Rămâi conectat

Știri

Municipiul Sebeș atrage finanțări nerambursabile consistente: Peste 2.300.000 de Euro pentru creșă și grădiniță la Sebeș și canalizare la Răhău

Publicat

în

Municipiul Sebeș atrage finanțări nerambursabile consistente. Peste 2.300.000 de Euro pentru creșă și grădiniță la Sebeș și canalizare la Răhău.

În urma demersurilor inițiate de primarul Dorin Nistor, Municipiul Sebeș a obţinut fonduri nerambursabile pentru două cereri de finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală, gestionat de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene:

  1. CANALIZARE MENAJERĂ ȘI STAȚIE DE EPURARE, SAT RĂHĂU, MUNICIPIUL SEBEȘ – finanțare nerambursabilă de 8.096.316 lei.

Investiția presupune realizarea rețelei de canalizare cu o lungime de 14.790 m în localitatea aparținătoare Răhău.

În privința importanței investiției amintim că la momentul actual, în localitatea Răhău, nu există sistem de canalizare deși funcționează un sistem de alimentare cu apă centralizat, care a fost pus în funcţiune în luna octombrie 2016.

Folosirea sistemului de alimentare cu apă de către cetăţeni conduce la formarea unor debite însemnate de ape uzate, încărcate cu substanţe organice, care deversate liber în mediul natural, în lipsa unui sistem centralizat de colectare, evacuare şi epurare corespunzătoare a acestor ape, va genera impurificarea apelor de suprafaţă şi subterane, a solului, subsolului şi aerului cu noxe specifice acestor ape.

Colectarea şi evacuarea apelor uzate menajere, fără o epurare corespunzătoare mecano-biologică şi terţiară, ar contribui la creşterea conţinutului acestora în poluanţi.

De asemenea, pentru a se evita continuarea construirii de fose septice, în intravilanul localităţii, este necesară şi oportună realizarea reţelei de canalizare și a staţiei de epurare. Staţia de epurare va corespunde cerinţelor actuale din punctul de vedere al tehnologiei de epurare, dar și în ceea ce privește capacitatea instalată în vederea satisfacerii cerinţelor de calitate ale apei epurate impuse de Compania Naţională Apele Române S.A.

Citește și Sprijin financiar de la Uniunea Europeană pentru constituirea Grupului de Acțiune Locală Sebeș

Realizarea tuturor lucrărilor menţionate mai sus reprezintă o abordare integrată în rezolvarea problematicii legate de infrastructura de apă şi canal a localităţii, în concordanţă cu legislaţia în vigoare, care impune soluţionarea problemei apelor uzate concomitent cu racordarea populaţiei la reţeaua de alimentare cu apă.

În vederea protecţiei şi conservării resurselor de apă de suprafaţă, evacuările în aceste ape sunt reglementate prin utilizarea unei abordări combinate prin stabilirea şi implementarea controlului emisiilor, bazat pe cele mai bune tehnici disponibile sau a valorilor limită importante ale emisiilor ori, în cazul impactului difuz, a controlului şi a celor mai bune practici din punct de vedere al mediului.

Investiţia va contribui la respectarea reglementărilor specifice privind prevenirea şi controlul integrat al poluării, epurarea apelor uzate urbane, protecţia apelor împotriva poluării cauzate de nitraţi din surse agricole, evaluarea riscului şi descărcarea de substanţe periculoase în apă.

  1. TRANSFORMARE CLĂDIRI, CENTRALĂ TERMICĂ ȘI DEPOZIT DE CĂRBUNE, ÎN CREȘĂ ȘI GRĂDINIȚĂ VALEA FRUMOASEI, SEBEȘ – finanțare nerambursabilă de 2.548.984,76 lei.

 În municipiul Sebeș, localitate cu mai mult de 32.500 de locuitori, nu există la ora actuală nicio unitate de tip creșă, în ciuda numeroaselor solicitări venite din partea familiilor.

Locurile existente în grădinițele funcționale sunt insuficiente. Tendința demografică este crescătoare (față de datele recensământului populației din anul 2011, se consemnează creșteri anuale), urmând evoluția favorabilă a economiei și a investițiilor. Sebeșul este orașul din România cu cea mai mare sumă investită/locuitor – investiții străine și naționale. Progresul economic accentuat aduce după sine stabilirea forței de muncă, în majoritate familii tinere, fapt care accentuează cererea de locuri în creșe și grădinițe.

 Investiția presupune constuirea unei noi clădiri cu suprafața de 969 mp. Această unitate școlară va putea primi și educa până la 85 de copii, 25 antepreșcolari și 60 preșcolari. Unitatea nou înființată va fi dotată cu aparatură, mobilier, dotări pentru locuri de joacă și dotări aferente PSI.

Având în vedere faptul că mulți copii trebuie să parcurcă distanțe mari pentru a ajunge la grădiniță, aspect coroborat cu multitudinea cererilor din partea cetăţenilor Municipiului Sebeş pentru construirea unei astfel de unităţi în cartierul Valea Frumoasei, s-a impus necesitatea amenajării unei creşe şi a unei grădiniţe, care au misiunea de a oferi servicii integrate de îngrijire, supraveghere şi educaţie timpurie a copiilor de vârstă antepreşcolară. Un alt avantaj îl reprezintă existența personalului didactic de specialitate, întrucât în zonă funcționează unități de învățământ pedagogic și superior, iar la nivelul municipiului există suficient personal calificat.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

18 martie 1906: Primul zbor autopropulsat, realizat de Traian Vuia: A pus România pe harta aviaţiei mondiale

Publicat

în

Pe 18 martie 1906, la Paris, Traian Vuia face primul zbor din Europa al unui aparat mai greu ca aerul ce se ridică prin tracţiune proprie, punând astfel România pe harta aviaţiei mondiale.

Traian Vuia s-a născut în anul 1872, în satul Surducu Mic (astăzi Traian Vuia, judeţul Timiş), tatăl lui fiind preot. Deși avea o minte strălucită, Traian Vuia a urmat decât un an la Facultatea Politehnică din Budapesta, din cauza lipsei banilor, dar acest lucru nu l-a făcut să renunțe la visul său, cel care i-a adus întâietate în domeniul aviației.

După ce a fost nevoit să renunţe la cursurile de seral, secţia mecanică, vizionarul Vuia se înscrie la Drept şi lucrează în mai multe birouri de avocatură din Banat pentru a-şi putea asigura mijloacele de trai.

Drumul lui Traian Vuia către succes a fost pavat cu piedici. Mai întâi nu a avut destui bani pentru a face facultatea, apoi nu a avut bani nici pentru constucţia primului său aparat de zbor. Dar, cu toate astea, în data de 18 martie 1906, Vuia a realizat la Montesson, lângă Paris, primul zbor autopropulsat din lume, fără catapulte sau alte mijloace exterioare, cu un aparat mai greu decât aerul – aparat numit „Vuia I”.

Ca orice idee care depăşeşte timpul său, proiectul lui Vuia a fost privit cu scepticism, iar Academiei de Ştiinţe pariziene l-a respins, cu motivaţia că ar fi prea utopic: „problema zborului cu un aparat care cântăreşte mai mult decât aerul nu poate fi rezolvată şi este decât un vis”.
Citește și: Invenții românești care au schimbat istoria

Totuși, în 1903, inginerul român şi-a brevetat avionul-automobil conceput el. „Vuia I” era un aparat de zbor realizat dintr-un cadru de țevi din oțel (îmbinate prin manşoane), care semăna puțin cu aspectul unui liliac, iar aripile din pânză, bombate, erau repliabile ca o umbrelă. Motorul avea de 20 CP, iar trenul de decolare și aterizare era constituit din patru roţi cu pneuri, cu o singură elice cu diametrul de 2,2 m. În total, cântărea aproximativ 250 kg.

După mai multe experimente, primul zbor Vuia I a avut loc la Montesson, lânga Paris, în ziua de 18 martie 1906.

Aparatul s-a desprins de la sol, după ce mașinăria a fost accelerată 50 de metri, apoi s-a ridicat la aproximativ un metru de sol și a zburat așa pe o distanță de 12 metri. Din păcate, elicea s-a blocat şi motorul s-a oprit brusc, avionul-automobil lovindu-se de un copac. Deşi zborul a durat doar câteva clipe, acesta a fost unul reuşit.

După acest eveniment, în ziarele din întreaga lume au apărut articole care îl aveau pe Vuia și realizarea sa în prim-plan, fiind menționat faptul că el este primul om care a zburat cu un aparat mai greu decât aerul, echipat cu sisteme proprii de decolare, propulsie și aterizare, a decolat de pe o suprafață plată, folosind numai mijloace proprii, fără un „ajutor extern”.

Cu toate acestea, prioritatea primului zbor i-a fost atribuită în mod eronat lui Santos-Dumont, care a obţinut această realizare abia în octombrie, acelaşi an, la Paris. În data de 23 octombrie 1906, Santos-Dumont a pilotat avionul 14-bis în faţa unei mulţimi de spectatori, pe o distanţă de 60 de metri – la o înălţime de doi sau trei metri. Acest eveniment înscris în documente a fost considerat de către Aeroclubul Francez primul zbor şi prima demonstraţie publică din lume, arătând oamenilor că o aeronavă mai grea decât aerul poate decola fără ajutorul altor surse de energie din exterior.

Însă, realitatea era alta.

Realizările din domeniul aeronauticii ale geniului român au fost multă vreme puse la îndoială, nerecunoscute sau ignorate, ba de Aeroclubul Francez, ba de Academia Română care, pentru o perioadă, l-a şi îndepărtat pe Vuia din rândul membrilor săi. Vuia nu a fost la vremea respectivă acreditat de către Aeroclubul Franţei – autoritatea aeronautică care înregistra recordurile, deoarece membrii nu au putut înregistra fapta lui Vuia, întrucât nu au fost prezenți la eveniment.

Dar presa vremii a consemnat şi a fotografiat zborul lui Vuia din martie 1906, iar acesta a constituit un document după care, ulterior, au fost recunoscute realizările lui pe plan internaţional.

Traian Vuia a fost întotdeauna un om modest, iar cuvintele sale rostite atunci când se afla în culmea celebrităţii sale, spun totul: „Eu nu am căutat niciodată gloria, fiindcă ştiu că gloria pierde adesea pe om. Eu nu lucrez pentru gloria mea personală, ci lucrez pentru gloria geniului uman. Ce importanţă are cine a făcut aceste lucruri, important este că ele există”.

Sursa.historia.ro, tvr.ro, omofon.com


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Noi locuințe sociale în Alba Iulia: Care este valoarea proiectului

Publicat

în

În Alba Iulia, noi locuințe sociale

Un număr de 100 de apartamente urmează să fie construite de către Primăria Alba Iulia, în cartierul Gheorghe Șincai, pentru persoanele defavorizate.

Licitația de aproape 28 de milioane de lei a fost lansată în SEAP.

După finalizarea celor 5 blocuri, totalizând 100 de locuințe de 1, 2 si 3 camere, va fi rezolvată complet problema locuințelor sociale, deoarece peste 365 de persoane cu situație socială precară vor putea beneficia de o locuință nouă, construită și utilată la standarde moderne, au precizat reprezentanții primăriei.

Potrivit acestora, ofertele se pot depune în SEAP până în 23 aprilie, iar câștigătorul va avea la dispoziție 3 luni pentru proiectare și 33 de luni pentru ridicarea blocurilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Înlocuire a conductelor de alimentare cu gaze naturale la Blaj

Publicat

în

Blaj: Înlocuire a conductelor de alimentare cu gaze naturale

În această perioadă se lucrează la schimbarea conductelor de alimentare cu gaze naturale și branșamente pe mai multe străzi din municipiul Blaj.
Investiția este derulată de Delgaz Grid din bugetul propriu de investiții și este rodul unei foarte bune colaborări între Primăria Blaj și Grupul E.ON România, din care face parte această companie.
Până acum, programul de „înlocuire conductă și branșamente gaze naturale în Municipiul Blaj”, în valoare de 1.467.293,10 lei (cu TVA), s-a derulat pe străzile Pârâului, Arinilor, Gheorghe Magheru și Costache Negri (parțial), iar după efectuarea probelor la branșamente se reabilitează infrastructura rutieră și pietonală de pe străzile respective. Aceste lucrări la infrastructura rutieră și pietonală vor fi verificate atent de angajații Primăriei.
În prezent se desfășoară astfel de lucrări pe strada Nicolae Bălcescu, termenul de finalizare fiind 1 aprilie 2024.
Urmează înlocuirea conductelor și branșamentelor de gaze naturale de pe strada Mihail Kogălniceanu, iar termenul de finalizare, cu reabilitarea infrastructurii rutiere și pietonale, este 1 iulie 2024.
În următorii 2 ani, Delgaz Grid va executa, conform planului de investiții, lucrări de înlocuiri conducte și branșamente de gaze naturale pe străzile Gheorghe Barițiu, Alexandru Borza, Privighetorii, Livezii, Iazului, Merilor, Măceșului, Arțarului, Nucilor, Caisului, Prunului, Șipotului, Dumbravei, Gheorghe Lazăr, Crișan, Clujului, Timotei Cipariu, Andrei Șaguna și Prundului și în Parcul Avram Iancu.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba