Cât poluează de fapt camioanele şi TIR-urile

Adăugat la Auto, Știri

Organizaţia care a descoperit că Volkswagen muşamaliza datele de poluare vine cu o nouă dezvăluire – camioanele din Europa au un consum de combustibil la fel de ineficient ca acum zece ani. Au ajuns să producă o treime din emisiile de dioxid de carbon de pe străzi. Vezi mai multe pe radiounirea.ro.

Şi totuşi Comisia Europeană nu vine cu legi care să le impună producătorilor standarde de poluare, aşa cum de altfel face în cazul autoturismelor.

De la an la an, autoturismele devin mai eficiente, consumă mai puţin carburant şi poluează mai puţin. Tehnologiile prietenoase cu mediul însă nu s-au răspândit în toată industria auto. Eficienţa consumului de combustibil a camioanelor europene a rămas aproape neschimbată de la începutul anilor 2000.

Ultimul studiu al Consiliului Internaţional pentru Transportul Curat arată că progresul e aproape zero în această parte a pieţei. Ba mai mult, emisiile camioanelor şi tirurilor înseamnă o parte tot mai mare a poluării produse pe străzile europene.

30% din emisiile de dioxid de carbon din Europa ies pe ţeava de eşapament a camioanelor, asta deşi ele nu reprezintă decât 4% din totalul maşinilor din trafic.

Dezvoltarea economică şi creşterea consumului va înseamna că tirurile se vor înmulţi în viitor. Odată cu ele şi emisiilor lor. Se estimează că până în 2050, transportul de mărfuri va genera creşterea emisiilor de dioxid de carbon cu 50 de procente. Asta în timp ce standardele legale şi taxele de mediu vor face autoturismele tot mai ecologice.

Citeste si Comisia Europeană le acorda constructorilor auto răgaz pentru a respecta normele mai stricte de poluare

Când vine vorba de reglementările de mediu, Comisia Europeană aplică standarde duble. Emisiile camioanelor grele nu sunt însă reglementate la fel ca la autoturisme, asta deşi tot Comisia Europeană recunoaşte că TIR-urile poluează mai mult decât avioanele sau decât vapoarele. Şi fiindcă sunt tot mai folosite pentru transportul de marfă, între 1990 şi 2010, emisiile lor au crescut cu aproape 40 de procente.

Însă Asociaţia Europeană a producătorilor auto spune că cele produse pe continent sunt tot mai eficiente, emisiile fiind reduse tocmai fiindcă competiţia din piaţă îi face pe producători să lanseze camione ce consumă mai puţin.

Autorităţile de concurenţă însă au dubii. Cei mai mari producători de camioane din Europa sunt investigaţi pentru că ar fi format un cartel timp de 14 ani. Daimler, Volvo, Iveco, Scania, Man şi DAF sunt bănuiţi că au complotat pentru păstrarea preţurilor în linie şi că s-au înţeles să întârzie venirea noilor tehnologii de reducere a emisiilor. Dacă sunt găsiţi vinovaţi, riscă amenzi de până la 10% din veniturile anuale.

sursa: digi24.ro

Tudor Stan

redactor Radio Unirea FM
Mobil: 0756.638.321
email: tudorstan90@gmail.com

Facebook 

Comentarii

One Response to Cât poluează de fapt camioanele şi TIR-urile

  1. Pingback: Cât poluează de fapt camioanele şi TIR-urile – Stiri Transilvania 24