Viceprimarul Gabriel Pleșa, la Unirea FM: Ne gândim la reamenajarea traseului pentru circulația vehiculelor grele în Alba Iulia dar și la o taxă de acces

Adăugat la Știri

Autoritățile locale se gândesc la reamenajarea traseului pentru circulația vehiculelor grele în Alba Iulia dar  și la o taxă de acces pentru astfel de autovehicule.

Un astfel de proiect va fi pus în dezbatere publica, a declarat la Unirea FM viceprimarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa. Ca urmare a creșterii numărului de autovehicule înmatriculate în Alba Iulia în ultimii ani, având ca efecte creșterea volumelor de trafic în anumite zone, pentru asigurarea locurilor de parcare, dar și protejarea mediului, a infrastructurii, a clădirilor şi rețelelor tehnico-utilitare, autoritățile locale apreciază că se impune reamenajarea traseului nerestricționat pentru circulația vehiculelor grele și a utilajelor în Alba Iulia dar și introducerea unei taxe de acces. În prezent, traficul greu, vehicule transport mărfuri şi  utilaje, se desfășoară în municipiul Alba lulia pe 2 rute de legătură între DN1 şi DN74: Ruta 1, pe direcția Sebeș Zlatna și Ruta 2, pe direcția Teiuș Zlatna. În structura volumului de trafic al acestor vehicule grele, traficul de tranzit între DN1 şi DN74 prezintă ponderea majoră comparativ cu traficul local.

Despre variantele gândite dar și ce probleme ar putea întâmpina reamenajarea traseului pentru vehiculele grele, a vorbit la Unirea FM viceprimarul Gabriel Pleșa: ”Trebuie să scoatem traficul greu din oraș și acolo unde îl vom permite să îl taxăm.  Nu e o noutate, o fac multe municipalități. Și atunci nu ai decât 2 variante. Ori le faci o rută alternativă și deja se gândește acestu lucru, o ruta între Șard și Micești, să deviezi circulația în stânga spre zona Bărăbanț și acolo să fie cu descărcare la nodul rutier al autostrăzii de la Pârâul Iovului. Asta înseamnă că tot traficul greu care vrea să meargă în partea de nord, adică înspre Cluj și vine dinspre munte și invers va fi descărcat fără să mai afecteze partea municipiului Alba Iulia. Același lucru l-am dori, și am închide un inel, și spre pasarela de la Partoș. Numai că aici e mai complicat. Dacă pe celălalt l-am creionat deja, și sunt puține lucruri care trebuie expropriate, aici sunt multe terenuri ce trebuie expropriate, e și fabrica Apulum, mai sunt zone care trebuie ocolite. Și va fi puțin mai greu de creionat. Dar merită făcut. La fel legătura de intrare în Micești nodul de descărcare sud de la pasarela spre Partoș. Sigur că da , luăm în considerare și tarife mai mari pentru traficul greu.”

Beneficiile restructurării traseului ar fi descărcarea traficului greu de pe ruta DN1 Sebeș – DN74 ce va conduce la fluidizarea traficului rutier, protejarea monumentelor istorice şi diminuarea gradului de poluare sonoră în zona Cetate dar și creșterea gradului de încasare a taxelor provenite din încasarea taxei de acces.

Simona Lodroman

redactor șef Radio Unirea FM
Mobil: 0733.948.174
email: slodroman@yahoo.com

Comentarii