Administrație
Institutul pentru Politici Publice lansează harta interactivă a serviciilor publice municipale de utilitate publică
Institutul pentru Politici Publice (IPP) lansează Harta interactivă a serviciilor publice municipale, o platformă on-line cu acces liber la informații prin care se compară costul accesului la servicii publice și performanța autorităților locale în furnizarea serviciilor de salubritate, alimentare cu apă și canalizare, termoficare, iluminat public și transport urban.
Potrivit unui comunicat remis joi AGERPRES, portalul http://new.ipp.ro/harta/ permite comparații între localități și urmărește să stimuleze un management transparent al resurselor publice la nivelul decidenților locali. „Harta Serviciilor oferă un instrument adaptat modalităților curente moderne de comunicare și sprijină în mod direct și eficient cetățenii să ceară explicații pentru a înțelege de ce accesul la serviciul public de transport local costă 2 lei/ persoană la Timișoara și doar 1,35 lei/ persoană la Baia Mare, de exemplu sau care ar fi explicațiile pentru care accesul la serviciul de iluminat public de la Focșani este mult mai costisitor (5,76 lei/ locuitor/ an) decât accesul la același serviciu în Brăila (1,24 lei/locuitor/an)”, informează sursa citată. Harta serviciilor publice municipale oferă posibilitatea celor care accesează portalul să participe prin transmiterea de mesaje, inclusiv cu fotografii, despre modul în care este asigurat accesul la fiecare serviciu dintre cele menționate, la evaluarea managementului serviciilor și, în final, la stabilirea celui mai performant municipiu, un cetățean dintre cei activi primind, simbolic, titlul de cetățean — campion al implicării. IPP consideră că implicarea cetățenilor în urmărirea motivelor care explică creșterile de prețuri în livrarea serviciilor publice și dobândirea de cunoștințe minimale pentru a evalua corespunzător creșterile de calitate/ regresul în furnizarea acestor servicii, constituie condiții determinante pentru atingerea unui standard de viață optim, în plan local. Datele din aplicație se referă la anul 2013 și au fost colectate în perioada octombrie — noiembrie 2014 de la primăriile municipiilor reședință de județ.
Sursa:Agerpres
Administrație
1.500 de chiparoși pe străzile municipiului Blaj
Blaj: 1.500 de chiparoși pe străzile municipiului
Administrație
Acțiuni de ecologizare la Cugir: Când vor avea loc
La Cugir, acțiuni de ecologizare
Administrație
Lucrări pe strada Barbu Lăutaru din Teiuș
Teiuș: Lucrări pe strada Barbu Lăutaru
-
Politicăacum 4 zile
Revoluția de la 1848 din Transilvania: Pe 18 aprilie, la Blaj avea loc prima adunare a românilor din Transilvania
-
Știriacum o săptămână
Mănăstirea din Pătrângeni, locul care oferă liniște, rânduială, frumusețe
-
Știriacum o zi
De ce bat clopotele la biserică: Un obicei care datează de sute de ani
-
Știriacum o săptămână
Liliacul, cel mai frumos şi parfumat arbust ornamental de primăvară, folosit și în scopuri medicinale
-
Sfatul mediculuiacum o săptămână
Atenție la înțepătura de căpușă: Cum vă feriţi de Lyme, boala care revine odată cu căldura
-
Știriacum o săptămână
Destinație de week-end: Cheile Râmețului, bogăția naturală din Munții Trascăului
-
Sănătateacum o săptămână
Humus, rețeta minune în perioada de post: Ce este și ce beneficii are
-
Știriacum 20 de ore
Eticheta nu e o simplă formalitate: Codul Bunelor Maniere. Care sunt regulile de bază