătut cu urzici, iar buzele Mântuitorului au fost udate cu oţet.
Vinerea Mare este zi aliturgică, adică nu se săvârșește niciuna dintre cele trei Sfinte Liturghii. Ceremonia principală din această zi este scoaterea Sfântului Epitaf din altar și așezarea lui pe o masă în mijlocul bisericii. Prin scoaterea Sfântului Epitaf retrăim coborârea de pe Cruce a lui Hristos și pregătirea trupului Său pentru înmormântare.
Seara se cântă Prohodul și se înconjoară biserica cu Sfântul Epitaf. Este o procesiune de înmormântare. Epitaful pe care il poartă preoții, ajutați de credincioși simbolizează trupul Mântuitorului.
După procesiunea din jurul bisericii, Sfântul Epitaf este așezat pe Sfânta Masă din altar, unde rămâne până la Înălțare. Punerea pe Sfânta Masă reprezintă punerea Domnului în mormânt.
sursa: crestinortodox.ro
-
Știriacum 4 zile
„Paştele cailor“ există: De unde vine expresia. Tradiții și legende de Paștele Cailor
-
Știriacum 5 zile
Udatul fetelor de Paște, un obicei păstrat din bătrâni: Cum se merge la udat în Ardeal
-
Știriacum 2 zile
9 mai, Ziua Proclamării Independenţei de Stat a României
-
Știriacum o săptămână
Puterile miraculoase ale celor 12 lumânări aprinse în Joia Mare din Săptămâna Patimilor
-
Divertismentacum o săptămână
Luna MAI, o lună a naturii: Superstiţii şi obiceiuri în luna denumită popular și “Florar”
-
Știriacum 17 ore
IZVORUL TĂMĂDUIRII: Schitul Poșaga-Alba, una dintre mănăstirile unde poți găsi izvoare tămăduitoare
-
Știriacum 5 zile
Săptămâna luminată: Ce nu ai voie să faci în a doua şi a treia zi de Paşte
-
Știriacum 4 zile
Prăgșorul, obicei de Paști vechi de peste 250 de ani, în Țara Moților, la Bistra