Rămâi conectat

Educație și Cultură

Ministrul Educaţiei: S-ar putea introduce salarii diferenţiate pentru profesori

Publicat

în

Profesorii ar putea să primească salarii diferenţiate, cei cu rezultate bune şi dezvoltare personală să primească mai mulţi bani, a declarat, miercuri, 03 iunie 2015, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. Toate detaliile pe radiounirea.ro.

„Ne gândim la salarii diferenţiate pentru profesori, cei cu rezultate bune şi dezvoltare personală să primească un plus la salariu”, a spus ministrul Educaţiei.

Întrebat dacă profesorii ar putea primi mai mulţi bani dacă elevii lor au rezultate bune la evaluările naţionale, ministrul Sorin Cîmpeanu a spus că se poate gândi şi la aşa ceva.

Citește și Aproape toți profesorii și-au completat norma didactică în ședință publică

sursa:  activenews.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Educație și Cultură

Elevi militari albaiulieni pe podium la un concurs național

Publicat

în

Elevi militari albaiulieni pe podium la un concurs național

Elevii Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia care sunt pasionați de istorie, creativi și cu abilități de rezolvare a problemelor au ocupat podiumul la cea de-a IX-a ediție a Concursului naţional Problema Solvenda România.
Concursul, interdisciplinar, include mai multe domenii de știință și reunește an de an tineri care își valorifică noțiunile, ideile și informațiile pe care le dețin din domeniul istoric, încercând să reconstituie după propriile idei, evenimente reale. Anul acesta, elevii coordonați de profesorul de istorie Dan Anca au reușit să câștige Premiul I – echipa „Mareșal” și Premiul III – echipa „Aquila Imperiale”.
Experiența participărilor și performanțelor înregistrate la edițiile anterioare, dar și modul de gândire al membrilor echipei în abordarea problemelor – elev plutonier adjutant Călin Hartzos, elev sergent Brian Andrea și elev caporal Gabriel Grauman, au adus echipei „Mareșal”, primul loc pe podium. „Participarea la acest concurs a devenit deja o tradiție pentru mine pe parcursul liceului. Încă din clasa a IX-a am fost atras de un concurs care verifică mult mai mult decât cunoștințele istorice, ci și abilitatea de a prelucra informația prin prisma unei minți strategice. Această ultimă participare la un concurs școlar încoronată cu succes, reprezintă un ultim „ura” în cariera mea de licean. Le adresez mulțumiri colegilor din echipa „Mareșal” și domnului profesor Dan Anca pentru o experiență de neuitat”, a mărturisit elevul plutonier adjutant Călin Hartzos. „Ediția a IX-a a Concursului Problema Solvenda România ne-a întâmpinat cu o situație dificilă, una referitoare la situația de criză provocată de incidentul de la Fashoda din anul 1898. Desigur, prin studierea materialelor puse la dispoziție de către organizatori și prin propriul studiu al situației, am reușit să punem la cale un plan de acțiune care să schimbe cursul istoriei și să pună Franța, din acea perioadă, în rândul puterilor globale. În fiecare an în care participăm la acest concurs avem parte atât de sentimente incomparabile cu orice altă competiție, fiind o abordare ce permite interpretarea liberă a studiului de caz, promovând creativitatea, cât și de rezultate bune, care reflectă profesionalismul cu care își desfășoară activitatea atât elevii instituției noastre, cât și coordonatorul „micilor istorici”, domnul profesor Dan Anca”, a spus elevul sergent Brian Andrea.
Din echipa „Aquila Imperiale”, care s-a clasat pe Locul III, au făcut parte elevii sergent Andreea Coste, Alex Silaghi și Patric Sotoc. Pentru aceștia, modul în care le-au fost valorificate cunoștințele dobândite de-a lungul anilor de studiu și premiul obținut, îi motivează să aprofundeze domeniul istoric și să obțină noi performanțe. „Fiecare etapă a concursului ne-a provocat să gândim creativ și să soluționăm probleme într-un mod inovativ. Participarea la acest concurs mi-a oferit oportunitatea de a interacționa cu alți elevi pasionați de domeniul istoriei și de a împărtăși cunoștințe și idei. Am avut șansa de a interacționa cu oameni cu aceleași interese și de a forma noi prietenii. Obținerea Locului III ne-a motivat să continuăm să ne perfecționăm și să ne propunem obiective și mai înalte pentru viitor. Pot spune că experiența m-a învățat că efortul și dedicarea aduc recompense, iar succesul nu întotdeauna înseamnă a ocupa primul loc, ci mai degrabă a-ți depăși propriile limite și a te dezvolta în mod constant” a spus eleva sergent Andreea Coste. „Participarea la acest concurs mi-a oferit o experiență de neuitat pe care sper să o pot reexperimenta și anul viitor. Am întâlnit oameni deosebiți, care mi-au demonstrat ce înseamnă cu adevărat abordarea unui caz istoric. Juriul a fost unul deosebit, format din profesioniști în domeniu, o provocare majoră în cadrul competiției. După o bătălie grea, obținerea Locului III este o victorie de neuitat, o adevărată realizare, care alături de Locul I câștigat de colegii noștri situează colegiul nostru în topul acestei competiții. Totodată, obținerea bronzului ne arată că este un drum lung de perfecționare, care sperăm să ne ducă la obținerea primului loc anul viitor”, a spus elevul sergent Alex Silaghi.
Concursul naţional Problema Solvenda România se desfășoară începând din anul 2016, fiind organizat de Mathias Corvinus Collegium şi Case Solvers din Cluj Napoca.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Educație și Cultură

Care este exponatul lunii mai la Muzeul de Științele Naturii din Aiud

Publicat

în

Baritina, exponatul lunii mai la Muzeul de Științele Naturii Aiud

Baritina este exponatul lunii mai la Muzeul de Științele Naturii din Aiud.
Este un mineral din clasa sulfaților, fiind un sulfat de bariu anhidru. Denumirea sa face referire la greutatea specifică mare, (grec barys = greu), fiind un mineral moale și greu, ușor de identificat.
Apare de obicei sub formă de cristale în roci sedimentare, cum ar fi calcarul și dolomitul. Se găsește și în concreţiuni de nisip și gresie.
Cristalele de baritină prezintă cel mai frecvent habitus tabular dar și prismatic, pot ajunge la dimensiuni mari și pot fi incolore, transparente, dar de obicei baritina este colorată, datorită impurităților în alb, cenușiu, roșu, galben sau brun, cenușiu închis și negru, uneori în albăstrui, verzui și de alte nuanțe, cu luciu sticlos, rășinos sau perlat.
Apare adesea alături de alte minerale precum cuarț, calcit, fluorit, galena, pirita, calcopirita, sfalerit, cinabrul, etc. Apare si ca mineral accesoriu in unele roci vulcanice. Prezența baritinei a fost identificată chiar și la unii meteoriți.
In România, baritina este un mineral des întâlnit. In regiunea Baia Mare apare sub formă de cristale deosebit de frumoase cu diverse culori si incluziuni.
Este foarte mult întrebuințată în diferite ramuri ale industriei: ca înlocuitor al lichidului de sondă, de exemplu la forajele de obținere a țițeiului (baritina stabilizează gaura de foraj), la fabricarea vopselelor, ca material de umplutură în industria hârtiei și a cauciucului, la obținerea sărurilor de bariu, substanță de contrast în radiografia gastrică. Ca piatră semiprețioasă este rar folosită, datorită durității mici și clivajului accentuat.
Exemplarul din imagine provine din zona Baia Sprie și prezintă mineralul sub formă de cristale foioase, fiind expus în sala 1 a muzeului aiudean, alături de alte eșantioane provenind din Baia Sprie și Cavnic, Maramureș.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Educație și Cultură

„History Challenge” în Cetatea Alba Carolina

Publicat

în

„History Challenge” în Cetatea Alba Carolina

Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia a găzduit recent a doua activitate din cadrul Proiectului eTwinning transdisciplinar „History Challenge”, proiect care îmbină discipline precum istoria, limba engleză și retorica.
Această întâlnire a oferit prilejul elevilor și cadrelor didactice de la instituțiile partenere, Liceul Teoretic „Avram Iancu” Cluj-Napoca (liceu coordonator), Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia și Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc, să se întâlnească și să parcurgă un traseu turistic în Cetatea Alba Carolina, împărtășind informații în limba engleză și limba română despre cei trei patroni spirituali ai școlilor partenere – Avram Iancu, Mihai Viteazul și Ștefan cel Mare, cele mai importante obiective istorice din cetate și despre Regele Ferdinand I, Regina Maria sau Iancu de Hunedoara.
La această activitate au participat elevii sergent Dragoș Nueleanu și Maria Iacobhazi, elevii caporal Georgiana Bozga și Alexandru Marțian și elevii fruntaș Alexandru Florescu, Andrea Buontempo și Daniel Cârnaț, coordonați de profesoara de limba engleză Cornelia Bratu.
Următoarea activitate din cadrul proiectului va fi dedicată monarhiei din România și Reginei Maria.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba