Rămâi conectat

Social-Economic

ATENTIE ! Firmele vor putea fi dizolvate din oficiu, daca nu-si depun situatiile financiare anuale

Publicat

în

Firmele vor putea fi radiate din oficiu sau la cererea ANAF ori a creditorilor daca depasesc cu mai mult de 60 de zile termenul de depunere a situatiilor financiare anuale, potrivit unor modificari legislative promulgate de presedintele Klaus Iohannis. Vezi detaliile pe radiounirea.ro.

„Firmele vor putea fi radiate din oficiu sau, spre exemplu, la cererea ANAF sau a creditorilor, in cazul in care societatea nu si-a depus situatiile financiare anuale, si, dupa caz, situatiile financiare anuale consolidate, precum si raportarile contabile la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termenul prevazut de lege, daca perioada de intarziere depaseste 60 de zile lucratoare. Aceeasi sanctiune poate fi aplicata si in ipoteza in care societatea nu si-a depus la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termenul prevazut de lege, declaratia ca nu a desfasurat activitate de la constituire, daca perioada de intarziere depaseste 60 de zile lucratoare”, a declarat avocatul Daniel Moreanu.

Legea vizeaza modificarea si completarea unor acte normative in domeniul inregistrarii in registrul comertului, a fost promulgata de catre presedintele Klaus Iohannis si urmeaza sa fie publicata in Monitorul Oficial.

„Intrarea in vigoare a legii se va realiza pe etape, unele prevederi intrand in vigoarea in termen de 3 zile de la publicare, altele in termen de 90 de zile, in timp ce unele dintre prevederi vor intra in vigoare la data de 7 iulie 2017. Una dintre cele mai importante modificari aduse de noua lege, care va intra in vigoare in termen de 3 zile de la publicare, consta in introducerea unor noi cazuri de dizolvare a societatilor, din oficiu sau la cererea oricarei persoane interesate. Spre exemplu, se poate pronunta dizolvarea, urmata de lichidarea si de radierea societatii, in ipoteza in care a expirat contractul de inchiriere sau de comodat cu privire la sediul social”, a spus Moreanu.

Lista companiilor pentru care Oficiul National al Registrului Comertului urmeaza sa formuleze actiuni de dizolvare va fi afisata pe pagina sa de Internet sau pe portalul de servicii on-line cu cel putin 15 zile calendaristice inainte si se transmite Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Ca urmare a modificarii legii, prin intermediul unui sistem de interconectare la nivelul Uniunii Europene intre oficiile nationale ale registrului comertului orice persoana va putea verifica, in mod gratuit, anumite informatii cu privire la orice firma din UE, precum denumirea si forma juridica, sediul social/profesional si statul membru in care este inmatriculata, codul unic de inregistrare fiscala si starea firmei.

Citeste si Noua Lege a Concurenţei: reduceri de amenzi pentru firmele care recunosc faptele

Legea introduce si un alt element de identificare a firmelor, respectiv un identificator unic la nivel european, EUID. Acesta va include elementul de identificare a Romaniei, elementul de identificare a registrului national, numarul persoanei din registrul respectiv si, daca este necesar, alte elemente pentru a evita erorile de identificare.

Persoanele juridice de nationalitate romana care deschid sucursale in strainatate vor avea obligatia de a le mentiona la oficiul registrului comertului din Romania. Totodata, persoanele juridice cu sediul principal in strainatate care deschid sucursale in Romania au obligatia de a cere inregistrarea acestora la oficiul registrului comertului de la sediul fiecarei sucursale. Aceste sucursale vor avea, printre altele, obligatia de a depune anual, situatiile financiare ale persoanei juridice din strainatate.

sursa: hotnews.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Publicitate

Societate

„Săptămâna Școală în Siguranță” în Alba

Publicat

în

În Alba, ”Săptămâna Școală în Siguranță”

Până în 17 mai, Inspectoratul de Poliție Județean Alba desfășoară activitatea „Săptămâna Școală în Siguranță”.

Această inițiativă are ca scop conștientizarea populației școlare cu privire la necesitatea adoptării unui comportament pozitiv pe tema prevenirii violenței în mediul școlar, pentru asigurarea unui climat educațional optim.

În cele 4 zile polițiștii din structurile de siguranță școlară, prevenire precum și cei din structurile de ordine publică, împreună cu partenerii instituționali, intensifică interacțiunea cu elevii și cadrele didactice, în cadrul unor activități care să conducă la creșterea siguranței în unitățile de învățământ.

De exemplu, marți 14 mai, polițiștii s-au adresat unui număr de peste 150 de elevi și cadre didactice din Sebeș, Poșaga de Jos și Ocoliș.

Tot marți, polițiștii Biroului Siguranță Școlară au luat parte la o activitate organizată de Rotary Club Blaj împreună cu Primăria Municipiului Blaj, la Palatul Cultural din Blaj, unde a fost invitat profesorul universitar doctor Cătălin Țone, polițist și un luptător declarat împotriva consumului de droguri.

Acesta le-a explicat tinerilor și profesorilor, prezenți în sală, consecințele nefaste ale consumului de droguri și a abordat și alte subiecte de interes pentru siguranța lor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Social-Economic

La Alba Iulia, Bursa Generală a Locurilor de Muncă, în 17 mai: Până acum au confirmat participarea 25 de agenţi economici care oferă peste 300 locuri de muncă

Publicat

în

Vineri, 17 mai 2024, la Alba Iulia se va organiza Bursa Generală a Locurilor de Muncă: Până acum au confirmat participarea 25 de agenţi economici care oferă peste 300 locuri de muncă

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba în colaborare cu Centrul de Informare, Consiliere şi Orientare în Carieră din cadrul Universităţii „1 Decembrie 1918”, organizează în data de 17 mai 2024, Bursa Generală a Locurilor de Muncă.

Evenimentul se desfăşoară la Casa de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia, Str. Mihai Viteazul, Nr. 31, începând cu ora 09:00.

Obiectivele acestei inițiative sunt de a realiza un contact cu un număr cât mai mare de angajatori, de a întreține un dialog între Serviciile Publice de Ocupare și de a crește gradul de conștientizare a problemelor legate de ocuparea forței de muncă. De asemenea, se urmăreşte creşterea gradului de ocupare, prin corelarea cererii cu oferta de locuri de muncă, existând posibilitatea interacţiunii directe dintre angajator şi solicitant.
La acest eveniment sunt invitate să participe toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă sau cele care doresc să se orienteze/reorienteze profesional spre ocupaţii cu posibilităţi de menţinere a raportului de muncă pe termen lung şi mediu.
Persoanele care se angajează cu normă întreagă în perioada în care sunt înregistrate la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă, pot beneficia de prime de încadrare.
De asemenea, angajatorii care deţin locuri de muncă disponibile se pot adresa Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba deoarece, potrivit prevederilor Legii 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare beneficiază de subvenţii la încadrarea în muncă pe durată nedeterminată a acestor persoane.
Până în prezent au confirmat participarea 25 agenţi economici, aceştia oferind peste 300 locuri de muncă.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Societate

Poliția Municipiului Alba Iulia, temporar, pe strada Mușețelului

Publicat

în

Poliția Municipiului Alba Iulia, temporar, pe strada Mușețelului

Începând cu data de 14 mai, Poliția Municipiului Alba Iulia funcționează într-un imobil situat pe strada Mușețelului, la numărul 2 (Fosta Policlinică a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia).

Etajul 2 și mai multe birouri situate la etajul 1 al imobilului au fost puse la dispoziția Inspectoratul de Poliția Județean Alba de către Consiliul Județean Alba, până la finalizarea lucrărilor de reabilitare a sediului Poliției Municipiului Alba Iulia.

Cetățenii care doresc să depună sesizări, plângeri sau alte documente la Poliția Municipiului Alba Iulia o pot face la noua locație.

Coordonatele de contact au rămas aceleași, respectiv telefon și fax 0258.811.286,  email: [email protected].

Reamintim că sediul Inspectoratului de Poliție Județean Alba și sediul Poliției Municipiului Alba Iulia, situat în municipiul Alba Iulia, str. Ion I. C. Brătianu nr. 1 B, vor fi reabilitate prin fonduri europene.

La data de 22 septembrie 2023, a fost semnat contractul privind proiectarea și execuția lucrărilor pentru realizarea obiectivului de investiții.

 

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba