Noi reguli legale în relaţia client-bancă

Adăugat la Știri

acte-normativeO ordonanţă de urgenţă care a intrat recent în vigoare, şi care transpune obligatoriu textul unei directive europene în legislaţia românească, schimbă regulile în relaţia client-bancă. Acestea se aplică doar pentru contractele de credit ipotecar care urmează să fie semnate.

În ceea ce priveşte costurile pentru consumator, ordonanţa prevede că toate comisioanele nu pot fi majorate pe parcursul derulării creditului şi, de asemenea, nu pot fi introduse altele noi.

Citește și Băncile nu vor mai putea să-i execute silit pe datornici fără să se judece mai întâi cu aceştia

Astfel, este important ca toţi clienţii să ştie că, la toate creditele noi, banca nu are voie să le perceapă comisioane pentru depunerea de numerar (plata ratelor) sau retragerea sumelor creditate, să perceapă comision la rescadenţare sau reeşalonare, precum şi să ceară comisioane în situaţiile în care consumatorii solicită schimbarea garanţiilor (în condiţiile în care consumatorul plăteşte toate costurile aferente constituirii şi evaluării noilor garanţii).

Simona Lodroman

redactor șef Radio Unirea FM
Mobil: 0733.948.174
email: slodroman@yahoo.com

Comentarii