Rămâi conectat

Auto

Respectă 5 reguli elementare și mașina ta va avea o viață mai îndelungată

Publicat

în

Pe www.radiounirea.ro afli care sunt cei 5 pași pe care trebuie să îi urmezi pentru a avea o mașină mai bună, mai întreținută și cu o funcționalitate prelungită. A sărbători sute de mii de kilometri cu maşina ta pare o misiune din ce în ce mai dificilă în zilele noastre.

Iată câteva detalii mici care pot face schimbări mari în durabilitatea maşinii tale.

„Nu se mai fac maşini cum se făceau odată” poate fi adevărat, însă ambele sensuri: nici maşinile nu mai sunt văzute ca achiziţii pe viaţă, însă nici nu există riscul marjelor de eroare în fabricaţie cum se întâmpla odinioară. Însă există câteva măsuri mici de precauţie pe care le poţi lua pentru a preveni deteriorarea timpurie a maşinii tale.

1. Ai grijă la rugină

Unul dintre cei mai dăunători factori care pot afecta integritatea maşinii este rugina. Dacă nu crezi, întreabă-i pe cei de la Lancia. Vechea Lancia. Cum poţi să previi maşina de rugină? În primul rând, spală-ţi maşina des, chiar dacă nu pare să aibă nevoie. O dată la două săptămâni ar fi ideal.

În perioadele cu ploi şi ninsori, sporeşte frecvenţa la o dată pe săptămână. Iar atunci când o speli, să ai grijă să cureţi pasajele roţilor, căci acea zonă este una dintre cele mai predispuse la coroziune.

Apoi ceruieşte-o. Exact cum nu doar oamenii bogaţi pot mânca sănătos, aşa nici doar maşinile de lux pot fi ceruite. Un tratament cu ceară o dată la patru luni poate face minuni.

Iar în cazul în care apar pete de rugină, nu le lăsa să se întindă. Inspectează minuţios caroseria, din când în când, pentru a preveni punctele de rugină care apar prin ciobirea vopselei. Prea mulţi îşi lasă maşina să prindă puncticele de rugină, de multe ori mascate de găinaţ necurăţat la timp, şi apoi se plâng că „nu ţine tabla”. Tabla ţine dacă ai grijă de ea. E atât de simplu.

2. Asigură-i nivelul necesar de fluide şi fă-i reviziile la timp

Şi maşinile, ca şi oamenii, au nevoie de fluide pentru a funcţiona bine. Citeşte cartea de instrucţiuni a maşinii şi reţine ce uleiuri îi plac ei mai mult şi mai mult. Apoi ai grijă să nu ducă lipsă de ele. Mai toate elementele mobile ale maşinii au nevoie de ulei pentru a interacţiona fără efort. Uleiul trebuie schimbat cu regularitate, cel târziu atunci când îţi cere maşina o vizită la service, pentru revizie. Nu te zgârci la bani, cum fac mulţi, vei plăti mult mai mult pe reparaţii dacă nu-ţi faci reviziile la timp.

De asemenea, ajut-o să respire sănătos. Schimbă-i regulat filtrele! Iar iarna, ai grijă să nu îngheţe, aşa că ai grijă să fie antigel.

3. Nu o conduce ca şi cum ai furat-o!

OK, recunoaştem, există maşini făcute să fie conduse ca şi cum ar fi furate. Însă există o diferenţă între situaţie controlată şi abuz. Gropile nu sunt un element pe care tu poţi să-l controlezi, însă maşina trecând prin ele este. Şi protestează în privinţa gropilor, în speranţa că o să ne audă cineva.

Însă, până la o rezolvare a situaţiei (pont: nu există), ai grijă ca maşina ta să fie cât mai ferită de abuzul pe care îl poate reprezenta uneori rularea pe asfalt românesc. Dacă vrei să-ţi protejezi vopseaua de pe capotă, încearcă să menţii o distanţă sigură faţă de cel din faţa ta, ca să nu te trezeşti atacat de pietricele sărite din roţile lui. Pare un sfat simplu şi aproape evident, însă majoritatea şoferilor îl ignoră. Apoi se plâng că le cedează una, alta şi că maşina s-a uzat înainte de vreme. Maşina nu se uzează singură, tu eşti cel care e direct responsabil de gradul ei de uzură!

4. Nu lăsa problemele să se adune

Conform truismului american, shit happens, aşa că la un moment dat vei descoperi nereguli la maşina ta. Fie că e vorba de sus-menţionatele puncte de rugină, fie că vorbim de o bieletă, fie de cureaua de transmisie – la un moment dat îţi va da de înţeles că e slăbită.

