Rămâi conectat

Știri

Natura argiloasă și consistența redusă a terenului, printre cauzele unor degradări de pe autostrada Sibiu-Orăștie, conform raportului preliminar

Publicat

în

Raportul tehnic preliminar realizat de către experți tehnici independenți semnalează că, în anumite zone, degradările de pe tronsonul trei al autostrăzii Sibiu-Orăștie sunt cauzate de natura argiloasă și consistența redusă a terenului, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare, a declarat marți ministrul Transporturilor, Iulian Matache, la dezbaterea din plenul Senatului a moțiunii simple a PNL, intitulată „Transporturile sub guvernarea PSD sau drumurile care nu duc nicăieri”. Detaliile le afli de pe radiounirea.ro

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România s-a sesizat cu privire la defectele constatate și pentru cele majore a contractat servicii de realizare a unor expertize tehnice în baza cărora se vor stabili cauzele degradărilor și care vor recomanda soluțiile tehnice necesare a fi executate de către antreprenor pentru remedierea degradărilor apărute. Raportul tehnic preliminar prezentat de către experții tehnici independenți prezintă următoarele cauze preliminare are degradărilor: zona 59+900, 59+950 se poate aprecia că degradările semnalate în această zonă, deși superficiale, sunt cauze de natura argiloasă și starea de consistență redusă, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare. Antreprenorul are responsabilitate deplină pentru remedierea defectelor apărute în perioada de execuție a lucrărilor cât și în perioada de garanție, de 4 ani. Astfel, lucrările de remediere vor fi executate pe riscul și cheltuielile antreprenorului’, a explicat Matache.
Ministrul Transporturilor a menționat că problemele în construcția acestei autostrăzi au apărut încă din 2011, când a fost realizat studiul de fezabilitate, s-a stabilit traseul autostrăzii și au început lucrările de construcție.
‘Tronsonul trei al autostrăzii Sibiu-Orăștie este început încă de pe vremea altei coaliții de guvernare. Problemele de care ne lovim azi în construcția acestei autostrăzi și de care suntem făcuți răspunzători doar noi, actuala guvernare, își au originea de fapt tocmai în perioada acelei guvernări, în 2011. Atunci s-a făcut studiul de fezabilitate, atunci s-a stabilit traseul autostrăzii, atunci au început lucrările. Este un proiect pe care l-am preluat și încercăm să găsim soluțiile cele mai bune pentru finalizarea lui. Ne asumăm riscurile pentru posibilele greșeli și încercăm să găsim soluțiile cele mai bune pentru finalizarea lui, dar considerăm că în astfel de situații toți cei implicați trebuie să aibă tăria să-și recunoască propriile greșeli. Este o chestiune de onoare și demnitate politică’, a spus Iulian Matache.

Citește și Află de ce s-a închis autostrada Sibiu-Orăştie după 10 luni de la deschidere

În data de 3 septembrie, CNADNR anunța închiderea circulației rutiere pe Autostrada A1, Orăștie — Sibiu începând din 7 septembrie, între Nod rutier Săliște (km 270+020) — Nod rutier Cunța (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii.
Potrivit companiei, lucrările de remediere vor fi realizate de către constructor pe propriul risc și pe cheltuiala acestuia în condițiile în care aceste defecțiuni au fost determinate de execuția necorespunzătoare a lucrărilor de către antreprenor și nu de alunecările de teren. ‘În cadrul programului de remediere înaintat de către Antreprenor se regăsesc toate defectele din Șantier. Defectul de la km 60+600, conform programului elaborat de către Antreprenor, necesită perioada cea mai îndelungată pentru realizarea tuturor lucrărilor de remediere. În acest interval de timp sunt programate a se remedia și toate celelalte defecte din șantier. În ceea ce privește zona km 59+800 atât Antreprenorul cât și Beneficiarul realizează expertizarea acesteia. Din analiza zonei rezultă că defecțiunea este cauzată de execuția necorespunzătoare și nu de alunecări de teren. Ceea ce este vizibil în șantier reprezintă o tasare structurală a structurii rutiere. În ceea ce privește zona km 61+400, din activitatea de monitorizare întreprinsă de către Antreprenor nu s-au înregistrat noi alunecări de teren.
În ceea ce privește zona km 64+200, defectul se referă la un ebulment în banda de urgență pentru care Antreprenorul a notificat realizarea unei expertize tehnice și remediere conform programului de lucrări înaintat de către acesta’, se precizează în comunicatul CNADNR.
Potrivit reprezentanților CNADNR, perioada de închidere a circulației este de aproximativ o lună și jumătate, în funcție și de condițiile meteorologice, iar traficul rutier se va desfășura pe o rută alternativă, respectiv DN 1 între localitățile Săliște și Cunța.  Constructorul Autostrăzii Orăștie — Sibiu Lot 3 este firma italiană Salini Impregilo.
Moțiunea simplă „Transporturile sub guvernarea PSD sau drumurile care nu duc nicăieri” a fost semnată de 44 de senatori liberali. Textul moțiunii a fost citit în plenul Senatului de senatorul PNL Iulian Dumitrescu. În document, liberalii acuză faptul că „indolența Guvernului Ponta a dus la stagnarea proiectelor de modernizare a infrastructurii din România” și la pierderea a trei miliarde de euro din fonduri europene, liberalii dorind astfel să tragă un semnal de alarmă cu privire la necesitatea unui management responsabil în domeniul transporturilor, în lipsa căruia infrastructura din România riscă „să ajungă în pragul colapsului”.
Sursa:agerpres.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Garda Apulum și Garda Cetății își reiau spectacolele, din 1 mai, în Cetatea Alba Carolina

Publicat

în

Deschiderea oficială a sezonului turistic, în Cetatea Alba Carolina

Mii de oameni vin, în fiecare an, în Cetatea Alba Carolina, special pentru spectacolele de reenactment istoric. Alte zeci de mii vin și pentru aceste show-uri susținute de Garda Apulum și Garda Cetății, unice în România.

Alba Iulia este gata să-i primească și în acest an, cu o ofertă turistică remarcabilă: concerte, festivaluri, evenimente memorabile.

Începând din 1 mai, odată cu deschiderea oficială a sezonului turistic în Cetate, se reiau și spectacolele de reconstituire istorică antică și schimbul de gardă, atât de așteptate de public.

Din 1 mai, din nou pe cai!

Tobele vor răsuna din nou în Cetate și copitele cailor vor lovi iar piatra. Garda Cetății este pregătită să ofere și în acest an publicului, turiști și albaiulieni, unul dintre momentele magnetice ale fiecărui sfârșit de săptămână. Sâmbăta și duminica, la 12 fix, Garda Cetății își va face, din nou, rondul obișnuit, de la Poarta a III-a la Poarta a IV-a, într-un ritual devenit deja simbol pentru Alba Iulia. Prima „ieșire” din acest an a Gărzii Cetății, cu arsenalul complet, cai, uniforme, tobe, puști și drapele, va avea loc chiar pe 1 mai.

„Alba Iulia și-a construit, de-a lungul ultimilor ani, o imagine unică în zona turismului cultural și istoric. Spectacolele de reenactment sau defilarea Gărzii Cetății sunt doar partea foarte vizibilă a acestei imagini mari. E absolut normal, e obligația noastră și angajamentul nostru față de oraș și turiști, să le menținem în calendarul de evenimente și să le promovăm ca atare. Vă invit să vă bucurați de ele și în acest nou sezon turistic, ce stă să înceapă”, spune Gabriel Pleșa, primarul municipiului Alba Iulia.

Ave, Apulum!

Strigătele de luptă ale „Gărzii Romane”- Legiunea a XIII-a Gemina de la Apulum, ale gladiatorilor din Ludus Apulensis, ale războinicilor daci din trupa Lupii Apoulonului, dar și dansurile Magna Nemesis se vor auzi și vedea, la rândul lor, în Cetatea Alba Carolina în această vară.

Spectacolele săptămânale vor avea loc în zona Porții a IV-a a Cetății, iar primul show este programat pentru 1 mai, la ora 18.00. Totul va culmina cu ediția a XI-a a Festivalului Roman Apulum, marcă înregistrată a Municipiului Alba Iulia și unul dintre cele mai importante evenimente de acest gen din Europa. Festivalul este programat în acest an în perioada 15-18 august.

Liviu Zgârciu, reprezentantul Asociației Culturale pentru Istorie Vie și, în același timp, coordonatorul reenactorilor din trupele antice declară: „De la 1 mai, Garda Apulum reîncepe sezonul reprezentațiilor de reenactment antic. Astfel, legionarii romani, războinicii daci, gladiatorii și frumoasele dansatoare vor putea fi văzuți de publicul larg, în fiecare vineri, în fața Porții a IV-a a Cetății Alba Carolina. De precizat că sezonul care stă să înceapă este al XI-lea de când voluntarii albaiulieni realizează acest spectacol, adevărate lecții de istorie vie, în care este promovat patrimoniul antic al orașului Alba Iulia.”.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Autorizație de construcție pentru indroducerea gazului în comuna Pianu

Publicat

în

Pianu: Autorizație de construcție pentru indroducerea gazului

Autorizația de construcție pentru înființarea unui sistem de distribuție rețele de gaze naturale în localitățile Pianu de Jos, Pianu de Sus și Strungari a fost eliberată.

Anunțul a fost făcut de primarul comunei Pianu, Marin Petruse.

Proiectul „Înființare sistem inteligent de distribuție de gaze naturale în comuna Pianu, județul Alba” și-a găsit recent concesionar, iar pienarii – numărați în prima etapă cu 1.039 de branșamente – sunt acum mult mai aproape de visul lor de decenii: acela de a beneficia și ei, ca aproape toată lumea, de gazul metan.

Proiectul este finanțat prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Edilul Pianului apreciază că introducerea gazului în comună este cea mai importantă realizare din toată cariera sa de primar, de 24 de ani.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Start pentru realizarea unui pod nou peste râul Arieș, la Câmpeni

Publicat

în

Realizarea unui pod nou peste râul Arieș, la Câmpeni: Start al lucrărilor

Au început lucrările la noul pod care va fi amplasat în amonte de Podul Ferdinand din Câmpeni.

Anunțul a fost făcut de primarul orașului Câmpeni, Cristian Dan Pașca.

Proiectul prin intermediul căruia se edifică noul pod este denumit ,,Pod 1 pe strada Izvoarelor, peste Râul Arieș, în orașul Câmpeni”. Termenul de execuție este de 24 de luni de la începerea lucrărilor. Potrivit edilului din Câmpeni, constructorul a estimat că ar putea finaliza lucrarea în jumătate din perioada de execuție.

Realizarea podului nou de la Câmpeni este o investiție de peste 8 milioane de lei, finanțată prin Programul Național de Investiții ,,Anghel Saligny”.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba