13 centre de tip „Școală după Școală” din 12 județe vor fi finanțate de Fundația Vodafone în cea de a treia ediție a „Programului Strategic de Investiție în Mediul Rural”. 500 de copii se vor bucura începând din acest an școlar de beneficiile unor moderne centre de tip „Școală după școală”. Poate cel mai important amănunt este faptul că acești copii provin din mediul rural sau orașe mici aflate în 12 județe ale țării. 

Totul se va derula în cadrul celei de a treia ediții anuale a programului strategic „Investiție în Mediul Rural” a Fundației Vodafone România, care va finanța 13 centre de tip „Școală după Școală. Suma investită în noua ediție a programului, care se va defășura în perioada 1 octombrie 2017 – 30 iulie 2018, se ridică la 200.000 euro.

Programele celor 13 centre „Școală după Școală” includ activități de remediere școlară, activități non-formale (cercuri de lectură, campionate jocuri educaționale, ateliere educație financiară, educație pentru carieră etc.), masă caldă asigurată copiilor, în funcție de nevoi, dotarea centrelor cu mobilier, echipamente IT și materiale didactice, activități periodice de formare pentru profesori în vederea dezvoltării de aptitudini de comunicare cu copii si metode non-formale educative, educație parentală pentru o mai bună conștientizare a importanței pe care o are educația copiilor. Într-un cuvânt, o dezvoltare normală a micuților prin aceste programe „after school”.

Citește și Zi liberă pentru elevi şi profesori, în luna octombrie

Pentru implementarea celor 13 proiecte, Fundația Vodafone România a selectat doi parteneri strategici, Fundația Principesa Margareta a României, care va co-finanța proiecte în județele Bistrița Năsăud, Neamț, Teleorman, Constanța, Maramureș, Ialomița, Ilfov și Alba, și Fundația World Vision România, care va susţine copii şi familii defavorizate economic şi social din județele Vâlcea, Dolj, Ialomița, Cluj și Vaslui.

Totul a plecat de la rezultatele studiului „Investiție în educația copiilor din mediul rural”, realizat de Fundaţia World Vision România, în perioada februarie – iulie 2017, la iniţiativa și cu finanțarea Fundaţiei Vodafone România. Un studiu care arată, printre altele, că un important factor de risc educațional în cazul unităților de învățământ din mediul rural rămâne abandonul școlar.