Ideal ar fi să te ocupi de problemă cât de repede. Multitudinea de piese care interacţionează sub caroseria unei maşini creează o interdependenţă pe care nu trebuie să o ignori. Ca şi în cazul unei relaţii, dacă ignori primele simptome, în momentul în care ea îţi va spune ulterior că ceva nu este în regulă, de obicei nu este vorba doar de un singur lucru. Şi, la fel, ca în cazul unei relaţii, din punctul acesta rezolvarea vine prin multă muncă. Dacă ai un troncănit sub maşină, nu îl ignora. Dacă ştii că-ţi bate planetara, nu amâna reparaţia. Toate reparaţiile amânate duc la probleme şi mai grave la alte piese, iar asta înseamnă o reducere a duratei de viaţă a maşinii. Sau bani aruncaţi.

5. Nu ignora interiorul

Doar pentru că „habitaclu” te duce cu gândul la ceva ferit şi confortabil, asta nu înseamnă că nimic din ce se întâmplă aici nu are nicio legătură cu restul. Probabil că singura problemă în care interiorul şi exteriorul o au în comun este cea a ruginii – dacă laşi apă să băltească pe podea, s-ar putea să ai surprize neplăcute. Ridică din când în când covoraşele din faţă şi examinează podeaua – e umedă? Ai fi surprins să ştii câte maşini au această problemă…

Un interior poate arăta aşa şi după şase ani de utilizare. Chiar dacă are o culoare deschisă

Poate că întreţinerea interiorului nu o să dubleze viaţa maşinii, însă cu siguranţă va contribui la nivelul de confort. Şi, în cele din urmă, la valoarea de revânzare, dacă vei hotărî să te desparţi amiabil de maşina ta. Deci nu fuma în interior, curăţă imediat petele de pe tapiţerie, nu lăsa mizeria să se adune şi nu folosi deodorizante de interior de tip lichid – îţi pod distruge bordul dacă se varsă peste el.

Atenţie şi la expunerea generală a maşinii la soare – nu, nu e nimic ruşinos să foloseşti un parasolar dacă locul tău de parcare e în plin soare. Atât timp cât e unul simplu… În fine, aspiră des tapiţeria, iar măcar o dată la doi ani fă-i un detailing complet la interior. Vei simţi că eşti din nou la volanul unei maşini noi, fără să te coste prea mult…

O maşină întreţinută cu atenţie poate arăta „ca nouă” şi după zece ani de zile – te vei simţi mai bine în timp ce o conduci, iar când o vei vinde, vei lua sensibil mai mulţi bani pe ea. De ce ţi-ai bate joc, în fond, de banii tăi?

sursa: promotor.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Auto

A venit frigul, ești pregătit? Cum conduci mașina în condiții de ceață și umezeală

Publicat

în

Odată cu răcirea vremii, a apărut ceaţa, care îngreunează mult circulaţia rutieră, mai ales noaptea, pe drumurile naţionale, dar nu numai.

Radiounirea.ro îţi spune cum trebuie să conduci maşina în condiţii de ceaţă şi umezeală pe carosabil

O viteză redusă şi un stil de condus preventiv sunt recomandate în orice condiţii, cu atât mai mult atunci când afară e ceaţă şi carosabilul e umed. Dar dacă e noapte şi ceaţa este densă şi persistentă, cu vizibilitate sub 20 de metri, este mai bine să-ţi amâni călătoria până a doua zi, după risipirea ceţii.

Verifică luminile şi ştergătoarele

Înainte de a pleca la drum, verifică atent funcţionarea farurilor, a stopurilor şi, nu în ultimul rând, a proiectoarelor de ceaţă. Dacă nu ai timp să speli întreaga maşină, curăţă bine sticla farurilor, a proiectoarelor şi a stopurilor. Murdăria afectează mult eficienţa acestora. Apoi, trebuie să te asiguri că ai suficient lichid de ştergere a parbrizului şi că ştergătoarele funcţionează normal. Verifică şi instalaţia de dezaburire a lunetei, care este foarte utilă pe timp de ceaţă, precum şi instalaţia de aer condiţionat, folositoare pentru dezaburirea parbrizului şi a geamurilor, prin reglarea temperaturii în interiorul maşinii.

Fie că este ziuă, fie că este noapte, dacă-i ceaţă e absolut necesar să aprinzi farurile de întâlnire, proiectoarele şi stopurile de ceaţă şi să păstrezi permanent o distanţă suficientă faţă de vehiculul din faţă. Nu trebuie să foloseşti faza lungă, pentru că vizibilitatea va fi şi mai redusă şi îi vei deranja pe cei care circulă din sens invers, precum şi pe cel din faţa ta, care va fi orbit de lumina proiectată în oglinzile retrovizoare.

Depăşirile, foarte periculoase

Atât în localităţi, cât şi în afara acestora, depăşirile pe timp de ceaţă sunt foarte periculoase. De aceea, este recomandat să nu te grăbeşti şi, dacă e cazul, să mergi în coloană, păstrând o distanţă corespunzătoare faţă de maşina din faţa ta.

Dacă e noapte şi ceaţa este foarte deasă, în afara localităţilor poţi folosi şi luminile de avarie, ca să fii mai vizibil pentru ceilalţi participanţi la trafic. În situaţii-limită, nu ezita să foloseşti şi claxonul, pentru a semnala pericolul. Dacă eşti începător, evită să pleci la drum pe ceaţă densă. Vei face asta după ce vei dobândi suficientă experienţă la volan. Dacă totuşi eşti nevoit s-o faci, i-aţi toate măsurile necesare şi condu încet, cu mare precauţie.

Dacă circuli pe un drum necunoscut, orientează- te după cei din faţa ta. Este chiar recomandat să alegi un şofer care circulă precaut, cu o viteză optimă, să conduci atent în urma lui, dar să menţii tot timpul o distanţă corespunzătoare, astfel încât să nu-l deranjeze lumina farurilor tale. Vei învăţa multe (când să accelerezi, când să frânezi, când să nu frânezi ci să foloseşti frâna de motor etc.).

Nu staţiona şi nu opri pe carosabil

Trebuie să ştii că pe timp de ceaţă, oprirea şi staţionarea pe părţile carosabile este strict interzisă în afara localităţilor. Dacă te confrunţi cu o situaţie de urgenţă, scoaţi maşina în afara drumului sau pe banda de urgenţă (desigur dacă aceasta există).

O atenţie specială trebuie să acorzi bicicliştilor şi atelajelor care, de cele mai multe ori, nu au o semnalizare corespunzătoare. În fine, pe timp de ceaţă, şoseaua este umedă, uneori chiar acoperită cu polei, de aceea, orice manevră în trafic trebuie bine pregătită şi făcută cu maximă precauţie.

sursa: libertatea.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Auto

Cât poluează de fapt camioanele şi TIR-urile

Publicat

în

Organizaţia care a descoperit că Volkswagen muşamaliza datele de poluare vine cu o nouă dezvăluire – camioanele din Europa au un consum de combustibil la fel de ineficient ca acum zece ani. Au ajuns să producă o treime din emisiile de dioxid de carbon de pe străzi. Vezi mai multe pe radiounirea.ro.

Şi totuşi Comisia Europeană nu vine cu legi care să le impună producătorilor standarde de poluare, aşa cum de altfel face în cazul autoturismelor.

De la an la an, autoturismele devin mai eficiente, consumă mai puţin carburant şi poluează mai puţin. Tehnologiile prietenoase cu mediul însă nu s-au răspândit în toată industria auto. Eficienţa consumului de combustibil a camioanelor europene a rămas aproape neschimbată de la începutul anilor 2000.

Ultimul studiu al Consiliului Internaţional pentru Transportul Curat arată că progresul e aproape zero în această parte a pieţei. Ba mai mult, emisiile camioanelor şi tirurilor înseamnă o parte tot mai mare a poluării produse pe străzile europene.

30% din emisiile de dioxid de carbon din Europa ies pe ţeava de eşapament a camioanelor, asta deşi ele nu reprezintă decât 4% din totalul maşinilor din trafic.

Dezvoltarea economică şi creşterea consumului va înseamna că tirurile se vor înmulţi în viitor. Odată cu ele şi emisiilor lor. Se estimează că până în 2050, transportul de mărfuri va genera creşterea emisiilor de dioxid de carbon cu 50 de procente. Asta în timp ce standardele legale şi taxele de mediu vor face autoturismele tot mai ecologice.

Citeste si Comisia Europeană le acorda constructorilor auto răgaz pentru a respecta normele mai stricte de poluare

Când vine vorba de reglementările de mediu, Comisia Europeană aplică standarde duble. Emisiile camioanelor grele nu sunt însă reglementate la fel ca la autoturisme, asta deşi tot Comisia Europeană recunoaşte că TIR-urile poluează mai mult decât avioanele sau decât vapoarele. Şi fiindcă sunt tot mai folosite pentru transportul de marfă, între 1990 şi 2010, emisiile lor au crescut cu aproape 40 de procente.

Însă Asociaţia Europeană a producătorilor auto spune că cele produse pe continent sunt tot mai eficiente, emisiile fiind reduse tocmai fiindcă competiţia din piaţă îi face pe producători să lanseze camione ce consumă mai puţin.

Autorităţile de concurenţă însă au dubii. Cei mai mari producători de camioane din Europa sunt investigaţi pentru că ar fi format un cartel timp de 14 ani. Daimler, Volvo, Iveco, Scania, Man şi DAF sunt bănuiţi că au complotat pentru păstrarea preţurilor în linie şi că s-au înţeles să întârzie venirea noilor tehnologii de reducere a emisiilor. Dacă sunt găsiţi vinovaţi, riscă amenzi de până la 10% din veniturile anuale.

sursa: digi24.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Auto

Câteva sfaturi utile pentru a promova, fără emoții, examenul auto! Atenția distributivă – esențială

Publicat

în

Statistic vorbind, doar 35% din cei care fac şcoala de şoferi reuşesc să ia examenul (sală şi traseu) din prima. Dacă în privinţa legislaţiei se poate spune că promovează doar cei care acordă timp studiului, la traseu există mici trucuri pentru a promova fără dificultate. Un profesor de legislație și instructor auto, cu o experiență de peste 20 de ani, oferă câteva sfaturi utlie celor care au trecut „sala” și vor urca la volan pentru examinare.

Îndemânare, atenţie distributivă, reacţii promte. Sunt câteva din atributele unui şofer. Toate acestea se deprind în timp şi mulţi din cei care cred că nu au talent de şofer se pot dovedi a fi foarte buni conducători auto după mult exerciţiu. Maricel Năstase, instructor auto şi profesor de legislaţie cu aproape 20 de experienţă, a oferit sfaturi utile pentru cei care vor să ia permisul în timp cât mai scurt.

„Atenţia distributivă este esenţială pentru că totul se petrece în trafic în ritm alert. Se întâmplă la persoanele mai în vârstă, indiferent de sex, să nu aibă o viteză de reacţie corespunzătoare în intersecţiile aglomerate. Asta duce la blocarea elevului în astfel de momente şi nu mai au capacitatea de a ieşi din impas. Drept pentru care e nevoie de mult exerciţiu pentru a căpăta deprinderi şi reflexe în situaţii neprevăzute”, a spus instructorul.

Pentru a lua traseul din prima este bine să studiaţi cum sunt depunctate greşelile. Este cel mai sigur truc de a trece examenul deoarece aşa veţi înţelege unde şi când trebuie să fiţi mai atent. Important e să nu vă panicaţi, să fiţi siguri pe situaţie şi să daţi dovadă de multă prudenţă. Se pune accent pe conducerea preventivă, aşa că e de preferat să fiţi depunctaţi pentru că aţi condus prea încet decât să daţi dovadă de neatenţie şi să picaţi examenul pentru o greşeală gravă.

21 de puncte penalizare adunate înseamnă examen pierdut. Sunt şase situaţii în care se aplică penalizarea de 21 de puncte, motiv pentru care atenţia trebuie sporită în aceste situaţii:

  1. Nerespectarea regulilor de executare a depăşirilor ori executarea acestora în locuri şi situaţii interzise (21 puncte)
  2. Neacordarea priorităţii vehiculelor şi pietonilor care au acets drept (intersecţii, sens giratoriu, staţie pentru mijloacele de transport în comun prevăzute cu alveolă, staţii tramvai fără refugiu pentru pietoni sau trecerile de pietoni)
  3. Nerespectarea culorii roţii a semaforului sau a semnalelor poliţistului rutier
  4. Nerespectarea normelor legale la nivel cu trecerea de cale ferată
  5. Prezentarea la examen sub influenţa băuturilor alcoolice sau a unor substaţe ori produse stupefiante
  6. Producerea unui eveniment rutier ori intervenţia examinatorului pentru evitarea unui pericol iminent

Greşeli prin cumul:

3 puncte – necunoaşterea bordului

5 puncte – necunoaşterea manevrelor (mersul înapoi, oprire şi pornire în rampă, parcarea cu faţa, spatele sau lateral)

6 puncte – nesincronizarea comenzilor (oprire motor, accelerare excesivă, folosirea incorectă a treptelor de viteză)

9 puncte – neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers, la părăsirea locului de staţionare, nepăstrarea distanţei suficiente faţă de cei care rulează în faţă sau vin din sens opus

sursa: adevarul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba