Rămâi conectat

Știri

Noua lege a Asociațiilor de proprietari, în vigoare din 28 septembrie: Ce atribuții vor avea administratorii de bloc și ce condiții trebuie să îndeplinească

Publicat

în

Schimbarile cu privire la atributiile care vor intra in vigoare in luna septembrie, in activitatea administratorilor de bloc, vor viza inclusiv conditiile in care o persoana poate deveni administrator de bloc si activitatea acestora.

Noua lege a asociatiilor, respectiv Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, se va aplica din 28 septembrie 2018. Dupa cum stipuleaza noua lege, administrarea unui imobil va putea fi facuta de catre o persoana fizica, o persoana fizica autorizata sau o firma specializata. Angajarea administratorilor de bloc va putea fi facuta in baza unui contract individual de munca sau a unuia de prestari servicii.

In prezent, angajarea unui administrator de bloc se poate face doar in baza unui contract de munca. Mai exact, din septembrie 2018, o persoana care doreste sa desfasoare activitatea de administrator de bloc va avea la dispozitie 12 luni (pana in 28 septembrie 2019) pentru a obtine un certificat de calificare profesionala. Persoana care doreste sa devina administrator de bloc va trebui sa obtina, de la primarul localitatii in care se afla blocul, un atestat al calitatii de administrator de imobile, scrie avocatnet.ro.

Atestatul se elibereaza in baza certificatului amintit mai sus, si anume cel de calificare profesionala, dar si a cazierului judiciar si a celui fiscal. Atestatul are o durata de valabilitate de patru ani. In imobilele cu pana la zece apartamente, presedintele asociatiei de proprietari poate ocupa si functia de administrator, dar doar daca acest lucru este decis in cadrul adunarii generale.
Legea nr. 196/2018 stabileste si ca administratorul are obligatia de a gestiona fondul de rulment si fondul de reparatii. Mai exact, documentul va obliga asociatia de proprietari sa stabileasca valoarea fondului de rulment si a celui de reparatii si cota de participare a fiecarui proprietar la fiecare dintre aceste doua fonduri. Acelasi document stabileste ca administratorul va fi obligat sa calculeze, sa intocmeasca si sa afiseze la avizier lista cu cheltuielile lunare de intretinere. Aceasta lista se va intocmi in cel mult cinci zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii. Pe langa lista cu cheltuielile blocului, administratorul va trebui sa afiseze si veniturile obtinute de asociatie din exploatarea partilor comune (inchirierea unor spatii, antene de telefonie mobila montate pe terasa etc).
O alta noua responsabilitate a administratorului de bloc este cea legata de respectarea normelor de aparare impotriva incendiilor. Mai exact, acestia trebuie sa se asigure ca intrarile/iesirile imobilului si caile de evacuare in caz de incendiu nu sunt blocate de obiecte depozitate in dreptul acestora, mai scrie sursa citata. In cazul in care administratorul cladirii va fi schimbat, vechiul administrator va fi obligat sa transmita, in termen de cinci zile si in baza unui proces-verbal, toate documentele, bunurile si banii pe care le-a administrat, precum si situatia financiar-contabila a asociatiei. Acelasi proces-verbal va contine si seria ultimei chitante eliberate la plata cheltuielilor de intretinere, numele restantierilor, sumele restante, contractele in derulare si platile ce urmeaza a fi facute.

Sursa:stirilecs.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Întâlnire bilaterală cu oficiali elvețieni la Primăria Alba Iulia

Publicat

în

La Primăria Alba Iulia, întâlnire bilaterală cu oficiali elvețieni

La Primăria Alba Iulia, a avut loc o întrevedere de lucru între Primăria Municipiului Alba Iulia, reprezentanți ai Ambasadei Elveției în România – Programul Energy Efficiency, teprezentanți ai Secretariatului Afacerilor Economice – din Elveția, reprezentanți ai Ministerului de Finanțe din România – Coordonator Național pentru contribuția financiară elvețiană din România și reprezentanți ai Universității Tehnice din Cluj Napoca.

Discuțiile s-au concentrat în jurul proiectelor municipalității care pot beneficia de sprijin financiar în viitorul apel de proiecte dedicat eficienței energetice care se va lansa anul acesta, în baza acordului-cadru bilateral semnat între Elveția și România.  Alba Iulia s-a bucurat de această vizită de lucru în contextul în care eforturile municipalității din ultimii ani au făcut ca Alba Iulia să devină, în anul 2021, primul oraș din Transilvania care a primit titlul de comunitate sustenabilă. Obținerea acestei certificări europene oferite municipalității în prezența Ambasadorului Elveției în România, a fost rezultatul unui proces interdisciplinar într-o rețea de expertiză paneuropeană și al unei munci de echipă alături de Romania Green Building Council, Agenția Locală pentru Energie Alba și SERVELECT, se arată într-un comunicat de presă.

„Am încredere că echipa Primăriei Alba Iulia va reuși să pregătească documentațiile necesare pentru a accesa prima finanțare elvețiană nerambursabilă dedicată dezvoltării sustenabile a comunității noastre, mai ales deoarece, acest instrument financiar este printre puținele surse de finanțare pe care municipalitatea albaiuliană nu a avut ocazia să le acceseze până în prezent”, a declarat primarul Gabriel Pleșa.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

”Conferințele de la Sebeș”, eveniment cultural găzduit în Aula Primăriei, în 3 aprilie

Publicat

în

„Conferințele de la  Sebeș”, un nou eveniment cultural de înaltă ținută, găzduit în Aula Primăriei

Primăria şi Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeş vă invită miercuri, 3 aprilie 2024, cu începere de la ora 17.00, în „Aula” primăriei municipiului Sebeş, la conferinţa „Nivele tipologice și axiologice ale discursului intelectual. Despre lectura sau hermeneutica existențială”, susţinută de dr. Virgil Podoabă, profesor universitar la Catedra de Literatură comparată a Facultăţii de Litere a Universității „Transilvania” din Brașov.

Prof. univ. dr. Virgil Podoabă este scriitor, traducător și critic literar, membru al Uniunii Scriitorilor din România. După studii primare în satul natal şi liceale la Cluj, urmează cursuri universitare între 1972 şi 1976 la Facultatea de Filologie din acelaşi oraş. Teza de doctorat cu titlul „Experiența revelatoare și tematizarea ei în literatura română contemporană” o susţine la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj în anul 2003, lucrare distinsă cu calificativul „Summa cum Laude”. Din aprilie 1990 este redactor la revista „Vatra” din Tîrgu Mureș, iar din anul 1992 ocupă postul de lector la Catedra de Literatură comparată, a Facultăţii de Litere a Universității „Transilvania” din Brașov, urmând cursus honorum până la titlul ştiinţific de profesor universitar. Activitatea sa a fost intensă încă din perioada studenţiei când, a fost președinte al Cercului de istoria literaturii române și redactor al revistei „Echinox” (1974-1976), în care de altfel a şi debutat cu o recenzie în anul 1973 și în paginile căreia, a susținut cu cronici literare și eseuri, rubricile „Proză” și „Cronica literară”.

A făcut parte din echipa de coordonare a cenaclului „Echinox” între anii 1974-1976, a cenaclului „Silvania” din Zalău între 1976 şi 1980, şi a cenaclului „Iosif Vulcan” din Oradea între 1980 şi 1991, iar din anul 1990 şi până în prezent este redactor la revista „Vatra” din Tîrgu-Mureș. De-a lungul timpului a susţinut cu cronici literare, eseuri şi studii critice, prestigioase reviste de profil: „Familia” (1980-1990), „Vatra” (din 1990 încoace), şi a colaborat la revistele „Steaua”, „Caiete critice”, „Arca”, „Tribuna”, „Viața Românească”, „Limes”, „Calende”, „Discobolul”, „Paralela 45” etc. A înființat și a fost redactor-șef între 1991 şi 1992 al ziarului „Gazeta de Vest” din Oradea, iar împreună cu un grup de studenți de la Facultatea de Litere din Brașov a pus bazele revistei studenţești „Erată”, pe care a şi condus-o în calitate de director între anii 1995 şi 1999.

Totodată, prof. univ. dr. Virgil Podoabă are un palmares impresionant de participări la colocvii, târguri de carte, simpozioane, lansări de carte și întâlniri cu cititorii şi a susţinut de-a lungul timpului numeroase conferințe pe teme literare și culturale, cum este cea de la Sebeş.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Daia Română, prima comună din Alba cu rețea de gaz finanțată prin Programul „Anghel Saligny”

Publicat

în

Prima comună din Alba cu rețea de gaz finanțată prin Programul „Anghel Saligny”, Daia Română

Daia Română este prima comună din județul Alba care va avea rețea de gaz finanțată prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Contractul de finanțare, în valoare de peste 36,7 milioane de lei, a fost semnat miercuri 27 martie.

Contractul de finanțare este în valoare de 36m7 milioane de lei. Toate locuințele, agenții economici și instituțiile publice din comuna Daia Română vor fi racordate la rețeaua nou construită de gaze naturale. Alimentarea cu gaze naturale a comunei Daia Română se va realiza din stația de reglare – măsurare predare proiectată în zona satului Limba, din comuna Ciugud.

Pentru evitarea spargerii carosabilului la executarea branșamentelor, în cazul străzilor modernizate, conductele se vor amplasa pe ambele părți ale străzilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba