Știri
România – „slabă” la numărul kilometrilor de autostradă deschiși în anul 2016! Kosovo sau Bosnia ne-au întrecut
Cu doar 15 kilometri de autostradă noi deschiși în perioada 2016-2017, România se plasează la acest capitolul în urma majorității țărilor vecine. După ce Ministerul Transporturilor s-a lăudat cu inaugurarea a 15 kilometri noi de autostradă la începutul acestui an, de fapt aceștia fiind doar o parte a unui sector cu o lungime totală de 28,6 kilometri care trebuie definitivat, România nu va deschide niciun kilometru de autostradă în acest an.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-a fript în urmă cu câțiva ani cu ciorbă în cazul alunecărilor de pe lotul 3 din Sibiu Orăștie, iar acum suflă și în iaurt.
Mai multe loturi de autostradă care trebuiau terminate în acest an și la care lucrările au fost realizate în absența unor autorizații de construire valide vor rămâne nefolosite, chiar dacă stadiul de execuție este aproape de 100%. Este vorba de loturile 3 și 4 din Sebeș – Turda, construite de italienii de la Tirrena Scavi și, respectiv, de austriecii de la Porr.
În cadrul unei deplasări recente pe şantier, oficialii CNAIR au descoperit însă unele fisuri şi drenuri neconforme, declara recent Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Dacă nu vor fi remediate problemele constatate, recepţia nu va fi efectuată, spunea purtătorul de cuvânt al CNAIR. Acesta a explicat că după precedentul cu lotul 3 din Autostrada Sibiu – Orăştie, CNAIR pune accentul pe calitate şi nu îşi mai asumă deschiderea de autostrăzi cu lucrări neconforme sau nefinalizate integral.
În primăvara anului trecut guvernarea tehnocrată a adoptat soluții superficiale privin lucrările. Acestea fuseseră făcute fără autorizații de construire ceea ce era și este ilegal și sancționat dur de lege. Desigur, fiind vorba de o companie de stat și nu de cetățeni nu au existat sancțiuni. O decizie a Guvernului din primăvara lui 2016 a stabilit că lucrările realizate până la acel moment să fie expertizate de firme de inginerie care să stabilească dacă lucrările au fost corespunzătoare.
Odată obținute certificatele pentru lucrări au fost acordate și autorizațiile de construire. Acum CNAIR dă semn că nu se mai grăbește cu inaugurările. În țările din jur lucrurile curg normal, fără astfel de artificii, iar rezultatele se văd.
Cifrele privind kilometrii de autostradă deschiși de fiecare țară europeană sunt disponibile aici.
Kosovo este o entitate mică cu o suprafață mai redusă decât cea a județelor Constanța și Tulcea împreună. Este departe de a avea puterea economică a României și nici banii sau finanțările UE. Spre exemplu, bugetul inițial al CNAIR prevedea pe 2017 nu mai puțin de un miliard de euro pe sectorul rutier. Suma primită de compania noastră de stat este jumătate din bugetul total al Kosovo. Cu bani primiți CNAIR ar fi putut construi 100 de kilometri de autostradă în zonă de câmpie și deal. Spre deosebire Kosovo se poate baza doar pe un PIB de 6,65 miliarde dolari, față de 180 miliarde al României. Cu toate acestea în decembrie 2016 Kosovo a inaugurat 20,4 de kilometri de autostradă între Priștina și Babush.
În Serbia numărul sectoarelor de autostradă deschise în 2016 este mai mare decât în România. Inaugurările din 2016 au fost: aprilie, A1 Grabovnica – Grdelica 5.6km și Dobanovci – podul Ostruznica 10.1km, noiembrie A2 Ljig – Preljina, 40.4km, decembrie 2016 A4 Ciflik – Stanicenje, 12.1km . Un total de 68,3 kilometri. Dealtfel Serbia, o țară cu un PIB de cinci ori mai mic decât al României și fără fonduri UE, are o rețea de autostrăzi comparabilă cu cea a României, respectiv 782 kilometri de autostradă.
La rândul ei Bosnia și Herțegovina a deschis și ea, anul trecut, mai mulți kilometri de autostradă decât România. Porțiunea Prnjavor – Johovac, inaugurată în septembrie 2016, are o lungime de 34.5km.
De departe însă țara cu cele mai multe inaugurări de autostrăzi și drumuri expres din Europa Centrală și de Est este Polonia. În iulie 2016 au fost inaugurate patru proiecte, respectiv A1: Lodz-Nord A2 – Tuszyn, 40.6km , S8 (drum expres): Rzgow – Lodz-Sud A1, 5.1km , S7: nord de Milomlyn-Sud Milomlyn Nord, 1.0km și A4: Rzeszow-Est (S19) – Jaroslaw-Vest 41.2km . În august a fost inaugurat A4: vest de Jaroslaw-vest, 1.5km , în septembrie S8: vest de Mezenin – Mezenin 4.1km , în octombrie S3, Miedzyrzecz-Nord – Miedzyrzecz-Sud 6.4km și S19, Lublin-Weglin – sud de Lublin-Weglin 1.6km , în decembrie S19 Lublin-Slawinek (S17) – Lublin-Weglin 9.2km, S7: sud de Milomlyn-Nord – Milomlyn-Sud, 3.1km, S7 – sud de Milomlyn-Nord – Milomlyn-Sud, 3.1km, S8: Zambrow-Est – Vest de Mezenin,11.3km, S8: vest de Mezenin – Mezenin,4.1km.
În pofida rezultatelor proaste în România promisiunile fără acoperire sunt frecvente. În iulie ministtrul Transporturilor pormitea 90 de kilometri de autostradă. ”Am spus că până la sfârşitul anului vom inaugura 90 de kilometri de autostradă. Primii 15 i-am dat în folosinţă pe Lugoj-Deva lotul II, urmând să deschidem loturile III şi IV Sebeş-Turda, loturile III şi IV Lugoj-Deva şi intrarea în Bucureşti pe cei trei kilometri. Am discutat cu constructorii şi fiecare şi-a asumat termenele, dar vreau să văd că se respectă şi din punct de vedere al calităţii”, spunea ministrul Răzvan Cuc, remaniat între timp.
sursa: digi24.ro
Știri
Detectoare pentru viață, în județul Alba
În județul Alba, detectoare pentru viață
Știri
Performanță pentru Corul „Apulum” al Seminarului Teologic din Alba Iulia
Corul „Apulum” al Seminarului Teologic din Alba Iulia, o nouă performanță
Membrii ansamblului vocal „Apulum” al Seminarului Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ștefan” din Alba Iulia au participat la Olimpiada Națională Corală – faza zonală, desfășurată la Arad.
Formațiunea corală albaiuliană este dirijată de părintele prof. dr. Nicolae Topîrcean, cadru didactic titular în cadrul instituției de învățământ preuniversitar. Prestația corului a fost apreciată de juriu cu punctajul maxim, 100 de puncte, ansamblul coral obținând Premiul I la Secțiunea „Seminarii Teologice”.
În cele 25 de minute alocate formațiunii corale albaiuliene, au fost interpretate patru piese care au vizat un repertoriu variat: „Kratima”, de Anton Pann, „Astăzi, Cel Prealăudat”, armonizare Iosif Fiț, „Florilegiu bizantin”, de Stelian Ionașcu, și „Răsunet de la Crișana”, de Ion Vidu.
„Reușita obținută la faza zonală a Olimpiadei constituie rezultatul activității susținute cu perseverență de către tinerii pasionați de cântul coral, desfășurată pe parcursul a numeroase ore de repetiții, prin participări la sfintele slujbe, dar și la diverse manifestări artistice”, se arată într-un comunicat de presă.
Corul „Apulum” a fost înființat în anul 1991 și, timp de nouă ani, până în 2000, a fost condus de prof. Iosif Fiț. Repertoriul abordat este unul preponderent liturgic, necesar participării la sfintele slujbe. Pe parcursul timpului, membrii formațiunii au obținut numeroase premii cu ocazia participării la diferite festivaluri și concursuri muzicale naționale. De asemenea, ansamblul vocal dirijat de părintele prof. dr. Nicolae Topîrcean, în parteneriat cu Asociația Corală „Codex Apulum”, a pus în scenă Oratoriul Bizantin de Paşti „Patimile şi Învierea Domnului”, de Paul Constantinescu.
Știri
Universitatea din Alba Iulia, membră a unui consorţiu european pentru formarea academică continuă
Universitatea din Alba Iulia, membră a unui consorţiu european pentru formarea academică continuă
Universitatea „1 Decembrie 1918″ din Alba Iulia face parte dintr-un consorţiu european, ce are drept scop formarea academică continuă, alături de universităţi din Austria, Elveţia, Finlanda, Franţa, Germania, Italia, Olanda, Spania, Ungaria şi Bosnia-Herţegovina, a anunţat, într-o conferinţă de presă, rectorul Daniel Breaz.
Potrivit rectorului, Universitatea „1 Decembrie 1918″ s-a alăturat proiectului de constituire a Consorţiului „European University for Academic Continuing Education”, contribuind astfel la dezvoltarea unei universităţi europene prin intermediul programului Erasmus+. El a precizat că acest consorțiu urmăreşte să contribuie esenţial la îndeplinirea obiectivelor stabilite în Agenda Socială Europeană, vizând în mod specific creşterea proporţiei adulţilor europeni care participă la programe de formare, cu scopul de a atinge un prag de 60% până în anul 2030.
Instituţia coordonatoare a consorţiului este o universitate din Krems, Austria, iar pe lângă cele nouă universităţi partenere, este şi un partener asociat din Bosnia-Herţegovina.
Zilele acestea, la Alba Iulia are loc o săptămână internaţională, la care participă toţi partenerii din consorţiu,
-
Știriacum 4 zile
Mănăstirea din Pătrângeni, locul care oferă liniște, rânduială, frumusețe
-
Știriacum 3 zile
Liliacul, cel mai frumos şi parfumat arbust ornamental de primăvară, folosit și în scopuri medicinale
-
Știriacum o săptămână
Magnolia, copacul cu flori magice: Care este legenda florii de magnolie, care spune bun venit primăverii
-
Știriacum o săptămână
Pedepse în Ardeal, în vremurile de demult: Ce a decis Dieta ţinută în Alba Iulia, în 1619
-
Sfatul mediculuiacum 3 zile
Atenție la înțepătura de căpușă: Cum vă feriţi de Lyme, boala care revine odată cu căldura
-
Știriacum 4 zile
Destinație de week-end: Cheile Râmețului, bogăția naturală din Munții Trascăului
-
Sănătateacum 3 zile
Humus, rețeta minune în perioada de post: Ce este și ce beneficii are
-
Știriacum 2 săptămâni
Sistemul de galerii romane de la Alburnus Maior, Roşia Montană, cel mai lung din Europa: Care e istoria locurilor ce ne-au lăsat o moștenire inestimabilă